2018-04-15, 23:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Då kan ju du upplysa mig? Att Sundgren är en äcklig filmare? Att gnaget hyllar nån målvakt varenda match som är död för länge sen? Det är pinsamt ja. Men vad som är pinsamt i mitt inlägg vett fan.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det är lågt att använda Turinas bortgång i ett billigt skämt om Sundgren. Helt ofattbart att du inte förstår hur okänslig din kommentar var, även för att ha kommit efter en bitter derbytorsk.

Citat:
Ok inga alltså? Varför citerar du mig då ens? Du vet att det här är ett diskussionsforum?

Igen då: situationen i sig anmärker jag inte på. Det är ditt plumpa användande av Turinas bortgång som gör ditt ursprungliga inlägg pinsamt.

Man måste kunna ha den speluppfattningen att förstå när det är okej att skriva vissa saker. Är man lite puckad kan det dock vara svårt såklart. Om du nu såklart inte är ett troll, då är det bara fullt logiskt att du håller på såhär.
2018-04-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Bottenmöte. Där kanske IFK snart kommer att vara
Tror att TFF drar det längsta och tar en 3:a.
Ja man vet aldrig vart man har IFK längre. Men så illa ska det nog inte behöva gå. Då ligger nog Elfsborg mycket mer illa till.

Skulle inte förvåna mig. Sundsvall förlorar nästan alltid mot " sämre" lag och framförallt mot nykomlingar. Men som jag skrev nyss om dom fortsätter visa upp samma fina spel som mot Malmö då tror jag det blir vinst.
2018-04-16, 00:41
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Igen då: situationen i sig anmärker jag inte på. Det är ditt plumpa användande av Turinas bortgång som gör ditt ursprungliga inlägg pinsamt.

Man måste kunna ha den speluppfattningen att förstå när det är okej att skriva vissa saker. Är man lite puckad kan det dock vara svårt såklart. Om du nu såklart inte är ett troll, då är det bara fullt logiskt att du håller på såhär.
Så om jag tycker det är konstigt är jag antingen puckad eller troll? Då får du tycka det dä..

Ta i PM om det var nåt mer. Så tråden får handla om Allsvenskan 2018.
2018-04-16, 03:59
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Sundgren borde fått det röda istället, riktigt vidrig spelare.

Förövrigt så ser inte spelet något vidare ut för "årets utmanare om guldet" eller "allsvenskans bästa försvar". Rättvis och klar seger för Solna laget.
Varför ska Sundgren ha det röda kortet? Apan markerar en skallning vilket är rött kort enligt regelboken. Sen om den inte träffar eller om Sundgren förstärker det hela är irrelevant i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ska man diskutera Sundgren, så får man skilja på förstärka och filma.
Filmar hann? Nej.
Förstärker han när djurgårdaren trycker huvudet mot honom utanför spel? Ja.
Borde förstärkningen ge rött? Nej.
Helt korrekt

Citat:
Är du stolt över vad Sundgren gjorde i dag? Vilken jävla gris. Men en Sundgren!!!
Vad Sundgren gjorde? Var det han som markerade en skallning eller var det apan?

Citat:
Ja det är muppigt.. Hur många titlar tog Turina med er? Tycker det är självklart att man ska ha respekt för sina ikoner, men var Turina er Messias eller?

Nej det är inte respektlöst av mig, mer respektlöst av Sundgren som ser ut att dö av att någon andas på honom.

Motargument?
Sundegren kan se ut att dö hur mycket som helst (eller stå kvar) det förändrar inte utgången av apans agerande. Face the facts. Dags att läsa på regelboken?
2018-04-16, 04:03
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
DIN JÄVLA ID*OT!!!
Så för att Sundgren filmar och ser till att Djurgårdsspelaren åker ut är ok för att han varit sjuk?
Du är så jävla pantad!!!

Saken är den att Sundgren ska ha rött och bli avstängd i minst 3 matcher för ett sådant tilltag.
Skojar du eller är du bara påtänd?
Är det inte relevant att lära sig regelboken innan man börjar följa en idrott?
Apan är där med pannan och markerar en skallning. Resten är irrelevant i regelsammanhang.
2018-04-16, 07:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Så om jag tycker det är konstigt är jag antingen puckad eller troll? Då får du tycka det dä..

