2017-09-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Ts har helt rätt. Många riktiga kvinnor börjar mer och mer inse att feminism är skit. Du däremot klänger dig fast vid feminismen och självömkandet.

"Hur skulle det gå ihop"

Jättekul. Skaffa dig ett liv och väx upp istället. Du är den enda som håller på med pinsamma saker som självömkan.

Relationer har gått åt skogen och det dags för dig att inse det. Det har inte med "pojkar" att göra.

Många "riktiga" kvinnor skulle enligt dig, ha börjat inse att feminism är "skit".
Skit för kvinnor då eller? Tror du dom är korkade?
Bara ett önsketänkande från din sida. Du träffar nog inte så många kvinnor och feminister i ditt liv att du kan uttala dig öht. Kvinnor o feminister springer liksom inte ut på krogen där du och dina mindre intellektuella grogg-vänner hänger, och skriker ut att de är feminister. Förvånansvärt många kvinnor är feminister o jag skulle nog påstå att alla är det, för alla kvinnor har feministiska åsikter.
2017-09-19, 14:00
Medlem
Mooons avatar
... och vari består dessa feministiska åsikter?

Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Många "riktiga" kvinnor skulle enligt dig, ha börjat inse att feminism är "skit".
Bara ett önsketänkande från din sida. Du träffar nog inte så många kvinnor och feminister i ditt liv att du kan uttala dig öht. Kvinnor o feminister springer liksom inte ut på krogen där du och dina mindre intellektuella grogg-vänner hänger, och skriker ut att de är feminister. Förvånansvärt många kvinnor är feminister o jag skulle nog påstå att alla är det, för alla kvinnor har feministiska åsikter.
2017-09-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Ja. Feminism är ogynsamt mest för kvinnor. De gör sig själva mindre kärleksfulla.

Jag träffar feminister överallt. Praktiskt taget alla kvinnor är feminister utan att veta om det. Jag har inte varit på krogen på 2 år.

Och jo, kvinnor är inte smarta. De använder bara sin list för att få saker av mannen utan att själva göra nåt.
2017-09-19, 14:42
Medlem
Mooons avatar
Jaha och ur definierar du "din feminism" då? Det verkar som att du använder begreppet för alla kvinnor som inte inser att du är Guds gåva till dem. Vad skulle vara ogynnsamt menar du? Hur kan man vara listig utan att vara smart?

Det är helt ok att ifrågasätta feminism men du måste ju veta vad du ifrågasätter annars blir det ju bara löjligt. http://ungafeminister.se/vad-ar-feminism/

Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Ja. Feminism är ogynsamt mest för kvinnor. De gör sig själva mindre kärleksfulla.

Jag träffar feminister överallt. Praktiskt taget alla kvinnor är feminister utan att veta om det. Jag har inte varit på krogen på 2 år.

Och jo, kvinnor är inte smarta. De använder bara sin list för att få saker av mannen utan att själva göra nåt.
2017-09-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Jag är närmare 50 än 30. Förändrar dock inte min syn på saker och ting.

Ragga upp någon irl är ingen lösning för du kan ge dig fasen på att bruden hängt på tinder och blivit pumpad så det räcker för flera livstider i vilket fall som helst. Enda sättet att hitta någon hyfsat uppfostrad är att ragga upp nåt jehovas vittne. Då får man dock en hel säck med andra jävla tokerier istället.

Lösningen är att helt enkelt inte spela spelet.

1. Disregard females
2. Acquire currency

Jag är i ungefär samma ålder.

Till viss del i slutet 90-talet men mera i början av 2000-talet var jag öppen för en relation. Jag tyckte vettiga svenska tjejer var helt omöjliga att hitta. En vän hade en sambo/fru som ogenerat och nästa stolt rapade och släppte sig och hon är civilingenjör från KTH. En annan hade en sambo/fru som var VD på ett företag och var helt manisk i sin ytlighet. Hemmet skulle vara exakt som från en inredningstidning hon jobbade jämt och barn sattes framför TV:n till läggdags med paus för att äta micro-ICA-pizza, vardag som helg. Överallt träffade jag lönnfeta, ovårdade tjejer som inte var kapabla att bilda fullständiga meningar, helt utsiktslöst att föra ett samtal om ekonomi, politik, samhällsfrågor, kultur osv utan det var floskeln "tjejer kan", sexanspelningar överallt, gnälla över hur lite pengar de hade och TV som gällde. Det aparta var att de betedde sig som om de var guds gåva till männen helt utan förankring om sitt eget rimliga värde på marknaden. Det verkade som om alla ansträngde sig för att vara okvinnliga. Allt som gick dem emot bemötes med manschauvinist och att kvinnor är diskriminerade på arbetsmarknaden exakt som invandrare och rasism idag.

