2018-04-15, 22:45
Medlem
Även om jag förstår gårdarnas ilska mot Sundgrens patetiska agerande vid "skallningen" så undrar jag hur man resonerar kring Olssons filmning i förra årets derby mot oss?

Där vill jag minnas att Olsson istället hyllades.
2018-04-15, 22:46
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Motargument?

Nej, uppenbarligen grejar du inte att förstå, och vi kommer nog inte komma längre i denna diskussion. Får vara inställd på att inte bli lika förvånad när du skriver plumpa inlägg framöver
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så det är titlar som avgör hur mycket man ska hylla spelare? Är det vad du menar?! Kan vara något av det dummaste jag läst.

Turina var en väldigt uppskattad målvakt som bidrog starkt till att vi höll oss kvar 2010 och det är få gnagare som kommer glömma hans insats borta mot CSKA Moskva 2012. Stör det dig att vi sjunger hans namn i matchminut 27..?
Vart skrev jag det? Hade han 7 sm guld hade jag förstått dock om ni sjöng hans namn i all oändlighet.

Som jag skrivit förut: stör och stör, tycker det är muppigt bara och tycker ni kan släppa det nu. Extra muppigt blir det när det dyker upp på storbildsskärmen.

Vi har flera legender som inte hyllas så (tror tyvärr majoriteten av vår klack inte vet vem Sven Lindman är t.ex.)

Ni med för den delen (som sagt är jag inte enbart enögd) som inte hyllas som de var Messias. Var Turina Guds son återfödd?
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Även om jag förstår gårdarnas ilska mot Sundgrens patetiska agerande vid "skallningen" så undrar jag hur man resonerar kring Olssons filmning i förra årets derby mot oss?

Har inte ens ett minne av det... Vart det rött av händelsen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Djurgårdaren hade åkt ut oavsett. Rörelsen med huvudet är vad domaren går på inte utfallet. Domaren kan aldrig veta hur hårt eller hur ont något gör så han går på huvudrörelsen. Att markera en skalle är alltid = rött kort

Sedan kunde dock Sundgren fått ett gult i den situationen. (och då hade han åkt ut)
Så är det tyvärr. Tyvärr är domarna så jävla kassa så att dom faktiskt inte ser vad som faktiskt händer.
Att missa en straff och en solklar filmning klarade sopan Eriksson av att missa.

Stäng av Eriksson på livstid tillsammans med Sundgren.

Dahlberg släpper in 2 i dag som inte ser otagbara ut, är han redan i Watford tro?
2018-04-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Du kommenterade ett inlägg om Turina och Sundgren och jag svarde om varför du inte kan komma med argument mot användaren.

Då går du på mig om Turina. Som svar på det så lägger jag ingen tid på det. Vill AIK hylla han i match efter match oavsett minut 27 eller inte är inget som jag lägger någon vikt vid.

Men Sundgren är en pajas och en fotbollsmördare som borde få ett hårt straff nu efteråt.
Ja vad tror du själv? Håll åtminstone isär begreppen så vore det lättare att ta på allvar. Att AIK väljer att hylla Turina genom att skandera hans namn i matchminut 27 är deras ensak och att reta sig på en sån grej tycker jag bara är respektlöst. Jag är ganska säker på att om någon i hans lag hade dött och fansen hade hedrat den spelaren så hade han tyckt att det varit en bra och fin grej. Varför måste du lägga dig i huruvida jag kommer med argument eller inte mot andra användare? Koncentrera dig på ditt så sköter jag mitt. Det vinner vi alla på.

Gällande Sundgren har jag inte försvarat honom någonstans men det hörde inte hemma i just den diskussionen.
2018-04-15, 22:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Vinnarskalle (no pun intended) myntades då. Dock är väl alla hardcore-supportrar mer eller mindre hycklare, så det epitetet ska väl inte ges endast till gårdare.
2018-04-15, 22:48
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nej, uppenbarligen grejar du inte att förstå, och vi kommer nog inte komma längre i denna diskussion. Får vara inställd på att inte bli lika förvånad när du skriver plumpa inlägg framöver
Ok inga alltså? Varför citerar du mig då ens? Du vet att det här är ett diskussionsforum?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har inte ens ett minne av det... Vart det rött av händelsen?
Nej men vi blev rånat på ett segermål pga filmningen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Så vad säger ni om Jordan Larssons mål? Hur många mål behöver han göra för att kunna bli intressant för att kanske bli uttagen till evtentuells träningsmatcher för landslaget?

Kan han hinna imponera inför sommaren ?
Han har ett bra skott men har långt kvar till A-landslaget. Är ju knappt ordinarie i Norrköping. Just nu är många anfallare före i kön till landslaget, även DMK ligger före Jordan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Nej.. kommer inte hända. Sluta grina nu. #grindif
Jag vet. Vissa lag (AIK, Djurgården, Hammarby och Malmö) klarar sig alltid.
Värre är det för IFK Göteborg som alltid blir hårt straffade.

Sana klarade sig från sitt och Sundgren kommer klara sig nu. Härlig utveckling för fotbollen.
2018-04-15, 22:50
Medlem
Jag kan väl inte hålla med helt om att Östersunds första mål är en tavla. Perfekt träff på bollen, perfekt bollbana och den sitter rakt upp i krysset, inte mycket för Dahlberg att göra där. Men däremot på andra målet borde han agerat bättre. Märkligt dock att ingen ifrågasatt Anderssons agerande vid 2-1 reduceringen ännu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in