2017-11-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
I ärlighetens namn var det nog INGEN som förstod vad Martin Strid egentligen babblade om.
Procent människa hit och procent människa dit. Ska man vara hög eller låg procent?
Han pratade om human, alltså mänsklig, vilket är mer ett tillstånd. Sen översätter han det helt fel.

SVT är inte så bra på att översätta engelska och speciellt innebörden av ord. Detta har de bevisat tidigare med Trump.
Citera
2017-11-27, 01:05
Medlem
Hur djävla klantig får man vara? Vad är det för fel på Sverigedemokraterna? Varje månad är det någon som måste bekräfta alla fördomar som finns om Sverigedemokraterna. De har legat på runt 30 procent i några mätningar och nu gjort en ganska häftig reklamfilm som drar ned brallorna på de vanliga politikerna och media. Men kommer en tredjedel rösta på töntar som refererar direkt från Flashback? Som låter som tolvåringar som inte hänger med i skolan? Nej. Inte 30 procent eller ens hälften av det.

Så kryper stolpskotten fram. Talar om vem som är människa eller inte. Kan de inte reda ut sina egna problem med islam och muslimer innan de kliver upp i talarstolar eller är med i tv? Det verkar krävas en hel del intelligens för att kunna se utanför sin egen tunnel. Att kunna föra kontroversiella diskussionen med andra människor. Att diskutera politik och invandring är svårt. Sverigedemokrater borde vara experter på det. Men en del verkar bara ha diskuterat det med närmsta polarna på rasten. Det tänker inte jag rösta på.

Ett tips, man kan prata om värderingar, kultur, lagar och regler. Men man pratar helt enkelt inte om vem som är mer människa än andra. Om raser eller om några egentligen är djur. Det kan man göra på skolgården och om något är oklart kan man fråga sin lärare. När man kommit upp i politiken har man passerat det stadiet. Om man vill ha röster alltså.
Citera
2017-11-27, 02:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Kan detta vara en "infiltratör" som med avsikt försöker att skada partiet?
Inget skulle förvåna längre..

Även om snubben inte är det så visar detta debacle att risken är oerhört stor för infiltration.

Kan en sådan idiot lyckas ta sig ända upp till talarstolen på partikongressen så kan även en politisk infiltratör komma långt. Ett väl valt uttalande från en sådan strax innan valet kan bli katastrof för SD.
Citera
2017-11-27, 03:02
Medlem
Mullrets avatar
Påminner om moderaten i valstugan ( Kristianstad ) som ansåg att menaiter förökade sig rätt mycket.. Många år sedan men det blev en storm då också kring M. Reportern gjorde en dold inspelning, media blev till sig av lycka.

Men denna pajas var snäppet värre.
Senast redigerad av Mullret 2017-11-27 kl. 03:15.
Citera
2017-11-27, 03:24
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Sanningen är att utfrysningen av SD gör att alltför många stolpskott får för stort utrymme. Om SD hade accepterats, så skulle mer kompenta förmågor strömma till. Där har etablissemanget lyckats i sin strävan. Kunde se att Linda Nilarve som den första kvinnan i svensk TV-historia nyss fick en kaskadorgasm i direktsändning.
SD:s ledning släpper inte fram hot så det har ingen betydelse, folk som är halvrasistiska utgör däremot inget hot(jag försökte bli utesluten men det misslyckades).
Citera
2017-11-27, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han pratade om human, alltså mänsklig, vilket är mer ett tillstånd. Sen översätter han det helt fel.

SVT är inte så bra på att översätta engelska och speciellt innebörden av ord. Detta har de bevisat tidigare med Trump.

Pratade han på engelska med Sverigevänner?
Det jag lyssnade på , då talade han på svenska .
Citera
2017-11-27, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Pratade han på engelska med Sverigevänner?
Det jag lyssnade på , då talade han på svenska .
Nja, man kan även säga human på svenska men det lät som om han uttalade det på engelska. Men jag menar med human menar man mänsklig och inte människa. Han drog på orden där så det kändes som att han inte fann rätt ord när han pratade och då är det lätt att slänga iväg det man får fram. Så fortsatte han med människa i nästa andning och då blev ju innebörden en helt annan. Det låter ju mer rätt att han menade hur mycket mänsklig man är än dito människa!

Jag tycker synd om grabben då jag inte tror att han menade det som det uppfattades av media. SD hamnade väl dessutom i affekt och kände sig tvingade att visa beslutsamhet direkt istället för att analysera det lugnt och stilla.
Citera
2017-11-27, 04:27
Avstängd
Är Mehdi Robert Erik Martin Strid, från Iran? Ett av hans mellannamn antyder ju det
Citera
2017-11-27, 04:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nja, man kan även säga human på svenska men det lät som om han uttalade det på engelska. Men jag menar med human menar man mänsklig och inte människa. Han drog på orden där så det kändes som att han inte fann rätt ord när han pratade och då är det lätt att slänga iväg det man får fram. Så fortsatte han med människa i nästa andning och då blev ju innebörden en helt annan. Det låter ju mer rätt att han menade hur mycket mänsklig man är än dito människa!

Jag tycker synd om grabben då jag inte tror att han menade det som det uppfattades av media. SD hamnade väl dessutom i affekt och kände sig tvingade att visa beslutsamhet direkt istället för att analysera det lugnt och stilla.

Jag tror han ville visa hur respektive arab/muslim vs västerlänning har sina värderingar på en skala 1-100. Tyvärr fick han väl scenskräck och blandade ihop begreppen rejält. Oavsett så var det inte rätt forum att berätta att muslimer inte delar västvärldens värderingar, utan har sitt eget regelverk.

Men, i fortsättningen kommer nog SD begära in manus till sina offentliga möten så ingen dåre kan sprida sina egna högst privata teser. Lyssnade rätt mycket på talarna i detta landsmöte, och vissa var rätt utflippade, en del guldkorn fanns det dock. Kan de ta bort virrpannorna är mycket vunnet.
Citera
2017-11-27, 05:06
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Precis, han menar alltså att de som upphört att vara muslimer är mer "humana" än de som är muslimer och att islamister är de minst humana.

Han har blandat ihop ordet "human" med ordet "människa". Det var där det blev tokigt.

Och?
Citera
2017-11-27, 06:11
Medlem
Unisertits avatar
Haha, ett gäng vänsterfeminister försöker blossa upp detta till någon typ av skandal i form av denna tråd och intala sig själva/andra att detta är slutet för SD när gemene man egentligen inte bryr sig alls.
Citera
2017-11-27, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Är Mehdi Robert Erik Martin Strid, från Iran? Ett av hans mellannamn antyder ju det
Såklart att han måste vara någon form av en insmugen mullvad eller vad det heter. En spion och sabotör. Han kan nu skratta hela vägen till banken och hämta ut några miljoner medan SD har tappat 10% på ett bräde. Hoppas att man gräver ordentligt i vem denne skurk och sabotör är. Att han arbetar åt något konkurrerande parti råder det ingen tvekan om.
Senast redigerad av karanan 2017-11-27 kl. 06:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in