Ja. Feminism är ogynsamt mest för kvinnor. De gör sig själva mindre kärleksfulla.
Jag träffar feminister överallt. Praktiskt taget alla kvinnor är feminister utan att veta om det. Jag har inte varit på krogen på 2 år.
Och jo, kvinnor är inte smarta. De använder bara sin list för att få saker av mannen utan att själva göra nåt.
Det är inte din sak att tala om vad som är ogynnsamt för kvinnor. Inte heller min. De kan de räkna ut själva, se du, eftersom de är betydligt smartare än vi. En sak vet både du och jag, och det är att antifeminism är jävligt ogynnsamt för både kvinnor, barn, män och hela samhällen. Ingen kvinna eller barn (och inte många män) vill flytta till de mest antifeministiska länderna i världen.
Ja, precis som jag skrev så skulle jag faktiskt tro att alla kvinnor har feministiska åsikter, även de som inte kallar sig feminister eller som tror att de inte är det.
Tror att kvinnorna du träffar känner av ditt kvinnoförakt och att de sedan instinktivt backar efter någon träff. Man känner av när en man verkligen är intresserad och gillar kvinnor. Du kanske skulle byta till män i stället eller flytta från Sverige ?
Tror att kvinnorna du träffar känner av ditt kvinnoförakt och att de sedan instinktivt backar efter någon träff. Man känner av när en man verkligen är intresserad och gillar kvinnor. Du kanske skulle byta till män i stället eller flytta från Sverige ?
Genom att han drar sitt kreditkort i kvinnans kortläsare eller?
Om du nu inte vill ha en bag-in-box morsa så får du väl leta på nåt annat ställe. Jag vet faktiskt inte vart, men min uppfattning är att det är mycket lättare för folk som jobbar på "bättre" jobb där man träffar kvinnor som inte lever i misär i naturliga miljöer. Många träffas på universitetet också. Kanske är något för dig om du inte är för gammal.
De snygga brudarna på kontor är förstås redan upptagna de också och deras "flirtande" betyder inte ett skit. Fast jag minns ett par mindre lyckade som inte var särskilt dumma om man själv inte varit så kräsen, som man var och antagligen alltid kommer att vara. Har polare som inte är kräsna och de lever lyckade liv med sina mindre attraktiva fruntimmer, kan jag meddela.
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Med ett korrekt system hade du inte varit en 37årig bitter singelmamma som knullar runt, du hade varit lyckligt gift sedan 18, haft många barn och en man du respekterade och såg upp till, en stor stark släkt att luta dig tillbaka på.
Sant.
Citat:
Ja, folk som gifter sig och håller ihop är (eller VAR) lyckligare. Människor idag är miserabla, andelen som knaprar anti-depressiva har skjuti i taket, så har självmordsstatistiken. Människor blir som lyckligast när de har en trygghet, denna trygghet fick man förut hos en partner, man skaffade barn i ung ålder, fick sedan barnbarn, man hade en stor familj och släkt att söka stöd hos.
Detta försvinner mer och mer, idag är man 35+ när man skaffar barn, detta efter att ha legat runt som en jävla apa från ålder 15.
Citat:
.. Så är vi där igen. Här visar sig den feministiska hjärntvätten tydligt, observera hur Buffy KONSTANT snackar om att "kvinnor klarar sig minsann bättre!", "män klarar sig inte särskilt bra!!!" - ser ni den offensiva inställningen hon har mot män? Detta, damer och herrar, är resultatet av mångårig hjärntvätt där man skapat ett system där män och kvinnor inom landets gränser ser varandra som fiender istället för lagmedlemmar, dystert, inte sant?
Observera också hur Byffymylove hela tiden försöker rationalisera hur hon klarar sig sååå bra utan män, "jag dejtar inte längre!", "kvinnor klarar sig bra utan män!", "jag behöver ingen man!".
.. Tittar man dock djupare på hennes inlägg, ja, då framstår det tydligt att Buffymylove egentligen är väldigt ledsen:
Kvinnan i fråga är alltså djupt olycklig, hon vill, hitta kärleken, hon känner sig ensam. SAMTIDIGT propagerar hon för att allt är skitbra, kvinnor mår så bra som singlar, det är män som drar det korta strået (dessa onda män muahah!!), "min väninna som är gift är såå olycklig!" - Det är ungefär samma sak som när kvinnor propagerar för massinvandring, för att sedan bli våldtagna.
