2022-09-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Rask svarar på insta varför han inte har jobb.

http://www.bilddump.se/bilder/202209...233.173.78.jpg

Ingen som helst skräll att han nu börjar säga att han inte jobbar, för han '"jobbar med podcast", nu är det inte psykisk ohälsa som håller honom tillbaka längre. Nu kan han försörja sig på podden och därför arbetar han inte.

Förutsåg detta för flera månader sedan. Det Rask har gjort under sin psykisk ohälsa-period, det är att han väntat på att det ska rulla in lite kulor på något slappt skit han håller på med, så han kan återgå till att säga att han inte behöver jobba, som han gjorde innan. Han har aldrig mått dåligt, allt har varit ursäkter för att inte tvingas ut i arbetslivet.

Sedan är de enda han kan försöka inbilla att han kan leva på sin podd lågbegåvade eller småbarn. Det finns inte på kartan att Rask lever på sin podcast, det hade jag kunnat sätta mitt liv på. Han drar in kaffepengar på det han gör. Han kommer aldrig kunna leva på det heller, för det finns inget driv och engagemang.

Ditt poddprojekt är dödfött, Rask. Ingen vill sponsra din plagiatpodd, och streamsen du ligger på genererar inte något att tala om, det vet jag.

Det är skönt att leva i sitt luftslott.
Citera
2022-09-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Nej Alex, du kan inte kalla din podcast för jobb, ett arbete är något som inbringar en inkomst, din familj skulle få en bättre ekonomi om du sökte ersättning från soc.

Alla vet att det du drar in netto till familjen varje månad är absolut max några hundralappar, du är ett skämt mannen, ta dig i kragen och väx upp för fan.

Precis, det handlar inte om att man måste ta dig ut genom dörren för att kalla något för ett jobb. Det handlar om att Rask inte kan kalla sitt lekande vid datorn för ett jobb.

Det är svårt att ta in att Rask är en människa som finns på riktigt, han är som en karaktär i någon komediserie. Hans prioriteringar, hans skeva verklighetsuppfattning, hans omåttliga behov av uppmärksakmhet. Han är en sån felskruvad och snurrig människa. Det är synd om stackaren egentligen.
Citera
2022-09-30, 15:50
Medlem
Citat:

Det är så sjukt fult att han ens snackar om det där när podden bara är plagiat. Han är så jävla rövig.
Citera
2022-09-30, 19:16
Medlem
Wooqiprwos avatar
Finns massor av människor som jobbar eller driver egna företag hemifrån. Det som är definitionen av ett arbete är väl om man kan försörja sig på det eller inte, och jag har svårt att tro att hans podd genererar en normal heltidslön, inte ens hans youtube gjorde det. Det Rask ägnar sig åt är hobbyverksamhet.

Ponera att Rask skulle bli ensam med barnen och hans farfar stängde plånboken till exempel. Skulle hans podd försörja honom själv och tre barn?
Senast redigerad av Wooqiprwo 2022-09-30 kl. 19:19.
Citera
2022-09-30, 21:24
Medlem
Citat:

När rask skriver ”båda får jag arvode för” och lägger till denna emoji 😇. Då vet vi att det är en skit summa, nu erkänner han dock i sin text att det är skit betalt. Och spännande projekt med podden har han sagt i månader nu, det är ännu ett projekt som kommer gå upp i rök. Ska bli kul att ta ut deklaration för 2022 då han nästan uteslutande har haft podden som en inkomstkälla. Ska vi se om det är sådan succé.

Edit: 2021 så omsatte företaget rask får lön ifrån 143k, sen kan man dra av skatt arbetsgivaravgifter inköp etc, så rask lön kan inte varit fet. Hur kan inte T sätta gränser. Min sambo hade kasta ut mig om jag inte hade bidragit.
Senast redigerad av razerdayzer 2022-09-30 kl. 21:31.
Citera
2022-09-30, 21:24
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Precis, det handlar inte om att man måste ta dig ut genom dörren för att kalla något för ett jobb. Det handlar om att Rask inte kan kalla sitt lekande vid datorn för ett jobb.

Det är svårt att ta in att Rask är en människa som finns på riktigt, han är som en karaktär i någon komediserie. Hans prioriteringar, hans skeva verklighetsuppfattning, hans omåttliga behov av uppmärksakmhet. Han är en sån felskruvad och snurrig människa. Det är synd om stackaren egentligen.
Ja alltså hela hans person och allt han tar I blir till skit, det måste vara en tuff tanke när ångesten kryper på, man förstår ju varför han måste vara grandios för att överleva.

Har man vid 31 års ålder ännu inte lyckats komma in på arbetsmarknaden lär det aldrig hända.

Jag menar, vilken seriös arbetsgivare skulle vilja ge honom en chans? Det räcker att kolla hans cv som är lika stort som 1/2 post it lapp för att förstå att Rask är en livsstilsluffare, en obotlig systemhotande parasit som i resten av sitt liv kommer suga på samhällstutten.