Nåväl jag reggade mig faktiskt på en dejtingsida och träffade några stycken. Alla visade sig vara mentala vrak och gold diggers. Det där la jag ner rätt omgående.

Istället fick jag upp intresset för sydländska och latinamerikanska tjejer. De var kvinnliga så det förslog men där kände jag att kulturen mellan Sverige och respektive land var för stor för att det skulle fungera i längden. Jag tror inte jag hade orkat med att lyssna på någon som bryter på svenska varje dag hela livet heller.

Tillbaka igen på den svenska marknaden så träffade jag en kvinna av en slump som verkade hur härlig och go som helst. I stort sett när vi flyttade samman visade hon vilket vrak hon var. Ett längre dåligt äktenskap hade förstört henne också. Dagliga gräl skulle provoceras fram mest av gammal vana verkade det som. I den trista stämningen fann hon säkert en trygghet. När jag insåg att det kommer inte bli bättre avslutade jag relationen och då fick jag bekräftat att även hon var en gold digger.

Jag har lagt ner spelet. Jag gör som du skriver. Lagt ner relationssökandet. Ackumulerar och vårdar kapital. Hittat spännande och roliga fritidsintressen och uppfostrar mina barn i traditionella svenska värderingar.

Orsaken till Sveriges samhällsförfall är 68-rörelsen. Om jag beskriver mer om den så kommer säkert inlägget tas bort. Den som är nyfiken får PM:a.

Jag vill minnas att mellan 500.000 och en miljon knaprar psykofarmaka dagligen. Naturligtvis finns det helt underbara svenska kvinnor men jag har aldrig haft nöjet att fått träffa en singel sådan.
2017-09-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Nu är det flera veckor sedan jag postade en bitter-tråd, så nu är det dags.

Jag börjar nu närma mig 29 vilket betyder att jag varit i dejtingmarknaden i 16 år (sedan 13 års åldern då jag förlorade oskulden till granntjejen som var 1 år äldre).

Jag har dejtat runt en hel del under denna tiden, men även varit i ett antal förhållanden. Jag har varit registrerad på diverse datingsiter och raggat online sedan tiderna med lunarstorm.

Jag kan med rak arm säga att utvecklingen jag sett är så bisarr att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Jag vet inte ens var jag ska börja, jag är fullkomligt överväldigad av den rent ut sagt bisarra utvecklingen på köttmarknaden.

Kvinnornas "krav" har fullkomligt skjutit i höjden, det finns nu drösvis och åter drösvis med tjocka kedjerökande 3/10or på 36 bast som VÄGRAR något annat än en ung Tom Cruise eller Brad Pitt, .. "annars får det vara!".

Jag minns happy pancake för bara 7-8 år sedan, herrejösses vilken bra utdelning jag fick där (gott utseende, 8/10), jag radade upp dejter som aldrig förr och brudarna var faktiskt INTRESSERADE och initierande, de brydde sig om konversationen och ville hålla den levande.

Nu för tiden? Nu ska jag fan vara glad om jag får ett svar per dag, om ens det, och då av en tjej som är flera poäng under mig själv på utseende-skalan. Svarsfrekvensen ökar om jag beteer mig allmänt svinigt och dåligt mot tjejerna, men det är en fasad jag fan inte orkar hålla upp så länge nu för tiden.

Inte bara det, men UNDER SJÄLVA DEJTERNA så är kvinnorna ofta som så besatt i deras telefoner. Så fort det plingar till måste de kolla vem som skrev, det är SVÅRT att hålla en intressant konversation med kvinnor nu mera då de hela tiden måste ha koll på telefonen, man kommer bort sig i konversationen och sen blir det stelt.

Otroheten har fullkomligt skjutit i taket, jag vet inte HUR MÅNGA KVINNOR jag nu varit med som erkänt efteråt att de har pojkvän, är gifta eller förlovade .. det är rent utsagt vidrigt, jag börjar MÅ DÅLIGT av svenska tjejer, det är något som inte står rätt till alltså.

Kollar jag på bekanta eller vänner, deras förhållanden .. herrejösses, det är i nio fall av tio som kvinnan håller i pekpinnen och det ska tofflas utav bara helvete, givetvis gör detta att kvinnan snart tappar intresset, är otrogen och/eller gör slut, ungen som dom ofta avlat fram blir nu boendes hos en singelmorsa, ofta, en singelmorsa som nu drar hem random karlar lite då och då och idgar samlag i rummet bredvid.

Jag har så många historier nu, allt jag sett och hört, kvinnor som dumpar pappan till sina barn för att NATTEN EFTERÅT TA HEM EN NY KILLE OCH BLI PÅSATTA I RUMMET BREDVID DERAS BARN.

