Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Bjuder på dagens skratt. Det blir rask uppgift att natta samtidigt som hans barn helst hade velat att Tessan skulle natta. Rask har som rutin att komponera rock-låtar för att natta. Vilket leder till att barnet blir ännu mer ledsen. Rask läser inte av rummet över huvudtaget utan sjunger om kiss och att bli världens största rockstjärna medan hans barn gråter.

https://youtu.be/oJnyWs9Cv6k?t=765
Tragiskt att se vilket ofokuserad han har på sitt barn.
Citera
2024-11-19, 12:21
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Vi måste arkivera alla tokigheter han lägger ut bättre, stortuffbiker gör ett hästjobb men det finns så många fler juveler från alla år han bjudit oss på underhållning.

Ja, jag tänkte exakt samma sak igår när jag hörde det.
Men som vanligt " äh den videon kommer jag ihåg"
Citera
2024-11-19, 12:40
Medlem
Krakatoas avatar
Fan vad han måste vara butthurt i kojan nu. Vilken backlash bland kommentarerna.
Här är den senaste:

NI verkar ha tvättmaskin då ni har en torktumlare, många går till tvättstugan för att dom inte har en egen.
Du lägger bilder på kantarellpajer och mackor, för många är kantareller lyx.
NI har tak över huvudet men bor trångt, det gör många andra familjen också.
Var tacksam över det ni har isf att gnälla.
Du och din fru har satt er i situation ni befinner er.
Du/ni har levt på arv och Thereses lön. Andra godhjärtade människor har hjälpt din familj också ekonomiskt, bla dina följare och mannen du har pratat om.
Sluta tycka synd om dig och er situation. Det är dax att växa upp Rask. Du kan inte ha som du vill pga hur du och din fru har hanterat er ekonomi!
Det är faktiskt inte synd om dig. Packa upp flyttlådorna och gilla läget.
Citera
2024-11-19, 12:53
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Det är otroligt hur familjens vilja alltid faller i linje med rasks. Nästan som att han är prio 1 och resten får anpassa sig.

Familjen vill ABSOLUT inte ut och resa. (Trots Tessan har nämnt att hon visst vill det)
De vill ABSOLUT inte flytta från Trosa. (Trots Tessan har nämnt att hon visst vill det)

Sen så är det bara positivt att de bor trångt, enligt rask så sent som i somras.

”Family first”

Kommer nån ihåg liven han hade där han hade satt upp lakan i taket och sa att han kunde sitta live i kojan på natten utan att väcka sin sovande fru. Varpå frun vaknade kort därefter och bad honom lägga av med liven.
Carl är alltid prio 1, anledningen till att familjen bor på varandra är bara Hans fel, han vill ju inte jobba. Vore det upp till mig skulle han inte heller få ta del av välfärdssamhället, dom små kronorna han bidragit med räcker inte ens till papperkostnaden av alla polisanmälningar han kommit in med.
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Jadu samma med pengar som kommer växa till sig rätt bra tills han är 65, då är han ju nästan död precis som han var helt barnlös. Han verkar aldrig tänka på sina barn i första hand. Tror ni han har ordnat upp något sparande till barnen?

Håll käften när pappa spelar
Sparande till barnen? Tillåt mig att rågarva, finns inte ens utrymme för veckopeng med 1998 års standard.

Familjen hade det bättre när Alf var i livet, nu håller den sista livlinan på att rinna mellan fingrarna för Alexander och vad gör han, söker jobb? Söker utbildning? Nej, han sätter sig och grinar och tycker synd om sig själv framför kameran.

Tvättäkta narcissist. Fy fan vad härligt att se hur hela hans liv håller på att rasa ihop efter det värsta förtalsåret i Bajshögens livshistoria.

