2009-11-04, 00:38
Medlem
flykick666s avatar
körde krypton idag för första gången. Började med 0,5. det gav en skön känsla men inte i närheten av vad jag förväntade mig. sen tog jag en 0,4 till efter 2,5 timmar. blev väldigt påverkad. Funkade utmärkt, mådde bara lite lite illa. Ska droppa en 1a direkt nästa gång ist
Citera
2009-11-04, 00:52
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnTiVaL
jo jag läste det på FB, och jag gillar faktiskt att dricka kaffe till det, före efter, och det passar fint, men det betyder inte att det år nån kusin. Men jag fattar faktiskt inte vad än kusin är inom släkträd! Det skulle jag vilja veta vad som är en kusin mellan något! Vetenskapsvis alltså!. Skulle man kunne beskriva det så skriv det gärna till mig OFT! PZ
Närbesläktade då. De ingår i samma familj. Googla på det!
Citera
2009-11-04, 02:25
Medlem
Real1Samas avatar
Kan vi inte byta namn på den här tråden. "Krypton snart olagligt" är fruktansvärt missvisande. Byt namn till typ "Diskussioner om eventuella okända substaner i Krypton". Eller nåt.
Citera
2009-11-04, 02:48
Medlem
Phibers avatar
Någon här som blandat bra kvalité kratom med (full spectrum eller 20-30x) extract samtidigt, som kan kommentera hur detta mäter sig mot krypton?
Citera
2009-11-04, 02:55
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruel_intention
Tänkte testa kratom (kollar på en sida som har det) Nu har jag kört tramadol tidigare men är förta gångare på kratom. har anti illamående medecin hemma men är det något mer jag borde tänka på? har läst på lite men tänkte om någon van användare kan tipsa, skicka mail här, ska fortsätta kolla om jag kan hitta billigare :P

Det enda jag har märkt att man ska akta sig för är kratom+alkohol, potentierar illamående.
Citera
2009-11-04, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spicenordic
Jo, normalt är det så, men SKL och tullen letar upp samtliga ingredienser i sina analyser ändå varpå man med säkerhet kan säga att krypton inte innehåller ytterligare oidentifierade ämnen.

Det är som när tullen hittade geranamin i diablo. Den ingrediensen var ingenting man aktivt letade efter heller utan den "dök bara upp i analysen" så att säga.
Bara för att geranamin var med i GS/MS-databasen som de sökte mot.
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Så här: Trollhättan span skickade alltså in tio påsar vardera av 15X + Krypton för att ta reda på vad dessa extrakt innehåller, utöver det som sägs om substansen. SKL analyserar och kommer fram till att där endast finns koffein utöver Mitragyna speciosa. 7-hydroxymitragynin INGÅR i kratomlövet, det är inte klassat och det finns således ingen anledning att påpeka ämnen som redan är erkänt tillhörandes kratom (labben består väl ändå inte av enfaldiga idioter som bara kan testa för en sak i taget, utan vidare kunskap om det de testar?). Hade de hittat mer, så hade de givetvis vidarebefodrat det. Att de hittade koffein i Krypton tycker jag belägger detta, då det är orimligt att polisen frågade just efter koffein.
SKLs uppdrag var tydligt: att leta efter narkotika-, doping- och vissa hälsofarliga varor. Det står i dokumentet. Uppdraget var inte att leta fram alla ämnen som förekom och inte heller att hitta alla ämnen som inte finns i Mitragyna speciosa. Koffein fick de med på köpet. Mitragynin ingår också i kratomlövet, men de kände sig ändå manade att lista det bland resultaten!

