2017-09-21, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sundbergaren
Intressant tråd. Jag instämmer med dig fullständigt.

Något mer jag tänkt på just nu är att kvinnors "fria sexuella uppvaknande" blasket har lett till en enorm misär bland män.

Tänk om man såg det som kvinnors plikt att sexuellt tillfredsställa och välja män.

Tänk om vi folket valt att göra det till en av de stora samhällsfrågorna. Hur ska vi lösa sexuell spänning, hur ska vi avstigmatisera den? Börja utbilda oss, göra experiment, forska kring ämnet. Istället är det en stor jävla stigmatisering av det.

Detta har lett till att svenskarna nu inte föder barn. Vår generation, antar att vi alla är runt 1990-talet, borde verkligen sprida vårt dna så mycket som möjligt. Släpp tanken att en per en. Knulla sprid dna bland flera honor. För det kommer behövas.

Visst är det så, men det är inte bara misär bland män, kvinnorna är mer miserabla än någonsin, ironiskt nog. Samhällssystem är destruktivt för män och kvinnor, det verkar dock som att majoriteten av kvinnor saknar den analytiska förmågan till att förstå detta, de verkar kunna se världen enbart från sina egna ögon, när de hör någonting likt detta så sätter de sig därmed per automatik i defensiv position och lägger lock på öronen.

Kvinnor är till mångt och mycket barn, de förstår inte sitt eget bästa.
2017-09-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Om du på fullaste allvar tror det handlar om pengarna i sig, så har du återigen visat dig ha i princip noll koll hur attraktion mellan könen fungerar.

Vill också uppmärksamma läsare av inlägget att lägga märke till Dynamis känslomässigt uppspelta respons. "Snuskgubbar!!"", "ful som ett sprängt skithus!"#, "din luns!"

Ser ni? Ser ni vad som händer när kvinnor eller white knights får sin världsbild ifrågasatta, de klarar inte av det över huvud taget, hela världsbilden rasar samman och de vet inte längre hur de ska betee sig.

Mer utvecklad respons:

Nog handlar mannens attraktionskraft i thailand om pengar (och status), detta betyder dock nödvändigtvis inte att tjejerna är attraherade BARA FÖR ATT DE VILL HA pengarna - nej, det är mannens resurser som väcker den primitiva instinkten hos kvinnan, hon blir sedan - i hennes huvud - de facto "attraherad", VAD SOM GÖR henne attraherad är irrelevant, känslorna är där, kemikalierna i hjärnan flödar för fullt, därefter kommer rationaliseringarna till det känslomässiga tillståndet och varför hon är attraherad (hon hittar på sina egna anledningar: "he is so nice!", "so handsome!", "so tall!").

Det är också av stark statusmarkör att vara västlänning i Thailand, perceptionen av dig som man är helt annan än den i väst. Jag rekommenderar att ta en titt på rooshv-forumet där män rapporterar upplevelserna i thailand, det handlar alltså om 21åriga relativt fattiga unga snubbar från väst som drar ner och blir uppraggade av rika thai-brudar som åker runt i finfina bilar. Varför? Status, perceptionen av mannens status, det är det allt handlar om. Kvinnorna behöver inte hans pengar, men han är likförbannat attraktiv, på grund av statusen i sig.

Men som sagt, det krävs ett kunnande och en intelligenskvot över snittet för att förstå sig på detta, något som du uppenbarligen saknar, således kommer du aldrig kunna förstå världen och för alltid leva i ignorans.

För det första, dessa kvinnor i Thailand som väljer att tillbringa sin tid med dessa loosers som åker dit i annat syfte än sola, äta god mat, uppleva naturen osv gör den ENDAST för pengarna. Att du inte förstår det visar bara hur träffad du blev. Men det är upp till dig och hur du väljer att leva ditt liv.

Det är ganska tydligt hur träffad du känner dig när jag uttrycker min avsky för feta äckliga gubbar som köper unga kvinnor, vare sig det är i Thailand eller av trafficing offer i sverige.