2025 kommer inte bli nådigt
Citera
2024-11-19, 13:27
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Carl är alltid prio 1, anledningen till att familjen bor på varandra är bara Hans fel, han vill ju inte jobba. Vore det upp till mig skulle han inte heller få ta del av välfärdssamhället, dom små kronorna han bidragit med räcker inte ens till papperkostnaden av alla polisanmälningar han kommit in med.

Sparande till barnen? Tillåt mig att rågarva, finns inte ens utrymme för veckopeng med 1998 års standard.

Familjen hade det bättre när Alf var i livet, nu håller den sista livlinan på att rinna mellan fingrarna för Alexander och vad gör han, söker jobb? Söker utbildning? Nej, han sätter sig och grinar och tycker synd om sig själv framför kameran.

Tvättäkta narcissist. Fy fan vad härligt att se hur hela hans liv håller på att rasa ihop efter det värsta förtalsåret i Bajshögens livshistoria.

2025 kommer inte bli nådigt

Är rätt säker på det stod i arvet att barnbarnen fick en del i form av fonder.
Citera
2024-11-19, 13:46
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Barnbarnen är ju Carl och Ludde.

Menar du barnbarnsbarnen? Det klokaste vore självklart att låsa dessa pengar också annars skulle Carl sålt dom på en gång och köpt något dumt till sig själv som han alltid gör.

Hur går det med plastskorna, någon update? Står dom sig bra i Svenskt höst/vinterväder?
Citera
2024-11-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Barnbarnen är ju Carl och Ludde.

Menar du barnbarnsbarnen? Det klokaste vore självklart att låsa dessa pengar också annars skulle Carl sålt dom på en gång och köpt något dumt till sig själv som han alltid gör.

Hur går det med plastskorna, någon update? Står dom sig bra i Svenskt höst/vinterväder?

Det där fick mig att fundera. Kan det va så att den store Alf avsatte den där kapitalförsäkringen till barnbarnsbarnen, som Rasken nu skamlöst försöker roffa åt sig? Isf kan vi lägga till hans egna barn till listan på närstående han blåst på större belopp.

Skorna har nog inte lämnat hemmet sen de inhandlades. Men för nån video sen satt han med de i sängen (kontoret) så de klarar iaf inomhustemperatur.
Senast redigerad av Ralfhead 2024-11-19 kl. 14:29.
Citera
2024-11-19, 14:36
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:

Japp, det är jag rätt säker på nu också. My bad.

Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Det där fick mig att fundera. Kan det va så att den store Alf avsatte den där kapitalförsäkringen till barnbarnsbarnen, som Rasken nu skamlöst försöker roffa åt sig? Isf kan vi lägga till hans egna barn till listan på närstående han blåst på större belopp.

Skorna har nog inte lämnat hemmet sen de inhandlades. Men för nån video sen satt han med de i sängen (kontoret) så de klarar iaf inomhustemperatur.
Har han inte satt kapitalförsäkring i barnens namn så är vi nog rätt säkra på dom inte får se en skymf av dom.

Edit: Har ni märkt att I ALLA äldre klipp där Kickassfarsan ska vara själv med barnen, så lämnas alltid den ena bort till morfar " för egentid"
Citera
2024-11-19, 14:55
Medlem
abvs avatar
Citat:
Japp, det är jag rätt säker på nu också. My bad.

Har han inte satt kapitalförsäkring i barnens namn så är vi nog rätt säkra på dom inte får se en skymf av dom.

Edit: Har ni märkt att I ALLA äldre klipp där Kickassfarsan ska vara själv med barnen, så lämnas alltid den ena bort till morfar " för egentid"
Rask är enligt egen utsago en dålig pappa när han har mer än ett barn åt gången. "Det blir pannkaka av alltihopa" precis som det alltid blir för Carl Fredrik Alexander Rask.

