2018-11-16, 04:07
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Uppgiften om militärtjänstgöringen kommer från en artikel om honom i Le Monde publicerad ungefär när rättegången i Tingsrätten inleddes, om jag minns rätt. De hade talat med folk i Frankrike som kände till honom och familjen, så uppgiften verkar inte komma från honom själv. Sen kan man ju undra om de de talade med hade uppfattat saken rätt eller om de blev förda bakom ljuset redan då. Enligt artikeln ska han ha utbildat sig till elektriker (typ yrkeslinje på gymnasiet), gjort lumpen, jobbat i sin fars företag, gjort en leverans till Sverige och stannat.
I somras publicerades ett par andra versioner av hur JCA kom att hamna i Sverige så uppgiften att han ska ha gjort fransk militärtjänstgöring bör man nog ta med en skopa salt.

Citat:
Arnault har berättat att det var hans inblandning i den våldsamma franska vänstern som gjorde att han i princip fick fly till norra Sverige. Huruvida det är sant har inte gått att fastslå. Dels ansågs det, i vänsterkretsar, häftigt att ha varit med på barrikaderna i Paris, dels kom han till Sverige tre år före majrevolten -68, berättade han i födelsedagsintervjun i DN:

– Jag var i Umeå 1965 och arbetade som timmerflottare. Där lärde jag mig tala svenska.

Att vara flottare var ett fysiskt hårt och farligt arbetarklassyrke, med ett romantiskt skimmer över sig. Arnault ska ha fått idén på grund av att hans pappa ägde skog i norra Sverige, men inte heller de uppgifterna har gått att bekräfta.

Till andra personer har Jean-Claude Arnault sagt att han flyttade till Sverige för att han hade en bror här, som jobbade som kock. Och i ett DN-reportage från februari 1992 sa Arnault att han kom till Stockholm i slutet av 1960-talet för att hälsa på en svensk vän som var konstnär.
https://www.svd.se/jean-claude-arnau...-anklagelserna

I målet har JCA också gett motstridiga och svävande svar. Till skillnad mot MÄ och vittnena, vars utsagor är mer konsekventa och detaljerade. Ännu tydligare är förmodligen skillnaden för poliserna, domaren och nämndemännen som har erfarenhet av att lyssna till div utsagor.
Jag tror inte att Hurtig lyckas förändra TR:s bedömning utan domen står fast.
Citera
2018-11-16, 07:26
Medlem
Ideans avatar
Ola Nilsson ströks som vittne av försvaret fredagen innan rättegången. Har hört att det berodde på att han har alkoholproblem och ändrade sin story hela tiden, en nya version vid varje förhör. Han ersattes av Katarina Frostenson.

Alberte Bremberg var ju rasande när Biskops-Arnö skickade det där brevet och avbröt allt samarbete med Forum pga att Arnault trakasserat flera elever. Skolan stod fast vid att alla fyra lärare stod bakom brevet, och fortsatte vägra samarbete med Forum. Så på den punkten ljög Alberte. Hennes uppgifter här är ju inte heller särskilt trovärdiga, särskilt som hon inte känner målsäganden utan det är Arnault som sagt till Alberte att målsäganden är hans älskarinna. I förhör med dem har ju också framkommit att Arnault fortsatt uppvakta målsäganden, så han verkar ha hoppats på en fortsättning.

Citat:
Ursprungligen postat av Filbanken
FUP (tilläggsprotokoll) 6 nov https://minfil.com/acg0o0lfb1/B_9085..._48_MASKAD_pdf
Citera
2018-11-16, 07:29
Medlem
Ideans avatar
Arnault eller försvaret ha väl aldrig förnekat hennes existens?
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Javisst, men finns hon inte går hon ju inte att kalla.
Citera
2018-11-16, 08:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Hur tänkte du nu, där fanns inget om att hon skulle vara feminist?
Vad tror du att Hilda är för sammanslutning?
Citera
2018-11-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Du menar att professionella kvinnor som organiserar sig per automatik är feminister, dvs något negativt?

Är det ok med sammanslutningar för män?
Citera
2018-11-16, 11:42
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Hilda ser jag inte som en feministiskt fokuserad grupp utan en grupp för karriärhungriga kvinnliga jurister.

Artiklarna som du länkade till ger inget stöd åt att hon skulle vara feminist, eller inkompetent för den delen heller, utan mer att det eventuellt skulle kunna råda jäv för hennes inval, separat fråga, inget för den här tråden.

Är genuint intresserad av frågan kring hennes eventuella feminism och hur det kan ha påverkat JCA.
Så skulle du kunna vara vänlig att elaborera lite mer kring hur du tänker, kring detta? Den här chat liknande dialogen ovan ger inte en rättvis bild av dina argument.
Citera
2018-11-16, 12:11
Medlem
men vad sa frostensson ?????
Citera
2018-11-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Advokaten Björn Hurtig är en så kallad reko kille som man gärna vill ha för att visa att man är lika reko själv och oskyldig. Johan Eriksson hade nog rett upp detta, men Hovrätten återstår och det är 1/3 dels chans att bli frikänd där enligt statistiken. Men snuskgubben förtjänar att sitta, han har samlat ihop till ett straff i vilket fall som helst.

Ojojoj, det var ett riktigt fascistiskt uttalande !

