2024-06-14, 18:46
Medlem
cacablancas avatar
Vit kratom här en sömnlös om man tar det försent på kvällen så när ska man helst ta det
Citera
2024-06-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cacablanca
Vit kratom här en sömnlös om man tar det försent på kvällen så när ska man helst ta det

Vit kratom på morgon/förmiddag. White Elephant (min personliga favorit bland vita) gör det totalt omöjligt att somna på kvällen om jag tar den senare än typ kl 14.
Citera
2024-06-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcukm
Här är ett enkelt sätt att preppa kratom:

Ta ett tomt vitaminbrusrör.
Fyll det halvvägs med vatten.
Lägg i 4-5 gram kratompulver.
Rör om med skaftet på en tesked tills kratomet börjar lösa sig.
Fyll på med lite mer vatten när det börjar lösas upp.

Nu har du en smidig dos att ta med dig.
När du vill ta din kratom, öppna röret och drick upp.

Jag brukar preppa 3-4 rör så har jag tillräckligt för dagen. Går ju även fylla det med chokladmjölk, typ havre för att maskera mer smak.

Tidigare tipsade jag om att preppa kratom i rör för C-vitaminbrustabletter tillsammans med vatten för att ha er dos redo att drickas.

För er som blandar kratom med vatten, tänk på att försöka dricka blandningen inom 12 timmar. Om kratom är i vatten längre än så, börjar alkaloiderna brytas ner, vilket minskar deras effektivitet över tid. Kratomen tappar effekt.

Vatten kan främja tillväxten av bakterier. Om kratomblandningen lämnas för länge, särskilt i rumstemperatur, kan bakterier börja växa, vilket gör blandningen osäker att dricka. Var uppmärksam om det börjar lukta jäst (vanligtvis efter 24 timmar), då detta indikerar att fermentering har börjat. Fermenteringen kan leda till tillväxt av oönskade bakterier och andra mikroorganismer, vilket gör blandningen potentiellt osäker att konsumera. Detta kan leda till magbesvär eller andra hälsoproblem.

Gällande C-vitaminbrusrör: I de flesta finns små kulor i locket (desiccant beads) som är gjorda av kiseldioxid (silica gel), vilket hjälper till att hålla tabletterna torra. Skyddet mot dessa kulor kan lossna och kulorna kan då hamna ihop med kratomen. Om man råkar svälja dessa kan man få ont i magen. Så var uppmärksamma
Citera
2024-06-16, 19:42
Medlem
Citat:
Vilka strains från KE rekommenderas just nu? Förutom Green Borneo och Green malay? Kapusas gröna samt maeng da tyckte jag var sådär

Inga, KE är kassa finns bättre
Citera
2024-06-16, 20:00
Medlem
Har ni märkt att de labelar påsar fel ibland? Eller iaf känns det som det. Tycker Röd kratom skiljer sig rätt tydligt i smak och utseende från vita o gröna strains, däremot har jag ibland fått hem vita batchar som är jättemörka o ser ut som röda. Kan det vara så att de ibland är lite lata o bara labelar hur som helst? Många säger ju att det här med strains är egentligen bara ett försäljningsknep, så isåfall skulle det väl inte vara så konstigt att vissa inte riktigt bryr sig om hur de labelar
Citera
2024-06-16, 21:49
Medlem
Citat:
Tidigare tipsade jag om att preppa kratom i rör för C-vitaminbrustabletter tillsammans med vatten för att ha er dos redo att drickas.

För er som blandar kratom med vatten, tänk på att försöka dricka blandningen inom 12 timmar. Om kratom är i vatten längre än så, börjar alkaloiderna brytas ner, vilket minskar deras effektivitet över tid. Kratomen tappar effekt.

Vatten kan främja tillväxten av bakterier. Om kratomblandningen lämnas för länge, särskilt i rumstemperatur, kan bakterier börja växa, vilket gör blandningen osäker att dricka. Var uppmärksam om det börjar lukta jäst (vanligtvis efter 24 timmar), då detta indikerar att fermentering har börjat. Fermenteringen kan leda till tillväxt av oönskade bakterier och andra mikroorganismer, vilket gör blandningen potentiellt osäker att konsumera. Detta kan leda till magbesvär eller andra hälsoproblem.

Gällande C-vitaminbrusrör: I de flesta finns små kulor i locket (desiccant beads) som är gjorda av kiseldioxid (silica gel), vilket hjälper till att hålla tabletterna torra. Skyddet mot dessa kulor kan lossna och kulorna kan då hamna ihop med kratomen. Om man råkar svälja dessa kan man få ont i magen. Så var uppmärksamma

Källa på det?
Citera
2024-06-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackusBrajjus
Källa på det?

