2024-03-20, 23:21
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Har aldrig tagit tramadol men har för mig att man blir lite dosig och flummig av det? Då skulle jag inte tycka det är som Kratom. Kanske är beroende på färg också och mängd samt vad man gör. Men har svår att tänka mig att någon blir flummig av Kratom eller?

Flummig blir man inte direkt. Men smärtlindring och energihöjande. Och tar man lite större dos, så noddar man efter några timmar. Men får nog hålla med andra att de är ganska likt tram just med smärtlindring och energi.
Citera
2024-03-21, 04:14
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Hmm. Jag har inte pluggat på Kratom. Vilken färg kör du på? Och hur små doser kör du på?

Allmänt är det ju känt att toleransen ökar vid användning dock inte efter en gång.
Green Borneo körde jag på i detta fall, dosering en lätt rågad matsked. Efter mitt inlägg blev det något bättre men jag står fast vid att "avtändningen" från Propavan är fan värre än i princip varenda drog. 36 timmar av total orkeslöshet. I alla fall för mig, kanske individuellt.
Citera
2024-03-21, 05:49
Medlem
movingmads avatar
Lite recensioner från de få varianter jag provat. Jag tar i princip aldrig mer än en matsked och blandar bara med kaffe. Effekten jag eftersträvar främst är fokus och produktivitet utan stissigheten man får av (olagliga) stimulanter.

*White Borneo, okänd källa, första gången. Dos 2,5g fördelat över två intag - Lätt eufori, bra fokus och produktivitet men lätt stissighet. 7.5/10

*Green Borneo från SS, dos en matsked. Högre eufori, bra fokus och produktivitet. I princip obefintlig stissighet. 9/10

*Premium Yellow Maeng Da, SS. Dos en matsked. Mycket bra fokus och produktivitet, Noll stissighet, högre avslappning och mindre eufori. Effekten kändes lättare och mer kortvarig jämfört med Green Borneo vilket kan vara fördelaktigt beroende på tillfälle. 9/10

*Green Kali, SS. Samma dos. Hyfsad fokus och produktivitet, men inte i närheten av de två ovan. Ingen större eufori men bra muskelavslappnande. Lätt till måttlig stissighet. Mildare smak än övriga. Inte min favorit. 6/10
Citera
2024-03-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Skulle råda att vara försiktig med att försöka lösa rls med mha kratom, även om jag håller med om att det hjälper väldigt bra tillfälligt. Har du rls varje natt och kör med kratom varje natt så kommer det bli många resor värre när man sen slutar med förvärrade besvär och rejält sänkt livskvalité som följd. Finns läkemedel som erbjuds mot rls, bl a. järntillskott om det är brist på järn som gett upphov till rls, annars sifrol som är en parkinsonmedicin, därefter gabapentin och som ett sista alternativ erbjuds någon opioid men vet inte om det är vanligt att få det. Men gabapentin fungerar bra mot rls, men är det på grund av järnbrist så hjälper säkert järntillskott. Så gå till läkaren och tala om att du har rls så får du ordentlig hjälp med det. Det kommer med sina egna nackdelar att behöva medicineras för det dock med förvärrade besvär av t ex sifrol, kan vara bra att ha i åtanke. Tror inte det är samma problem med gabapentin. Koffein, nikotin, alkohol är också sådant som förvärrar besvär i längden.

Har varit hos läkare och fått tabletter. Fungerar bra men risken är att det blir värre efter något år (argumentation). Nu är det inte längre vinter så man kan vara ute och röra sig till sent men på vintern är det ett helvete att sitta still innan man kan ta sina tabletter 2-3 timmar innan sänggående. Men jag får i alla fall sova.
Citera
2024-03-21, 15:42
Medlem
movingmads avatar
Förvånar mig verkligen lite hur många i tråden så som tycks oroa sig så mycket över smaken. Har ni provat Red Bull precis efter tandborstning? Eller Vodka blandat med Fanta Exotic? Eller tjack? Där kan vi snacka blä
Citera
2024-03-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Förvånar mig verkligen lite hur många i tråden så som tycks oroa sig så mycket över smaken. Har ni provat Red Bull precis efter tandborstning? Eller Vodka blandat med Fanta Exotic? Eller tjack? Där kan vi snacka blä

Jepp, tycker smaken är okej. Gott är det ju inte, men som sagt så är det exakt som att dricka spenat sett till smaken och konsistensen och om man också dricker "sumpet".
Citera
2024-03-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Lite recensioner från de få varianter jag provat. Jag tar i princip aldrig mer än en matsked och blandar bara med kaffe. Effekten jag eftersträvar främst är fokus och produktivitet utan stissigheten man får av (olagliga) stimulanter.

*White Borneo, okänd källa, första gången. Dos 2,5g fördelat över två intag - Lätt eufori, bra fokus och produktivitet men lätt stissighet. 7.5/10

*Green Borneo från SS, dos en matsked. Högre eufori, bra fokus och produktivitet. I princip obefintlig stissighet. 9/10

*Premium Yellow Maeng Da, SS. Dos en matsked. Mycket bra fokus och produktivitet, Noll stissighet, högre avslappning och mindre eufori. Effekten kändes lättare och mer kortvarig jämfört med Green Borneo vilket kan vara fördelaktigt beroende på tillfälle. 9/10

*Green Kali, SS. Samma dos. Hyfsad fokus och produktivitet, men inte i närheten av de två ovan. Ingen större eufori men bra muskelavslappnande. Lätt till måttlig stissighet. Mildare smak än övriga. Inte min favorit. 6/10

Tack för en detaljerad beskrivning!
Hade inte white borneo någon logo, label, design?

