2022-03-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Han blir sjuk varannan vecka för att han bara sitter hemma och myser. Han äter inte sunt heller eller tränar. Hans IQ är som hans immunförsvar vilket är 0

Det roliga är att Rask tar upp att han inte kan träna, för han måste vara full för att klara av det, och det är ohälsosamt att gå och träna full. Härligt passivt aggressivt försök till idiotförklaring av Chrippa han slänger in där.

Han "har försökt" säger han, men det har inte fungerat.

Saken är att tränar man rätt och håller igång så kommer man märka att de mentala hindren man har i sitt huvud sakta man säkert börjar släppa. Det är ingen biff därinne som bryr sig om din närvaro där, de har liksom också börjat någonstans.

Men det går inte på en dag. Det räcker inte att bara gå dit två gånger i månaden, gå på bandet och svinga några hantlar för att få de positiva effekterna.

Man går dit ett par gånger i veckan, tar ut sig, får bättre aptit, känner att man är slut och kan sova, fysisk trötthet hjälper en liksom med att sluta tänka på ens mentala hinder. Det är lite traggligt i början, men sedan har man gjort det en månad, och ser att fan jag har fått lite större muskler. Det ökar självförtroendet, att man ser att man gjort något som var kämpigt och att det gav lite resultat.

Vips har du skapat dig en rutin på det, och du kommer gå dit med glädje i fortsättningen. Men det krävs att man inte ger upp efter en vecka för att det är skönare att stanna hemma och scrolla ändlöst på Instagram.

ALLT HANDLAR OM ATT TA DIG UR DIN EGNA COMFORT-ZONE. Det är ditt absolut största problem, Rask.

En av dina vanligaste repliker är att du inte kan. Vad vet du om det om du inte ens har försökt?

Chrippa hade kunnat vara Rasks vän, om Rask istället för att i brist på ödmjukhet slå ifrån sig alla goda råd han får från omgivningen hade tagit det till sig. Sagt till Chrippa, intressant det där med träning, kan jag få några råd hur jag ska börja? Då hade Chrippa kunnat hjälpa honom, kanske till och med bjudit över honom till hans gym och kört ett pass och lagt upp ett schema åt honom.

Det handlar liksom inte om att Rask inte ska genomföra utredningar för eventuella diagnoser. Det finns inget motsatsförhållande mellan träning och rutiner och att få en diagnos. Det handlar om att själv ta steg för att förbättra sitt mående, inte bara förlita sig på läkares utlåtanden och tro att det är den enda vägen till att lösa dina problem.

DU ÄR INTE UNIK RASK. Det finns miljontals och åter miljontals människor som har psykiska problem på den här planeten, och det finns saker som bevisligen fungerar för att förbättra sin situation SOM ÄVEN KOMMER ATT FUNGERA PÅ DIG. Men då får du släppa ditt jävla ältande om att "du inte kan", för du kan. Allt sitter i ditt huvud och ju snabbare du gör dig av med dina bortförklaringar desto snabbare kommer det gå för dig att tillfriskna.

3 år har du gått och gnällt om din psykiska ohälsa, tillslut tar sympatin slut. Du kan inte köra med det för evigt, du måste handla också. De enda du skadar med din inställning är dig själv och din familj.
Citera
2022-03-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Jo det är helt rätt, vi rockade sockorna för att hylla människor med olikheter, tex Downs syndrom, så det stämmer bra 👍
Fyfan så töntiga svenskar är. Det är helt sanslöst vad dom håller på med. Ingen ände på det heller.
Citera
2022-03-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Rocka sockorna-dagen är den 21/3. Dagen vi hyllar olikheter, Downs syndrom. Bilderna är inte från den dagen. Behöver inte betyda något. Men kan indikera att det är ont om strumpor i hushållet, att de alltså har ont om pengar eller att de bara inte bryr sig att matcha ihop paren efter tvätt. Jag tycker det se slarvigt ut om det inte är den 21:a mars, men det är jag det.
Det här är människor som inte klarar av att laga mat nästan och uppvaktar varandra med fryspajer med ketchup på.

Tror du att de klarar av att matcha strumpor? Jag tror faktiskt inte att de orkar "för vad spelar det för roll!!?" Eller som Therese brukar säga efter jobbet "jag orkar fan inte!!".

Och det kan jag inte relatera till, då är man helt körd i botten liksom energimässigt, jag kan jobba 300 timmar en månad och ändå träna, löpa och laga mat från grunden.

Det som reglerar de flesta människor i deras ålder är TID och inte ENERGI.

Vilken tragisk familj. "Kärlek är viktigast", bro-fist 😂
Citera
2022-03-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Lite konstigt att han flera gånger sagt att han aldrig åkt ambulans (förutom när ena ungen var sjuk och han satt bredvid) men han tidigare enligt sig själv aldrig åkt som sjuk i en ambulans..

Rask säger bara hela tiden det som passar just då för den bilden av sig själv som han vill förmedla.
Citera
2022-03-27, 14:04
Medlem
Rasks liv är som en film där huvudrollen måste ljuga mer och mer för att klara sig ur sina lögner men nånstans på vägen så glömde han vad han ljög om från början
Citera
2022-03-27, 14:08
Medlem
En annan jävligt provocerande bortförklaring han nu kört med i månader är hur det var för honom i hans egen uppväxt. "En pappas roll är inte att vara en bankomat", är det svart eller vitt, antingen finns man för sina barn eller så är man en frånvarande pappa som skämmer bort sina ungar med pengar?