Hur i HELA helvete ska ungarna må psykiskt? Hur kommer de må som vuxna? Vad i HELVETE är det som försiggår i samhället egentligen?!

Kvinnorna är EXTREMT egoistiska nu för tiden, de är okvinnliga, maskulina, stressade, deprimerade, de SKA ha rätt, och får de inte rätt då blir det ett jävla liv. De ljuger, manipulerar, vissa fall efter ett one night stand när de ångrar sig så får de för sig att de "blivit våldtagna" och ska nu anmäla till snuten (detta har hänt 3 olika polare till mig, TRE STYCKEN).

Hela dynamiken är förstörd, jag tror det fortfarande är många av er som inte riktigt inser hur kört det är, kvinnor har EXTREM MAKT idag, den är något så ofantligt mycket högre än mäns, de innehar "fittans makt", de sitter på äggen, och äggen är det absolut värdefullaste ur biologisk synvinkel, således vågar många män fortfarande inte sätta emot, då de är rädda att hamna utanför.

Mängden kvinnor som gör slut på förhållanden för att det inte längre "känns rätt" är kopiös, problemet är att man givetvis skaffar barn före, så nu står ungarna snart med tolv plastfarsor och en halv-farmor där och en kvarts-farfar där. Vart FAN har gemenskapen tagit vägen? Stabiliteten? Tryggheten? Den är som bortblåst, ALLT handlar om instant gratification idag, KNULLA VEM NI VILL, GÖR VAD NI VILL WEEHOO YEE .... sen blir brudarna 37, ensamma, olyckliga, och ska nu ut på krogen och leka 21 åring igen, det är så dystert att se.

Det finns ingen moral längre, damer och herrar, vi är på väg tillbaka mot djungelns tider, vi har en HEL DRÖS av män i samhället som går ensamma, EN HEL DRÖS av helt vanliga hederliga män med vanliga jobb ... men de duger inte, för de är inte tillräckligt "spännande" och de ser inte ut som brad pitt. Tacka gud för att jag föddes med ett rätt gott utseende och har tränat kuken av mig sen jag var tonåring, annars hade även jag hamnat i bajshögen.

En 4/10 kvinna idag kräver en 7/10a som man, MINIMUM, är du runt 5/10 är det bara tack och adjö, dags att dra till Thailand för dig eller något.

Antagligen osammanhängande då jag skriver i ren frustration, jag ser ett forna fint Sverige kollapsa rakt framför mig, hela JÄVLA DYNAMIKEN, HELA SYSTEMET, ALL TRYGGHET, KÄRNFAMILJEN, DEN ÄR FÖRSTÖRD, SPLITTRAD, DESTROYED .. och framtiden, ja, framtiden kommer inte vara direkt vacker.

Random frågeställning: Håller ni med? Inte? Ligger det i något jag säger eller vill du leka vit riddare och kalla mig "bitter hatande man blablablab" ?

MVH

"Demoralization"
https://www.youtube.com/watch?v=mqSV72VNnV0

Kolla på lite fler klipp med honom...
2017-09-19, 14:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Håller med om att folk är absurt förvirrade nu för tiden men kan aldrig tänka mig att det varit lättare någonsin för en man att skaffa sig en kvinna. Nu när du nästan är 30 ts kan jag tycka att du borde märkt den rejäla skillnaden mellan en brud som är 22 och kvinnor på 35+. Den biologiska klockan gör kvinnor tämligen desperata. Är såpass gammal nu att jag kan erkänna att jag gått ner mig utseendemässigt utan tvekan men skaffa kvinnor har ändå blivit enormt mycket lättare, länge sen jag behövde aktivt ragga om jag nu var sugen på något.
2017-09-19, 16:15
Bannlyst
Vissa vill påstå att "det är fullt med bra förhållanden överallt när man tittar runt!". Nej, fall inte för illusionen, tro mig, bakom kulisserna är det absolut kaos med dramatik och otrohet, i en majoritet av förhållanden efter 1 år. Dagens förhållanden är inte bra, tro inte något annat. Varenda naiv kille här inne som tror det kommer snart få vakna upp till verkligheten.
2017-09-19, 16:36
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Feminismen och sociala medier/smartphones har fuckat upp kvinnor totalt.

Det här är rätt svar. Feminismen är grunden till nästan alla problem idag.
2017-09-19, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja Mgtow verkar ju vara poppis, så det kanske är en lösning för ts.

