2017-09-19, 16:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Lite för många generaliseringar och överdrifter av TS, men jag förstår definitivt andemeningen. Relationssökandet i Sverige har faktiskt blivit ett skämt. Är ganska säker på att sociala medier och nätdejtingsajter fuckat upp det mest. Där hänger snubbar av alla möjliga slag som strör komplimanger och förslag runtom sig till massor av brudar med förhoppningen att få knulla. En del av dessa brudar får hybris ganska snabbt och inbillar sig att de är så speciella och heta och en del andra, vettigare, brudar får en dålig syn på killar/män och blir misstänksamma och återhållsamma. Sen har de mer trångsynta feministerna inte gjort situationen bättre heller. Könet är bara en social konstruktion...eller hur.😂

Sant, vi får inte glömma att de män som sitter och spyr ur sig massa patetiska komplimanger varje gång en brud lägger upp en bild också har en stor skuld i detta. Det är dem som ger tjejerna bekräftelsen som de sen använder för att sväva iväg upp i det blå. Sluta skriv "så underbart vacker" och "jag dog just <3<3<3" till varenda tjej som ser någorlunda bra ut. Seriöst, vad får man ut av att hålla på så? Patetiskt. Ge dem inte bekräftelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Lever på mitt utseende, hahaha! Hur skulle det gå ihop med att jag är en kärring menar du?

Ja pojkar då snittåldern här verkar vara 19, för mig är det just pojkar.

Jag har blandade upplevelser av det. Jag undrar mest varför ts använder sig av nätdejting om det nu är omöjligt att få hugg där, det verkar som slöseri med tid. Tycker att ts ska testa att ragga upp någon irl, fungerar antagligen bättre.

Verkar vara 19? Eller är det kanske för att när du inte håller med så är det per automatik barnsliga åsikter och du känner ett behov av att förminska de män som skriver här genom att kalla dem pojkar? Ett mycket vanligt beteende. Kallas härskartekniker inom genusvetenskapen och ironiskt nog är det feministerna själva som använder dem mest.

Ragga irl fungerar inte nej. Den virtuella världen är idag den riktiga världen så om du går fram till en tjej som är yngre än 25 så kommer hon behöva se dina sociala medier först innan hon kan bedöma om du har något värde (förutsatt att man ser bra ut och därmed inte blivit avfärdad inom de första 2 sekunderna). Finns man inte på internet så finns man inte. Jag har själv blivit dissad av många tjejer både irl och på dejtingappar för att jag inte har instagram och för att jag har för få bilder och vänner på Facebook. Och eftersom alla singeltjejer idag har Tinder så blir du fortfarande bara en i mängden även om du tar kontakt irl. Så är du på en nattklubb idag så konkurrerar du inte bara med alla andra män där utan även alla män som tjejerna matchat med på Tinder.
2017-09-19, 16:54
Medlem
Förklaringen kan ju vara så enkel att du var snyggare och yngre för 7-8 år sedan och att det är DU som har förändrats?
2017-09-19, 16:55
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Gjorde inte du en tråd förra året där du gnällde över din situation?

Ja, folk som gifter sig och håller ihop är (eller VAR) lyckligare. Människor idag är miserabla, andelen som knaprar anti-depressiva har skjuti i taket, så har självmordsstatistiken. Människor blir som lyckligast när de har en trygghet, denna trygghet fick man förut hos en partner, man skaffade barn i ung ålder, fick sedan barnbarn, man hade en stor familj och släkt att söka stöd hos.

Detta försvinner mer och mer, idag är man 35+ när man skaffar barn, detta efter att ha legat runt som en jävla apa från ålder 15. Männen är i hemlighet äcklade av kvinnorna som druckit sperma sen barnsben och kvinnorna gillar egentligen inte männen då de lärt sig från hollywood och social media att bara de snyggaste badboysen är optimala. Folk växer ALDRIG upp längre.

Att du har en vän som har en vän som har en kusin som har en vän blabla som är gift och inte lycklig betyder absolut ingenting, studier visar tydligt på att gifta män och kvinnor är lyckligare överlag.

Vad som måste göras är en reformering av hela jävla samhällssystemet, hur det ska gå till vet jag inte, vad jag dock vet är att män som kvinnor var lyckligare och mer nöjd med livet förut, vad jag också vet är att det går utför för varje år som går, så vi är sannerligen påväg åt fel håll.

