2024-11-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Har du sett hans tidigare deklarationer? Snälla prata inte om du inte har belägg på vad du säger. Vad man tjänar på YouTube när videos är gröna är 40 lax per miljon i visningar. Rask har inte heller någon annan inkomstkälla. Jag har på en nivå som en 5åring förstår förklarat hur rask förvränger hur mycket han tjänar för folk som inte vet bättre i inlägget över ditt senaste.

Ska rask tjäna 20-25 tusen så pratar vi minst 1 miljon visningar i månanden, det är dubbelt så många visningar än vad han har nu.
Jag är mycket väl medveten, jag har följt skithögen sen 2018. Men han har blivit granskad tidigare och det visade sig vara lögn. Därför tror jag han på sin peak tjänar 20-25 tusen i månaden, han vet att det kommer att synas. Läs ordet PEAK.

Att du förklarar på en nivå som en 5åring får stå för dig. Jag är mycket väl medveten om att han ljuger och överdriver, men jag är rätt säker på att han någon månad har dragit in 20-25k under Chrippa hypen.

Du är ett jävla pucko som borde hoppa ner från din höga häst med dina förklaringar som barn förstår, det är du och baronen.
Citera
2024-11-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Jag är mycket väl medveten, jag har följt skithögen sen 2018. Men han har blivit granskad tidigare och det visade sig vara lögn. Därför tror jag han på sin peak tjänar 20-25 tusen i månaden, han vet att det kommer att synas. Läs ordet PEAK.

Att du förklarar på en nivå som en 5åring får stå för dig. Jag är mycket väl medveten om att han ljuger och överdriver, men jag är rätt säker på att han någon månad har dragit in 20-25k under Chrippa hypen.

Du är ett jävla pucko som borde hoppa ner från din höga häst med dina förklaringar som barn förstår, det är du och baronen.

När jag skrev att rask tjänar 10 lax just nu så svarade du,

”Tror han tjänar mer, han stoltserar ändå med en god lön. Jag tror vi pratar i summor kring 20-25 tusen. Men det är på sin peak”

Han tjänar inte de summorna, ta ditt utbrott någon annanstans och sluta hoppa mellan argument. Säger jag att han tjänar 10 lax just nu och du hoppar in och säger att han gör det dubbla så får du stå ditt kast.

Jag skrev ordagrant att han tjänar 10 lax just nu och avslutade mitt inlägg med att han när det gick som bäst tjänat 30 lax.

När jag skrev att han tjänar 10 lax just nu och du svarar att han tjänar det dubbla, för att sen börja svamla om att han tjänat det dubbla när det gått som bäst.

Att vara någon som hänger upp sig på ord så är det helt befängt att du själv totalt verkar sakna läsförståelse.

Du verkar ha kollat på så mycket rask att hans oärliga sätt att argumentera på genom bland annat personangrepp och icke befintliga logik har etsat sig fast

Om någon vill arbeta som rasks revisor så räcker det att sätta sig in i följande två stycken…

”När rask visat upp hur mycket han tjänar så visar han adsense. YouTube delar Adsense 50/50 mellan sig och kreatörer. Adsense är alltså dubbelt så mycket som han själv tjänar. Sen ska han skatta bort 50% för att ta ur pengarna som lön i sitt företag där han är den enda anställda.

Månader rask har fått 1,5 miljoner visningar, så är adsense 120 000kr. Något han är snabb på att visa upp. Det han inte förklarar är att 50% går till YouTube. Så då är det 60 000kr som går till rask, som sen måste skatta bort 50%. Kvar blir 30 000kr vilket är vad rask faktiskt tjänar när det gått som bäst.”
Senast redigerad av DonCarlo 2024-11-19 kl. 11:03.
Citera
2024-11-19, 10:33
Medlem
Citat:
Har du sett hans tidigare deklarationer? Snälla prata inte om du inte har belägg på vad du säger. Vad man tjänar på YouTube när videos är gröna är 40 lax per miljon i visningar. Rask har inte heller någon annan inkomstkälla. Jag har på en nivå som en 5åring förstår förklarat hur rask förvränger hur mycket han tjänar för folk som inte vet bättre i inlägget över ditt senaste.

Ska rask tjäna 20-25 tusen så pratar vi minst 1 miljon visningar i månanden, det är dubbelt så många visningar än vad han har nu.
Kan Rask verkligen ha 500000 unika visningar i månaden??
Citera
2024-11-19, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen

Senaste 30 dagarna dagarna han på 569k visningar enligt socialblade.
Citera
2024-11-19, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen

Vet inte om det är unika men det är totala visningar under månaden iaf, varje video får väl typ mellan 20-40k visningar och han laddar ju upp flera i veckan så inte så konstigt
Citera
2024-11-19, 10:55
Avstängd
Crabby88s avatar
Dettamwd tjäna pengar på jewtube.
Har några spörsmål jag gärna vill få svara på.

Vem väljer hur ofta där ska vara reklam i klippen?
Vem väljer vilken sorts reklam som ska visas?

Får ägaren av kanal mer betal om man ser hela klippet?
Eller det räcker jag ser 20% av videon för det ska generera pengar?
Citera
2024-11-19, 11:00
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Räkna sen bort alla som har adblock.
Sen ser inte alla hela hans filmer där han maler på som en gammal kärring.
En visning betyder inte att den personen sett hela videon plus alla reklamer.
Citera
2024-11-19, 11:04
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Räkna sen bort alla som har adblock.
Sen ser inte alla hela hans filmer där han maler på som en gammal kärring.
En visning betyder inte att den personen sett hela videon plus alla reklamer.
Tvivlar på att särskilt många ser klart, har man sett dom första 10 slipper man se hela resterande timmen av upprepningar.