Det måste verkligen ta på krafterna att varje dag behöva ljuga för sig själv att man är någonting annat än en komplett börda för familjen.
Citera
2022-10-01, 07:39
Medlem
Haha jävla tönt som kallar 10 minuters podcast och gästande i feasts nya pod för jobb... o jag brukar ändå vara den positiva i tråden som tycker att han får göra vad han vill, men kalla aldrig det ett jobb igen..

Hade mina o dina barn gått i samma klass så hade dina barn varit chanslösa om det uppstod ett tjafs för att mina barn vinner "min-pappa-är-starkare-än-din-pappa" grejen. Hade vi suttit i samma föräldramöte och efteråt pratat jobb med andra gubbar och du nämnde podcast som jobb så hade vi alla efteråt åkt hem till våra familjer och skrattat åt det runt middagsbordet, än mer när vi söker upp den och ser att det är 10 minuter avsnitt.

Jag sliter, vaknar automatiskt innan 06 pga rutin och har ont konstant, är det värt det? Nej inte på tusen år. Men jag kan vara rakryggad, så länge ryggen håller, inför mina grannar, mina barn och vänner. Jag kan peka på gigantiska objekt när jag är ute med barnen och säga att det där har pappa bidragit till att det finns. Jag kan öppna kylskåpet och säga att pappa har bidragit till att det finns, jag kan beställa pizza och säga att det är mitt slit och värk som står för det. Mina barn kommer förmodligen för alltid minnas min väckarklocka och alla svordomar som ekar här hemma medan jag tar på mig arbetskläder och beger mig ut i mörkret. Det är att jobba.

Vi alla vanliga dödliga kan köpa en mikrofon, sätta oss vid datorn, spela in våra röster och redigera lite. Tom barn kan göra det, och det är inte ett jobb.
Citera
2022-10-01, 08:29
Medlem
Randelins avatar
Hur kommer det sig att det alltid är Therese som är uppe med A om morgnarna, men inte Baron af Skithög? Måste han ha sin skönhetssömn till klockan 10:00 varje dag?

Dagdriveri är verkligen slitsamt.
Citera
2022-10-01, 12:41
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randelin
Hur kommer det sig att det alltid är Therese som är uppe med A om morgnarna, men inte Baron af Skithög? Måste han ha sin skönhetssömn till klockan 10:00 varje dag?

Dagdriveri är verkligen slitsamt.

Såklart han sliter ju ut sig hela dagarna och nätterna på sitt jobb.

Till sist: Jobb, jobb, jobb aldrig en lugn stund.
Citera
2022-10-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
När rask skriver ”båda får jag arvode för” och lägger till denna emoji 😇. Då vet vi att det är en skit summa, nu erkänner han dock i sin text att det är skit betalt. Och spännande projekt med podden har han sagt i månader nu, det är ännu ett projekt som kommer gå upp i rök. Ska bli kul att ta ut deklaration för 2022 då han nästan uteslutande har haft podden som en inkomstkälla. Ska vi se om det är sådan succé.

Edit: 2021 så omsatte företaget rask får lön ifrån 143k, sen kan man dra av skatt arbetsgivaravgifter inköp etc, så rask lön kan inte varit fet. Hur kan inte T sätta gränser. Min sambo hade kasta ut mig om jag inte hade bidragit.
Men sedan måste du komma ihåg att han köper saker med företaget som han sedan säljer privat, han fuskar på alla sätt som är möjligt att göra.

Bara tänk alla de där oskattade swishintäkterna, det är så mycket mygel runt den herren; inte ens podcasten är genuin.

Han klarar nog fuska ihop 8-10k efter skatt i månaden.

Och det gör han eftersom han har extremt höga tankar om sig själv och skulle absolut aldrig kunna tänka sig en normal tillvaro med jobb. För han är det att sänka sig ned till andras nivå.

Och det kan han inte, då vill han istället vara Sveriges största och mest osköna clown.

Inte konstigt att han mår dåligt.

Och hur gick det med diagnoserna, blev det ett svar som var jobbigt för han att höra?
Citera
2022-10-01, 13:31
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Men sedan måste du komma ihåg att han köper saker med företaget som han sedan säljer privat, han fuskar på alla sätt som är möjligt att göra.

Bara tänk alla de där oskattade swishintäkterna, det är så mycket mygel runt den herren; inte ens podcasten är genuin.

Och det gör han eftersom han har extremt höga tankar om sig själv och skulle absolut aldrig kunna tänka sig en normal tillvaro med jobb. För han är det att sänka sig ned till andras nivå.

Och det kan han inte, då vill han istället vara Sveriges största och mest osköna clown.

Och hur gick det med diagnoserna, blev det ett svar som var jobbigt för han att höra?
Han vägrar ge oss rätt i frågan, lögnen om att autism utredningen fortfarande inte är klar har han hållit igång i snart ett år.
Citera
2022-10-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222

Vi vet inget kring diagnoserna och utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in