2025-02-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Tror ni verkligen de kommer köra husis på nåt så mesigt som kratom? Och som alkoholist så tycker jag det är så sjukt att något så naturligt och harmlöst ska förbjudas. Paracetamol är fan farligare! Det bidrar till ett drägligare liv, det är inget jävla knark. Dock slutade jag nu pga förbudet, sitter här med en öl i näven

Det beror väl på vilka uppgifter polisen tror på? Tror de på allvar att det är en tung dödsdrog kan det nog hända, men jag gissar att ingen polis stött på någon som varit hög på Kratom, så de bryr sig knappast
Citera
2025-02-08, 12:31
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Tror ni verkligen de kommer köra husis på nåt så mesigt som kratom? Och som alkoholist så tycker jag det är så sjukt att något så naturligt och harmlöst ska förbjudas. Paracetamol är fan farligare! Det bidrar till ett drägligare liv, det är inget jävla knark. Dock slutade jag nu pga förbudet, sitter här med en öl i näven

Med tanke på att vi har en fascistisk regim som tagit en allt mer nazistiskt riktning så bör man vara beredd på allting, man gör allt för att förtrycka Svensson. Förvara inte det hemma när det klassas är mitt tips.
Sverige liknar allt mer en diktatur. Lita aldrig på högern.

Det handlar enbart om korruption(man jobbar för läkemedelsindustrin) och regimen vill få bort (döda) oönskade individer såsom medicin eller drogbrukare. Man tvingar folk till att ta dödliga livsfarliga alternativ till kratom när det blir illegalt, man vet detta och vill att så många som möjligt ska avlida. Då hycklande fascister som har makten anser att bara de ska få använda mediciner och droger men andra ska vara förtryckta och underkasta sig.

Man måste vara pantad om man röstar på högern idag efter allt vi bevittnat under deras styre. Ingenting har blivit bättre och allt har verkligen blivit värre & sämre, i synnerhet för den vanliga människan, arbetarklassen. Det har gynnat rika, korrupta och nazister/fascister som anser att förtryck och hat är viktigare än livskvalitet. Men vi skattebetalare som inte är rika har det enbart försämrats för. Och ingenting av det högern lovat har man levererat. Noll.

Folk som hyser ett självhat och vill straffa sig själv röstar höger idag.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-02-08 kl. 13:06.
Citera
2025-02-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Haha

Ska befolkningen vara drogfria så hoppas jag verkligen att de som representerar befolkningen är drogfria också

Det är otroligt. Men eftersom vi tyvärr har en representativ demokrati, kan regeringen och riksdagen köra över svenska folket hur som helst. Samtidigt som riksdagsledamöter begår brott på löpande band, t ex grovt spioneri mot Sverige, som bl a Kristersson är inblandad i.
Det är dags att införa Direktdemokrati fram till nästa riksdagsval september 2026. Den här regeringen är inte kapabel att styra Sverige.
Senast redigerad av King Devil 2025-02-08 kl. 18:42.
Citera
2025-02-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
"Varför skulle fabror blå bry sig om kratomköpare? Det är ju bara slöseri på resurser! Dom har ju bättre saker för sig!"

Men snälla Flashbackare, ni vet hur det här fungerar, ni är inga nybörjare. Det här kan ni redan!

Om snuten har resurser att jaga hobbyknarkare på stan, sätta dit ostraffade hederligt folk för att de tagit lite cannabis på fest, så kan ni ge er fan på att det även kommer jagas folk som bunkrar kilovis med kratom.

Ni tror att det kommer tas rationella beslut här, men om det är något vi alla här vet om Sverige är att vi är allt annat än rationella när det kommer till hur vi jagar och straffar brukare oavsett kontext.

Om ni nu ska beställa större mängder, så se till att ni har en plan, tex att gräva ner skiten i trädgården eller något. Med innehav på stora mängder så riskerar ni ganska höga straffvärden så var inte naiva, ni vill inte vara den som tror allt är kolugnt och sen poppar det upp 3 clowner i kostym i er hall en vacker måndagmorgon.

Ta hand om er.
Om man handlat på SS bör man vara lugn då de gått ut med att de raderar alla uppgifter när verksamheten stängs. De andra shopparna vet jag inget om men SS bör vara lugnt (om man nu litar på att dom raderar allt).
Citera
2025-02-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Med tanke på att vi har en fascistisk regim som tagit en allt mer nazistiskt riktning så bör man vara beredd på allting, man gör allt för att förtrycka Svensson. Förvara inte det hemma när det klassas är mitt tips.
Sverige liknar allt mer en diktatur. Lita aldrig på högern.

Det handlar enbart om korruption(man jobbar för läkemedelsindustrin) och regimen vill få bort (döda) oönskade individer såsom medicin eller drogbrukare. Man tvingar folk till att ta dödliga livsfarliga alternativ till kratom när det blir illegalt, man vet detta och vill att så många som möjligt ska avlida. Då hycklande fascister som har makten anser att bara de ska få använda mediciner och droger men andra ska vara förtryckta och underkasta sig.