Hur länge måste man kolla för att generera en visning?

Varför har han börjat ljuga hur mycket han tjänat nu igen, är det soc som varit på besök och ställt krav?
Senast redigerad av knark-kungen 2024-11-19 kl. 11:08.
Citera
2024-11-19, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Dettamwd tjäna pengar på jewtube.
Har några spörsmål jag gärna vill få svara på.

Vem väljer hur ofta där ska vara reklam i klippen?
Vem väljer vilken sorts reklam som ska visas?

Får ägaren av kanal mer betal om man ser hela klippet?
Eller det räcker jag ser 20% av videon för det ska generera pengar?

Rask leker frågelåda på Instagram nu på morgonkvisten, bara att fråga honom
Citera
2024-11-19, 11:09
Medlem
Citat:
När jag skrev att rask tjänar 10 lax just nu så svarade du,

”Tror han tjänar mer, han stoltserar ändå med en god lön. Jag tror vi pratar i summor kring 20-25 tusen. Men det är på sin peak”

Han tjänar inte de summorna, ta ditt utbrott någon annanstans och sluta hoppa mellan argument. Säger jag att han tjänar 10 lax just nu och du hoppar in och säger att han gör det dubbla så får du stå ditt kast.

Jag skrev ordagrant att han tjänar 10 lax just nu och avslutade mitt inlägg med att han när det gick som bäst tjänat 30 lax.

När jag skrev att han tjänar 10 lax just nu och du svarar att han tjänar det dubbla. För att sen börja svamla om att han tjänat det dubbla när det gått som bäst.

Att vara någon som hänger upp sig på ord så är det helt befängt att du själv totalt verkar sakna läsförståelse.

Du verkar ha kollat på så mycket rask att hans oärliga sätt att argumentera på genom bland annat personangrepp och icke befintliga logik har etsat sig fast

Om någon vill arbeta som rasks revisor så räcker det att sätta sig in i följande två stycken…

”När rask visat upp hur mycket han tjänar så visar han adsense. YouTube delar Adsense 50/50 mellan sig och kreatörer. Adsense är alltså dubbelt så mycket som han själv tjänar. Sen ska han skatta bort 50% för att ta ur pengarna som lön i sitt företag där han är den enda anställda.

Månader rask har fått 1,5 miljoner visningar, så är adsense 120 000kr. Något han är snabb på att visa upp. Det han inte förklarar är att 50% går till YouTube. Så då är det 60 000kr som går till rask, som sen måste skatta bort 50%. Kvar blir 30 000kr vilket är vad rask faktiskt tjänar när det gått som bäst.”
Jag skrev på sin peak. Och jag är rätt säker på att han gör mer än 10 lax just nu oavsett vad din analys säger. Ingen är så dum att man gör det grova misstaget igen, han vet att det blir synligt. Inte ens baronen är så dum, och då har jag inga högre tankar om honom.

Vi båda spekulerar men det är ju inte som att din analys är skrivet i sten? Jag vet en tjej som snittar 2k visningar om dagen och det blir ju ca 60k i månaden, hon drog in kring 4k efter skatt.

Tro mig jag hoppas att han tjänar mindre än vad jag säger det är inte så att jag önskar att han drar in kring 20
Citera
2024-11-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Jag skrev på sin peak. Och jag är rätt säker på att han gör mer än 10 lax just nu oavsett vad din analys säger. Ingen är så dum att man gör det grova misstaget igen, han vet att det blir synligt. Inte ens baronen är så dum, och då har jag inga högre tankar om honom.

Vi båda spekulerar men det är ju inte som att din analys är skrivet i sten? Jag vet en tjej som snittar 2k visningar om dagen och det blir ju ca 60k i månaden, hon drog in kring 4k efter skatt.

Tro mig jag hoppas att han tjänar mindre än vad jag säger det är inte så att jag önskar att han drar in kring 20

Jag tror egentligen inte att vi är så olika så jag har inget annat än kärlek och respekt för dig. Har en bakgrund i den här typen av bransch och jag vet hur siffrorna ser ut, det är därför jag är rätt säker på min sak. Även ditt exempel talar för det jag säger.

Om 1 miljon visningar är 40 lax så får man 0,05 per visning. Även ditt exempel talar för detta då ca 60 000 visningar blir ju 60 000 x 0,05 =3 tusen. Om hon får lite mer än ca 60 tusen visningar så är hon snabbt uppe i 4 lax. Hon betalade nog inte skatt på det. Har hon ett företaget? Svårt att se att någon driver ett företag som tjänar mindre än 50 tusen om året.

Återigen har inget emot dig och vi kan välja att se olika på den här saken sen får vi se vad rasks deklaration säger nästa år. Enbart respekt och kärlek till dig!
Senast redigerad av DonCarlo 2024-11-19 kl. 11:17.
Citera
2024-11-19, 11:31
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reseglad
Här slår du huvudet på spiken. Geniet tror att det räcker att stå i kö 5 år så ska lägenheterna ramla ner i knät på dig.

Ja! Exakt detta. Han säger det själv i senaste videon, jag minns inte om jag skrev det tidigare i tråden, men han säger typ "jag har ju ekonomin, om det inte vore för alla dumm regler så hade jag som stått fem år i kö förmodligen fått nästa lägenhet som erbjuds".

Visst, det lär väl inte vara lika många som i Stockholm som söker men jag ger mig fan på att man måste stå längre än 5 år även i Trosa? Han har ju NOLL insikit i den verkliga världen.

Han tycker även att hans känsloargument ska stå över stadgar och regler. Hyresvärden borde tumma på dem när de ser hur hemskt de har det, buhu buhu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in