Du kan liksom inte använda din egen uppväxt som normalfallet. De flesta pappor är liksom inte affärsresande som drar in 100 k per sälj och är borta på andra sidan jorden stora delar av året. De flesta pappor jobbar 8-16 eller 9-17 och kommer hem på eftermiddagarna, i lagom tid till när barnen kommer hem från sin skola. Man köper inte allt ungen pekar på ens om man kan, om man är ansvarsfull och vill ge ungen en förståelse om pengars värde.

Du kan liksom inte använda din egen erfarenhet och dra slutsatsen att om jag jobbar, då kommer mina ungar få en skituppväxt. För min pappa jobbade jättemycket och han skämde bort mig.

Det handlar om att föregå med gott exempel, ta ansvar för din egen jävla avkomma, och betala för det ungen behöver. Inte allt skit som ungen vill ha.

Förstå att du är felskruvad sedan barnsben, din uppväxt var ett extremfall som bara har gjort dig illa, och jag känner faktiskt för dig på den punkten. Att Fredrik skämde bort dig har uppenbarligen gett dig bristande förståelse för pengars värde och vad man behöver och inte behöver göra för att få saker. Det här har gett dig problem i vuxen ålder, men du kan för fan inte utgå från att alla som hade föräldrar som arbetade hade det likadant som du hade det. Din åsna!
Citera
2022-03-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Han blir sjuk varannan vecka för att han bara sitter hemma och myser. Han äter inte sunt heller eller tränar. Hans IQ är som hans immunförsvar vilket är 0
Han är sjuk 50 gånger om året.
Citera
2022-03-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
En annan jävligt provocerande bortförklaring han nu kört med i månader är hur det var för honom i hans egen uppväxt. "En pappas roll är inte att vara en bankomat", är det svart eller vitt, antingen finns man för sina barn eller så är man en frånvarande pappa som skämmer bort sina ungar med pengar?

Du kan liksom inte använda din egen uppväxt som normalfallet. De flesta pappor är liksom inte affärsresande som drar in 100 k per sälj och är borta på andra sidan jorden stora delar av året. De flesta pappor jobbar 8-16 eller 9-17 och kommer hem på eftermiddagarna, i lagom tid till när barnen kommer hem från sin skola. Man köper inte allt ungen pekar på ens om man kan, om man är ansvarsfull och vill ge ungen en förståelse om pengars värde.

Du kan liksom inte använda din egen erfarenhet och dra slutsatsen att om jag jobbar, då kommer mina ungar få en skituppväxt. För min pappa jobbade jättemycket och han skämde bort mig.

Det handlar om att föregå med gott exempel, ta ansvar för din egen jävla avkomma, och betala för det ungen behöver. Inte allt skit som ungen vill ha.

Förstå att du är felskruvad sedan barnsben, din uppväxt var ett extremfall som bara har gjort dig illa, och jag känner faktiskt för dig på den punkten. Att Fredrik skämde bort dig har uppenbarligen gett dig bristande förståelse för pengars värde och vad man behöver och inte behöver göra för att få saker. Det här har gett dig problem i vuxen ålder, men du kan för fan inte utgå från att alla som hade föräldrar som arbetade hade det likadant som du hade det. Din åsna!

Carl-Fredrik fick faktisk börja snusa när han bara var 12 år och han fick ett rött trumset men blev han lycklig av det?
Citera
2022-03-27, 14:13
Medlem
Paulabrauns avatar
Varför hatar RASK HoffaKaos så starkt? Han nämnde det i en live får ett par dagar sedan och tog upp videon då han skallade telefonen. Har aldrig hört honom nämna varför han hatar Hoffa.
Citera
2022-03-27, 14:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Stoppa pressarna, Rask har slagit på stort och bjudit med hela familjen på restaurang (ser ut som en pizzeria), vem betalar? Fick Rask veckopengen från Alf igår kanske?

Bevis: http://www.bilddump.se/bilder/202203...:4485:fbb3.jpg

Självklart har han solglasögon inomhus som den rockstjärna han är.
Det ser ut som gamla Krilles i Trosa och är i så fall inte en Pizzeria, utan ett Gatukök med sittplatser inne.

Ungarna kan få sin dagliga korv mao
Senast redigerad av micro113 2022-03-27 kl. 14:28.
Citera
2022-03-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Stoppa pressarna, Rask har slagit på stort och bjudit med hela familjen på restaurang (ser ut som en pizzeria), vem betalar? Fick Rask veckopengen från Alf igår kanske?

Bevis: http://www.bilddump.se/bilder/202203...:4485:fbb3.jpg

Självklart har han solglasögon inomhus som den rockstjärna han är.
Wow! Ungarna får pizza 🤩🙏
Citera
2022-03-27, 14:24
Medlem
efftolvs avatar
Beträffande den senaste videon. Rask hittar på ursäkter för varför han gjorde dessa videos, "han skakade om äppelträdet".
Varför sa han inte det från första början, varför får man höra det först nu?
Jo för att han ljuger och hittar på någon ursäkt för att kunna ha rätt, men det är så jävla uppenbart.
Lagom trött på honom efter att ha sett han senaste video, förstår han inte hur patetiskt det är att lägga upp 1 timmas video där han sitter i en bil och argumenterar med sig själv eller.
Orkade inte kolla klart på den, såg 30 minuter och blev arg.

En annan rolig grej jag också anmärkte var ju att han säger att läkarna "TROR HAN KANSKE KAN HA" någon diagnos eller liknande. Det betyder inte att han kan argumentera som att han har något.
Det är tarvligt
Senast redigerad av efftolv 2022-03-27 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in