Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Nja, man kan även säga human på svenska men det lät som om han uttalade det på engelska. Men jag menar med human menar man mänsklig och inte människa. Han drog på orden där så det kändes som att han inte fann rätt ord när han pratade och då är det lätt att slänga iväg det man får fram. Så fortsatte han med människa i nästa andning och då blev ju innebörden en helt annan. Det låter ju mer rätt att han menade hur mycket mänsklig man är än dito människa!
Jag tycker synd om grabben då jag inte tror att han menade det som det uppfattades av media. SD hamnade väl dessutom i affekt och kände sig tvingade att visa beslutsamhet direkt istället för att analysera det lugnt och stilla.
Jag tror han ville visa hur respektive arab/muslim vs västerlänning har sina värderingar på en skala 1-100. Tyvärr fick han väl scenskräck och blandade ihop begreppen rejält. Oavsett så var det inte rätt forum att berätta att muslimer inte delar västvärldens värderingar, utan har sitt eget regelverk.
Men, i fortsättningen kommer nog SD begära in manus till sina offentliga möten så ingen dåre kan sprida sina egna högst privata teser. Lyssnade rätt mycket på talarna i detta landsmöte, och vissa var rätt utflippade, en del guldkorn fanns det dock. Kan de ta bort virrpannorna är mycket vunnet.