I Sveriges lagstiftning skall sådant inte existera men i praktiken oftast så att du får mängdrabatt, således tvärtom.
Donnan ifråga är ett i dessa kretsar normalt psyk.fall, de duger inte ens, i detta fallet, att vara snabbköpskassörska, än mindre ta hand om någonting i hemmet.
Det bästa hennes karl gjort var att skilja sig från detta ego-trippade odugliga översittarmonster som fejkat allt ! Rädd ??? Jaha, så rädd att hon går ut för att bli gravid med första bäste för att trygga sin försörjning som dessa fina "monster" talade vitt o brett om ??? Jojo. Rädd för att få stryk av denne atlet ??? Tjenamoss. Vem ryckte i lill-Arnauld och vem har övertaget med BÄGGE händerna fria och en pung att ta grepp om, vasa ?? Den som ger sig in i leken får leken tåla OM det nu gått till som hon påstår.
Vittnena ger jag inte ett piss för, särskilt inte Dr Psykfall som VET att det är farligt att ljuga och därför presenterar en anteckning om vad MÄ skulle ha sagt. I anglosaxisk lagstiftning heter det hörsägen, i mina öron uppdiktat. Nä, sanningen är den att hon nog var så trist och ofräsch att A skippade henne men att hon bad sin väninna att tjata sig till en tripp till Paris med dottern.
Om inte borde Arnauld blivit åtalad för att ha köpt sex ???? Av den prostituerade MÄ är....
Citera
2018-11-16, 13:45
Medlem
illern1503s avatar
Således: Arnault är inte skyldig till våldtäkt. Han är en vänsterradikal skitstövel. Men processen mot honom riktar sig eg mot vita män.
Citera
2018-11-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
I somras publicerades ett par andra versioner av hur JCA kom att hamna i Sverige så uppgiften att han ska ha gjort fransk militärtjänstgöring bör man nog ta med en skopa salt.

I målet har JCA också gett motstridiga och svävande svar. Till skillnad mot MÄ och vittnena, vars utsagor är mer konsekventa och detaljerade. Ännu tydligare är förmodligen skillnaden för poliserna, domaren och nämndemännen som har erfarenhet av att lyssna till div utsagor.

Lilla Dora,

tänk lite innan du yttrar dig. Janne Kladd har inte tiotals, inte hundratals utan tusentals läskiga wannabee-s.k. konstbrudar inte bara lagt upp sig för utan formligen stampat på varandra för att få "sköta om lill-Arnault" på bästa sätt. På ren svenska tror jag inte ett dugg på en nedskriven historia.
Hela storyn faller på att Psyk-Doc "inte minns" då han vet att mened kan bli farligt men han har en "anteckning" i sitt arbetsmaterial som är sekretessbelagt och inte användbart som bevis men det struntar alla i utan just den anteckning ger hela detta sunk-gäng med den SVARTarbetande, i egna ögon Chefen för "konst-lokalen", Broberg i spetsen. Arnauld och hans kylskåp är riktigt franskt och svenskt liiiberal-snåla ihop så Broberg tycker att nu ska de få. Så töntigt att häkta denne franske terrorist och ta resurser från att utreda gängvåldtäkterna i förorterna vilka sker varenda vecka !!!!
Och där kan ni snacka om olaga hot och misshandel och V Å L D. Dessa nu överåriga ratade lyx-horor förtjänar inte ens att bli lyssnade på ! Ända sedan Janne Kladd och hans kompis kom till Sverige har denna typ av kvinnor lagt upp sig och Kylskåpets självkänsla är uppbyggt på att hon, just hon, är så speciell att hon fick Janne Kladd på fall.......Man borde tycka synd om henne men det är för mig omöjligt.
Citera
2018-11-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Du är ute o cyklar. Man ger svävande och motstridiga svar på anklagelser som är helt främmande och så gamla medans utsagor som är "konsekventa och detaljerade" tyder på uppdiktning och efterkonstruktion. Vore synnerligen märkligt och en STOR plump i protokollet om inte Hurtig ser
till att Hovrätten upplyses om ett och annat beträffande MÄ moral och mål ! Hon är nu frånskild och inte en käft orkar ens sätta på henne packad än mindre ha nå´n lust att försörja henne så nu kan hon sälja lite storys, DET är anledningen till hela historien för Janne Kladd försköt skräpet från början tills Broberg fick honom att bjuda ner MÄ till Paris med unge och allt ! Sedan mer eller mindre våldtog hon Arnauld igen med Brobergs goda minne, de bodde i samma våning !!!!!
Citera
2018-11-16, 14:29
Medlem
Att sväva ut och ändra sig i polisförhör är tämligen normalt - hur många i tråden kan spontant och stringent redogöra för krökande, övernattning och sexsamvaro på givet datum för 7 år sen? Troligen ingen.

Att vara ytterst koncis och stringent i förhör är å andra sidan inte bara signifikant för sanningssägare. Det är också signifikant för lögnare.

Förhör är alltid knepiga, och jag avundas inte polisen...

Jag undrar fö hur BO fungerar anatomiskt.

Kräks man med tilltäppt mun kommer spyorna ut genom näsan, men hon funkar kanske inte som vi andra...

Att bli munknullad tills man kvävs och får panik bör fö leda till automatiska försvar. Inte för inte anses water boarding vara en ytterst grym tortyrmetod.

Men Arnault hade inte minsta rivmärke eller blåmärke, eller har jag missat nåt?

Och hur tajmade Arnault? Han vet exakt när offret ska spy och bara woosh, tjoff, placerar allt på golvet.

Att spy tar ju ett par sekunder...

Vilken jävla soppa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in