Citat:
Ursprungligen postat av
Tlagnoj
Det här påståendet ser man titt som tätt (se även Nanne i bajen). Tränaren har någon anal idé som är helt magisk, något oklart dock vad målet med det är. När det fallererar så struntar man i sin idé och spelar på det där sättet som vi vet vinner mer poäng.
Ursäkta mitt språk men vad är det för kvalificerat skitsnack? Vinna poäng är #1. Vet man en magisk metod för det är det det enda som gäller från match #1
Ja, som bajare känner man ju igen sig lite i ”vår idé är magisk, ge det bara tid”. Dock kan det vara lite väl tidigt att döma ut Gbg pga tufft spelschema.
Det var det som var min invändning/undran också angående om Gbg blir bra på sikt. Om man vill vara ett bolltrillande och spelskickligt lag behöver man ha bollsäkra och spelskickliga spelare. Har man inte det så blir det Bajen och Nanne 2015-2016 all over.
Frågan blir då ifall man har ett spelskickligt och tekniskt lag redan nu, och ifall man inte har det så är frågan om Mats Gren och co kan ordna fram det på sikt? Jag har som sagt lite för dåligt öga för att kunna avgöra hur spelskickliga spelare Gbg har för tillfället.