Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Jag har använt mig av kratom, i olika former, mer eller mindre veckovis - med ett och annat långt uppehåll - i minst fyra års tid. Jag begriper mig inte alls på hur ni kan få sådan fruktansvärd AT? Tar ni massiva mängder då? Själv har jag aldrig känt av någon AT överhuvudtaget.
Jag blir själv förvånad när jag läser att du aldrig får nån AT!
Vad jag minns att du skrev tidigare så: tog väl du max ca 0,2g/tilfälle för att balansera upp eventuellta biverkningar. Sen läste jag ganska nyligen att du tar 0,5g-0,7g varje morgon och fyller på ibland mot kvällen, enligt vad du själv skrev (rätta mig om jag har fel)... Har lite svårt att hänga med hur ditt bruk ser ut då du skrivit lite olika saker. Jag blir inte själv dålig nästföljande dag, utan allt börjar efter första dygnet utan kratom för att stegras i några dagar för att sen ebba ut inom nån vecka... Och JA, jag får nästan samma AT på kratom som HEROIN faktiskt. Jag har varit riktigt Opitat-sjuk, och dragit i mig krypton, för att bli HELT 100% FRISK. Och det säger ganska mycket om potentialen att råka ut för Fysisk AT på kratom.. Var nån annan som tidigare också skrev att det tar bort Opitat-AT:n bra...
Jag har varit helt ärlig i min berättelse (inte för att folk ska sluta använda kratom, då jag tycker att det ska ligga i varje vuxen individs egna beslut vad man vill göra med sitt liv), utan mer för att folk ska känna till riskerna och slippa vakna upp en morgon med krypningar m.m.. Och sen undra: vad fan är detta...
Var glad om du slipper AT:n. Om jag varit under 20 år, så skulle jag ALDRIG erkänt detta. Men har lite väl mycket erfarenhet inom detta område för att bara strunta i att informera om mina erfarenheter ang detta preparat. Då jag använt Opiater i STOR utsträckning under ca 10-15år. I början såg den som en gåva från ovan. Just för att folk sa att det inte var beroendeframkallande. Men men, man behöver ju bara läsa runt i 2min på nätet för att förstå att det finns tydlig dokumentation om kratom-beroende... Och jag fick själv erfara AT efter bara 3dagars användande första gången...
Mvh