Citat:
Ursprungligen postat av
Dynami
För det första, dessa kvinnor i Thailand som väljer att tillbringa sin tid med dessa loosers som åker dit i annat syfte än sola, äta god mat, uppleva naturen osv gör den ENDAST för pengarna. Att du inte förstår det visar bara hur träffad du blev. Men det är upp till dig och hur du väljer att leva ditt liv.
Det är ganska tydligt hur träffad du känner dig när jag uttrycker min avsky för feta äckliga gubbar som köper unga kvinnor, vare sig det är i Thailand eller av trafficing offer i sverige.
Att förstå sig på hur andra människor, vare sig kvinnor eller män, fungerar i andra delar av världen har inget med intelligens att göra, jo, lite, man måste vara intelligent nog att ta till sig andras kultur, åsikter, värderingar, viktigast är dock social intelligens, jag tror det är där du fallerar totalt. Du har helt enkelt blivit en gammal sur gubbe, ingen vill vara med en gammal sur gubbe, vare sig kvinnor eller män.
Så var vi där igen, "losers", "äckliga gubbar!" bla bla bla bla.
Inser du att ditt inlägg bidrar med absolut ingenting? Inser du att det ENDA man ser när man läser din goja är: "jag gillar inte vad som sägs i denna tråd! så därför ska jag vräka ur mig massa barnsligt skitsnack som ingen egentligen bryr sig ett skit om, i ren östrogen-rage!" ?
Lyssna nu riktigt noga: Jag är 29 bast, lång, väldigt vältränad. Tro mig, jag känner mig allt annat än "träffad" när du snackar om feta äckliga gubbar. Dock kan erkännas att jag känner förakt för hatiska människor som dig med sådana förutfattade meningar och ilska mot människor som tänker och känner på annat sätt än du.
För att ge det en sista chans: INGEN har förnekat att pengarna skapar attraktionskraften, vad jag argumenterar emot är att kvinnorna dras till männen bara för att DE VILL HA PENGARNA, nej, de dras till männen för att männen är av stora resurser - en mans attraktionskraft är dynamisk och relativ till kvinnan och hennes egna status.
Det spelar ingen roll om mannen befinner sig i Thailand, Indonesien, Polen eller Norge. NÄR MANNEN HAR mycket högre status/resurser än kvinnan, så kommer kvinnan känna en attraktion för mannen som utan denna status och makt ej kan existera. Du hittar fenomenet i Väst också, kändisar, NHL spelare, fotbolls-stjärnor - ENORM attraktionskraft, på grund av statusen och resurserna.
Skillnaden här är att den "vanliga mannen" inte har någon relativ hög status till den "vanliga kvinnan", således varför kvinnor ej dras till dessa män på samma sätt.
Vet faktiskt inte om det är värt att fortsätta förklara förklara detta för dig, du är tydligt inte den mest klipska av människor och kommer bara tappa bort dig själv i mitt tankeresonemang.