Undra om det finns någon biologisk mekanism hos kvinnan som gör att hon helt enkelt inte kan förstå sitt egna bästa, kanske det är därför kvinnan genom alla tider ansetts som "lägre" än mannen, som ett barn - för att hon är det?
Många frågor väcks sannerligen.
Håller med. Dessa förbannade feminister till subbor. Å andra sidan behöver man inte ha en kvinna för att det ska vara kul. Däremot behöver man en kvinna för att ibland inte känna sig som en kuf. Vi är många ensamma män med kal hjässa och ölmage där lördagsnöjet är att åka in någonstans och bläddra bland gamla vinyl-skivor, samtidigt som normalt folk beter sig som våra fäder gjorde och är iväg på barnens badminton-tävling. Sedan iväg till brädhallen och därefter hem till resten av familjen. Det traditionella.
Senast redigerad av Mertillen 2017-09-19 kl. 20:15.
Håller med. Dessa förbannade feminister till subbor. Å andra sidan behöver man inte ha en kvinna för att det ska vara kul. Däremot behöver man en kvinna för att ibland inte känna sig som en kuf. Vi är många ensamma män med kal hjässa och ölmage där lördagsnöjet är att åka in någonstans och bläddra bland gamla vinyl-skivor, samtidigt som normalt folk beter sig som våra fäder gjorde och är iväg på barnens badminton-tävling. Sedan iväg till brädhallen och därefter hem till resten av familjen. Det traditionella.
Kanske vi ska komma överens om att vi alla behöver varandra, kvinnor som män?
Jag har i och för sig i princip bestämt mig för att inte inleda något nytt förhållande om jag och min man skulle skilja oss.
Men det beror inte på att jag på något sätt ogillar män utan handlar helt enkelt om att jag hellre fokuserar 100 % på våra barn som säkert skulle behöva mer av vår uppmärksamhet vid något så onaturligt som en skilsmässa.
Hela världen har styrts antifeministiskt i flera hundra år, min vän. I de Skandinaviska länderna har kvinnorörelsen/feministerna kommit längre än i många andra länder och därav kvinnors mycket högre ställning här, än i tex Saudiarabien. Allt som inte ger kvinnor samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män, är antifeminism. Feminism är jämställdhet.
Varför inte då kalla sig en jämställdhetskämpe istället för en feminist? Då blir det lättare, ta bort hela ordet feminist och säg att man är för respektive emot jämställdhet istället för att kalla det feminist eller antifeminist. För just nu så blir det mer splittring istället bara. Men det är för många som ser det just det som feminismen är ute efter, splittring. Samma sak angående antirasister eller rasister. Förenkla det, jämställdhet kontra icke jämställdhet, skillnaden är bara att det är hudfärgen istället för könet.
Tänk så enkelt egentligen, istället för att vara exempelvis "Antirasistisk-feminist" så behöver man endast säga att man är för jämställdhet, det innefattar både och samt mycket mer på en gång. Men det är möjligen jävighet utklädd till opartiskhet som är problemet, vilket också de flesta i dagsläget ser igenom, åtminstone inte de som står utklädda till opartiska när de egentligen är jäviga. Är inte för rasism, men rasism är åtminstone öppen med sin partiskhet/jävighet, medan anti-rasister är lika jäviga många gånger, men låtsas vara opartiska. Det blir liksom förutom det äckliga med rasismen i sig också ett extra lager där den ena är precis som den andra men samtidigt låtsas vara bättre. Så rasism är dåligt x1, alltså dåligt, anti-rasism är rasism + hyckleri, så dåligt x1+1, dåligt men med en krydda av dåligt. Så mängden dåligt blir ändå större i slutändan. Liksom skit är skit, så är skit + skit en större hög med skit men det är ändå skit.
Innan nån skriver en rad till kan vi väl komma överens om att vi försöker se på topic utifrån aspekten relationer och samlevnad, inte feminism i allmänhet eller nått annat som inte passar sig här? okej?
Då du är av kvinnligt kön förstår jag om du har stora problem med att sätta dig in i tanken att vissa människor tänker på ett bredare plan än bara hur det gynnar dem själva. Vad jag ser framför mig är ett samhälle - ett Sverige - som ständigt blir sämre och sämre, en stor del är den krossade kärnfamiljen och dekadensen bland befolkningen. Jag ser framför mig ett system som måste blivit implementerat för att åstakomma detta då jag är övertygad om att man inte får en utveckling likt denna av en ren slump.