Att förstå sig på hur andra människor, vare sig kvinnor eller män, fungerar i andra delar av världen har inget med intelligens att göra, jo, lite, man måste vara intelligent nog att ta till sig andras kultur, åsikter, värderingar, viktigast är dock social intelligens, jag tror det är där du fallerar totalt. Du har helt enkelt blivit en gammal sur gubbe, ingen vill vara med en gammal sur gubbe, vare sig kvinnor eller män.
2017-09-21, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Hej cooling. Vad cool du är som går emot strömmen och låter det citerade stå under din egna text.

Jo roidornot har visat sina tinderkonvos.

Adolf Hitler kunde jobba som agent/infiltratör och tjäna enkla pengar men han tog den hårda vägen och byggde upp en rörelse och offrade sitt liv för det han trodde var rätt och som kunde motverka det dåliga samhället tyskland var på 20-talet

Allt är inte så svart vitt kära "jag leker cool för jag citerar under mitt svar"

Det är ett fenomen jag uppmärksammat många gånger, jag vill påstå att det är otroligt vanligt för kvinnor att "gå till attack" på detta sätt när en man "gnäller", så att säga.

Min slutsats är denna:

En man som gnäller över kvinnor, är i regel en man som inte får många kvinnor (annars skulle han inte gnälla!!! eller hur, mooon?), en man som inte får många kvinnor, måste vara långt ned i hierarkin. En man som är långt ned i hierarkin är per definition "beta" och "svag". Svaga män ses ned på av kvinnor, då de inte har något att hämta hos svaga män, svaga män kan inte "ge dom" något.

Jag tror, att för att kvinnor rent mentalt, rent psykologiskt, ska klara av att ta en mans åsikter seriöst och börja reflektera kring dem, så måste mannen ha högre status än dom. Då, och bara då, kan det han säger tas seriöst.

Därav problemet här: Svaga män kan inte komma någonvart. Om dom INTE diskuterar fenomenet, så händer absolut ingenting. OM dom börjar diskutera fenomenet, så är dom "bittra män som inte får ligga, gå och lägg dig loser!".

Män som inte får komma till, är i en sits dom är väldigt väldigt svår att ta sig upp ur.
2017-09-21, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
För det första, dessa kvinnor i Thailand som väljer att tillbringa sin tid med dessa loosers som åker dit i annat syfte än sola, äta god mat, uppleva naturen osv gör den ENDAST för pengarna. Att du inte förstår det visar bara hur träffad du blev. Men det är upp till dig och hur du väljer att leva ditt liv.

Det är ganska tydligt hur träffad du känner dig när jag uttrycker min avsky för feta äckliga gubbar som köper unga kvinnor, vare sig det är i Thailand eller av trafficing offer i sverige.

Att förstå sig på hur andra människor, vare sig kvinnor eller män, fungerar i andra delar av världen har inget med intelligens att göra, jo, lite, man måste vara intelligent nog att ta till sig andras kultur, åsikter, värderingar, viktigast är dock social intelligens, jag tror det är där du fallerar totalt. Du har helt enkelt blivit en gammal sur gubbe, ingen vill vara med en gammal sur gubbe, vare sig kvinnor eller män.

Så var vi där igen, "losers", "äckliga gubbar!" bla bla bla bla.

Inser du att ditt inlägg bidrar med absolut ingenting? Inser du att det ENDA man ser när man läser din goja är: "jag gillar inte vad som sägs i denna tråd! så därför ska jag vräka ur mig massa barnsligt skitsnack som ingen egentligen bryr sig ett skit om, i ren östrogen-rage!" ?

Lyssna nu riktigt noga: Jag är 29 bast, lång, väldigt vältränad. Tro mig, jag känner mig allt annat än "träffad" när du snackar om feta äckliga gubbar. Dock kan erkännas att jag känner förakt för hatiska människor som dig med sådana förutfattade meningar och ilska mot människor som tänker och känner på annat sätt än du.