Vill du ha ett klipp på en tjej jag anser framföra sanningen så har du ett här, alla hennes videos är guld värda, btw, hon är typ 29 och har varit gift i 10 år.

https://www.youtube.com/watch?v=fXTSJUnphCg
Jag skrev att det var knepigt att dejta ja. Det är inte samma som att "knulla runt". Numera träffar jag inte män.

Jag tror inte att man var lyxigare förr. Det var snarare så att man behövde hålla ihop pga socioekonomiska skäl. Och suicid ligger rätt jämnt över tid..

Nja män är lyckligare som gifta och klarar sig sämre som singlar. Inte kvinnor.

Och ditt tubenklipp har inte direkt någon bäring.
2017-09-19, 16:59
Medlem
Dathugs avatar
Citat:
Men då är det ju enkelt för ts att närma sig de kvinnorna och välja bort de som inte faller honom i smaken. Helt upp till honom.

Det finns en poäng här, alla jävla toffel grabbar måste fan börja ställa krav.

Första steget är att inte ge en massa uppmärksamhet till alla jävla äckliga selfies dom lägger ut helt jävla besatta av sitt utseende. Om kvinnorna sållar bort är det dags för grabbarna att göra det med.

TS ge inte upp hörru fortsätt att ha krav.
2017-09-19, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Förklaringen kan ju vara så enkel att du var snyggare och yngre för 7-8 år sedan och att det är DU som har förändrats?

Haha, om det ändå vore en sådan enkel förklaring. Jag ser tydligt bättre ut idag med minskat babyfett etc, men det är inte problemet. Jag har givetvis testat med gamla kort också, samma sak där. Det är INTE männen som förändrats, det är marknaden som blivit skevare och skevare efter varje år som gått.

Hur tror du det kommer sluta? Tror du detta kommer få ett lyckligt slut? Vad tror du händer med ett samhälle som har denna utveckling?

Jag befinner mig bland en drös av idioter, INGEN tänker längre än näsan räcker.
2017-09-19, 17:03
Bannlyst
Citat:
Jag skrev att det var knepigt att dejta ja. Det är inte samma som att "knulla runt". Numera träffar jag inte män.

Jag tror inte att man var lyxigare förr. Det var snarare så att man behövde hålla ihop pga socioekonomiska skäl. Och suicid ligger rätt jämnt över tid..

Nja män är lyckligare som gifta och klarar sig sämre som singlar. Inte kvinnor.

Och ditt tubenklipp har inte direkt någon bäring.

Vad du tror är fullständigt irrelevant, vad som är relevant är statistiska undersökningar och människors välmående har rasat rätt fint de senaste decennierna sen 68-rörelsen.

Kvinnor är lyckligare som gifta, de lever längre, har bättre band till nära och kära och får mindre sjukdomar. Kanske det är på sin plats för dig att sluta knarka svensk kulturmarxistisk goja som du blivit iproppad i halsen sen dag 1?

.. Så här går det när man försöker resonera med människor av med en IQ på 90, totalt fördummade och analytisk förmåga likt ett barn.
2017-09-19, 17:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Vad du tror är fullständigt irrelevant, vad som är relevant är statistiska undersökningar och människors välmående har rasat rätt fint de senaste decennierna sen 68-rörelsen.

Kvinnor är lyckligare som gifta, de lever längre, har bättre band till nära och kära och får mindre sjukdomar. Kanske det är på sin plats för dig att sluta knarka svensk kulturmarxistisk goja som du blivit iproppad i halsen sen dag 1?

.. Så här går det när man försöker resonera med människor av med en IQ på 90, totalt fördummade och analytisk förmåga likt ett barn.
Du får väl presentera de studierna du hänvisar till.
2017-09-19, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dathug
Det finns en poäng här, alla jävla toffel grabbar måste fan börja ställa krav.

Första steget är att inte ge en massa uppmärksamhet till alla jävla äckliga selfies dom lägger ut helt jävla besatta av sitt utseende. Om kvinnorna sållar bort är det dags för grabbarna att göra det med.

TS ge inte upp hörru fortsätt att ha krav.

Det är dock något som låter bra i teorin, men aldrig kommer fungera i praktiken. Män har spermier, kvinnor har ägg. Ägg är extremt åtrovärda för män, detta gör att män - genom alla tider i alla kulturer och samhällen - alltid har varit och alltid kommer vara "desperata" i att komma åt äggen. Det är i praktiken helt omöjligt att få män som kollektiv att "sluta vara desperata", det är inte så vi fungerar på ett biologiskt plan.

