2009-09-23, 16:41
Medlem
Sothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sothis
Krypton är en blandning av kratom, O-Desmethyltramadol och koffein. Inte konstigt att du tycker det liknar ett tramadol rus.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18151711&postcount=264

Edit: Läste nu att det kanske inte är säkert att det som finns i sverige innehåller O-Desmethyltramadol, men med tanke på hur många som tycker det liknar tramadol kan man ju va lite misstänksam. Skulle vara intressant att beställa en påse och skicka på analys.
Citera
2009-09-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag vet inte om jag tycker Krypton-effekten är så olik Tram. Jag har lång erfarenhet av Tramadol (en av mina favoritsubstanser), och håller det inte för omöjligt att den aktiva ingrediensen i Krypton är en Tram-variant. Det som skiljer mellan de två är framför allt påslaget, där Kryptonet kommer på efter bara några minuter, och verkar ha en rejält blodtryckshöjande effekt, medan Tram (i kapsel) mer kommer smygande. Men ca 3 timmar in i respektive rus vill jag nog påstå att de båda drogerna (vid måttliga doser) är ganska lika varandra -- en extrovert, uppiggande och euforisk effekt utan någon jobbig speed-känsla. Och effekten varar ungefär lika länge, cirkus 6 timmar.

Min åsikt. Alla andra Kratom-varianter jag prövade hade ca noll effekt.

- F.G

Testat 15x kratom extract och Krypton, 15x fick jag fin effekt av och får ungefär samma effekt av Krypton fast starkare. Mitt påslag av 15x och Krypton var ungefär livärdiga fast 15x drack jag som te och Kryptonet i kapslar.

Jag blir inte speedad av Krypton utan mer sänkt känsla samma med x15, iof håller jag med om att det är Tramvarning då jag blev lika sänkt av det som Tram.

Smaken tycker jag är samma dock, lika äcklig besk smak på båda medans Tram har helt annan smak enligt mig.

Jag märker ingen blodtryckshöjande effekt av varken Tram, Krypton eller x15 heller. fast då går jag på blodtrycksänkande medicin.

Men somsagt jag märker ingen skillnad på ruset av Krypton och 15x förutom att Krypton verkar vara mkt mer potent.

Jag blir dock inte förvånad om det är något mygel med Krypton.
Citera
2009-09-23, 16:46
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaversen
okej, jag är rätt bäng, låter rätt korkat nu när jag läser det men att den ena shoppen körde på denna taktiken, och den andre hängde på? jag menar, dom borde ju faktiskt hålla koll på varandras priser?
som sagt, bara en teori, men det låter ju inte helt knasigt?

nån som vet exakt när shopparna sänkte priserna, och vem var då först?
SN var först med att sänka. De har anpassat priserna efter varandra förut. De sänkte från 399 till 379 ungefär samtidigt och sedan till 339 ungefär samtidigt.
Citera
2009-09-23, 16:50
Medlem
sistaversens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Har du otur så kommer ångesten tillbaka med dubbel kraft när Kryptonet har gått ur kroppen.

Det måste inte bli så, men för mig blir det så.

Om jag hade möjligheten att vara påverkad av Krypton för resten av mitt liv, så skulle jag helt klart vara det. Det finns inget annat som hjälper så bra mot nedstämdhet och ångest. Det får mig att känna mig "hel", i brist på andra uttryck. När jag inte är påverkad av någonting alls så känns allting grått och sorgligt. Fy fan vad jag hatar den känslan.

det låter ju inte helt gutt... men faktum är att jag redan efter första gången känner igen mig lite i det du säger. det med att känna sig hel då.

jag har fan gjort så mycket saker idag som jag aldrig gör annars, har dammsugit hela huset, drog in till skolan och gjorde ett perfekt engelska prov, som jag var nervös över, och tänkte skolka ifrån. har startat konversationer med okända människor på skolan, och och funnit dem givande. på mig så har krypton både en upp och down effekt, om än inte så starkt, men precis lagom

mina känslor hittills för krypton, är att det känns mer som Felix Felicis brygden i harry potter har vart en skitbra dag än så länge! Och nu blir det en kopp till

Nu jävlar blev det drogromantiskt som bara fan!
Citera
2009-09-23, 16:54
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
det låter ju inte helt gutt... men faktum är att jag redan efter första gången känner igen mig lite i det du säger. det med att känna sig hel då.

jag har fan gjort så mycket saker idag som jag aldrig gör annars, har dammsugit hela huset, drog in till skolan och gjorde ett perfekt engelska prov, som jag var nervös över, och tänkte skolka ifrån. har startat konversationer med okända människor på skolan, och och funnit dem givande. på mig så har krypton både en upp och down effekt, om än inte så starkt, men precis lagom

mina känslor hittills för krypton, är att det känns mer som Felix Felicis brygden i harry potter har vart en skitbra dag än så länge! Och nu blir det en kopp till

Kul att du upptäckt vilken bra drog det är. Passa dig som fan nu bara så du inte blir fast i skiten.
Citera
2009-09-23, 16:54
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Drogromantiskt? Det är ju sant allt det du säger.

Man blir lyckligare, lugnare, och tar tag i saker som annars aldrig skulle ha blivit gjorda.

Det är för jävla trist att man inte kan må så bra på naturlig väg. Jag har funderat på att börja med yoga och meditiation, och se om det kan ge något. För det absolut sista jag vill är att genomlida en AT på Krypton igen.
Citera
2009-09-23, 16:55
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Kul att du upptäckt vilken bra drog det är. Passa dig som fan nu bara så du inte blir fast i skiten.

Ja, det är tyvärr lätt hänt. Disciplin är det som gäller vid Krypton-bruk.
Citera
2009-09-23, 16:58
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
ag har funderat på att börja med yoga och meditiation, och se om det kan ge något. För det absolut sista jag vill är att genomlida en AT på Krypton igen.
Rekommenderar yoga och meditation starkt.
Citera
2009-09-23, 17:01
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Rekommenderar yoga och meditation starkt.

Ja, jag tycker det verkar vara avkopplande och rogivande. Och det är precis vad jag behöver, för mina tankar går på högvarv hela tiden, och det är inte direkt roliga tankar.

Jag ska definitivt ge det en chans.
Citera
2009-09-23, 17:03
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ja, jag tycker det verkar vara avkopplande och rogivande. Och det är precis vad jag behöver, för mina tankar går på högvarv hela tiden, och det är inte direkt roliga tankar.

Jag ska definitivt ge det en chans.
Hur länge har du varit utan krypton nu? Hur tycker du att det går?
Citera
2009-09-23, 17:11
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoClass
Är de fler än jag som får svårt att pissa efter tagit krypton?
Då har du helt klart tagit för mycket!
Citera
2009-09-23, 17:14
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Då har du helt klart tagit för mycket!
Och en annan kan tycka att man har tagit alldeles lagom mycket när man har problem med att pissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in