2025-01-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Du hittar på egna definitioner. Kratom är en opioid eftersom den reagerar med opioid-receptorerna i kroppen.

Det är ingen opiat som du säger eftersom hit räknas endast dom som substanser som återfinns i opium-plantan. Det vill säga morfin och kodein är opiater. Men både morfin och kodein räknas ju fortfarande också som opioider.

Du har dock helt rätt att Kratom är en lite udda opioid eftersom den i praktiken inte kan orsaka en dödlig överdos.

Detta gör en lagförändring ännu mera idiotisk då Kratom faktiskt räddar liv för dom som vill sluta med tyngre opioider.

Jag har lyckats bli fri från ett sju års missbruk av tramadol, tack vare kratom.
Citera
2025-01-26, 16:57
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Prova ta typ hälften ca 3-4 g istället och fyll på därefter istället. När jag använde det så tog jag alltid typ 3-4 g per serving annars blev det bara illamående o andra otrevliga biverkningar. Smaken är fruktansvärd, det håller nog alla med om. Jag tycker typ kratom är en humörstabiliserare, man får även lite energi & eufori men inte något överdrivet utan på en stabil nivå. Allt är dosbaserat oxå, men jag tog hellre lite mindre och fyllde på med kanske 50% av servingen 1-2 h efter och det funkade alltid.

På de doserna du beskriver känns det mer uppiggande och lite likt starkt kaffe vilket jag inte är så förtjust i och ruset håller inte i sig speciellt länge heller.

Idag blev det ca 6g för snart 1 timme sedan. Åt dock lite mat efteråt ifall det har någon betydelse och jag antar att det då främst påverkar onset. Men ska vänta med att äta mer mat och se hur detta känns först! Ibland mår jag typ inte illa alls och andra gånger så illamående att jag knappt ens kan stå upp.

Det längsta ruset utan att behöva dosöka eller fylla på varade för mig strax över 4 timmar och då tog jag ca 8 - 9g fast då mådde jag riktigt illa när det peakade!

Så som sagt en mycket lustig "substans".
Men säkert väldigt trevlig om man hittar sin rätta dos och om man hade sluppit den sjukt äckliga smaken.

Nåt bra tips på något man kan skölja ner det med som dämpar smaken?
Det hamnar lätt bland top 3 av dom vidrigaste smaker jag någonsin upplevt.
Vissa påstår att Olivolja funkar bra att blanda ut det med. Delvis för att få ner den beska smaken. Men endel har också skrivit att det ger snabbare onset att inta det så.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2025-01-26 kl. 17:25.
Citera
2025-01-26, 17:20
Finns det någon som med kan tipsa om en shop som levererar okej grejer? Köpt från supreme och blivit riktigt besviken nu alla gånger. Har försökt beställa från andra sidor med det krånglar massor så har inte orkat ta tag i saken.

Nu hade jag dock velat ha något som faktiskt får än att bli lite mjuk i bröstet…

Tack på förhand!

Edit: beställde från KE nu, läst lite här om att det ska vara bra, så hoppas jag inte gjort bort mig. Men det kan inte vara sämre än ss meang da just nu…
Senast redigerad av Linglong123 2025-01-26 kl. 17:34.
Citera
2025-01-26, 18:58
Medlem
Att narkotikaklassa Kratom känns konstigt. Många missbrukare använder det periodvis som substitut för tunga droger, vilket är bra, då det rätt doserat är som några koppar starkt kaffe. Att en handfull personer överdoserat och hamnat på sjukhus där de legat och spytt är ett orimligt argument för att förbjuda det.

Jag trodde inte det var möjligt att narkotikaklassa en så svag drog. Det är som att narkotikaklassa Valerianatabletter.
Citera
2025-01-26, 19:15
Medlem
Hatar det här jävla landet.
Kratom har gjort att jag tog mig ur ett 23 år långt opioidberoende där jag tog 500-800mg per dag.
Idag 3g kratom och väsentligt mycket mindre risk för död 😐
Citera
2025-01-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aymjem
Hatar det här jävla landet.
Kratom har gjort att jag tog mig ur ett 23 år långt opioidberoende där jag tog 500-800mg per dag.
Idag 3g kratom och väsentligt mycket mindre risk för död 😐

