2021-12-16, 19:03
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
kolla kommentarer där en Rasmus Eriksson tipsar arbetssökarBaronen om hur oljorna ska bli attraktivare för kund = Ta bort ALLT som har med Rask själv att göra
Haha kul att du påpekar det, skrattade själv när jag läste det..
Citera
2021-12-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är ganska komiskt att höra att han valt att utesluta jobb som innebär där man jobbar med andra människor, t.ex på ett äldreboende för att han "inte klarar av det".

Han berättar att han istället har valt att fokusera på hitta jobb som telefonförsäljare.

Hur tänker han? Vill han gräva sin egna grav? Lider man av psykisk ohälsa så är säljjobb det sista du ska ansöka till. Har själv jobbat med försäljning och dom som inte mår bra mentalt klarar inte av jobbet under en längre period.

Hur ska Rask klara att ha en säljchef som kommer pressa honom när han inte lyckas sälja sina telefonabonnemang?

Lider man av psykisk ohälsa så bör man inte heller jobba på en arbetsplats där ens lön anpassar sig efter din prestation, startlönen är rent ut sagt bedrövlig så det gäller att alltid leverera om man vill ha en godkänd lön.

Haha nä, jag ger han inte många veckor på ett säljjobb innan han är tillbaka och tigger i sina lives på heltid.

Jag har också jobbat som telefonförsäljare, på ett kontor samtidigt som jag gick slutåret på gymnasiet, så jag bodde hemma och hade inte den ”pressen” men hade det varit för att betala räkningar hade jag nog inte klarat det, som du säger grundlön är skit provision är grym, de här var ca 13 år sen då funka det hyfsat med telefonförsäljare, nu klickar man bort det då mycket bedrägerier görs via telefon (skulle själv aldrig köpa något på telefon, trots distansköpslagen osv).

Dom flesta här har tjatat på att rask ska ta ett jobb, han har förnekat och förnekat, nu när huset brunnit ner då tecknar han försäkring. Är detta ett nytt drag av scambaronen, ” jag vill inte ha Swish”….mitt Swish nummer ligger i beskrivningen… han behöver alltså snabba pengar söker sig ett jobb får han det så får han sin första lön 25 jan, de kanske tar ett par månader att få ett jobb, speciellt nu när Corona tar fart igen och hans kravlista på typ av jobb. Sen en annan sak han ska ju ta ut pappaledighet, ”hej jag skulle vilja börja jobba här, ska bara vara pappaledig först”. Fattar inte hur idioten resonerat, detta visar återigen Flashback hade rätt, vad står det i ställningen 173830-0 till FB.
Citera
2021-12-16, 19:12
Medlem
Stackars anställningsbaronen, han känner inte att han mentalt är på en plats han känner sig trygg på. Viket kanonargument för en presumtiv arbetsgivare.
Citera
2021-12-16, 19:15
Medlem
knark-kungens avatar
Wow! Självinsiktsbaronen har SÖKT JOBB, var det på hans bevåg eller är det Thessan som kommit med ultimatum?

Nu visar det sig att han ljög om omsättningen (big surprise), nej Alex, en medelomsättning om 14.000 i månaden i månaden är inte bra, det är inte ens tillräckligt för att bära upp alla kostnader.

Pro tip: Kör en julrea och sälj ut hela lagret, köp INTE nya produkter, lägg vinsten i bensintanken som du använder för att åka ut till olika företag för att söka fler jobb.

Om BB fixar ett arbete innan året är slut skickar jag dit en stock ettan lös (hans favoritsnus).

Är det här slutet på en era?

CLUEE pushar oljan på insta... vilken kille! Det kanske blir en jul ändå.
Senast redigerad av knark-kungen 2021-12-16 kl. 19:20.
Citera
2021-12-16, 19:20
Citat:
Jag lider genuint med T&C.

C*rina skriver ofta i Rasks live (framförallt när Tessan kör) och frågar om dom ska ses på en fika.

Tessan ger bara C falska förhoppningar gång på gång, detta har snart pågått i ett halv år (!).

Det är synd att T&C förmodligen inte har så många vänner, annars hade dom förstått att Rask och Tessan bara har en ytlig kontakt med dom för att dom är generösa på Swish.

