Citat:
Lite för många generaliseringar och överdrifter av TS, men jag förstår definitivt andemeningen. Relationssökandet i Sverige har faktiskt blivit ett skämt. Är ganska säker på att sociala medier och nätdejtingsajter fuckat upp det mest. Där hänger snubbar av alla möjliga slag som strör komplimanger och förslag runtom sig till massor av brudar med förhoppningen att få knulla. En del av dessa brudar får hybris ganska snabbt och inbillar sig att de är så speciella och heta och en del andra, vettigare, brudar får en dålig syn på killar/män och blir misstänksamma och återhållsamma. Sen har de mer trångsynta feministerna inte gjort situationen bättre heller. Könet är bara en social konstruktion...eller hur.😂
Sant, vi får inte glömma att de män som sitter och spyr ur sig massa patetiska komplimanger varje gång en brud lägger upp en bild också har en stor skuld i detta. Det är dem som ger tjejerna bekräftelsen som de sen använder för att sväva iväg upp i det blå. Sluta skriv "så underbart vacker" och "jag dog just <3<3<3" till varenda tjej som ser någorlunda bra ut. Seriöst, vad får man ut av att hålla på så? Patetiskt. Ge dem inte bekräftelse.
Citat:
Lever på mitt utseende, hahaha! Hur skulle det gå ihop med att jag är en kärring menar du?
Ja pojkar då snittåldern här verkar vara 19, för mig är det just pojkar.
Jag har blandade upplevelser av det. Jag undrar mest varför ts använder sig av nätdejting om det nu är omöjligt att få hugg där, det verkar som slöseri med tid. Tycker att ts ska testa att ragga upp någon irl, fungerar antagligen bättre.
Ja pojkar då snittåldern här verkar vara 19, för mig är det just pojkar.
Jag har blandade upplevelser av det. Jag undrar mest varför ts använder sig av nätdejting om det nu är omöjligt att få hugg där, det verkar som slöseri med tid. Tycker att ts ska testa att ragga upp någon irl, fungerar antagligen bättre.
Verkar vara 19? Eller är det kanske för att när du inte håller med så är det per automatik barnsliga åsikter och du känner ett behov av att förminska de män som skriver här genom att kalla dem pojkar? Ett mycket vanligt beteende. Kallas härskartekniker inom genusvetenskapen och ironiskt nog är det feministerna själva som använder dem mest.
Ragga irl fungerar inte nej. Den virtuella världen är idag den riktiga världen så om du går fram till en tjej som är yngre än 25 så kommer hon behöva se dina sociala medier först innan hon kan bedöma om du har något värde (förutsatt att man ser bra ut och därmed inte blivit avfärdad inom de första 2 sekunderna). Finns man inte på internet så finns man inte. Jag har själv blivit dissad av många tjejer både irl och på dejtingappar för att jag inte har instagram och för att jag har för få bilder och vänner på Facebook. Och eftersom alla singeltjejer idag har Tinder så blir du fortfarande bara en i mängden även om du tar kontakt irl. Så är du på en nattklubb idag så konkurrerar du inte bara med alla andra män där utan även alla män som tjejerna matchat med på Tinder.