Citat:
Ursprungligen postat av
abcukm
Här är ett enkelt sätt att preppa kratom:
Ta ett tomt vitaminbrusrör.
Fyll det halvvägs med vatten.
Lägg i 4-5 gram kratompulver.
Rör om med skaftet på en tesked tills kratomet börjar lösa sig.
Fyll på med lite mer vatten när det börjar lösas upp.
Nu har du en smidig dos att ta med dig.
När du vill ta din kratom, öppna röret och drick upp.
Jag brukar preppa 3-4 rör så har jag tillräckligt för dagen. Går ju även fylla det med chokladmjölk, typ havre för att maskera mer smak.
Tidigare tipsade jag om att preppa kratom i rör för C-vitaminbrustabletter tillsammans med vatten för att ha er dos redo att drickas.
För er som blandar kratom med vatten, tänk på att försöka dricka blandningen inom 12 timmar. Om kratom är i vatten längre än så, börjar alkaloiderna brytas ner, vilket minskar deras effektivitet över tid. Kratomen tappar effekt.
Vatten kan främja tillväxten av bakterier. Om kratomblandningen lämnas för länge, särskilt i rumstemperatur, kan bakterier börja växa, vilket gör blandningen osäker att dricka. Var uppmärksam om det börjar lukta jäst (vanligtvis efter 24 timmar), då detta indikerar att fermentering har börjat. Fermenteringen kan leda till tillväxt av oönskade bakterier och andra mikroorganismer, vilket gör blandningen potentiellt osäker att konsumera. Detta kan leda till magbesvär eller andra hälsoproblem.
Gällande C-vitaminbrusrör: I de flesta finns små kulor i locket (desiccant beads) som är gjorda av kiseldioxid (silica gel), vilket hjälper till att hålla tabletterna torra. Skyddet mot dessa kulor kan lossna och kulorna kan då hamna ihop med kratomen. Om man råkar svälja dessa kan man få ont i magen. Så var uppmärksamma