Enligt olika källor kan alkaloiderna i kratom, såsom mitragynine och 7-hydroxymitragynine, degraderas vid exponering för vatten, ljus och luft även vid rumstemperatur. Detta leder till minskad potens och effektivitet över tid. Det rekommenderas att konsumera kratomte eller kratomblandningar inom en kort tidsperiod för att säkerställa maximal effekt.

Kan inte hitta källa på specifikt 12 timmar men det bör vara inom ramen för kort tidsperiod.

Enligt "Heat and Kratom: Effects, Concerns, and Tips" kan kratomalkaloider gradvis degraderas och förlora potens över tid även vid rumstemperatur
https://kratomspot.com/blog/heat-and...cerns-and-tips

"How To Use Kratom Powder" rekommenderar att kratomblandningar konsumeras omedelbart för att undvika nedbrytning av dess aktiva föreningar
https://katsbotanicals.com/how-to-use-kratom-powder/

"The Dos and Don'ts of Kratom Storage" betonar vikten av att konsumera kratomte inom en kort period för att säkerställa maximal potens och undvika nedbrytning
https://www.kratomcountry.com/blog/storing-kratom
Citera
2024-06-16, 23:34
Medlem
Citat:
Enligt olika källor kan alkaloiderna i kratom, såsom mitragynine och 7-hydroxymitragynine, degraderas vid exponering för vatten, ljus och luft även vid rumstemperatur. Detta leder till minskad potens och effektivitet över tid. Det rekommenderas att konsumera kratomte eller kratomblandningar inom en kort tidsperiod för att säkerställa maximal effekt.

Kan inte hitta källa på specifikt 12 timmar men det bör vara inom ramen för kort tidsperiod.

Enligt "Heat and Kratom: Effects, Concerns, and Tips" kan kratomalkaloider gradvis degraderas och förlora potens över tid även vid rumstemperatur
https://kratomspot.com/blog/heat-and...cerns-and-tips

"How To Use Kratom Powder" rekommenderar att kratomblandningar konsumeras omedelbart för att undvika nedbrytning av dess aktiva föreningar
https://katsbotanicals.com/how-to-use-kratom-powder/

"The Dos and Don'ts of Kratom Storage" betonar vikten av att konsumera kratomte inom en kort period för att säkerställa maximal potens och undvika nedbrytning
https://www.kratomcountry.com/blog/storing-kratom

Har du några fler källor gällande hälsoriskerna med kratom som har fermenterat? Känner nämligen väl igen den där jästlukten från hur jag hanterade och tog med mig mitt kratom i början. Väldigt intresserad av att läsa mer.
Senast redigerad av jeffreythugga 2024-06-16 kl. 23:45.
Citera
2024-06-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berrowb
Har ni märkt att de labelar påsar fel ibland? Eller iaf känns det som det. Tycker Röd kratom skiljer sig rätt tydligt i smak och utseende från vita o gröna strains, däremot har jag ibland fått hem vita batchar som är jättemörka o ser ut som röda. Kan det vara så att de ibland är lite lata o bara labelar hur som helst? Många säger ju att det här med strains är egentligen bara ett försäljningsknep, så isåfall skulle det väl inte vara så konstigt att vissa inte riktigt bryr sig om hur de labelar

Vilka?
Citera
2024-06-17, 12:14
Medlem
Nån som vill berätta om deras eventuella upplevelser med att blandbruka eller blanbdmissbruka imovane och kratom?

Verkar lovande hittills..
Citera
2024-06-17, 12:18
Medlem
Jag har gått från kannabinoider (beroendemänniska yada yada tog för mkt för ofta) till kratom.

THC/Cannabinoider är inget för mig pga blir för beroende.

Så ja.. Tar kratom för att må bra under kannabinoidabstinensen. Dag 6 idag fri från thcjd och hans kompisar (skämtade)

Får se om jag väljer att fortsätta med kratom framöver, annars fördröjjer jag iaf lidandet lol plus föredrar kratom före bokstäverna i följd
Senast redigerad av Flashbackwards 2024-06-17 kl. 12:21.
Citera
2024-06-17, 14:12
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Nån som vill berätta om deras eventuella upplevelser med att blandbruka eller blanbdmissbruka imovane och kratom?

Verkar lovande hittills..

Jag har blandat det mesta med kratom, eftersom det är en såpass svag "drog" kratom så gör det inte så mycket skillnad i rus tycker jag.
Dom flesta drogerna "tar över" kratom ruset, för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in