Har testat samtliga men då du gav yellow så bra betyg får det bli den haka på i nästa beställning
Är det Supremesp*** du menar förkortat till SS?
Eller är de Scaninavi***?

Green borneo är en stor favorit tillsammans med Green maeng da men ändå sjukt hur olika man kan känna / tycka, jag skulle säga att Green kali är ett av de starkaste kratomet jag testat men du gillade inte den? Jag fick en ”hög” känsla av den som jag tidigare inte haft av kratom självklart en positiv då, hade man tagit en större dos hade de kanske det lett till illamående.

Ska testa köra 1 tesked Green borneo och 1 tesked Green kali o se vad resultat blir
Citera
2024-03-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Jepp, tycker smaken är okej. Gott är det ju inte, men som sagt så är det exakt som att dricka spenat sett till smaken och konsistensen och om man också dricker "sumpet".

Smaken är inte god men inte dödlig heller det går ändå att sänka sitt glas, efter ett tag vänjer man sig också. Hur gör ni? Jag dricker alltid ”sumpet” då jag bara blandar med varmt vatten och en rimlig mängd så det inte blir så mycket sump utan mer en flytande västska eller kokar du vatten o kör pulvret i kaffe filter o häller över vatten? Då får man inget sump alls.
Citera
2024-03-22, 01:07
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makaveli777
Tack för en detaljerad beskrivning!
Hade inte white borneo någon logo, label, design?

Har testat samtliga men då du gav yellow så bra betyg får det bli den haka på i nästa beställning
Är det Supremesp*** du menar förkortat till SS?
Eller är de Scaninavi***?

Green borneo är en stor favorit tillsammans med Green maeng da men ändå sjukt hur olika man kan känna / tycka, jag skulle säga att Green kali är ett av de starkaste kratomet jag testat men du gillade inte den? Jag fick en ”hög” känsla av den som jag tidigare inte haft av kratom självklart en positiv då, hade man tagit en större dos hade de kanske det lett till illamående.

Ska testa köra 1 tesked Green borneo och 1 tesked Green kali o se vad resultat blir
Den förstnämnda är vad jag menar som SS. Jag tyckte kanske att man kände sig mer "påverkad" av Green Kali men inte på det sättet jag är ute efter. Det är individuellt, jag kan helt och hållet förstå varför man gillar den men för mig passar tex yellow bättre. White borneo fick jag av en vän, och han i sin tur av en vän, därav att vi inte vet vart den kom ifrån.

Green maeng da blir det att prova då nångång, men just nu har jag en del och tar ett litet break.
Senast redigerad av movingmad 2024-03-22 kl. 01:15.
Citera
2024-03-22, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaveli777
Smaken är inte god men inte dödlig heller det går ändå att sänka sitt glas, efter ett tag vänjer man sig också. Hur gör ni? Jag dricker alltid ”sumpet” då jag bara blandar med varmt vatten och en rimlig mängd så det inte blir så mycket sump utan mer en flytande västska eller kokar du vatten o kör pulvret i kaffe filter o häller över vatten? Då får man inget sump alls.

Jag kör det i en tekula eller en teklämma ibland, då blir det nästan inget sump. Dock så blir det lägre potens på det om man inte dricker upp sumpet.
Citera
2024-03-22, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Håller med om att det är likt tramadol! I mindre doser. Tog tidigare tramadol ellet tapentadol för min smärta, oftast behövdes minst 100mg för att ta udden av (vet att det är mini-doser om man tar för att bli hög men det duger för smärtlindring). Mycket positivt överraskad när jag testade kratom första gången, kändes väldigt likvärdigt om inte t o m snäppet bättre, både smärtlindringen och rent humör-mässigt. Riktigt mysigt var det i början. Nu efter längre tids bruk så uteblir den positiva effekten på humöret för min del men smärtlindringen kvarstår tack och lov fortfarande, peppar peppar. Är ju både betydligt billigare och enklare att få tag på än t ex tram.

Inte behövt höja dosen alltför mycket, ca 2.5g eller vad som är i ett tsk-mått (kanske är 3.5?) räcker för mig. Ska man klaga på nåt är det att effekten dessvärre inte sitter i mer än ca 3 h, så får återdosera flertalet gånger om jag vill hålla smärtan i shack hela dagen. Dessvärre upplever jag att ju fler doser desto mer illamående... där skulle jag säga att kratom är sämre än t ex tap eller tram, illamåendet kan vara brutalt ändå. Men helt klart värt det. Kan dricka det med bara vatten nu, innan hade jag helst nån smaksättning. Har väl skett nån slags betingning så som kaffe, gott är det inte men neutralt.

Blir heller inte klok på det här med olika sorter, har testat flertalet från KE och SS, röda, gröna, vita... men märker noll skillnad så numera går jag bara på priset.

Ja det där illamåendet fick jag uppleva i förrgår, blev kanske 20-25 g under en dag och efter sista dosen så blev jag att må riktigt illa faktiskt, snudd på att man ville spy blandat med lite panikångest.

Nej nu blir det uppehåll ett tag för nu ger det bara huvudvärk och vidrig smak...
Citera
2024-03-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boogeyman22
Ja det där illamåendet fick jag uppleva i förrgår, blev kanske 20-25 g under en dag och efter sista dosen så blev jag att må riktigt illa faktiskt, snudd på att man ville spy blandat med lite panikångest.

Nej nu blir det uppehåll ett tag för nu ger det bara huvudvärk och vidrig smak...

Får man fråga, finns det nån tanke bakom varför du tar såna vansinnesdoser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in