2009-09-23, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Okej... och att Prylshoppen gör samma sak exakt samtidigt är bara en ren slump?
Tänkte på detta med, känns väldigt konstigt i så fall.... Ligger nog något större bakom eller något missförstånd.
Citera
2009-09-23, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExCowboy
Det borde vara både billigare och lättare och sätta ut Subutexen över tid, eventuellt med hjälp av benso, än att försöka använda Krypton. Du måste fylla på det oftare och toleransen är ett större problem än vad den är med Subutex.

Håller med fullständigt! Men har du bestämt dig så är det bara att börja härda ut, då det tyvärr inte finns några genvägar... Ta krypton MAX 3 gånger/veckan.... Så gjorde jag i allafall + att jag själv hade runt 500 valium när jag började tända av... Hade tom 70 kvar när jag var nertrappad faktiskt !!! Och jag kan säga att jag har gått hårt på opiater i runt 10år, med subutex dom sista åren... Och det var fan RIKTIGT vidrigt att tända av på subben, grym lång avtändnig som jag vissa dagar fortfarande känner av, även fast det är runt 6mån sen jag tog subutex...
Citera
2009-09-23, 14:53
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag vet inte om jag tycker Krypton-effekten är så olik Tram. Jag har lång erfarenhet av Tramadol (en av mina favoritsubstanser), och håller det inte för omöjligt att den aktiva ingrediensen i Krypton är en Tram-variant. Det som skiljer mellan de två är framför allt påslaget, där Kryptonet kommer på efter bara några minuter, och verkar ha en rejält blodtryckshöjande effekt, medan Tram (i kapsel) mer kommer smygande. Men ca 3 timmar in i respektive rus vill jag nog påstå att de båda drogerna (vid måttliga doser) är ganska lika varandra -- en extrovert, uppiggande och euforisk effekt utan någon jobbig speed-känsla. Och effekten varar ungefär lika länge, cirkus 6 timmar.

Min åsikt. Alla andra Kratom-varianter jag prövade hade ca noll effekt.

- F.G
Citera
2009-09-23, 14:54
Medlem
Drommaloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
"Rea-kryptonet" jag fick från spicenordic idag fungerar precis som det ska. Har du fått bättre effekt av krypton förr? Det kan annars hända att du är en av de personer som inte får särskilt bra effekt av kratom.

Det va en SATANS massa krut i kryptonet får jag säga, men effekterna kom inte efter 15 minuter på mig utan kom på-smygandes mer och mer under loppet av 3 timmar.

Visst, I början va det fint men skulle inte smällt i mig hela påsen för ja va otålig. Fick rätt mycket klåda, blev pigg utav helvete och kräktes under natten...
Citera
2009-09-23, 14:54
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Alla andra Kratom-varianter jag prövade hade ca noll effekt.

Samma här.
Citera
2009-09-23, 14:59
Medlem
10mgs avatar
Citat:
Om jag hade möjligheten att vara påverkad av Krypton för resten av mitt liv, så skulle jag helt klart vara det. Det finns inget annat som hjälper så bra mot nedstämdhet och ångest. Det får mig att känna mig "hel", i brist på andra uttryck. När jag inte är påverkad av någonting alls så känns allting grått och sorgligt. Fy fan vad jag hatar den känslan.

1+
Citera
2009-09-23, 15:21
Medlem
gurrahhs avatar
jag testade mitt krypton som jag fick hem igår.
började med att bomba 0,3g blev lite skön men det försvann rätt snabbt så refillade (bombade också) 0,2g sen 0,2g igen. Inget hände. Sedan blandade jag ner kanske 0,5g i TE och JÄVLAR vad skön jag blev efter det, låg i min säng och flummade hela kvällen

Ett tips bara! Slut ögonen, ruset blir så mycket skönare då.
Citera
2009-09-23, 16:09
Medlem
sistaversens avatar
Jag har en teori, det kan ju vara så att Henke har kommit överens med prylshoppen om en rea, bara för att fler människor ska köpa och testa det, och få upp ögonen för det. det har ju faktiskt alltid blivit överskuggat av rökmixarna, och de vill väl helt enkelt att krypton ska få lite mer status.
Citera
2009-09-23, 16:13
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaversen
Jag har en teori, det kan ju vara så att Henke har kommit överens med prylshoppen om en rea, bara för att fler människor ska köpa och testa det, och få upp ögonen för det. det har ju faktiskt alltid blivit överskuggat av rökmixarna, och de vill väl helt enkelt att krypton ska få lite mer status.

Vad vinner man på att komma överens med en konkurrent att rea ut samma produkt samtidigt?

Nej, det där köper jag inte.
Citera
2009-09-23, 16:20
Medlem
Håller med. Har testat 15x och vanligt kratom utan effekt. Men krypton slår vid en dos på 0,3-0,4 så något annat än kratom är det i..

Bara att hamstra medan det finns, dock tror jag det kan dröja innan det blir olagligt i Sverige
Citera
2009-09-23, 16:29
Medlem
sistaversens avatar
Citat:
Vad vinner man på att komma överens med en konkurrent att rea ut samma produkt samtidigt?

Nej, det där köper jag inte.

okej, jag är rätt bäng, låter rätt korkat nu när jag läser det men att den ena shoppen körde på denna taktiken, och den andre hängde på? jag menar, dom borde ju faktiskt hålla koll på varandras priser?
som sagt, bara en teori, men det låter ju inte helt knasigt?

nån som vet exakt när shopparna sänkte priserna, och vem var då först?
Citera
2009-09-23, 16:38
Medlem
Sothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiziekel
0,3-0,7 gram är väl lite i klenaste laget att rekommendera?? Fast å andra sidan kan man ju börja där, en del är ju känsliga.. Annars bra faq. Jag brukar bomba 2 gram, är i plugget nu o bombade 1,5 gram imorse... Funkar gör det ju förvånansvärt bra, påminner kraftigt om ett tramadol rus... Dricka rekommenderar jag inte, bäst o bomba... jag som inte kan inta vad jag känner för pga vissa omständigheter är ruskigt nöjd med Krypton.. Vad har du fått biverkningarna bekräftade ifrån förresten?? Egna erfarenheter eller??
Krypton är en blandning av kratom, O-Desmethyltramadol och koffein. Inte konstigt att du tycker det liknar ett tramadol rus.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18151711&postcount=264
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in