Då du är av kvinnligt kön förstår jag om du har stora problem med att sätta dig in i tanken att vissa människor tänker på ett bredare plan än bara hur det gynnar dem själva. Vad jag ser framför mig är ett samhälle - ett Sverige - som ständigt blir sämre och sämre, en stor del är den krossade kärnfamiljen och dekadensen bland befolkningen. Jag ser framför mig ett system som måste blivit implementerat för att åstakomma detta då jag är övertygad om att man inte får en utveckling likt denna av en ren slump.

Jag bryr mig väldigt lite om hur det går för MIG längre, jag har redan blivit tillräckligt bitter av denna skit så jag kommer antagligen aldrig kunna leva under samma tak som en svensk kvinna. Vad jag dock bryr mig om är att fler och fler får upp ögonen för detta system, detta samhällsförfall, jag hoppas att människor en dag ska förstå att vi är påväg i helt fel riktning och om landet ska räddas så måste något göras.

Med ett korrekt system hade du inte varit en 37årig bitter singelmamma som knullar runt, du hade varit lyckligt gift sedan 18, haft många barn och en man du respekterade och såg upp till, en stor stark släkt att luta dig tillbaka på.
2017-09-19, 16:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Då du är av kvinnligt kön förstår jag om du har stora problem med att sätta dig in i tanken att vissa människor tänker på ett bredare plan än bara hur det gynnar dem själva. Vad jag ser framför mig är ett samhälle - ett Sverige - som ständigt blir sämre och sämre, en stor del är den krossade kärnfamiljen och dekadensen bland befolkningen. Jag ser framför mig ett system som måste blivit implementerat för att åstakomma detta då jag är övertygad om att man inte får en utveckling likt denna av en ren slump.

Jag bryr mig väldigt lite om hur det går för MIG längre, jag har redan blivit tillräckligt bitter av denna skit så jag kommer antagligen aldrig kunna leva under samma tak som en svensk kvinna. Vad jag dock bryr mig om är att fler och fler får upp ögonen för detta system, detta samhällsförfall, jag hoppas att människor en dag ska förstå att vi är påväg i helt fel riktning och om landet ska räddas så måste något göras.

Med ett korrekt system hade du inte varit en 37årig bitter singelmamma som knullar runt, du hade varit lyckligt gift sedan 18, haft många barn och en man du respekterade och såg upp till, en stor stark släkt att luta dig tillbaka på.
Fast nu knullar jag inte runt. Har ganska lite med män att göra överlag.

Tror du i allmänhet att man är lyckligare för att man gifter sig? Det tror inte jag. Jag har faktiskt en vän som gifte sig som
väldigt ung med typ första killen hon blev kär i och då han kom från en kristen familj gifte de sig. Är de lyckliga idag? Nej. Långt ifrån.

Vad menar du ska göras?
2017-09-19, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast nu knullar jag inte runt. Har ganska lite med män att göra överlag.

Tror du i allmänhet att man är lyckligare för att man gifter sig? Det tror inte jag. Jag har faktiskt en vän som gifte sig som
väldigt ung med typ första killen hon blev kär i och då han kom från en kristen familj gifte de sig. Är de lyckliga idag? Nej. Långt ifrån.

Vad menar du ska göras?

Gjorde inte du en tråd förra året där du gnällde över din situation?

Ja, folk som gifter sig och håller ihop är (eller VAR) lyckligare. Människor idag är miserabla, andelen som knaprar anti-depressiva har skjuti i taket, så har självmordsstatistiken. Människor blir som lyckligast när de har en trygghet, denna trygghet fick man förut hos en partner, man skaffade barn i ung ålder, fick sedan barnbarn, man hade en stor familj och släkt att söka stöd hos.

Detta försvinner mer och mer, idag är man 35+ när man skaffar barn, detta efter att ha legat runt som en jävla apa från ålder 15. Männen är i hemlighet äcklade av kvinnorna som druckit sperma sen barnsben och kvinnorna gillar egentligen inte männen då de lärt sig från hollywood och social media att bara de snyggaste badboysen är optimala. Folk växer ALDRIG upp längre.

Att du har en vän som har en vän som har en kusin som har en vän blabla som är gift och inte lycklig betyder absolut ingenting, studier visar tydligt på att gifta män och kvinnor är lyckligare överlag.

Vad som måste göras är en reformering av hela jävla samhällssystemet, hur det ska gå till vet jag inte, vad jag dock vet är att män som kvinnor var lyckligare och mer nöjd med livet förut, vad jag också vet är att det går utför för varje år som går, så vi är sannerligen påväg åt fel håll.

Vill du ha ett klipp på en tjej jag anser framföra sanningen så har du ett här, alla hennes videos är guld värda, btw, hon är typ 29 och har varit gift i 10 år.

https://www.youtube.com/watch?v=fXTSJUnphCg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in