Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Det är ganska komiskt att höra att han valt att utesluta jobb som innebär där man jobbar med andra människor, t.ex på ett äldreboende för att han "inte klarar av det".
Han berättar att han istället har valt att fokusera på hitta jobb som telefonförsäljare.
Hur tänker han? Vill han gräva sin egna grav? Lider man av psykisk ohälsa så är säljjobb det sista du ska ansöka till. Har själv jobbat med försäljning och dom som inte mår bra mentalt klarar inte av jobbet under en längre period.
Hur ska Rask klara att ha en säljchef som kommer pressa honom när han inte lyckas sälja sina telefonabonnemang?
Lider man av psykisk ohälsa så bör man inte heller jobba på en arbetsplats där ens lön anpassar sig efter din prestation, startlönen är rent ut sagt bedrövlig så det gäller att alltid leverera om man vill ha en godkänd lön.
Haha nä, jag ger han inte många veckor på ett säljjobb innan han är tillbaka och tigger i sina lives på heltid.
Jag har också jobbat som telefonförsäljare, på ett kontor samtidigt som jag gick slutåret på gymnasiet, så jag bodde hemma och hade inte den ”pressen” men hade det varit för att betala räkningar hade jag nog inte klarat det, som du säger grundlön är skit provision är grym, de här var ca 13 år sen då funka det hyfsat med telefonförsäljare, nu klickar man bort det då mycket bedrägerier görs via telefon (skulle själv aldrig köpa något på telefon, trots distansköpslagen osv).
Dom flesta här har tjatat på att rask ska ta ett jobb, han har förnekat och förnekat, nu när huset brunnit ner då tecknar han försäkring. Är detta ett nytt drag av scambaronen, ” jag vill inte ha Swish”….mitt Swish nummer ligger i beskrivningen… han behöver alltså snabba pengar söker sig ett jobb får han det så får han sin första lön 25 jan, de kanske tar ett par månader att få ett jobb, speciellt nu när Corona tar fart igen och hans kravlista på typ av jobb. Sen en annan sak han ska ju ta ut pappaledighet, ”hej jag skulle vilja börja jobba här, ska bara vara pappaledig först”. Fattar inte hur idioten resonerat, detta visar återigen Flashback hade rätt, vad står det i ställningen 173830-0 till FB.