2024-03-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaveli777
Det låter logiskt, men de är inte själva euforiska känslan av alkohol jag menar det är att jag har mycket svårare att bli berusad alltså känna av alkoholen.

Har haft problem med ryggen därav tar jag det dagligen, inte jätte stora doser däremot, alltid hållt mig till samma.
Jag behöver nog ta en lite längre paus, det var ett tag sen nu 😩
Ok. Vi är ju alla olika. Men visst, försök att ta en paus, aldrig bra att ta något varje dag.
Citera
2024-03-18, 13:31
Medlem
Testade kratom första gången idag, köpt "GREEN MAENG DA" från SS. Tog 4.5g och blandade ut med apelsinjuice och svepte, efter cirka 25-30 minuters så kommer en känsla som är väldigt likt tramadol måste jag säga, mycket behagligt och man blir fundersam på hur detta kan vara lagligt ens. Varm, skön, mysig och lite mer energi... Efter några timmar nu så känner jag mig lite irriterad bara men det brukar jag bli på andra opiater också.

Mycket bra grejer iaf! Har tidigare erfarenhet av alla opiater förutom heroin. Kratom blev jag väldigt positivt överraskad av. Fick med en gratis sample av röd maeng da som ska provas någon dag.

Mvh
Citera
2024-03-18, 13:52
Medlem
crats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan82
Var de KEs wild borneo? Begär pengarna tillbaka så fort som möjligt och kolla upp deras labbrapport, verkar som att de är riktigt skit du fått har aldrig hört att någon reagerat sådär på kratom tidigare.

Wild Green Borneo heter den visst, från kratomexperten.
De hävdar att de testar alla sina varor....

Jag är nog överkänslig helt enkelt och Kratom är inget för mig.
Pengar tillbaka kan jag nog glömma, man får ju inte pengar tillbaka på ica om man köpt ett äpple som man visar sig vara allergisk mot.
Citera
2024-03-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boogeyman22
Testade kratom första gången idag, köpt "GREEN MAENG DA" från SS. Tog 4.5g och blandade ut med apelsinjuice och svepte, efter cirka 25-30 minuters så kommer en känsla som är väldigt likt tramadol måste jag säga, mycket behagligt och man blir fundersam på hur detta kan vara lagligt ens. Varm, skön, mysig och lite mer energi... Efter några timmar nu så känner jag mig lite irriterad bara men det brukar jag bli på andra opiater också.

Mycket bra grejer iaf! Har tidigare erfarenhet av alla opiater förutom heroin. Kratom blev jag väldigt positivt överraskad av. Fick med en gratis sample av röd maeng da som ska provas någon dag.

Mvh

Håller med om att det är likt tramadol! I mindre doser. Tog tidigare tramadol ellet tapentadol för min smärta, oftast behövdes minst 100mg för att ta udden av (vet att det är mini-doser om man tar för att bli hög men det duger för smärtlindring). Mycket positivt överraskad när jag testade kratom första gången, kändes väldigt likvärdigt om inte t o m snäppet bättre, både smärtlindringen och rent humör-mässigt. Riktigt mysigt var det i början. Nu efter längre tids bruk så uteblir den positiva effekten på humöret för min del men smärtlindringen kvarstår tack och lov fortfarande, peppar peppar. Är ju både betydligt billigare och enklare att få tag på än t ex tram.

Inte behövt höja dosen alltför mycket, ca 2.5g eller vad som är i ett tsk-mått (kanske är 3.5?) räcker för mig. Ska man klaga på nåt är det att effekten dessvärre inte sitter i mer än ca 3 h, så får återdosera flertalet gånger om jag vill hålla smärtan i shack hela dagen. Dessvärre upplever jag att ju fler doser desto mer illamående... där skulle jag säga att kratom är sämre än t ex tap eller tram, illamåendet kan vara brutalt ändå. Men helt klart värt det. Kan dricka det med bara vatten nu, innan hade jag helst nån smaksättning. Har väl skett nån slags betingning så som kaffe, gott är det inte men neutralt.

Blir heller inte klok på det här med olika sorter, har testat flertalet från KE och SS, röda, gröna, vita... men märker noll skillnad så numera går jag bara på priset.
Citera
2024-03-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrippyMommo
Hmm okey, tack för svar. Är det farligt? Vilka bieffekter har du fått?

Ingen fara som med allt i livet kan allting bli farligt om det missbrukas.

Jag har brukat det dagligen ett tag nu.. på grund av mina rygg problem ingenting jag absolut rekommenderar att man ska göra, det farliga med kratom är att man går runt med tanken ”det är naturligt” och därför kan det hända att man kanske inte ser så allvarligt på det och tar det ofta då det inte ”skadar” en.

