2024-12-05, 06:50
Medlem
Är tillbaka på kratom efter att knaprat höga doser oxy i ett halvår. Drack det i nån period förut men slutade då jag inte fick nåt kul rus av det eller större smärtlindring. Trodde inte det skulle vara tillräckligt men det är det. Åtminstone 4-5 dagar in. Åtminstone för den fysiska abstinensen och sedan är det ju rejält upp-piggande vilket är super på dagarna men är väldigt negativt när man ska sova och måste dricka. Totalt omöjligt att sova på.

När jag tänker efter så var det nog därför jag slutade dricka det. Att det inte blir någon sömn alls kan väl också bero på att man går ett längre missbruk av oxy.

Tänkte ta lite allmäna hälsoprover via ett labb så får vi se om levern påverkats som vissa säger. Men har den klarat många års krökande tidigare med bra värden så borde den klara lite smulade löv.
Citera
2024-12-05, 14:20
Medlem
Nu med tanke på osäkerheten kring den legala statusen framöver på kratom har jag äntligen bestämt mig för att sluta med skiten.

Använt regelbundet i ca 9 månader, första 6 månaderna låg jag på runt 250g i månaden, numera ligger jag på kanske 500-750g per månad. Dom dagar jag har varit utan har jag känt ganska kraftig abstinensbesvär (åtminstone för mig, ingen erfarenhet av abstinensbesvär tidigare)

Beställde precis hem sista lasset, ca 1.5 kg som jag ska använda för att trappa ned för att minimera at besväret som mest.

Hur har ni andra gjort när ni trappat ned, tacksam för all hjälp!

Känner mig väldigt motiverad till att sluta vilket jag inte gjort tidigare, känner mig nästan lite taggad på att inte behöva ta kratom varje morgon för att slippa frossa på jobbet.
Citera
2024-12-05, 14:30
Medlem
Fler som fått mail från svenska kratomföreningen..? Dom har startat en namninsamling för kratoms bevarande i Sverige..!

Ska Du skriva på namninsamlingen? Ska Du gå med i svenska kratomföreningen?

https://www.kratomforeningen.se/
Citera
2024-12-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Fler som fått mail från svenska kratomföreningen..? Dom har startat en namninsamling för kratoms bevarande i Sverige..!

Ska Du skriva på namninsamlingen? Ska Du gå med i svenska kratomföreningen?

https://www.kratomforeningen.se/
Känner att det är ganska kontraproduktivt att dom vill att man ska berätta hur kratom hjälper en genom intag vilket borde vara som att skjuta sig själv i foten. Intag av kratom har varit olagligt en tid och tror knappast det blir bättre av att tusentals människor berättar att dom just dricker kratomet.
Citera
2024-12-06, 08:42
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteligan
Som svar på dina frågor kan det variera från person till person, beroende på vilken effekt man önskar uppnå. Mina två favoritbutiker är SS och Supreme.

Vilket ställe är SS?
Kan du ge en ledtråd?
Citera
2024-12-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Vilket ställe är SS?
Kan du ge en ledtråd?

Ledtråd: Vikingar härstammar härifrån. Hör Oden och Tors vrål från denna plats.
Citera
2024-12-06, 15:23
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Ledtråd: Vikingar härstammar härifrån. Hör Oden och Tors vrål från denna plats.
Skandinavien?
Citera
2024-12-06, 15:26
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Skandinavien?
Hemsidan funkar inte.
Citera
2024-12-06, 15:31
Medlem
Citat:
Hemsidan funkar inte.

Sidan funkade tidigare idag, kommer nog snart tillbaka igen (hoppas jag)
Citera
2024-12-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Känner att det är ganska kontraproduktivt att dom vill att man ska berätta hur kratom hjälper en genom intag vilket borde vara som att skjuta sig själv i foten. Intag av kratom har varit olagligt en tid och tror knappast det blir bättre av att tusentals människor berättar att dom just dricker kratomet.

100%
Samla in historier som bekräftar att Kratom används av just anledningen förbud övervägs. Hade möjligen kunnat användas för legalisering men i sammanhanget görs jobbet åt de som vill klassa rubbet.

Sen om någon myndighet skulle orka driva så smaskiga konsekvenser för de som delat kundlistorna som använts för mailutskick. Samla alla köpare med namn i en lista. Tack för den…
Citera
2024-12-07, 12:26
Medlem
Läkemedelsindustrin kommer att använda sig av rapporterna. När K väl är borta från näthandeln får vi köpa dyra analoger på recept, skrivna av maktfullkomliga läkare
Har ingen lust att bidra till det, eller bli kartlagd.

F ö använder jag K för att fokusera och orka med det som måste göras framåt kvällen. Inget rus att tala om längre. Får samma effekt av någon adaptogen från MM sports, nersköljd med en liten klunk whisky. Slipper illamåendet, diarré och lättretligheten som följer med K, för mig iaf.
Citera
2024-12-07, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
F ö använder jag K för att fokusera och orka med det som måste göras framåt kvällen. Inget rus att tala om längre. Får samma effekt av någon adaptogen från MM sports, nersköljd med en liten klunk whisky. Slipper illamåendet, diarré och lättretligheten som följer med K, för mig iaf.
Intressant jag är minst sagt avundsjuk. Kratom ”funkar” ju på mig men jag blir sjukt apatiskt och lat. Spelar mest datorspel på det och jag blir nog mer produktiv på öl ärligt talat (vilket säger något). Inge mer Kratom för mig tack, håller mig nog till alkohol någon gång per månad.

För övrigt tips till dom som håller på med Kratom och tycker det är äckligt att dricka. Köp tomma kapslar på Amazon! Bara att väga upp dos sedan inkapsla. Tar typ 3 minuter men värt att för att inte spy upp direkt.
Senast redigerad av PumpDump2 2024-12-07 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in