9:24 i ett riktigt favoritklipp
https://youtu.be/oTSzHIxOfbI?feature=shared&t=564

Edit: Det är så mycket galenskaper i den där videon att man lätt glömmer många av dem. Att skryta om att ha städat hela lägenheten för andra gången samma dag (klockan är 11:40) och tro att det är något bra är galenskap på riktigt. Skoja bara, bra jobbat Rask! Jag brukar bara städa huset en gång i taget så då är ju Rask dubbelt så bra som jag.
Senast redigerad av abv 2024-11-19 kl. 15:02.
Citera
2024-11-19, 14:59
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Fan vad han måste vara butthurt i kojan nu. Vilken backlash bland kommentarerna.
Här är den senaste:

NI verkar ha tvättmaskin då ni har en torktumlare, många går till tvättstugan för att dom inte har en egen.
Du lägger bilder på kantarellpajer och mackor, för många är kantareller lyx.
NI har tak över huvudet men bor trångt, det gör många andra familjen också.
Var tacksam över det ni har isf att gnälla.
Du och din fru har satt er i situation ni befinner er.
Du/ni har levt på arv och Thereses lön. Andra godhjärtade människor har hjälpt din familj också ekonomiskt, bla dina följare och mannen du har pratat om.
Sluta tycka synd om dig och er situation. Det är dax att växa upp Rask. Du kan inte ha som du vill pga hur du och din fru har hanterat er ekonomi!
Det är faktiskt inte synd om dig. Packa upp flyttlådorna och gilla läget.
Så jäkla rätt skrivet! Hoppas att Rask och fru kommer att läsa det här.
Citera
2024-11-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Ja! Exakt detta. Han säger det själv i senaste videon, jag minns inte om jag skrev det tidigare i tråden, men han säger typ "jag har ju ekonomin, om det inte vore för alla dumm regler så hade jag som stått fem år i kö förmodligen fått nästa lägenhet som erbjuds".

Visst, det lär väl inte vara lika många som i Stockholm som söker men jag ger mig fan på att man måste stå längre än 5 år även i Trosa? Han har ju NOLL insikit i den verkliga världen.

Han tycker även att hans känsloargument ska stå över stadgar och regler. Hyresvärden borde tumma på dem när de ser hur hemskt de har det, buhu buhu...

Ja, det låter inte orimligt att det kan vara en hyfsad kötid på en bostad i Trosa. Närheten till Stockholm, det natursköna läget och den trevliga stadsmiljön gör att det är en attraktiv ort att bosätta sig i. Det är inte en avfolkningsbygd som alla drar ifrån. Kolla befolkningsutvecklingen mellan 2010 och 2020 på Wikipedia. En ökning med nästan 3000 pers på 10 år. Det låter kanske inte mycket, men med tanke på ortens storlek är det förstås en massiv ökning på över 20%. I en större ort hade en sån befolkningsökning medfört att det hade behövt byggas nya stora stadsdelar för att klara ökningen.

Man kan tänka sig att det inte byggs i samma takt som det skulle behövas för att minska bostadsbristen. Detta hade ju medfört att folks bostadsrätter och villor hade minskat i värde, så man ser nog till att rösta på partier som efterlever deras önskemål, och ser till att tillgången alltid är lite lägre än efterfrågan. Såsom Moderaterna. Precis som Rask säger, "man ska rösta på det som är bra för landet och inte det som är bra för en själv", därför prioriterar inte Trosa att alla ska ha en rimlig bostad, till förmån för folk som jobbar och vill tjäna någonting på att de får ta bolån.

Kolla bostadsrätts- och huspriserna i Trosa. De är jämförliga med kranskommuner till Stockholm. Detta torde bero på att det råder en bostadsbrist i kommunen, liksom det gör i Stockholm, varför invånarna tvingas att köpa någonting istället för att hyra. Det skulle inte förvåna mig om de mest attraktiva kontrakten i den där staden kan kräva att man står i kö i minst 10 år.
Citera
2024-11-19, 15:29
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Så jäkla rätt skrivet! Hoppas att Rask och fru kommer att läsa det här.

Det kan du vara otroligt lugn för att dom kommer göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in