2017-11-08, 00:24
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Neverhesitate har egentligen gjort ett litet vad för sig själv. Hon ska försöka säga samma sak tills vi tröttnar och sen inbilla sig att hon vunnit diskussionen.

Men hon ska veta att om hon vill spela det lilla spelet så ska hon fatta att hon aldrig kommer vinna den pseduo-diskussionen. Men den dagen jag vill få henne att känna sig lite smart igen så kan jag välja att "ge upp"
Hon gör vad kvinnor alltid gör,fokuserar på individen då de inte är kapabla att se den stora bilden.
2017-11-08, 00:26
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Man kan linda in allting i fina ord. I det här fallet innebär att välja sina egna vägar att kvinnor går hem till 20% av de snyggaste männen varje vecka samtidigt som de övriga 80% av männen går hem sin egen väg ensamma och bittra. Det är ingen framtid för ett samhälle som inte vill kollapsa, även om det låter så fint med fina ord.
Vi får väl utvärdera detta efter en 50 år och se om det stämmer. Jag tror att ni överdriver till det yttersta när ni menar att det inte finns chans till kärlek i nuläget. Visst har tiderna förändrats, men det är så tiden fungerar. Det skulle vara konstigt annars.
Medlem
Citat:
Haha du vet uppenbarligen inte vad ordet omständigheter betyder i denna kontext.

Istället försöker du leka smart genom att tränga in ordet "omständigheter" i ditt resonemang trots att den har noll bäring.

Tips: Försök sluta spela smart genom att använda samma argument men med olika konstiga formuleringar för varje gång du diskuterar. Analogi är idiotiskt att tillämpa och man ser igenom det tämligen enkelt.

Jag vi vet nu ditt lilla dravel om att TS ligger runt trots att han klagar om samhällsordningen. Det vet alla. Det är känt, alla fattar det. Men du har bara sagt att det är hyckleri utan att förklara utförligt och nyanserat varför han är hycklare. Du väljer att inte motargumentera de omständigheter som vi häver fram som grund för att han ligger runt.
Trams igen, fokusera nu.
De omständigheter som ligger till grund för att han ligger runt skiljer sig inte från de omständigheter som gör att andra ligger runt. Så om det inte är ok att den ena ligger runt, varför skulle det då vara mer ok att den andra ligger runt?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Läs trådstarten så förstår du bättre. Om man hatar en situation och tycker att den är fel, varför väljer man då frivilligt den situationen?

Oavsett om det är Roidornot, en gubbe på 70 år eller en tant på 105 år så är det hyckleri att själv ligga runt om man tycker det är fel när andra ligger runt. Att ha en standard för sig själv och sitt eget beteende och en annan för andra är idiotiskt.
Nyss skrev du att det är okej för den 70 årige mannen att ångra sina ligg "eftersom han inte gör det aktivt längre". Här säger du annat. Kan du bestämma dig? Försöker du bara skriva något bara för att du kan?

Om jag hatar att skattepengar går till invandring, är det då fel att jag jobbar in skattepengar för att få en lön och sen betala varor som det är moms på som jag måste ha för att leva? Då har jag ju tappat min rätt att klaga på invandringen.

Så låter din logik.
2017-11-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Men vad är det jag ska svara på? Du pratar ju bara om en person hela tiden, att du fan orkar .. jag får ont i huvudet av ditt ständiga upprepande som pågått i 3 sidor nu.
Det här skulle du svara på:
Exakt samma argument som du anser är en förklaring till varför det är ok för Roidornot att ligga runt (trots att han föraktar andra personer som knullar runt) kan de tjejer som ligger runt använda sig av. Så varför anser du att det är fel när tjejer gör det?
2017-11-08, 00:29
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Vi får väl utvärdera detta efter en 50 år och se om det stämmer. Jag tror att ni överdriver till det yttersta när ni menar att det inte finns chans till kärlek i nuläget. Visst har tiderna förändrats, men det är så tiden fungerar. Det skulle vara konstigt annars.
Det låter väldigt klokt. Varför göra något åt problemen nu när man kan vänta 50 år och låta ett par generationer bli sönderslagna?
2017-11-08, 00:29
Bannlyst
Citat:
Trams igen, fokusera nu.
De omständigheter som ligger till grund för att han ligger runt skiljer sig inte från de omständigheter som gör att andra ligger runt. Så om det inte är ok att den ena ligger runt, varför skulle det då vara mer ok att den andra ligger runt?
Du vet väl att omständigheter är ett begrepp man endast kan förstå om man läst in sig i kontexten? Här gör du omständigheter till ett eget ord men bortser från min egna bild av omständigheter som du egentligen ska motargumentera, men något som du vägrar.