Får jag fråga hur du tänker göra nu? (Ställer samna fråga till andra kratombrukare)? Tror du att du kommer klara dig utan Kratom, vad blir substitutet?
Citera
2025-01-26, 20:04
Medlem
Jag vet inte. Beställde på mig en jäkla massa Kratom nu och blir det verklighet vet jag faktiskt inte vad jag gör.
Kan inte gå tillbaka till opioider. Orkar inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Får jag fråga hur du tänker göra nu? (Ställer samna fråga till andra kratombrukare)? Tror du att du kommer klara dig utan Kratom, vad blir substitutet?
Citera
2025-01-26, 20:18
Medlem
Hur funkar sådana saker? FHM har skickat in till regeringen, vart får man veta när de klassas och har man lite tid på sig innan eller blir de klassat samma dag? Hur funkar sånt?
Har någon erfarenhet eller information om tidigare substanser där FHM har gjort en ”utredning” gör att sen riksdagen ska klassa de? Hur lång tid har de tagit?
Vilken jävla piss land, förstör människors liv o går bara bakåt i utvecklingen.. har använd kratom för mina rygg smärtor och de har hjälpt mig mer än allt annat samtidigt som det varit skonsamt..
Citera
2025-01-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Hur mycket kratom tog du per dag när du gjorde testet?

Som jag skrev, 15-20 g om dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
Absolut, det påverkar alla olika, men du antydde att du skulle slå hål på myten om att kratom påverkar testosteronet. Alla opioidliknande droger sänker testosteronnivåerna. Effekten varierar från person till person, men generellt sett påverkas de flesta över tid. Självklart spelar även livsstil och andra faktorer en roll i hur snabbt det bryts ner.

Hade jag haft lite högre skulle det varit för högt enligt referensintervallet. Kan verkligen inte påstå att jag lever en livsstil som borde bidra till ökade testosteronnivåer, och har med anledning av det (kratom-missbruket bl.a.) varit väldigt orolig över hur mina nivåer ser ut, därav att jag gjorde testet.

Vad som däremot flera gånger har konstaterats är att ingen vet ifall kratom sänker testosteronet, då de studier som gjorts på ämnet antingen kommit fram till motsatsen, eller inte varit tillförlitliga.
Citera
2025-01-26, 20:48
Det var ju kommet. Fyfan vad tråkigt.. I Sverige får man inte må bra helt enkelt.

Kan man verkligen dö av enbart kratom?
Citera
2025-01-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaveli777
Hur funkar sådana saker? FHM har skickat in till regeringen, vart får man veta när de klassas och har man lite tid på sig innan eller blir de klassat samma dag? Hur funkar sånt?
Har någon erfarenhet eller information om tidigare substanser där FHM har gjort en ”utredning” gör att sen riksdagen ska klassa de? Hur lång tid har de tagit?
Vilken jävla piss land, förstör människors liv o går bara bakåt i utvecklingen.. har använd kratom för mina rygg smärtor och de har hjälpt mig mer än allt annat samtidigt som det varit skonsamt..
Det kommer att stå ett datum när dom nu gjort allt.
Citera
2025-01-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Som jag skrev, 15-20 g om dagen.

Hade jag haft lite högre skulle det varit för högt enligt referensintervallet. Kan verkligen inte påstå att jag lever en livsstil som borde bidra till ökade testosteronnivåer, och har med anledning av det (kratom-missbruket bl.a.) varit väldigt orolig över hur mina nivåer ser ut, därav att jag gjorde testet.

Vad som däremot flera gånger har konstaterats är att ingen vet ifall kratom sänker testosteronet, då de studier som gjorts på ämnet antingen kommit fram till motsatsen, eller inte varit tillförlitliga.

För det första skulle jag inte påstå att 15–20 gram är en särskilt stor dos när man jämför med människor som tar 60 gram. Jag skulle enkelt kunna trycka i mig 100 gram om jag ville. Om jag bara tog 15–20 gram är jag inte lika säker på att mina testosteronnivåer skulle förändras särskilt mycket, eftersom jag anser att dosen är liten. Men du har helt rätt i att forskningen är extremt bristfällig. Dock, när du pratar med människor som jag, som har tagit extremt stora doser under en längre tid, säger nästan alla att de har märkt eller tror att deras testosteronnivåer har sänkts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in