Ta i PM om det var nåt mer. Så tråden får handla om Allsvenskan 2018.

Nej nej nej nej! För fjärde gången, det var osmakligheten jag vände mig mot.

Det är absolut färdigdiskuterat med dig ett bra tag framöver, och det kommer definitivt inte bli några pm oss emellan.
2018-04-16, 07:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Apan är där med pannan och markerar en skallning. Resten är irrelevant i regelsammanhang.
Nu tar du i så du kräks.
Filmning är osportsligt beteende och kan/ska ge varning.
Jag tycker inte han ska ha gult i detta fallet (känns mer som en förstärkning än en filmning men det var nära gränsen). Så ditt kategoriska uttalande om att resten är "irrelevant" är helt fel när det gäller ev. påföljd för Sundgren. Det röda för dif är solklart (oavsett ev. filmning).
2018-04-16, 08:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up

Det röda är helt korrekt, men Sundgren skulle givetvis ha ett gult också vilket hade renderat i att han också fick rött. Ska man försöka mästra kanske man ska ha koll på det.
2018-04-16, 08:40
Medlem
simonvps avatar
Aja, skönt med riktigt derby idag!

Som upplagt för antiklimax: full pott, hemmamatch mot nykomling samt eventuell debut av Erkan. Är nog många bajare som tror att BP håller samma klass som Malta, men så är det såklart inte. Blir inte ett dugg förvånad om vi tappar poäng idag, även fast det skulle vara ruggigt surt såklart.
2018-04-16, 08:43
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Hur känns det nu när er nya fräsiga Alban blir avstängd ett par matcher och ni måste lira allsvenskans sämsta kafewaewrwei på topp? Hans mottagningar höll korpennivå, avsluten var riktigt grymma de med

Kul hur det kan svänga, när han avgjorde cupderbyt med ett mål och en assist för ett par veckor blev han hyllad för sin aviga spelstil....

Han hade en extra dålig dag igår men ska på sin höjd vara avbytare och ingen startman. Han har fan varit här i fyra år snart men har inte visat prov på utveckling i stil med Johnson, Olunga etc. Vi skulle offrat ett par millar och köpt Buya Turay när chansen fanns.
2018-04-16, 08:58
Medlem
Bra match av AIK, förmodligen den bästa hittills även om inte det säger så mycket. Vilket är lite lustigt eftersom DIFs seger mot ÖFK tycks säga mer om Östersund än DIF, vad det verkar.

AIK kontrollerar matchen bra, DIF visar upp baksidorna med 442, man kändes tunna centralt och med två så ojämna spelare som Kadewere och Badji på planen så kanske det hade varit bättre med 433/451 direkt i samband med Mrabtis skada, i retrospektiv.

DIF ska ju givetvis ha minst en straff får man ju konstatera, men vore jag DIFare så hade jag nog mer fokuserat min ilska på det uddlösa och intetsägande spelet än missarna.

Jag fortsätter mala på om Linnér. Jag är inte alls övertygad som bekant. Skakig och darrig igen och återigen bristfällig kommunikation med sin backlinje. Mot Malmö fick han en rejäl utskällning av Adu och det borde han fått även igår. Det har uppstått oroväckande många sekvenser där Linnérs bristande beslutsamhet nästan resulterat i farligheter, men vissa av dessa har knappt uppmärksammats just pga att det inte blivit något farligt (tack vare rensningar eller ingripnaden som Linner gör till slut).

Jag tycker även Olsson börjat lite svagt. Han har riktigt fina kvaliteér, vilket han också visat, men han har slarvat en hel del med bolltapp och felpass. Ska det bli tal om a-landslaget (vilket vissa dårar menar bör ske redan i sommar) så måste han slipa bort sånt schabbel.
2018-04-16, 09:26
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Aja, skönt med riktigt derby idag!

Som upplagt för antiklimax: full pott, hemmamatch mot nykomling samt eventuell debut av Erkan. Är nog många bajare som tror att BP håller samma klass som Malta, men så är det såklart inte. Blir inte ett dugg förvånad om vi tappar poäng idag, även fast det skulle vara ruggigt surt såklart.

Hur kommer Hamad och Zengin funka ihop på det personliga planet? Hamad är ju kurdnationalist och Zengin turknationalist, det är två folkslag med väldigt lite övers för varandra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in