Omständigheterna beror på yttre faktorer i det här fallet. En enskild person klarar inte av att bryta en norm men det vägrar du förstå.

Återigen, vi märker av att du bara försöker säga saker för sakens skull. Du försöker göra allt för att få sista ordet och "vinna" diskussionen för att känna dig värdig. Alla fattar det redan.
2017-11-08, 00:32
Medlem
Citat:
Nyss skrev du att det är okej för den 70 årige mannen att ångra sina ligg "eftersom han inte gör det aktivt längre". Här säger du annat. Kan du bestämma dig? Försöker du bara skriva något bara för att du kan?

Om jag hatar att skattepengar går till invandring, är det då fel att jag jobbar in skattepengar för att få en lön och sen betala varor som det är moms på som jag måste ha för att leva? Då har jag ju tappat min rätt att klaga på invandringen.

Så låter din logik.
Att du fattar trögt är tyvärr inget jag kan göra något åt.

Alla har rätt att ångra sina handlingar. Det som är fel är när man klagar på att andra begår handlingar och ser dem som felaktiga, men ändå väljer att själv fortsätta med samma handling som man klagar på.
Bannlyst
Citat:
Det låter väldigt klokt. Varför göra något åt problemen nu när man kan vänta 50 år och låta ett par generationer bli sönderslagna?
Ser redan nu kärringar på 30 plus som gör allt för att hitta kärleken och sin lilla prins men fortsätter knulla med de killar hon attraherades av på ytan vid tjugoårsåldern.

Man märker hur deprimerade de är när de dag för dag är online på happy pancake, ändrar sin presentation gång på gång "jag är trött på män som sårar" "jag är trött på att ni väljer att blocka så fort jag skriver att jag har en son".

Tänk er då hur fan det kommer vara om 50 år när vi "utvärderar" det som kärringen förordnar.
Bannlyst
Citat:
Läs trådstarten så förstår du bättre. Om man hatar en situation och tycker att den är fel, varför väljer man då frivilligt den situationen?

Oavsett om det är Roidornot, en gubbe på 70 år eller en tant på 105 år så är det hyckleri att själv ligga runt om man tycker det är fel när andra ligger runt. Att ha en standard för sig själv och sitt eget beteende och en annan för andra är idiotiskt.

Jaha men låt det vara hyckleri då? Låt säga att vi accepterar att det är hyckleri, de flesta människor är hycklare på ett eller annat sätt ändå.

Är vi klar med det nu? Kan vi fortsätta? Suck
2017-11-08, 00:34
Bannlyst
Citat:
Det här skulle du svara på:
Exakt samma argument som du anser är en förklaring till varför det är ok för Roidornot att ligga runt (trots att han föraktar andra personer som knullar runt) kan de tjejer som ligger runt använda sig av. Så varför anser du att det är fel när tjejer gör det?

Jag tycker det är fel av båda könen att ligga runt mycket, jag tror inte man får ett bra samhälle av det, jag tror man får ett ostabilt samhälle där människor känner mer förakt mot varandra och mindre personlig "connection" så att säga, det blir ytlig och dekadent.

Men nu handlar ju inte tråden om det, kan vi fortsätta?
2017-11-08, 00:34
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Sönderslagna? Är det så?
Kanske är det vanligare i "storstan" att tjejer vill vara singlar längre. Men det gäller ju killar också. Jag kan inte se att detta kommer bli någon stor katastrof - världen är överbefolkad som den är

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in