Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Prova ta typ hälften ca 3-4 g istället och fyll på därefter istället. När jag använde det så tog jag alltid typ 3-4 g per serving annars blev det bara illamående o andra otrevliga biverkningar. Smaken är fruktansvärd, det håller nog alla med om. Jag tycker typ kratom är en humörstabiliserare, man får även lite energi & eufori men inte något överdrivet utan på en stabil nivå. Allt är dosbaserat oxå, men jag tog hellre lite mindre och fyllde på med kanske 50% av servingen 1-2 h efter och det funkade alltid.
På de doserna du beskriver känns det mer uppiggande och lite likt starkt kaffe vilket jag inte är så förtjust i och ruset håller inte i sig speciellt länge heller.
Idag blev det ca 6g för snart 1 timme sedan. Åt dock lite mat efteråt ifall det har någon betydelse och jag antar att det då främst påverkar onset. Men ska vänta med att äta mer mat och se hur detta känns först! Ibland mår jag typ inte illa alls och andra gånger så illamående att jag knappt ens kan stå upp.
Det längsta ruset utan att behöva dosöka eller fylla på varade för mig strax över 4 timmar och då tog jag ca 8 - 9g fast då mådde jag riktigt illa när det peakade!
Så som sagt en mycket lustig "substans".
Men säkert väldigt trevlig om man hittar sin rätta dos och om man hade sluppit den sjukt äckliga smaken.
Nåt bra tips på något man kan skölja ner det med som dämpar smaken?
Det hamnar lätt bland top 3 av dom vidrigaste smaker jag någonsin upplevt.
Vissa påstår att Olivolja funkar bra att blanda ut det med. Delvis för att få ner den beska smaken. Men endel har också skrivit att det ger snabbare onset att inta det så.
/Mvh