Jag bryr mig väldigt lite om hur det går för MIG längre, jag har redan blivit tillräckligt bitter av denna skit så jag kommer antagligen aldrig kunna leva under samma tak som en svensk kvinna. Vad jag dock bryr mig om är att fler och fler får upp ögonen för detta system, detta samhällsförfall, jag hoppas att människor en dag ska förstå att vi är påväg i helt fel riktning och om landet ska räddas så måste något göras.
Med ett korrekt system hade du inte varit en 37årig bitter singelmamma som knullar runt, du hade varit lyckligt gift sedan 18, haft många barn och en man du respekterade och såg upp till, en stor stark släkt att luta dig tillbaka på.
Citat:
Gjorde inte du en tråd förra året där du gnällde över din situation?
Ja, folk som gifter sig och håller ihop är (eller VAR) lyckligare. Människor idag är miserabla, andelen som knaprar anti-depressiva har skjuti i taket, så har självmordsstatistiken. Människor blir som lyckligast när de har en trygghet, denna trygghet fick man förut hos en partner, man skaffade barn i ung ålder, fick sedan barnbarn, man hade en stor familj och släkt att söka stöd hos.
Detta försvinner mer och mer, idag är man 35+ när man skaffar barn, detta efter att ha legat runt som en jävla apa från ålder 15. Männen är i hemlighet äcklade av kvinnorna som druckit sperma sen barnsben och kvinnorna gillar egentligen inte männen då de lärt sig från hollywood och social media att bara de snyggaste badboysen är optimala. Folk växer ALDRIG upp längre.
Att du har en vän som har en vän som har en kusin som har en vän blabla som är gift och inte lycklig betyder absolut ingenting, studier visar tydligt på att gifta män och kvinnor är lyckligare överlag.
Vad som måste göras är en reformering av hela jävla samhällssystemet, hur det ska gå till vet jag inte, vad jag dock vet är att män som kvinnor var lyckligare och mer nöjd med livet förut, vad jag också vet är att det går utför för varje år som går, så vi är sannerligen påväg åt fel håll.
Vill du ha ett klipp på en tjej jag anser framföra sanningen så har du ett här, alla hennes videos är guld värda, btw, hon är typ 29 och har varit gift i 10 år.
Vad du tror är fullständigt irrelevant, vad som är relevant är statistiska undersökningar och människors välmående har rasat rätt fint de senaste decennierna sen 68-rörelsen.
Kvinnor är lyckligare som gifta, de lever längre, har bättre band till nära och kära och får mindre sjukdomar. Kanske det är på sin plats för dig att sluta knarka svensk kulturmarxistisk goja som du blivit iproppad i halsen sen dag 1?
.. Så här går det när man försöker resonera med människor av med en IQ på 90, totalt fördummade och analytisk förmåga likt ett barn.
I inlägg efter inlägg skriver du självklarheter. Jag håller med dig till hundra procent.
Jag tror att en rörelse som nämnts i tråden eller snarare medveten kraft som seglar under falsk, förstört bilden kvinnor har av sig själva, svenska (västerländska) män och deras relationer. Män har som respons på detta successivt helt tappat självförtroendet och bilden av hur män ska vara. Även om jag själv aldrig fallit för den propagandan så har jag tidigare i mitt liv svajat och undrat om det bara är jag som är dum i huvudet eller om hela samhället är knäppt.
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Och vad jag läst är att män inte klarar skilsmässor särskilt väl, kvinnor klarar det bättre. Och huruvida människor de facto var lyckligare förr så får du hänvisa till en longitudinell studie, och inte ordbajsa förolämpningar och youtube-klipp. Det stärker inte precis din trovärdighet.
Ja din kamp här är tydlig men vad gör du i verkligheten, utanför flash?
Du har ju helt diskvalificerat dig i tråden. Om det Roidornot hittat att du skrivit stämmer så är du alltför sorglig.
Fundera du på var du har läst att män klarar skilsmässor sämre och vilken agenda de som skrivit/publicerat det har.
Fråga dig själv om kvinnan genom hennes livstid överlag i svenska äktenskap verkligen var olycklig och mådde sämre under tidigare decennier och århundraden än dagens kvinnor.