2017-11-29, 16:17
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hur skulle det fungera i praktiken?
Det går inte att lära främlingsfientliga att inte uttrycka det de egentligen menar, det gäller alla människor med en åsikt, det är en demokratisk rättighet och kallas för yttrandefrihet.

Konsekvenserna med ett autkoritärt styrt parti skulle bli ett minimalt parti utan någon parlamentarisk makt då alla så småningom kommer lämna det, det är ju ingen som vill engagera sig om de inte får säga det de menar.

Partiet skulle splittras och bli ännu ett Ny Demokrati.

Eh.. Det skulle i så fall vara en (1) politiker vars manus inte skulle godkännas och sedan "redigeras"/personen skulle sparkas.

Men även om man låtsas att den korkade teorin att SD är full av kryptonazister/fascitser stämmer är det även då enkelt att hålla käften.

Mona pratade om hur häftigt det var att betala skatt.
Våldtäktsmän inom Aftonbladet och Svenska Akademin sa att de var feminister.
Pedofilen inom MP sa att han var goooood.

Varför tror du att kryptonazister inte klarar av det? Är det inte så jävla ohederliga som de gooooda?
Citera
2017-11-29, 16:21
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det spelar väl ingen roll vad han menade och att han numera är sparkad? Hans uttalande var fruktansvärt idiotiskt oavsett och han kommer få leva med detta vare sig han vill eller inte. Frågor på det?

Nej, det är ju bara uppenbart att han kommer att få leva med den pinsamheten resten av livet.

Vem fan har sagt att det han sa inte var idiotiskt? Snälla svara på den frågan i ditt nästa inlägg.

Poängen är ju att han förklarar vad han tänkte och vad han egentligen menade.

Han gjorde bort sig. Och sen, är det inget mer med det.

Dags för oss att gå vidare med våra liv. Ingen poäng att lägga mer tid på en felsägning.

Det var precis som när Sarah Palin sa "South Korea" i en intervju, när det var uppenbart för alla att hon egentligen menade "North Korea". En felsägning, är en felsägning. Men det spelade ju ingen roll för alla störda liberaler. För dom var det ju en jätte stor grej.
Citera
2017-11-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nej, det är ju bara uppenbart att han kommer att få leva med den pinsamheten resten av livet.

Vem fan har sagt att det han sa inte var idiotiskt? Snälla svara på den frågan i ditt nästa inlägg.

Poängen är ju att han förklarar vad han tänkte och vad han egentligen menade.

Han gjorde bort sig. Och sen, är det inget mer med det.

Dags för oss att gå vidare med våra liv. Ingen poäng att lägga mer tid på en felsägning.

Det var precis som när Sarah Palin sa "South Korea" i en intervju, när det var uppenbart för alla att hon egentligen menade "North Korea". En felsägning, är en felsägning. Men det spelade ju ingen roll för alla störda liberaler. För dom var det ju en jätte stor grej.

Till och med nollan Åkesson sa ju att det "kan ha varit det värsta han hört" Så hur han då ska kunna gå vidare och släppa detta kan du ju bara spekulera i.

Det var ingen jävla felsägning, det var ett jävligt korkat uttalande. Det borde du väl fatta själv ? Men föga förvånande att du försvarar en idiot när du uppenbarligen är SD-are själv. Tror inte du att alla i tråden fattar att du tycker som du gör bara därför?

Att han förklarade vad han menade betyder väl för i helvete inte nödvändigtvis att det inte var så han menade? Men jag kan egentligen bara tacka och ta emot nu när dom enda som förlorar på detta uttalande är SD själva.

Är det en felsägning att skrika "Jävla idiot" till någon ute på stan också?
Citera
2017-11-29, 16:32
Moderator
Fear2bes avatar
Finns det så mycket annat att säga än att han gjorde sitt sista politiska inlägg för sverigedemokraterna och att det var uppenbart att han skulle åka ut redan i början av anförandet?
Citera
2017-11-29, 16:36
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Till och med nollan Åkesson sa ju att det "kan ha varit det värsta han hört" Så hur han då ska kunna gå vidare och släppa detta kan du ju bara spekulera i.

Det var ingen jävla felsägning, det var ett jävligt korkat uttalande. Det borde du väl fatta själv ? Men föga förvånande att du försvarar en idiot när du uppenbarligen är SD-are själv. Tror inte du att alla i tråden fattar att du tycker som du gör bara därför?

Att han förklarade vad han menade betyder väl för i helvete inte nödvändigtvis att det inte var så han menade? Men jag kan egentligen bara tacka och ta emot nu när dom enda som förlorar på detta uttalande är SD själva.

Är det en felsägning att skrika "Jävla idiot" till någon ute på stan också?

Åkesson måste ju säga saker reflexmässigt så fort journalister kommer med anklagelser. Så just det är faktiskt helt irrelevant. I synnerhet med tanke på att jag inte försvarar Martin Strids felsägning. Något som du verkar ha fått för dig.