Om det finns en magisk maskin som hittar alla substanser som finns i ett prov, varför tog det då ett antal år innan man identifierade några av cannabinoiderna i Spice? SKL hade vid det laget utfört många, många analyser av Spice utan att hitta några klassade ämnen och utan att påvisa en enda av de nu klassade sju cannabinoiderna. Och Spice påstods vara en blanding av ett tiotal örter, där ingen av dem innehåller några av de aktuella cannabinoiderna (inte som man känner till, i alla fall).
Citat:
Det där får du allt utveckla, tycker jag!
När man analyserar till exempel E-piller så letar man alltid efter vanligt förekommande ‘adulterants’ som koffein, paracetamol, etc. Koffein är en väldigt vanlig stimulant som är med i standarduppsättningen som alla droglabb kollar efter rutinmässigt.
Senast redigerad av Syskon 2009-11-04 kl. 04:01.
Citera
2009-11-04, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
Det känns ju dock konstigt att man inte tagit med något så harmlöst som koffein i innehållsförteckningen.
Gaskromatografi-masspektrometri är metoden som använts, någon mer kompetent på området än mig får spekulera i hur säkert resultat man får av det utifrån givna förutsättningar samt följande D-M03.
Jag ska vid tillfälle gräva vidare i ämnet.

Analysmetoder:
http://www.skl.polisen.se/For-rattsvasendet/Standardforfarande-och-metoder/Droganalysenheten/
D-M03 är metodbeskrivningen man jobbat utifrån.
själva metodbeskrivningen har jag inte funnit dock.
Tack! Ska höra med SKL så snart de öppnar om man kan få ta del av metodbeskrivningen. Lär inte vara några problem — återkommer.
Citera
2009-11-04, 04:04
Medlem
Citat:
Närbesläktade då. De ingår i samma familj. Googla på det!
Det gör det inte logiskt att tillsätta koffein dock :-). Bara för att båda plantorna tillhör en familj som har ovanligt stor benägenhet att producera psykoaktiva alkaloider betyder inte det att de ‘passar bra ihop’.

Det är en tillsats som de struntat i att ta upp i innehållsförteckningen.
Citera
2009-11-04, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Det gör det inte logiskt att tillsätta koffein dock :-). Bara för att båda plantorna tillhör en familj som har ovanligt stor benägenhet att producera psykoaktiva alkaloider betyder inte det att de ‘passar bra ihop’.

Det är en tillsats som de struntat i att ta upp i innehållsförteckningen.

Koffein finns vad jag förstått naturligt i kratomplantan. Att man inte detekterat det i det andra kratompreparatet kan väl helt enkelt bero på att det inte är tillräckligt koncentrerat och därmed inte överstiger de detektionsgränser som finns?

Att Krypton är ett starkt koncentrat innebär ju självklart att även halten koffein blir högre och således upptäcker man den.
Citera
2009-11-04, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Koffein finns vad jag förstått naturligt i kratomplantan. Att man inte detekterat det i det andra kratompreparatet kan väl helt enkelt bero på att det inte är tillräckligt koncentrerat och därmed inte överstiger de detektionsgränser som finns?

Att Krypton är ett starkt koncentrat innebär ju självklart att även halten koffein blir högre och således upptäcker man den.
Det är mer än jag känner till i så fall. Finns det någon källa till att kratom skulle innehålla koffein naturligt?
Citera
2009-11-04, 10:09
Bannlyst
Hej på er alla!

Det känns som att diskussionen rör SKLs analyser snarare än krypton.
Jag har ett ton papper om SKLs analyser om det finns intresse.
Varför jag valde att lägga upp just den analysen på hemsidan var att det var många som undrade och spekulerade om det fanns tramadol i varan.

Hör av er om intresse finns.

Kram Fredrik
Citera
2009-11-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Hej på er alla!

Det känns som att diskussionen rör SKLs analyser snarare än krypton.
Jag har ett ton papper om SKLs analyser om det finns intresse.
Varför jag valde att lägga upp just den analysen på hemsidan var att det var många som undrade och spekulerade om det fanns tramadol i varan.

Hör av er om intresse finns.

Kram Fredrik
Har du metodbeskrivningen D-M03? Stod det ngt på sid 2 av krypton-analysen?
Senast redigerad av Syskon 2009-11-04 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in