2017-11-14, 01:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Men nej han är på din sida dumbom!

Ja, därför ändrade jag min post.
2017-11-14, 01:55
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du verkar ha en hang up på att kvinnor och barn kan existera i samhället. Barn- och bostadsbidrag är inte könsbundna. Inte heller underhållsbidrag. Hade det varit en ensamstående pappa, hade det varit likadant för honom. Förskoleplatsen få även pappor och par glädje av. Nej, jag förstår inte din besatthet av detta.

Män och kvinnor arbetar i Sverige och vi bidrar alla genom skatt till den gemensamma välfärden. Du använder dig av den varje dag och har gjort i hela ditt liv och det är den (förhoppningsvis) som kommer ta hand om dig när du blir sjuk och sedan gammal. På tal om ekonomiskt bistånd så får fler män än kvinnor det. Under året 2016 var 126 300 kvinnor och 143 000. Eller att "Enligt SCBs statistik så har ensamstående kvinnor med barn ca 33 % lägre disponibel inkomst än sammanboende med barn. Ensamstående män med barn har ca 15 % lägre disponibel inkomst än sammanboende med barn. ". Sådant där kan man hålla på att lyfta fram och visa på och diskutera vem som har glädje av vad i samhället.
https://blog.ikanobank.se/familjeekonomen/tufft-for-ensamstaende-foraldrar/

Uppenbarligen gillar du inte den generella välfärden utan vill se riktig ordentliga klyftor istället och statssubventionerad prostitution. Men varför skjuter du in dig så just på kvinnor?

Det finns som vi har sett i tråden en stor skillnad mellan hur något är utformat och hur det används i praktiken.

I exemplet med prositution är det laglig eller förbjudet för båda, det är könsnetrualt. Det innebär inte att könen blir lika drabbade av ett förbud. Män besöker prostituerade, kvinnor gör det inte(i princip).

När det kommer till ensamstående föräldrar är det mer än tre gånger vanligare med en ensamstående mamma än en pappa. Bidragen är könsnetruala men de går säkert 4 gånger oftare till mammor(då män har bättre ekonomi).

När det kommer till skatter är de också könsneutrala men i praktiken betalar män mer då de har högre lön jobbar mer och äger mer kapital.

Därför förstår jag inte varför det nu nämnts 5 gånger att skatt och bidrag är könsneutralt, vi vet att det är det i teorin. Vi vet också att det inte är det i praktiken.

Att jag fokuserar på kvinnor är för att kvinnor har genom sveriges beslut och den tekniska utvecklingen så som p-piller och smartphones totalt tagit över makten över samspelet mellan kvinnor och män. Att återgå till ett ekonomiskt normaltillstånd som det alltid har varit och är i resten av världen hade hjälpt en bit på vägen.
2017-11-14, 02:00
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi ska inte tjafsa hit och dit med skatter och bidrag. Låt svenska kvinnor stå på egna ben utan skattebidrag och transfereringar från vita svenska medelålders män. Jag lovar, hönskacklet skulle tystna på en enda minut.
Ofta slår de sig för bröstet och tror att män vill inskränka deras frihet och ansvar. Jag tycker vi ska ge svenska kvinnor en prövotid med total frihet och ansvar. Tjäna dina egna pengar, 10% flattax för alla betala för ditt eget liv. Betala 160 000 kr för din unge på dagis. Betala hans sjukvård och tandläkare. De hade inte klarat sig en vecka utan en flitig man vid sin sida. Då förstår de kanske i vilken lyx de lever i idag.
Senast redigerad av ricardo22 2017-11-14 kl. 02:09.
2017-11-14, 02:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Ofta slår de sig för bröstet och tror att män vill inskränka deras frihet och ansvar. Jag tycker vi ska ge svenska kvinnor en prövotid med total frihet och ansvar. Tjäna dina egna pengar, 10% flattax för alla betala för ditt eget liv. Betala 160 000 kr för din unge på dagis. Betala hans sjukvård och tandläkare. De hade inte klarat sig en vecka utan en flitig man vid sin sida. Då förstår de kanske i vilken lyx de lever i idag.

