Citat:
Ursprungligen postat av
boogeyman22
Testade kratom första gången idag, köpt "GREEN MAENG DA" från SS. Tog 4.5g och blandade ut med apelsinjuice och svepte, efter cirka 25-30 minuters så kommer en känsla som är väldigt likt tramadol måste jag säga, mycket behagligt och man blir fundersam på hur detta kan vara lagligt ens. Varm, skön, mysig och lite mer energi... Efter några timmar nu så känner jag mig lite irriterad bara men det brukar jag bli på andra opiater också.
Mycket bra grejer iaf! Har tidigare erfarenhet av alla opiater förutom heroin. Kratom blev jag väldigt positivt överraskad av. Fick med en gratis sample av röd maeng da som ska provas någon dag.
Mvh
Håller med om att det är likt tramadol! I mindre doser. Tog tidigare tramadol ellet tapentadol för min smärta, oftast behövdes minst 100mg för att ta udden av (vet att det är mini-doser om man tar för att bli hög men det duger för smärtlindring). Mycket positivt överraskad när jag testade kratom första gången, kändes väldigt likvärdigt om inte t o m snäppet bättre, både smärtlindringen och rent humör-mässigt. Riktigt mysigt var det i början. Nu efter längre tids bruk så uteblir den positiva effekten på humöret för min del men smärtlindringen kvarstår tack och lov fortfarande, peppar peppar. Är ju både betydligt billigare och enklare att få tag på än t ex tram.
Inte behövt höja dosen alltför mycket, ca 2.5g eller vad som är i ett tsk-mått (kanske är 3.5?) räcker för mig. Ska man klaga på nåt är det att effekten dessvärre inte sitter i mer än ca 3 h, så får återdosera flertalet gånger om jag vill hålla smärtan i shack hela dagen. Dessvärre upplever jag att ju fler doser desto mer illamående... där skulle jag säga att kratom är sämre än t ex tap eller tram, illamåendet kan vara brutalt ändå. Men helt klart värt det. Kan dricka det med bara vatten nu, innan hade jag helst nån smaksättning. Har väl skett nån slags betingning så som kaffe, gott är det inte men neutralt.
Blir heller inte klok på det här med olika sorter, har testat flertalet från KE och SS, röda, gröna, vita... men märker noll skillnad så numera går jag bara på priset.