Citat:
Ursprungligen postat av
mjaubrum
Tar man det varje dag och utvecklar tolerans så får man abstinens. Framförallt om man använder det som ett energigivande antidepressivt medel eller för ångest.
I princip inget känns najs. Det är knappast det fysiska som är jobbigt. Utan depressionen, ångesten och rastlösheten i 5 - 14 dagar.
Ett problem är att folk som söker sig till kratom förmodligen har testat annat. Ha respekt för geggan. Mår man bra på något ovh kan använda det på jobbet och va en superarbetare så börjar man lätt se det som kaffe. Men sakta över månader försvinner effekten och sexlusten och abstinensen börjar uppträda mellan doser.
Läs på reddit #quittingkratom det finns tusentals användare som har besvär.
Ska ni använda det köp de minsta påsarna så ni inte har det liggandes hemma även om det är mycket dyrare. Det är det säkra alternativet. Varför tror mi prissättningen är som den är?
Säljarna vill ha folk som är beroende.
Fri sedan ett par månader och är så jävla nöjd. Man ska inte leka med sin dopamin och seratonin. Out
Om man har dessa abstinensproblem och vill sluta så skulle jag ta CBD olja. Det funkar bra.
Men det är extremt ovanligt vid normal användning. Men många med missbruksproblem i botten har inte förmågan att dosera utan att öka. Drar man i sig flera matskedar per dos får man problem.
Har tidigare haft problem med stress och ångest i samband med det massor av händelser i livet för några år sedan. Min högsta dos var 4 gr/ dos max 3 ggr/dygn. Tog det varje dag under 1 år tills allt blev bättre. Slutade tvärt när jag bestämt mig. Gav mig inga problem alls, och jag vet många som gjort det samma. Däremot utskrivna läkemedel gav ett helvete under flera år som aldrig tog slut. Som dessutom gav andra problem med lever och njurar.
Men samtidigt sett personer som dragit i sig 2-3 matskedar 5-6 gånger per dag. Fick abstinenser under några dagar med svettningar och sömnlöshet.