2020-08-19, 15:33
Medlem
gumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynjolf
Det är lite roligt att du har valt en skola utan att kolla upp något om den, har du ens läst hemsidan?
"Alkoholfri skola" finns som flik i huvudmenyn för övrigt, svårt att missa om man verkligen bryr sig om sitt studieval.

Jag känner ju mig dum nu men jag trodde att det var kaos på alla folkhögskolor liksom. Har kollat runt lite nu och den enda skolan som verkar chill är Nordiska Folkhögskolan, och dom serverar tom alkohol på skolans egna evenemang.
Citera
2020-08-19, 15:47
Medlem
datalogs avatar
Drick på du, TS. Har mycket svårt att tro att de rent juridiskt kan förbjuda dig att dricka alkohol i ett utrymme du hyr för att bo i.

Var för övrigt samma sak hos ett ex som pluggade på Folkhögskolan i Härnösand. Deras policy var att man inte fick dricka eller knarka. Kan personligen intyga att den policyn åkte på bra med stryk
Senast redigerad av datalog 2020-08-19 kl. 16:06.
Citera
2020-08-19, 16:14
Medlem
Firewaias avatar
Det bådar verkligen fantastiskt gott för din akademiska karriär, hahaha! Vilken jävla miss.
Citera
2020-08-19, 16:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumho
Jag känner ju mig dum nu men jag trodde att det var kaos på alla folkhögskolor liksom. Har kollat runt lite nu och den enda skolan som verkar chill är Nordiska Folkhögskolan, och dom serverar tom alkohol på skolans egna evenemang.

Njae, skulle säga att det förekommer en hel del festande på andra folkhögskolor, men just den du valt verkar ju avvika.

Tror det brukar stå i reglerna att man inte får supa på folkhögskolans internat, men aldrig varit med om att någon kommer och hindrar en när så sker heller?
Citera
2020-08-19, 16:23
Medlem
sektledarenIIs avatar
Så det viktigaste för dig när du ska utbilda dig är att få festa????
Citera
2020-08-19, 16:28
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Wtf jag hade INGEN aning om det! Fan va tråkigt det kommer bli då asså va. Om jag ska byta, vilken folkhögskola i västra götaland festas det mycket på som har internat? INTE en nykterist skola då
Min uppfattning är att det ganska generellt är hårda regler för festande på folkhögskolor. Inte minst för att folkhögskolor har ett ganska dåligt rykte på den punkten. Att där finns ett förbud betyder inte att där inte förekommer fester inne i skolans lokaler för jag har själv sett lärare med en egen systemkasse på fester där det egentligen bryter mot skolans drogpolicy. Har även träffat på de som säljer egenodlad cannabis bland studenterna.
Citera
2020-08-19, 16:44
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Men tror du verkligen att folk håller sig till det? Har dom vakter på skolan då eller va?
Inte omöjligt. Finns alkoholfria korridorer på de flesta studieorter så jag skulle inte utesluta att det är som du uppfattat det. Det blir enormt mycket lättare för hyresvärden, mindre slitage och problem, utan alkohol. Det är en väldigt stor skillnad.
Citera
2020-08-19, 17:29
Medlem
Ja. Får personal reda på något sånt så blir man utslängd direkt. Men om du kommer hem när du druckit och går och lägger dig och inte stör någon så kommer du ju inte få någon skit.
Citera
2020-08-19, 18:03
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Men tror du verkligen att folk håller sig till det? Har dom vakter på skolan då eller va?
Är väl att man skriver ett kontrakt som innehåller att man upplåter sig att vräkas om man har alkohol i huset. Vet av erfarenhet att folk ändå tar svamp, kola, e, cb, alkohol & opiater - även att det pågår fester var och varannan vecka. Dra dit vettja, det är en skön inställning att ha ett alkoholfritt hem.

Stället ägs av iogt? soft.
Citera
2020-08-19, 18:07
Medlem
Haha guld tråd även om TS trollar eller inte. Lever i illusionen att han skitit i det blå skåpet iaf.
Citera
2020-08-19, 18:13
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag tror inte att du kan förvänta dig några festprisar till klasskompisar. Kanske några dryga jävlar som ska visa hur kul man kan ha det utan berusningsmedel och leka personlighetsförändrade under skolans saftkalas.
Citera
2020-08-19, 18:51
Medlem
Vem i helvete vill ens bo på ett internat.
Det är svettigt som fan att bo så.

Det är helt rätt att alkohol är förbjudet.
Det ska studeras och inget annat.
Så e de bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in