Citat:
Ursprungligen postat av
pothead_no1
Någon som testat SS nya sorter Indo? Sett att dom funnits nån vecka nu men har inga recensioner.
Får hem ett par samples med min beställning imorgon, så då vet jag ju hehe men är ivrig så tänkte om nån har testat.
Nu efter några svettiga dagar men helst nötter har jag äntligen fått hem leverans och gjorde en mix på 1.6g white Indo/2g green Indo och 1.6g green bali.
Och ja, vad ska man säga. Nu är jag frisk, ligger i sängen och ler med lite skön klåda runt ögonen.
Vanligtvis blir jag ofta lite smått yr i huvudet av vita sorter vid högre doser än 2 gram så därför jag tog lite mindre av den.
Skulle ev våga påstå att gröna indo möjligtvis har lite "lättare" rus än green bali.
Tar jag 4-5g av bara green bali blir effekten lite mer påtagligt stimulerande än mixen jag körde nu och då trots att den vita var inblandad, men jag är rätt van vid kratom och kan min favorit sort bali's rusbild mycket väl.
Så jag skulle vilja påstå att green Indo är snäppet lite mindre stimulerande än green bali och ev lite smått mer sederande än green bali, men det är nog en smaksak.
Inte lika stissigt liksom, om man nu kan kalla green bali stissig.
Med det sagt så är det absolut inte sämre på något vis utan jag gillar den. Kommer bli att köra denna kombo imorgon bitti innan arbetet nu när man är frisk igen

ihop med lite koffein så kommer detta ge en dunder dag.
Återkommer med lite bättre recension på green Indo senare och kör den separat. Vita sorter är jag generellt försiktig med och blandar ofta ut andra sorter med just pga yrseln jag får om jag överstiger 2gram-viket jag måste pga tolerans..
Väldigt skumt det där. Nån som upplever liknade av den vita?
Ps kommer efter min halva 100g påse att trappa ner igen. Inte värt att bli kanonsjuk och sängliggandes med feber och ont i kroppen för att ta 20g+ om dagen,ska försöka ta mig ner på 3-3.5g 3 gånger om dagen för att sedan försöka hålla mig till kvällarna bara.