De bieffekter jag fått är hård mage och förstoppning ingenting allvarligt då det löser sig till slut med toa besöken, det är dessutom testo sänkande har jag märkt, levern kan ta stryk vid långvarigt bruk men ingenting jag stött på.

Det som kan vara jobbigt är när man brukat det ett tag och sen ska sluta, vissa har haft det väldigt svårt och vissa mindre därför rekommenderar jag starkt att om du ska prova det ta inte det dagligen utan 2 gånger i veckan som mest och håll dig till låga doser man behöver inte alls ta mycket av det, trots mitt långa bruk håller jag mig till en rimlig dos. Är det under kontrollerade former så är det lugnt, helt klart bättre alternativ för mig än recept belagda narkotika klassade mediciner. Frågan är också varför du ska använda kratom vad är syftet? Är det enbart ett rus? Eller för att ersätta något mer skadligt?
Citera
2024-03-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Ok. Vi är ju alla olika. Men visst, försök att ta en paus, aldrig bra att ta något varje dag.

Jag håller med, har du själv brukat det längre och kört pauser? Tips på att tackla sig igenom ATn lättare?
Citera
2024-03-18, 21:40
Har aldrig tagit tramadol men har för mig att man blir lite dosig och flummig av det? Då skulle jag inte tycka det är som Kratom. Kanske är beroende på färg också och mängd samt vad man gör. Men har svår att tänka mig att någon blir flummig av Kratom eller?
Citera
2024-03-19, 10:45
Medlem
TrippyMommos avatar
Citat:
Ingen fara som med allt i livet kan allting bli farligt om det missbrukas.

Jag har brukat det dagligen ett tag nu.. på grund av mina rygg problem ingenting jag absolut rekommenderar att man ska göra, det farliga med kratom är att man går runt med tanken ”det är naturligt” och därför kan det hända att man kanske inte ser så allvarligt på det och tar det ofta då det inte ”skadar” en.

De bieffekter jag fått är hård mage och förstoppning ingenting allvarligt då det löser sig till slut med toa besöken, det är dessutom testo sänkande har jag märkt, levern kan ta stryk vid långvarigt bruk men ingenting jag stött på.

Det som kan vara jobbigt är när man brukat det ett tag och sen ska sluta, vissa har haft det väldigt svårt och vissa mindre därför rekommenderar jag starkt att om du ska prova det ta inte det dagligen utan 2 gånger i veckan som mest och håll dig till låga doser man behöver inte alls ta mycket av det, trots mitt långa bruk håller jag mig till en rimlig dos. Är det under kontrollerade former så är det lugnt, helt klart bättre alternativ för mig än recept belagda narkotika klassade mediciner. Frågan är också varför du ska använda kratom vad är syftet? Är det enbart ett rus? Eller för att ersätta något mer skadligt?

Aha okej förstår bror! Ja det är alltid bieffekter med allt såklart. Har också ont i ryggen ibland, hört att Kratom kan vara bra för smärta. Ska läsa mer om det tack
Citera
2024-03-19, 14:20
Citat:
Ursprungligen postat av crat
Wild Green Borneo heter den visst, från kratomexperten.
De hävdar att de testar alla sina varor....

Jag är nog överkänslig helt enkelt och Kratom är inget för mig.
Pengar tillbaka kan jag nog glömma, man får ju inte pengar tillbaka på ica om man köpt ett äpple som man visar sig vara allergisk mot.

Nu kanske det stämmer att du inte tål kratom. Men du gav dig inte på det svagaste kratomet direkt... Finns ju andra sorter som är mycket mildare. WGB tar till och med jag det lugnt med även fast jag har hög tolerans.
Citera
2024-03-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiringi88
Du måste fått tag på något riktigt skit kratom. Testa få tillbaka dina pengar?
Är jävligt less på shoppar med dålig kvalitet. Känns som de kommer upp nya shoppar var och varannan dag som lovar att deras kratom är "bästa kvalietet för bästa priset". Tack för varningen!

Orkar inte försöka att tjafsa över två hundringar.

Jag har nu beställt två sorter från SS. Får se om något händer med någon av dessa eller om jag är immun mot Krstom
Citera
2024-03-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrippyMommo
Aha okej förstår bror! Ja det är alltid bieffekter med allt såklart. Har också ont i ryggen ibland, hört att Kratom kan vara bra för smärta. Ska läsa mer om det tack

Ja det är ett bra alternativ för smärtlindring, gör så läs på mer om det och ska du börja använda gör det med måtta lycka till!
Citera
2024-03-20, 15:39
Medlem
TrippyMommos avatar
Citat:
Ja det är ett bra alternativ för smärtlindring, gör så läs på mer om det och ska du börja använda gör det med måtta lycka till!

Ska göra tack, verkar intressant. Just att det är väldigt dosbaserat. Måste göra research!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in