Man måste ta vår natur i beaktande, sedan utforma systemet. Att forma ett system genom att försöka förtrycka vår mest grundläggande natur kommer inte fungera.
2017-09-19, 17:08
Bannlyst
Citat:
Du får väl presentera de studierna du hänvisar till.

Lyssna nu, jag är inte av något större intresse att behöva läxa upp opålästa kärringar som börjar närma sig 40. Är du nyfiken hittar du det själv. Förövrigt KANSKE du borde ta en titt på dig själv, inse att du inte direkt är jätteglad och det kommer knappast bli bättre efter 40, KANSKE DU DÅ INSER att systemet är åt helvete. Eller så förtrycker du bara dina känslor, övertygar dig själv att allt är bra och införskaffar 12 katter istället.

Jag kommer dock fortsätta kämpa för ett bättre Sverige med en befolkning som mår bättre, medan du tar på skygglapparna och skjuter: "ALLT ÄR SKITBRA SLUTA SNACKA OM DETTA NU VAR INTE BITTER JOINA MGTOW!"
2017-09-19, 17:08
Medlem
Citat:
Haha, om det ändå vore en sådan enkel förklaring. Jag ser tydligt bättre ut idag med minskat babyfett etc, men det är inte problemet. Jag har givetvis testat med gamla kort också, samma sak där. Det är INTE männen som förändrats, det är marknaden som blivit skevare och skevare efter varje år som gått.

Hur tror du det kommer sluta? Tror du detta kommer få ett lyckligt slut? Vad tror du händer med ett samhälle som har denna utveckling?

Jag befinner mig bland en drös av idioter, INGEN tänker längre än näsan räcker.

Var det kommer att sluta?
Jaaa du....
Såna här katastroftankar kan lätt uppstå om man lever sitt liv på nätet.
Jag har själv inte tinder men har suttit bredvid en väninna och sett hur det fungerar. Man klickar hela tiden bort man efter man.
För ärligt talat...ingen ser ju bra ut om man tänker efter.
Men det är ju bara bilder.
I verkligheten tillkommer utstrålning och personlighet till människors utseende.
Och kemi uppstår mellan människor i verkliga möten...oavsett hur man ser ut.

Så de här valen man gör på dejtingsajter speglar inte verkligheten.
Sluta häng på dejtingsajter vettja.
2017-09-19, 17:11
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Lyssna nu, jag är inte av något större intresse att behöva läxa upp opålästa kärringar som börjar närma sig 40. Är du nyfiken hittar du det själv. Förövrigt KANSKE du borde ta en titt på dig själv, inse att du inte direkt är jätteglad och det kommer knappast bli bättre efter 40, KANSKE DU DÅ INSER att systemet är åt helvete. Eller så förtrycker du bara dina känslor, övertygar dig själv att allt är bra och införskaffar 12 katter istället.

Jag kommer dock fortsätta kämpa för ett bättre Sverige med en befolkning som mår bättre, medan du tar på skygglapparna och skjuter: "ALLT ÄR SKITBRA SLUTA SNACKA OM DETTA NU VAR INTE BITTER JOINA MGTOW!"
Och vad jag läst är att män inte klarar skilsmässor särskilt väl, kvinnor klarar det bättre. Och huruvida människor de facto var lyckligare förr så får du hänvisa till en longitudinell studie, och inte ordbajsa förolämpningar och youtube-klipp. Det stärker inte precis din trovärdighet.

Ja din kamp här är tydlig men vad gör du i verkligheten, utanför flash?
2017-09-19, 17:17
Medlem
Dathugs avatar
Citat:
Det är dock något som låter bra i teorin, men aldrig kommer fungera i praktiken. Män har spermier, kvinnor har ägg. Ägg är extremt åtrovärda för män, detta gör att män - genom alla tider i alla kulturer och samhällen - alltid har varit och alltid kommer vara "desperata" i att komma åt äggen. Det är i praktiken helt omöjligt att få män som kollektiv att "sluta vara desperata", det är inte så vi fungerar på ett biologiskt plan.

Man måste ta vår natur i beaktande, sedan utforma systemet. Att forma ett system genom att försöka förtrycka vår mest grundläggande natur kommer inte fungera.

Sex och förhållande är ju inte samma sak. Men förstår var du menar har dock svårt att sätta in mig i deras situation, har det lite enklare som tur är.

En anledning till att män så sällan lämnar dåliga förhållanden är för att dom ofta är ensammare än sina partnerns har mindre stöd kärlek från sin omgivning.

Vad för system skulle kunna ändra detta om inte just att vi män börjar ställa en del krav?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in