Man måste vara pantad om man röstar på högern idag efter allt vi bevittnat under deras styre. Ingenting har blivit bättre och allt har verkligen blivit värre & sämre, i synnerhet för den vanliga människan, arbetarklassen. Det har gynnat rika, korrupta och nazister/fascister som anser att förtryck och hat är viktigare än livskvalitet. Men vi skattebetalare som inte är rika har det enbart försämrats för. Och ingenting av det högern lovat har man levererat. Noll.

Folk som hyser ett självhat och vill straffa sig själv röstar höger idag.

+1 . Håller med i det du säger. Obehaglig regering som inskränker friheten för alla utom de med mest förmögenhet och makt.
Att allt ska handla om pengar och nepotism i det här landet är tragiskt. Sverige är en liten ankdamm.
Citera
2025-02-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toleransmedmera
Om man handlat på SS bör man vara lugn då de gått ut med att de raderar alla uppgifter när verksamheten stängs. De andra shopparna vet jag inget om men SS bör vara lugnt (om man nu litar på att dom raderar allt).

Ja, SS´s ägare har inte direkt blivit fattiga genom åren, kanske därför Forssmed är avundsjuk?.
Så hoppas de är schyssta mot sina kunder. Men man kan inte lita på någon. SS kanske är skitstövlar och kommer hålla på med utpressning.
Allt handlar om pengar, makt och beundran. Så jag kommer inte bli förvånad över någonting.
Citera
2025-02-08, 20:45
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toleransmedmera

Postnord och bankerna raderar dock inte sina uppgifter.

Om du betalade med ett kort/konto kopplat till ditt namn så är det inte alls lugnt.

Samma om du fått paketet levererat i ditt namn till din address. Räcker exempelvis med att Polisen går till Postnord och begär ut listor på alla som fått paket levererade av X företag samt vikten på alla dessa.
Citera
2025-02-08, 21:09
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Postnord och bankerna raderar dock inte sina uppgifter.

Om du betalade med ett kort/konto kopplat till ditt namn så är det inte alls lugnt.

Samma om du fått paketet levererat i ditt namn till din address. Räcker exempelvis med att Polisen går till Postnord och begär ut listor på alla som fått paket levererade av X företag samt vikten på alla dessa.
Dom kan dom ju göra likadant på alla som beställer cannabisfröer eller odlingutrustning. Dom har ju inte ens resurser att jaga alla köpare från en darknet säljare om det hittar en lista. Hur ska dom orka jaga alla Som beställt. Det är säker hundratals som beställer denna månaden från olika shoppar
Citera
2025-02-08, 21:18
Medlem
swimp78s avatar
Jag funderar på en sista order.

Stämmer deras bild av att man ej "verkställer" olagligheten förrän om 3-4 veckor ?
Citera
2025-02-08, 21:22
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Dom har ju inte ens resurser att jaga alla köpare från en darknet säljare om det hittar en lista.

Lite skillnad ändå på att jaga Per som beställt en karta tramadol för 1 månad sedan vs Jocke som köpt hem 7 kilo kratom på sitt kreditkort?

Med Jocke kan man iallafall vare banne sig säker att när man går in och gör husis att man med god sannolikhet kommer kunna hitta något för Per har säkert redan käkat upp alla sina tramadol vid det laget.

Citat:
Dom kan dom ju göra likadant på alla som beställer cannabisfröer eller odlingutrustning.

Tänker att den genomsnittliga cannabisodlaren är något smartare än den genomsnittliga kratombunkraren som fått försäkring från Flashback att det är kolugnt att beställa hem 5 kilo och stoppa i förrådet.

Citat:
Hur ska dom orka jaga alla Som beställt. Det är säker hundratals som beställer denna månaden från olika shoppar

Ja, hur orkar Polisen verkligen? När jag ser dem slösa resurser på allt möjligt skit så ställer jag samma fråga.
Citera
2025-02-08, 21:28
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag funderar på en sista order.

Stämmer deras bild av att man ej "verkställer" olagligheten förrän om 3-4 veckor ?

Kör hårt, du har bara begått ett brott om du har pulver i din ägo från och med den allra första dagen som kratomet är officiellt klassat.
Citera
2025-02-08, 22:36
Medlem
meta444s avatar
Vad hände med personer som köpte THC-derivat före klassificeringen? Blev det någon husis? Jag kan tänka mig att polisen har mer intresse av att göra husis på RC-bunkrare än THC-H och Kratom användare, speciellt om du bara köpte 100-250g en vecka innan.
Och hur gick det till med de som köpte 1V-LSD?
Senast redigerad av meta444 2025-02-08 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in