Det verkar inte heller direkt som att T&C har en bra ekonomi, vilket gör det ännu mer tragiskt när dom blir utnyttjade.
Jag upplever samma sak. För att inte tala om Ulf. Där är det rask gjort brottsligt, riktigt illa. Ocker.
Citera
2021-12-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

CLUEE pushar oljan på insta... vilken kille! Det kanske blir en jul ändå.

Skulle inte köp en produkt som rekommenderas av en snubbe som har glesare skägg än när lasse kroner hade hår på huvudet
Citera
2021-12-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Dödshot-eran var ju bäst. När han bröstade upp sig och visade patronerna som hade DNA-topsats och fan kontakter med åklagare och "konstaplar".

Ja, den var en höjdare. Det var där någonstans jag ändrade åsikt kring Rask. Jag gillade honom ändå innan det. Men när han mjölkade dödshoten visade han minsann sina rätta sidor. Det var snack om hur han hade direktkontakt hos snuten, hur folk skulle kasta stenar på gatorna efter killarna som låg bakom det, och fan och hans moster. "FUCKA MED MIG OCH DET BLIR BRÖD OCH VATTEN!". Hans storhetsvansinne visade sig väldigt bra där. I samma veva höll han på och skröt om sina jättehöga inkomster och hur framgångsrik han var medan hans hatare var loosers som jobbade på ICA.

På den tiden trodde jag dock ändå att han tjänade en del deg på youtube. Därför blir perioden extra pinsam när man ser hans inkomster från 2018. Var det 85 laxar eller?
Citera
2021-12-16, 19:48
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja, den var en höjdare. Det var där någonstans jag ändrade åsikt kring Rask. Jag gillade honom ändå innan det. Men när han mjölkade dödshoten visade han minsann sina rätta sidor. Det var snack om hur han hade direktkontakt hos snuten, hur folk skulle kasta stenar på gatorna efter killarna som låg bakom det, och fan och hans moster. "FUCKA MED MIG OCH DET BLIR BRÖD OCH VATTEN!". Hans storhetsvansinne visade sig väldigt bra där. I samma veva höll han på och skröt om sina jättehöga inkomster och hur framgångsrik han var medan hans hatare var loosers som jobbade på ICA.

På den tiden trodde jag dock ändå att han tjänade en del deg på youtube. Därför blir perioden extra pinsam när man ser hans inkomster från 2018. Var det 85 laxar eller?
Han har legat på en snitt på ~85k/år förutom 2019 som var hans bästa år någonsin, då taxerad han 250k.
Citera
2021-12-16, 20:16
Medlem
Jag callar denna videon en scam, precis som vi såg för ca 2 veckor sen, bilen måste säljas, vips helt plötsligt löste det sig och den behöver inte säljas längre. Vips de trillar in lite beställningar och Swish nu, Bang jobbsökandet på hyllan ett tag till.

Han säger även ”jag har aldrig behövt er så mycket som nu”, du har aldrig varit tacksam till ditt följe du har tagit det för givet trots att följarna är det som skapat dig, dom ända du visat intresse och lagt energi på är dina ”hatare”. Nu biter det dig i arslet, återigen var det här på fb sanningen kom fram att vi gång på gång talat om för dig, visat dig att din situation inte är hållbar, men återigen lyssnar du inte först det är försent, som med bilen. Vi kanske inte är så hemska här, utan bara det att sanningen kan svida och är inte alltid rolig.
Senast redigerad av razerdayzer 2021-12-16 kl. 20:27.
Citera
2021-12-16, 20:40
En kommentar från Robin:
Konstig titel på en reklamvideo

Rask svarar:
Det är 5 minuter reklam av en video på 31,5 minuter. Alltså har du 26 minuter video, och 5 minuter reklam.
Tala gärna om hur din ekvation går ihop
💝🤷‍♂️
Citera
2021-12-16, 20:45
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
Hans liv är lite som en dokusåpa som alltid dokumenteras på hans sociala plattformar.

Vissa svenskar följer slaviskt "Wahlgrens värld" samtidigt som det finns en del som håller koll på Rask.

Inget konstigt med det.

Enligt mig är det rätt så jävla konstigt att bry sig så mycket och lägga ner så mycket tid på någon
annans liv!

Jag tycker det speglar den som som postar on on an on an on

https://youtu.be/bpNw7jYkbVc
Citera
2021-12-16, 20:48
Medlem
Här berättar Rask att han vill ha näthat: https://youtu.be/iu1uQ5zOcxU?t=290
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto