2018-01-08, 20:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl styrelsen som anställde JM? Det var ju tydligen en fel rekrytering så är det väl styrelsen som får ta ansvar för det?

Precis så. Men jag har öst ur mig så mycket skit om styrelsen nu och gått igenom detta så många gånger så jag orkar inte en vända till.
2018-01-08, 20:01
Medlem
MrSkargards avatar
Jesper Jansson vill ha all sportslig makt själv och därmed så fick den självständiga Jakob Michelsen flytta på sig. Bajens nästa tränare kommer att vara en nickedocka utan egna tankar och ambitioner, så enkelt är det. Det var dock inte bara Janssons makthunger som fick Michelsen sparkad, Kennedys oförmåga att hantera en tränare som vågade bänka honom och ställa hårda krav hjälpte ju till så klart.
2018-01-08, 20:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vad är det som tyder på att ledningen som för 1 år sen anställde JM och var eld och lågor över honom, sparkar honom, ändrar sin historieberättelse om hur allt gått till, försöker skylla ifrån sig på JM och nu sparkar honom är kapabel till att pricka rätt nästa gång?

Borde vara ganska stor skepscism gentemot en sådan lednings nästa rekrytering. Annars låter det ju som att den ledningen som innan var så bergsäker på JM är enormt lättpåverkad om JJ kan komma in och helt ändra deras syn på hur Bajen borde styras och utvecklas. Märklig soppa.

Tack, du sätter ord på min och mångas skepcism exakt. Väldigt träffsäkert.
2018-01-08, 22:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
SvT Text

Hur pass viktig är han för Sirius? Startspelare eller truppspelare?

Ses av media och tränarna som Sirius bästa försvarsspelare. I själva verket är han en stor scam som inte håller allsvensk nivå.
2018-01-08, 23:13
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jesper Jansson vill ha all sportslig makt själv och därmed så fick den självständiga Jakob Michelsen flytta på sig. Bajens nästa tränare kommer att vara en nickedocka utan egna tankar och ambitioner, så enkelt är det. Det var dock inte bara Janssons makthunger som fick Michelsen sparkad, Kennedys oförmåga att hantera en tränare som vågade bänka honom och ställa hårda krav hjälpte ju till så klart.

Precis så tror jag också att det ligger till. Sedan gömmer man sig bakom luddigt snack om att de ska gå tillbaka till en Hammarbykultur som man anser att Michelsen inte stod för. Här säger Jesper Jansson mycket utan att egentligen säga något alls:

https://htv.solidtango.com/video/jesper-jansson-om-tranarfragan-och-framtiden

Jag vill se åtminstone några kritiska fanaktioner av typen banderoller under säsongen...
2018-01-09, 09:42
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Teori är att JJ därav ville bli av med honom. JJ verkar ha kontrollbehov och vara maktgalen. Han har redan förstört ett HIF nu dags för nr 2?
Har lyssnat på poddar där de genomgående gått igenom "hur JJ förstörde heif". Du får gärna ingående berätta precis hur det gick till för det låter enligt mig (delvis) som en efterhandskonstruktion eftersom hela heif gått åt helvete. Heif kan ta sig till toppen men har inte det som krävs för att stanna där en längre period...
2018-01-09, 14:05
Medlem
Plebeiis avatar
Jag förstår inte riktigt hur en sportchef ensam skulle kunna köra en klubb i botten ekonomiskt. De har väl rimligen en budget att förhålla sig till?
2018-01-09, 15:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Eller uttryckt med andra ord: Det kommer vara en "grupp" som ansvarar framöver...
2018-01-09, 16:16
Medlem
simonvps avatar
Sander går ut och klargör att målsättningen är topp 3...

Hahahahaha!

Att vi med nuvarande trupp skulle komma före någon av MFF, aik, ÖFK, Häcken eller dif är befängd. Detta utan att en tränare är klar ens. Jävlar vad han kommer få käka upp det citatet när året är slut.
2018-01-09, 17:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Apropå att få äta upp saker så måste jag säga att man får en gångs skull tycker att AIK känns riktigt stabilt och välbyggt, ett par rejäla namn till framåt och det känns oförskämt bra.

Linnér stabiliserades under slutet av säsongen och har nu fått en stark utmanare i Janosevic.

Nisse, Pertan, Haukur och Nyholm är kvar från förra året och vi behöver egentligen inte varken Milosevic, Ekstrand eller någon annan namnkunnig just nu.

Trist med Sundgren men med Lundström och Haukur i truppen behöver han inte stressa för att komma tillbaka. Lindqvist håller förhoppningsvis samma klass som förra året, kan nog behövas ett nyförvärv som backup om han skulle gå sönder.

Olsson, Adu, Saletros, Taylor, Yasin, och Affane duger men här ska det nog det in en rejäl pjäs. Yasin ska nog gå att sälja utomlands.
Ofori verkar fortfarande leta klubb och Bahoui skulle behöva en nystart.

Silva känns helt rätt som uppbackning till Stefanelli och Goitom. En ny argentinare lär också vara på ingång.

Mansiamina, Affane och Avdic kan avyttras om någon är intresserad. Mushito ska nog lånas ut till en lägre division ett år.

Det känns som att Albin Linnér och Bilal Hussein är de som kommer lyftas upp till A-laget. Mycket intressanta båda två.

I morgon är det dags för premiärträning.
2018-01-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Sander går ut och klargör att målsättningen är topp 3...

Hahahahaha!

Att vi med nuvarande trupp skulle komma före någon av MFF, aik, ÖFK, Häcken eller dif är befängd. Detta utan att en tränare är klar ens. Jävlar vad han kommer få käka upp det citatet när året är slut.
Kennedy sa detsamma. Varför sparka (köpa ut) tränare innan ersättare är klar?
2018-01-10, 08:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kennedy sa detsamma. Varför sparka (köpa ut) tränare innan ersättare är klar?

Framförallt när ersättaren verkar bli taxichefen Steinar Nilsen.

Säger det igen, vilken pajasförening vi är. Vi är i superettan igen mellan 2020 och 2022

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in