För att ge det en sista chans: INGEN har förnekat att pengarna skapar attraktionskraften, vad jag argumenterar emot är att kvinnorna dras till männen bara för att DE VILL HA PENGARNA, nej, de dras till männen för att männen är av stora resurser - en mans attraktionskraft är dynamisk och relativ till kvinnan och hennes egna status.

Det spelar ingen roll om mannen befinner sig i Thailand, Indonesien, Polen eller Norge. NÄR MANNEN HAR mycket högre status/resurser än kvinnan, så kommer kvinnan känna en attraktion för mannen som utan denna status och makt ej kan existera. Du hittar fenomenet i Väst också, kändisar, NHL spelare, fotbolls-stjärnor - ENORM attraktionskraft, på grund av statusen och resurserna.

Skillnaden här är att den "vanliga mannen" inte har någon relativ hög status till den "vanliga kvinnan", således varför kvinnor ej dras till dessa män på samma sätt.

Vet faktiskt inte om det är värt att fortsätta förklara förklara detta för dig, du är tydligt inte den mest klipska av människor och kommer bara tappa bort dig själv i mitt tankeresonemang.
2017-09-21, 18:40
Medlem
Citat:
Hej.

Du har rätt men ännu en gång, skit i svenska kvinnor. Det kommer ta ett tag innan de blir "bra" igen efter en förändring av samhället. Varför ska du slösa tid på att fixa detta? Du kommer inte precis få skörda frukten av ditt arbete.
Svenska kvinnor är missnöjda och det kommer bara att bli ännu värre. Om svenska kvinnor vill leva under Sharialagar i framtiden så får de göra det.

Skaffa dig en familj med en riktig kvinna istället. Du måste inte nödvändigtvis flytta från Sverige (kanske i framtiden) men du kan inte ha ett seriöst förhållande med en svensk kvinna.

//Siegestor
2017-09-21, 18:41
Medlem
Till TS.

Några enkla tips som kanske kan hjälpa dig på traven att träffa snygga, attraktiva, roliga kvinnor.

1. Ta hand om dig, se till att ha en vältränad kropp, alltid hel och ren och lukta för guds skull aldrig svett eller annan skit.
2. Var mycket måttlig med alkohol, rök helst inte framför henne om hon inte själv är rökare.
3. Visa att du är en ambitiös man, se till att vara positiv och hjälpsam.
4. Var ingen surgubbe, var glad, humoristisk, generös.
5. Ha egna intressen, häng inte upp dig på henne, visa att du är en intressant person.

Kan du med gott samvete bocka av dessa 5 punkter så är det väldigt märkligt om du inte lätt attraherar snygga, positiva, roliga kvinnor.
2017-09-21, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Du har rätt men ännu en gång, skit i svenska kvinnor. Det kommer ta ett tag innan de blir "bra" igen efter en förändring av samhället. Varför ska du slösa tid på att fixa detta? Du kommer inte precis få skörda frukten av ditt arbete.
Svenska kvinnor är missnöjda och det kommer bara att bli ännu värre. Om svenska kvinnor vill leva under Sharialagar i framtiden så får de göra det.

Skaffa dig en familj med en riktig kvinna istället. Du måste inte nödvändigtvis flytta från Sverige (kanske i framtiden) men du kan inte ha ett seriöst förhållande med en svensk kvinna.

//Siegestor

Så är det, jag kommer att vilja skaffa familj någon gång i 30 års åldern och en svensk kvinna kommer det sannerligen inte bli i alla fall, att skaffa familj med en svensk kvinna idag är som att försäkra sig om framtida misär, skilsmässa och splittring, tyvärr.

Jag finner dock av någon anledning glädje av att prata om ämnet, ett slags inre driv att försöka förklara fenomenet och varför det ligger till som det gör, då majoriteten av människor faktiskt inte har den blekaste aning och bara accepterar det som "lag", mer eller mindre.
2017-09-21, 18:44
Medlem
Citat:
Dock kan erkännas att jag känner förakt för hatiska människor som dig med sådana förutfattade meningar och ilska mot människor som tänker och känner på annat sätt än du.

