Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-30, 09:50
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Vad är det för kurser rask ska gå? Kostar dessa kurser pengar, och hur ska rask kunna betala det?

Han skiter i skulden. Alla ören han lyckas dra in kommer att gå till ”utbildningen”. För sen när han får ett jobb kommer han tjäna mer och kan då betala skulden. Det är så han resonerar iallafall.
Citera
2025-09-30, 09:56
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Han skiter i skulden. Alla ören han lyckas dra in kommer att gå till ”utbildningen”. För sen när han får ett jobb kommer han tjäna mer och kan då betala skulden. Det är så han resonerar iallafall.
Det stämmer ju om det är en utbildning som leder till jobb, men eftersom rask inte ens vill berätta vad det är för utbildning så misstänker jag att han vet att han kommer få kritik eftersom det kommer vara en utbildning som inte leder till jobb.
Citera
2025-09-30, 14:09
Medlem
Tortellis avatar
Rask får väl söka CSN lån som alla andra!! Det handlar bara om att följare ska swicha pengar till honom. Arbeta ingår ej i Baronens alternativa livsstil. Hjulet snurrar men hamstern är död. Karln är arbetsskygg och pantad i kålroten..
Citera
2025-09-30, 14:27
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Rask får väl söka CSN lån som alla andra!! Det handlar bara om att följare ska swicha pengar till honom. Arbeta ingår ej i Baronens alternativa livsstil. Hjulet snurrar men hamstern är död. Karln är arbetsskygg och pantad i kålroten..
Han kommer aldrig lyckas skaffa sig ett arbete, tror ni inte det skulle hänt hittills annars? Han är ju fan halvvägs till pension.

Han är som parkbänksfyllona på stan, sitter bara och snackar men händer aldrig något. Känner för barnen som tvingas leva i rövhålets skugga, det skapar riktiga trauman.
Citera
2025-09-30, 14:28
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromedatraveller
Vad är det för utbildning han ska gå som kostar pengar? En pseudovetenskaplig kurs i det övernaturliga, där han får lära sig att hantera sin "högkänslighet" och kan använda sin förmåga att se, kontakta och prata med immateriella andeväsen från den andra sidan på ett konstruktivt sätt.
Givetvis något trams om inte allt är en scam för att tigga till sig pengar av sina mongofans.
Citera
2025-09-30, 15:54
Medlem
storpikens avatar
Var det inte Tessan som stod på gamla lägenheten? Isåfall hamnar väl Trobofakturan på henne? Det förklarar varför han sitter där så lugnt i senaste videon med det där hånflinet och svarar på "hatare".

När arvet kom så var han ju väldigt snabb på släcka sina egna bränder hos fogden, men sket i att hjälpa sin fru, trotts insamlingar mm.
Jag har börjat fundera på om Alex vill att hon ska vara i ekonomisk skuld så hon ständigt är beroende av Alex och inte kan lämna honom.
Det kanske kom upp för honom att om han "Clearar" hennes skuld konto så blir det mycket lättare för henne att hitta en egen lägenhet med barnen.
Citera
2025-09-30, 15:56
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpiken
Var det inte Tessan som stod på gamla lägenheten? Isåfall hamnar väl Trobofakturan på henne? Det förklarar varför han sitter där så lugnt i senaste videon med det där hånflinet och svarar på "hatare".

När arvet kom så var han ju väldigt snabb på släcka sina egna bränder hos fogden, men sket i att hjälpa sin fru, trotts insamlingar mm.
Jag har börjat fundera på om Alex vill att hon ska vara i ekonomisk skuld så hon ständigt är beroende av Alex och inte kan lämna honom.
Det kanske kom upp för honom att om han "Clearar" hennes skuld konto så blir det mycket lättare för henne att hitta en egen lägenhet med barnen.
Ekonomisk misshandel är väl en grej av en anledning. Sjukt.
Citera
2025-09-30, 16:00
Medlem
StekplankAmbross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri

Vart har man hört den förut? "Jag ska betala min frus skulder... Chrippa ska betala min frus skulder, allt ni behöver göra är att kolla på mina videos". Ifall han fullbordar utbildningen kommer vi börja se nya kläder på baronen och nya leksaker (till honom själv)
Citera
2025-09-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpiken

Det var som jag förstått det Rask som var hyrestagare, frun hade för mycket skulder.

Jag håller däremot med i din analys om att Rask vill hålla henne i ekonomisk skuld för att känna en anknytning till honom.
Citera
2025-09-30, 17:21
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Det var som jag förstått det Rask som var hyrestagare, frun hade för mycket skulder.

Jag håller däremot med i din analys om att Rask vill hålla henne i ekonomisk skuld för att känna en anknytning till honom.
Jag har för mig att båda två stod på gamla hyreskontraktet. Det var väl två namn på kuvertet?
Är det förresten fastställt att han har ca 16kkr hos fogden sedan 2023? I så fall har han ju inte ens lyckats bli skuldfri, något som han sagt att han varit (newsflash: idioten ljuger igen!).
Citera
2025-09-30, 18:04
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Jag har för mig att båda två stod på gamla hyreskontraktet. Det var väl två namn på kuvertet?
Är det förresten fastställt att han har ca 16kkr hos fogden sedan 2023? I så fall har han ju inte ens lyckats bli skuldfri, något som han sagt att han varit (newsflash: idioten ljuger igen!).

Han ljuger om precis allt. Sen att det finns idioter som fortfarande försvarar honom i tråden, är för mig totalt ofattbart.

Han är fanimig mer dum i huvudet än vad Papinik är.
Citera
2025-09-30, 18:07
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery

Kan man inte lita på Baronen?😯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in