2023-09-02, 03:41
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Är det KE eller SS du uttalar dig om?

SS.
Citera
2023-09-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Kiosken i Rinkeby

Tänk på att inte prata högt.

Oj, vad säljer de mer som man viskande ber om (seriös fråga)?
Citera
2023-09-03, 07:51
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Skulle nog inte rekommendera att dricka varmt kranvatten. Det är inte avsett att användas till mat och dryck och kontrolleras inte på samma sätt som kallvatten. Det kan innehålla höga halter av bakterier och koppar.
Ja just det, de hade jag helt glömt bort.
Har gått bra i över 3 år iaf men får nog tänka om lite nu...
Tack för påminnelsen. 👍🏻

Edit: Funkar ju faktiskt med kallvatten, bara hälla i sina skedar och vänta några minuter tills det sjunkt, sen röra om lite.
Senast redigerad av NioLiv 2023-09-03 kl. 07:53.
Citera
2023-09-03, 12:56
Medlem
Jag har köpt kartom * 3 såsom nybörjare och ingenting är av effekt. Var får man en bra batch i dagens datum september 2023. Jag vill ha någonting som lugnar och känns skönt
Citera
2023-09-03, 22:49
Medlem
yipmans avatar
Nu när SS är tillbaka sen några dagar så har jag naturligtvis lagt en beställning - körde på deras röda Maeng Da och i mitt tycke så håller inte denna samma kvalité som föregående batch. Tråkigt.

Fortfarande sjukt mycket bättre än samtliga svenska kratomshoppar dock.

Ger deras RMD 6.5/10
Citera
2023-09-04, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yipman
Nu när SS är tillbaka sen några dagar så har jag naturligtvis lagt en beställning - körde på deras röda Maeng Da och i mitt tycke så håller inte denna samma kvalité som föregående batch. Tråkigt.

Ger deras RMD 6.5/10

Deras röda borneo är stadig, brukar köpa på mig något kilo åt gången, glöm inte heller bort att du kan klicka med samples på diverse sorter. Deras senaste GMD gjorde mig dock väldigt illamående och klumpar sig, det kan dock va en grön/röda sak, röda känns ändå lösa sig bättre i Té/Kokande vatten än gröna sorter..
Citera
2023-09-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Ja just det, de hade jag helt glömt bort.
Har gått bra i över 3 år iaf men får nog tänka om lite nu...
Tack för påminnelsen. 👍🏻

Edit: Funkar ju faktiskt med kallvatten, bara hälla i sina skedar och vänta några minuter tills det sjunkt, sen röra om lite.

Yes, funkar bra med kallvatten. Jag brukar ösa i det jag vill ha i 1/4 glas kallvatten och därefter tar jag en sked och fördelar pulvret jämnt över vattenytan, då tar det inte så lång tid innan det löst sig. Alternativt går det ju att värma lite snabbt på full effekt i micron.
Citera
2023-09-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yipman

Ger deras RMD 6.5/10

Intressant hur olika det kan vara. Nu var det förvisso ganska längesedan jag testade något från SS, men jag har alltid fått den absolut bästa effekten från KEs "wild" varianter. Men det är nog en hel del individuella faktorer som påverkar det upplevda resultatet från olika sorter och batchar.
Citera
2023-09-05, 16:56
Medlem
Använder kratom för smärtlindring. 1 tsk (mått inte vanlig sked) räcker för att lindra rejält. Kör just nu på Red Bali från KE. Problemet är att blir rätt trött av den, o min medicin mot ADD (attentin) ger inte längre så god effekt...

Nån som har en idé vilken strain o från vilken shop som kan ge samma smärtlindring som den jag kör nu, men utan tröttheten?
Citera
2023-09-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Använder kratom för smärtlindring. 1 tsk (mått inte vanlig sked) räcker för att lindra rejält. Kör just nu på Red Bali från KE. Problemet är att blir rätt trött av den, o min medicin mot ADD (attentin) ger inte längre så god effekt...

Nån som har en idé vilken strain o från vilken shop som kan ge samma smärtlindring som den jag kör nu, men utan tröttheten?

Den röda e ju mest känd för smärtlindring av alla sorter. De gröna/vita är mer av en kaffekopp, speciellt när du, som jag, kör doser runt 1-2 tsk.
-

Är det bara jag som tycker att alla sorter numera känns utspädda/svaga, i jämförelse med för ca 3 år sedan? (Tar ej regelbundet. Ingen tolerans.)
Citera
2023-09-05, 22:52
Någon som testat kratom tintcture från smoketower förut? Ska testa deras red vein snart o återkommer sen
Citera
2023-09-06, 06:07
Medlem
Jag har använt Kratom för smärt lindring, har problem med ryggen och det har varit Kanon.

Men en fråga till andra som är rutinerade och duktiga. Jag har tagit nu Kratom nu tisdag till tisdag Max 2-4 G.är det rekommenderat att ta en pause, och hur lång tid är det rekommendert att ta utan att få en AT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in