Citat:

Ursprungligen postat av 
swimp78

Jag tycker effekten av kratom är väldigt subtil. 
Ni som tar ofta mycket, kör ni bil även fast ni druckit kratom? Jag tror inte det borde nedsätta förmågan egentligen.

____
Tar jag inte kratom så lider jag av sån jävla trötthet och ångest och är rätt så osocial av mig, kratom får mig o känna mig som en vanlig jävla människa som kan må bra, orka en hel dag o inte känna ångest o social awkwardness...
Jag kör mycket bättre på kratom men tar aldrig stora doser innan jag kör bil för får man ett rejält rus tror jag man kör dåligare haha... 
Många säger att man blir slow när man är påverkad av de men jag blir fan mer alert, tar en dos på 4 gram innan jag kör badminton o spelar så mycket bättre och har bättre reflexer.
De som är bra med är att snuten inte märker något, har blivit stoppad av snuten för jag körde 6km/h  för fort på en 30km/h väg, de stoppa mig o snacka med mig o ställde sina standard frågor som: hur mycket körde du blablabla och berätta om konsekvenser ifall någon människa skulle kliva ut i vägen m.m men de märkte inget på mig heller att jag var påverkad av kratom fast jag har små pupiller när jag tar de, sedan har jag blivit stoppad på en slumpmässig kontroll och då fick jag bara blåsa o visa körkortet sen var jag fri. Knappt några kontroller kvar nuförtiden i min stad heller så att bli stoppad av snuten är rätt låg 
Förresten vet någon ifall kratom visar positivt på drogtest om de skulle bli slumpmässig kontroll på jobbet tex och vad blir "straffet" för o torska på det? Varning och jobbet skall erbjuda rehab va?