2022-01-29, 18:27
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du ringer flera samtal till okända människor för att du är nyfiken, det är ju exakt var rask har gjort i sina senaste 2 videos.
Vad vet du om det?

Du kan ju knappast veta vad jag hade för anledning till att ringa varken C eller T, eller hur?

Rask sitter och ringer de här personerna för att det kommer generera en inkomst åt honom för allt annat trams han gör ger honom ingenting. Så nu har han funnit någonting som folk vill ha mer av och han kapitaliserar på det.

Jag gjorde det av helt andra anledningar.
Citera
2022-01-29, 18:29
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
så du va en som donerade pengar då eftersom du ringde dom o vill ha tillbaka pengarna efter rask video eller?
Nej, jag är verkligen ingen som har donerat.

Bra uteslutningsmetod du har, grabben.
Citera
2022-01-29, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Tack! Allt har repeterats så många gånger att hans följare ens tror på en förändring är chockerande. Jag var 110% säker på att det här med gud var bara en tillfällig sak och att egot skulle återuppstartas. Rask trogna följare har nog IQ-fiskmås som inte ser igenom honom och hans skumma handlingar. Jag menar att visst han kanske inte blir åtalad för förtal igen men rent moraliskt varför i helvete har han ett behov av att bråka med psykiskt sjuka kriminella typer...det är snarare det man ska fråga sig. Varför är han berättigad att lägga sig i som om det handlade om honom...jo för han ser sig som större än alla andra. Jag tror personligen det grundar sig i att han i sitt narcissistiska JAG blir ostimulerad och när han fixar drama då blir han stimulerad, och göder sitt ego och känner sig då som en kung. Jag tror att han har "the time of his life" när han sitter och tjafsar med folk med vetskapen att han inte kan åka dit för förtal igen. Men det han håller på med kan få allt annat än juridiska konsekvenser. En dag kanske Herr Rask får hembesök av nån sliskig jävel som har fått nog och vill ge igen. Allt dravel med GUD är nu historia och egot har åter fått sitt grepp och är under tillväxt påväg mot en total kollaps varken första eller sista gången.

Precis. Tror också det är det absolut bästa han vet. Att han dels synar folk i sömmarna och att folk ger honom uppmärksamheten. Det är extas för Rask. Det slår verkligen allt annat positivt han har upplevt. Allt han gör gör han med målsättningen att få uppmärksamhet så mycket det bara går. När han kommer upp i hundratusentals views så får han bekräftelse för att vara den rockstjärnan han tycker att han är i sitt eget huvud. Då kommer han kasta pengar på märkeskläder och dyra bilar, för det är sånt som kändisar i hans liga ska göra.

Tror kanske inte han åker för förtal vid just det här tillfället. För kvinnan verkar onekligen ha en smutsig byk själv och drar sig nog från att anmäla. Men eftersom det är ett genomgående tema att han gör så här så kommer det komma nya knäppgökar i hans väg, som kommer att dra honom inför rätta och då åker han igen. För det han pysslar med just nu är förtal, även om idioten inte drar upp namn och bild och hemadress. Det är inte svårt att luska fram vem det handlar om. Grejen förra gången var att mammans granne har koll på lagstiftningen, och valde att göra en anmälan. Det är inte alla som har det, uppenbarligen inte Rask som försöker intala sig själv och andra att det han gör nu skiljer sig från hans tidigare uthängningar.

Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Ja, den låg uppe en timme för att han outade både kvinnan och hennes son. Men sen laddade han upp en redigerad version av samma video, samma kväll.

Vad är stor spridning enligt dig? Duger det att den har fått 4000 visningar för att uppnå dina krav?

Skulle säga att 4000 pers är stor spridning. Förtal kan räcka med att du går till din bekantskapskrets och sprider skit om en person. 4000 pers är nästan en liten stad. Ponera att man samlar alla personer i Trosa och basunerar ut att den där personen ska ni passa er för, den blåser folk och vanvårdar sina ungar. Det är ungefär lika mycket människor. Det är förtal grovt brott, enligt min hobbybedömning.
Citera
2022-01-29, 18:35
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Skulle säga att 4000 pers är stor spridning. Förtal kan räcka med att du går till din bekantskapskrets och sprider skit om en person. 4000 pers är nästan en liten stad. Ponera att man samlar alla personer i Trosa och basunerar ut att den där personen ska ni passa er för, den blåser folk och vanvårdar sina ungar. Det är ungefär lika mycket människor. Det är förtal grovt brott, enligt min hobbybedömning.
Förtalet i det här fallet ligger väl i att han påstår saker som varken C eller T har blivit dömda för. Att de blåser folk på Facebook och med den här Insta-insamlingen är ju uppenbart. Men det är ju ingenting man talar ut om till sina följare om man inte längtar tillbaka till en tingsrättsförhandling igen.
Citera
2022-01-29, 18:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Tror du verkligen att rasks videos får 4000 visningar på mindre än 1 timme?
För videon som kanske kan klassas som förtal låg uppe på rasks kanal i mindre än 1 timme, rask har så dåliga visningar, att på mindre än 1 timme får han inte nog med visningar för att det ska klassas som förtal.
Citera
2022-01-29, 18:52
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Förtalet i det här fallet ligger väl i att han påstår saker som varken C eller T har blivit dömda för. Att de blåser folk på Facebook och med den här Insta-insamlingen är ju uppenbart. Men det är ju ingenting man talar ut om till sina följare om man inte längtar tillbaka till en tingsrättsförhandling igen.

Huruvida man är dömd eller inte saknar värde i ett förtalsmål.
Citera
2022-01-29, 18:53
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
För videon som kanske kan klassas som förtal låg uppe på rasks kanal i mindre än 1 timme, rask har så dåliga visningar, att på mindre än 1 timme får han inte nog med visningar för att det ska klassas som förtal.

Sedan gäller det ju att någon har videon ifråga också.
Citera
2022-01-29, 18:57
Medlem
Hej alla snorungar och rask-hatare!
senaste jag hörde av rask var att han fått ett jobb. Hur gick det med det??
videon är ju borta?
Citera
2022-01-29, 19:03
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Han laddade ju upp samma video två gånger.
Citera
2022-01-29, 19:11
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Hej alla snorungar och rask-hatare!
senaste jag hörde av rask var att han fått ett jobb. Hur gick det med det??
videon är ju borta?
Det kommer vi aldrig kunna få svar på, eftersom han inte lägger ut ett jota om sitt privatliv längre. (I själva verket har han bara slutat dela med sig av hur det går med jobbsöket, men...)
Citera
2022-01-29, 19:14
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Sedan gäller det ju att någon har videon ifråga också.
Finns säkert någon flashbackare som har videon

Men Rask tog ju bort videon, så ifall "Adam" lägger ut videon igen, då är det ju "Adam" som gör sig skyldig till förtal eftersom det är "Adam" som sprider informationen.
Senast redigerad av Dopy 2022-01-29 kl. 19:18.
Citera
2022-01-29, 19:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Han laddade ju upp samma video två gånger.
Och?
I andra videon nämns ju inga namn = inget förtal.
Det är ju bara 1:a videon där namn nämns som kanske är förtal, och då är det ju bara visningarna på första videon som kan räknas ifall det fick stor spridning eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in