2021-05-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det finns de som drabbats av en riktigt jävlig abstinens av kratom, det är självklart individuellt men nedtrappning är definitivt någonting många som vill sluta borde överväga

Undrar om han fått någon fulkratom. Har själv stött på personer som fick tag i utspädd för att den skulle bli starkare. Vet dock inte med vad. Men alla tyckte det var bra kvalitet. Man blev lurad, då en av köparna fick gör pisseprov och fick utslag på annan drog.

Det är extremt ovanligt att man får abstinens vid normal användning.
Vet du hur stora doser han tog?
Citera
2021-05-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Tar man det varje dag och utvecklar tolerans så får man abstinens. Framförallt om man använder det som ett energigivande antidepressivt medel eller för ångest.

I princip inget känns najs. Det är knappast det fysiska som är jobbigt. Utan depressionen, ångesten och rastlösheten i 5 - 14 dagar.

Ett problem är att folk som söker sig till kratom förmodligen har testat annat. Ha respekt för geggan. Mår man bra på något ovh kan använda det på jobbet och va en superarbetare så börjar man lätt se det som kaffe. Men sakta över månader försvinner effekten och sexlusten och abstinensen börjar uppträda mellan doser.

Läs på reddit #quittingkratom det finns tusentals användare som har besvär.

Ska ni använda det köp de minsta påsarna så ni inte har det liggandes hemma även om det är mycket dyrare. Det är det säkra alternativet. Varför tror mi prissättningen är som den är?

Säljarna vill ha folk som är beroende.

Fri sedan ett par månader och är så jävla nöjd. Man ska inte leka med sin dopamin och seratonin. Out

Om man har dessa abstinensproblem och vill sluta så skulle jag ta CBD olja. Det funkar bra.

Men det är extremt ovanligt vid normal användning. Men många med missbruksproblem i botten har inte förmågan att dosera utan att öka. Drar man i sig flera matskedar per dos får man problem.

Har tidigare haft problem med stress och ångest i samband med det massor av händelser i livet för några år sedan. Min högsta dos var 4 gr/ dos max 3 ggr/dygn. Tog det varje dag under 1 år tills allt blev bättre. Slutade tvärt när jag bestämt mig. Gav mig inga problem alls, och jag vet många som gjort det samma. Däremot utskrivna läkemedel gav ett helvete under flera år som aldrig tog slut. Som dessutom gav andra problem med lever och njurar.
Men samtidigt sett personer som dragit i sig 2-3 matskedar 5-6 gånger per dag. Fick abstinenser under några dagar med svettningar och sömnlöshet.
Citera
2021-05-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tittapadetta
Någon som vet vad lagen säger om att ge kratom till någon annan? Kratom i sig är ju inte olagligt enligt min uppfattning. Skulle det kunna bli ett brott att ge någon kratom som därefter använt det?

Förstår att detta inte är ett rimligt scenario och man åker inte dit, men teoretiskt. Vad säger lagen om en "överlämning"?

Skulle tro att det omfattas lagligt något som misshandel eller liknande. Kanske utsätta någon för fara.
Vet inte den exakta lagbeskrivningen
Citera
2021-05-21, 13:54
Medlem
Såg att Eco*al bytt leverantörer. Någon som testat deras nya? Brorsan fick mejl från dem om det. Såg inget på deras sida. Kanske bara info till deras gamla kunder då, för jag köpte genom honom.
Vet att deras Gröna Malay tidigare var riktigt bra. Bästa jag testat faktiskt. Men sedan fick dom problem med leveranser pga. Pandemin. Trodde dom fått lägga ner.
Men såg nu att dom byggt om sin sida och bytt leverantör.
Vill ju inte köpa grisen i säcken.
Senast redigerad av Freespinnare 2021-05-21 kl. 13:56.
Citera
2021-05-21, 16:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Inte ja men nej. Rent trams vad jag fattat av folk som varit med. Oseriös marknadsföring, som påstår att vara seriös.
Men det är vad jag och andra tycker. Testa själv vet jag. Vad har du att förlora om du inte ska marknadsföra dem du själv?

Nej, jag får inget förtroende för hemsidan, men jag är en första anblickentyp.
Citera
2021-05-21, 17:13
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Inte ja men nej. Rent trams vad jag fattat av folk som varit med. Oseriös marknadsföring, som påstår att vara seriös.
Men det är vad jag och andra tycker. Testa själv vet jag. Vad har du att förlora om du inte ska marknadsföra dem du själv?

Är egentligen nån av leverantörerna helt seriösa ? Olika sidor har olika förklaringar på vad deras produkt är och var den kommer ifrån. En Gold på en sida beskrivs som grön kratom som torkats på nåt viss vis , på en annan sida beskrivs den som en mix av vit och röd .
Citera
2021-05-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsent
Undrar om han fått någon fulkratom. Har själv stött på personer som fick tag i utspädd för att den skulle bli starkare. Vet dock inte med vad. Men alla tyckte det var bra kvalitet. Man blev lurad, då en av köparna fick gör pisseprov och fick utslag på annan drog.

Det är extremt ovanligt att man får abstinens vid normal användning.
Vet du hur stora doser han tog?

Det var ingen ful kratom eftersom han inte upplevde ett starkt rus, knappt ett rus överhuvudtaget. Vad anses vara "normal användning" tas det varje dag är det ett missbruk och det finns många på olika forum som varnar för abstinensen som kan drabba en, den är tydligen stark för en såpass svag "drog" för vissa individer. Doseringsmässigt låg han väl på runt 2-3gram om dagen.

Han fick ta tramadol och gå av från det istället då en tram abstinens var enligt honom mycket mildare.
Citera
2021-05-22, 17:59
Medlem
Lischos avatar
Vad kan ni som har erfarenheter från White maeng Da säga om den? Jag har tänkt att testa den nu på måndag och kommer jag känna något tro? Detta är första gången på kratom och jag har tänkt att tända av från sub med hjälp av detta..
Citera
2021-05-23, 07:13
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Vad kan ni som har erfarenheter från White maeng Da säga om den? Jag har tänkt att testa den nu på måndag och kommer jag känna något tro? Detta är första gången på kratom och jag har tänkt att tända av från sub med hjälp av detta..

Vit maeng da är ett milt och bra val. Tror att du kommer uppleva ett lätt välbefinnande som är svårt att sätta ord på. Det hela beror på mängd, hur mycket har du tänkt att ta?
Citera
2021-05-23, 10:15
Medlem
znors avatar
Någon som vet om det går bra att beställa en större mängd sen splittra storpåsen på 3? Vad säger lagen?
Citera
2021-05-23, 13:00
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vit maeng da är ett milt och bra val. Tror att du kommer uppleva ett lätt välbefinnande som är svårt att sätta ord på. Det hela beror på mängd, hur mycket har du tänkt att ta?

Tack för svar. Tänkte att ta en till två teskedar till att börja med. Saknar våg förtillfället så jag höftar lite.
Citera
2021-05-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Vilken tycker ni är den snabbaste mest prisvärda svenska sidan för att köpa hem kratom 1 första gången är?!
Definitivt E-c-o-v-a-l
Vänliga och förstående, med mycket bra kvalitet. Kört deras Gröna Malay under en tid. Men har en polare som kört Grön Horn, men den passar inte mig. Haft problem med ett diskbråck där jag fick utskrivit starka tabletter som jag blev helt kass av. Detta funkar utan att man blir beng i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in