Kasta inte sten i glashus, visar bara på bristen av det du försöker påskina att du besitter
2017-09-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Du gör ju bara ännu mera reklam för att kvinnor/vita riddare saknar läsförståelse ju mer du kommer med samma mantra.

Nej, detta är mina krav på kvinnor som jag vill vara med så då är det inte mer än rätt att man lever upp till samma krav själv.

Jag har aldrig haft problem att hitta snygga, vältränade, positiva, ambitiösa kvinnor. Och det i sverige, inte i forna Sovjetunionen eller asien.
2017-09-21, 19:18
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Det är kvinnorna som är förlorarna. Förstår du inte det?

Individualism är roligt när man är 15-30. Därefter sjunker kvinnornas värde DRASTISKT.

De kvinnor som inte är i en kärnfamilj innan 30 är förlorade.

95% av alla män är mer intresserade av 18-åringen än 30-åringen.

Det vi ser är enormt många ensamstående mammor i 30-årsåldern som ingen 8-10/10 vill ha.
Korrekt.

Lösaktiga kvinnor förstår inte hur radikalt deras värde inför män minskas när de bedriver hor. Ingen vill sedan ha en 3-barnsmamma och ta hand om någon annans skitungar.

Detta är som sagt en moralfråga. Eliminera moralens källa och du får all lösaktighet, hor, lögn, hyckleri, sodomi, förvrängda könsroller och allmänt fördärv. Den sanna kärnfamiljen är kristen, och enbart riktig kristendom löser sådana här samhällsproblem.
2017-09-21, 20:50
Medlem
Citat:
Så är det.

alltså såhär. vill börja med dina poänger. IT åldern har revolutionerat världen och våra psyken. att ständigt få pling i telefonen ändrar ALLT. du behöver inte vänta, längta känna dig ensam på samma sätt om en drömfiktion bekräftar dig i tid och otid.

vad ska vi göra åt detta? är öppen för dina ideer och perspektiv frågan är otroligt intressant har själv betalt ett högt pris genom att stå utanför att social media utom skype (och en och annan dejtsajt i korta men intensiva perioder)

sen måste du se dina egna bias och perspektiv i allt. tror vi är rätt lika. kanske har med vilket typ av mamma man har, hade din en traditionell roll? sen att börja söka tidigt, fiska på nätet i en tid då vissa andra med annan uppfostran inte gör det (har fokus på annat vad vet jag) tror jag formar ens syn på kvinnor. jag har trots min medelmåttiga i bästa fall attraktionskraft ett stort don juan komplex. drömmer om gamla ex särskillt i dessa tider när meningen med livet är att framställa den perfekta instagram bilden av sig själv som är en lögn med det kryddar så att säga saknaden hos en nostalgiskt lagd man.

slutligen vill jag skriva några rader om att ge upp svenska tjejer. den vägen gick jag. det optimala skulle jag säga är att träffa en andra generationens invandrare i sverige då ni delar så att säga båda världsbilderna. ett pris som kan kommas att betala om du skaffar sydländsk fru är sjuklig svartsjuka. sen är inte världen heller så annorlunda instagram och facebook och e dating finns i thailand, afrika och ukraina också...
2017-09-21, 22:37
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Först av allt så kanske det är dags att lägga ned det hela: "det är ER DET ÄR FEL PÅ, ERA MISSLYCKADE BITTRA MÄN!" nu, kan du för EN GÅNGS JÄVLA SKULL FATTA att det måste finnas en anledning till denna STÄNDIGT ÖKADE GRUPP MÄN som är "bittra" ? Hur är det med din logik, failade du matematik A i gymnasiet? Är det inte LITE MÄRKLIGT att det såkallade "kvinnohatet" blir vanligare och vanligare och har växt sig jävligt stark de senaste åren? KANSKE, bara KANSKE det kan FINNAS en bakomliggande JÄVLA orsak? Ska det vara så jävla svårt för din geleklump där uppe att förstå det? INSER DU att det inte längre går att förkasta med: "muh det är bara en liten del högljudda män!" - det där kanske fungerade för 20 år sen, men nu går det inte längre, hela jävla ballongen håller på att sprängas nu och det är EXAKT samma sak som med invandringspolitiken. Idiotiska nollor fullkomligt vägrar se vad som håller på att hända i ren Bagdad Bob anda, "muuuuuhhhh nothing to see here!! det är bara en liten liten liten liten liten del onda rasistiska patriarkala vita män!!" .. Wupps SD 25%, vad hände?? oj oj oj hur ska vi lösa detta!!!!