Menar du på allvar att Martin Strid förordade Al Gores Man-Bear-Pig-teori? Att man kan vara 50% gris, 50% björn och så 50% människa? Hur sannolikt är det att han menade så?

Eller är det mer sannolikt att han gjorde en felsägning, alltså att han sa "människa" istället för "huaman"?

Ta och lyssna på klippet igen, och säg mig vad som är mer sannolikt.
Citera
2017-11-29, 16:37
Medlem
Citat:
Åkesson måste ju säga saker reflexmässigt så fort journalister kommer med anklagelser. Så just det är faktiskt helt irrelevant. I synnerhet med tanke på att jag inte försvarar Martin Strids felsägning. Något som du verkar ha fått för dig.

Menar du på allvar att Martin Strid förordade Al Gores Man-Bear-Pig-teori? Att man kan vara 50% gris, 50% björn och så 50% människa? Hur sannolikt är det att han menade så?

Eller är det mer sannolikt att han gjorde en felsägning, alltså att han sa "människa" istället för "huaman"?

Ta och lyssna på klippet igen, och säg mig vad som är mer sannolikt.
Öh du försvarar inte handlingen men ändå envisas du med att kalla det för "felsägning" Vad vet du om det? Känner du honom?
Citera
2017-11-29, 16:40
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Öh du försvarar inte handlingen men ändå envisas du med att kalla det för "felsägning" Vad vet du om det? Känner du honom?

Redan första gången jag lyssnade på klippet så förstod jag att det var en felsägning. Detta var för mig uppenbart. Han inledde till och med med begreppet "humanister"/"humana".

För att han kan inte mena att någon kan vara 30% eller 70% människa. Detta borde till och med du fatta!
Citera
2017-11-29, 16:43
Medlem
Citat:
Redan första gången jag lyssnade på klippet så förstod jag att det var en felsägning. Detta var för mig uppenbart. Han inledde till och med med begreppet "humanister"/"humana".

För att han kan inte mena att någon kan vara 30% eller 70% människa. Detta borde till och med du fatta!
Vad konstigt då att du är den enda i tråden som hävdar det. Det har inte slagit dig att det kanske är DU som missförstått hela poängen? Jag tror inte att dugg på att det verkligen var en felsägning så länge inte motsatsen bevisas. Så bara för att han själv använder det argumentet som förklaring ursäktar ingenting.
Citera
2017-11-29, 16:47
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Vad konstigt då att du är den enda i tråden som hävdar det. Det har inte slagit dig att det kanske är DU som missförstått hela poängen? Jag tror inte att dugg på att det verkligen var en felsägning så länge inte motsatsen bevisas. Så bara för att han själv använder det argumentet som förklaring ursäktar ingenting.

Om du läser tråden, så upptäcker du att det är flera stycken som håller med mig.

Du kan tro på vad fan du vill. Det skiter jag i.

Men jag sa ju detta långt förre han ens fick komma till tals i media. Räkna när jag skrev mitt första inlägg här. Och sedan kolla på när tidigast Martin Strid fick komma till tals i media.

Uppenbart för mig, från allra början att det var en korkad felsägning. Men vill du inte tro på det, så är det ju så klart ditt problem.
Citera
2017-11-29, 16:53
Medlem
Citat:
Om du läser tråden, så upptäcker du att det är flera stycken som håller med mig.

Men jag sa ju detta långt förre han ens fick komma till tals i media. Räkna när jag skrev mitt första inlägg här. Och sedan kolla på när tidigast Martin Strid fick komma till tals i media.

Uppenbart för mig, från allra början att det var en korkad felsägning. Men vill du inte tro på det, så är det ju så klart ditt problem.
Vad är det du inte fattar?

Det finns väl för fan inga bevis på att det är en felsägning bara för att du envist vill få det till det.

Och tro inte att du och dina SD-vänner vinner några sympatiröster på ett sådant uttalande oavsett om det var seriöst menat eller inte.
Citera
2017-11-29, 17:00
Medlem
Powergirls avatar
Citat:

Eftersom alla trådar i Politik här på flashback är nedlusade av sverigedemokrater så kanske han finns här också och läst vad du skrivit. Tyckte väl att det lät plausibelt och därav hans förklaring. Han var ju inte vidare villig på att utveckla vad han menade under intervjun utan försvann abrupt.
Citera
2017-11-29, 17:08
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Vad är det du inte fattar?

Det finns väl för fan inga bevis på att det är en felsägning bara för att du envist vill få det till det.

Och tro inte att du och dina SD-vänner vinner några sympatiröster på ett sådant uttalande oavsett om det var seriöst menat eller inte.

Det är väl du som vägrar analysera vad han sa, för att sedan deducera vad som är mest sannolikt.

1. Att han förordar Al Gores Man-Bear-Pig-teori?

2. Att det var en felsägning då han sa "människa" istället för "human"?

Lyssna på klippet igen, och ersätt ordet "människa" med "human"/"humanist". Så kommer du att fatta att felsägnings-teorin är mer sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in