Jag tycker vi ska kasta dem på sopen redan i dag. De är landsförrädare.
2017-11-14, 10:52
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Håller med i princip allt, därför är det omöjigt för kvinnor att förstå varför män går till horor.. Dock tror jag fortfarande att många tjejer hellre har känslolöst sex, mys och fysisk närhet som kan leda till något mer än att vara helt isolerad från det andra könet som de flesta killar är.

Att män köper sex har ju två sidor. Dels så förstår man att suget kan bli stort och ett behov behöver få utlopp, so to speak. Och dels så förstår man inte hur någon kan gå till tjejer som inte mår bra, för det är de som hamnar i prostitution. Killar ser på och känner för sex på ett annat sätt än tjejer, och förstår man det så fattar man också att de här tjejerna är skadade. Hur glada de än ser ut.

Ja, det där andra du skriver stämmer ganska väl, det är något man som tjej ibland får "stå ut med" tills man vet om det är bara sex eller något mer. Men ibland har man tröttnat på det momentet och letar efter någon som det blir mer tydligt med att det är seriöst, eller att man väntar med sexet för att man inte orkar ha kallt sex en gång till.
2017-11-14, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Att män köper sex har ju två sidor. Dels så förstår man att suget kan bli stort och ett behov behöver få utlopp, so to speak. Och dels så förstår man inte hur någon kan gå till tjejer som inte mår bra, för det är de som hamnar i prostitution. Killar ser på och känner för sex på ett annat sätt än tjejer, och förstår man det så fattar man också att de här tjejerna är skadade. Hur glada de än ser ut.

Ja, det där andra du skriver stämmer ganska väl, det är något man som tjej ibland får "stå ut med" tills man vet om det är bara sex eller något mer. Men ibland har man tröttnat på det momentet och letar efter någon som det blir mer tydligt med att det är seriöst, eller att man väntar med sexet för att man inte orkar ha kallt sex en gång till.

Låt folk välja att göra vad de själva vill, och det inkluderar yrke. Tvinga inte på en offerkofta på varenda hora i världen, de är vuxna kvinnor och gjorde sina val.
2017-11-14, 11:41
Medlem
Citat:

Vad är skillnaden? Hur ser kvinnor på sex enligt dig?
Jag kan garantera dig att kvinnor, enligt min erfarenhet, alla har sett sex som något ofint, något som inte betyder ett skvatt. Kvinnor har tagit mig förgivet och trots att sexet har varit bra och peronkemin riktigt bra (ibland så perfekt att man direkt vet att det är vi) så har det likväl skitit sig ändå.

Anledningen tror jag är att kvinnors känslor är ett större hinder för dem själva än vad killen har för brister. Deras känslor är vad som styr dem och vad som styr dem kan vara externa faktorer som inte har med killen att göra. Då spelar det ingen roll hur mycket killen anstränger sig.

Och om sex betydde något för kvinnor så skulle de visa att killen betydde nåt för honom men med tanke på att varje kvinna har 8 miljoner kukar att välja mellan så är slit och släng attityden ständigt närvarande. Man bryr sig inte om andra.
2017-11-14, 12:04
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Som vanligt ska du in och tramsa. Världen kretsar inte kring dig. Att kvinnor har känslolös sex är deras eget fel för de tror att mannen ska göra allt. Hade ni tagit er tid och försöka förstå er på er själva hade ni inte behövt rida onödig kukarusell. Sluta se er själva som barn så kanske ni växer lite.
2017-11-14, 14:10
Medlem
SkepticalHippos avatar
Redan från början var det lite oklart om tråden verkligen hörde hemma i Relationer och samlevnad. Nu har diskussionen spårat förbi hur mycket pengar ensamstående föräldrar får, hur föräldrasituationen i andra länder är, om prostitution ska vara tillåtet och otaligt mycket mer tjafs.

Därför stängs den nu. Jäkligt bra argument ska till om den ska öppnas. Det har spårat för långt för att tråden ens ska kunna städas på ett begripligt sätt.

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in