Herrejösses så blind vissa är, saknar ni förmåga över huvud taget att se mer övergripande?

Nu efter min lilla rant: Nej, det behöver nödvändigtvis inte ha med mannen att göra om det "inte går att hitta en kvinna" - Det kan de facto ha att göra med:

1. Samhällssystemet
2. Kvinnorna

Hur kan detta komma sig? Ta en svensk "vanlig man" i Sverige som har stora problem, sätt honom i Thailand, registrera honom på Tinder. Helt plötsligt kommer mannen vara en gående jävla gud hos brudarna, WUUPS, samma man, samma höjd, samma vikt, samma intressen, samma åsikter, samma utseende, samma frisyr. Varför är detta? Hur kan det komma sig att hela perceptionen hos mannen förändras? SAMMA MAN går från att behöva kämpa och slita som en oxe för att ens få till en date med en kvinna 3 poäng fulare och fetare än honom, i ett land, för att i ett annat land ha 23åriga primadonnor suktandes efter honom.

Varför? Pengar, status, är såklart förklaringen. Mannen är högre än kvinnan där, således ses han upp till och är attraktiv.

Nu är såklart din instinktiva respons: "Men flytta till thailand då!", lågintelligent som du är, nu är dock grejen den att det INTE LÖSER PROBLEMET I HELHET ÖVER HUVUD TAGET, Sverige remains the same, systemet är fortfarande förstört, det kommer INTE rädda landet, det kommer INTE rädda utvecklingen. Kan du åtminstone FÖRSÖKA förstå att ett land behöver män och kvinnor som ser upp till varandra och respekterar varandra? Ett land behöver en dynamik på marknaden som är någorlunda balanserad, det är den INTE i Sverige.

Och nej, en absolut överväldigad majoritet av förhållanden är INTE lyckliga, inte över huvud taget. En majoritet av förhållanden går åt helvete, i en majoritet av fallen är kvinnorna initiativtagarna. Kvinnor är otrogna i en mån aldrig tidigare skådat, kvinnor dumpar till höger och vänster, kvinnor har SJUK SEXUELL MAKT. Män har blivit ubertofflar och det syns i kvinnors ögon när de diskuterar om sin pojkvän.

Man måste vara rejält blåögd och verklighetsfrånvänd om man på fullaste allvar tror att förhållanden i Sverige 2017 är "lyckliga". Jag vill föreslå att det aldrig någonsin varit sämre än vad det är just nu, och värre kommer det bli.

Nåja, jag kan i alla fall gotta mig med att jag ser problemen komma, medan många andra blåögda jönsar saknar förmågan över huvud taget att se något alls, precis som med invandringspolitiken som jag började uppmärksamma redan tidigt 2000-tal som väldigt ung.

En lugn sansad fråga resulterar i en bisarr vansinnesrant. Det är iofs väldigt underhållande och läsa dina och dina gelikars förvirrade strunt. Andra har redan konstaterat att kvinnorna i Thailand inte alls är attraherade av männen. De ser en vandrande plånbok.

När det gäller att det är en minoritet av män som tänker så här, så är det min erfarenhet. Kanske för att jag har bott i stan (Sthlm) så länge. Om det skulle vara så, att fler män än jag tror tänker så här, så skakar det om min uppfattning på en punkt: Jag har i många år kallat mig en stolt anti-feminist, och bråkat med kvinnor som anser att feminism inte är förlegat 2017. Om de idiotiska pojkarna i den här tråden är ett spår representativa, av ens ett litet segment av populationen, så måste jag tänka om där. I så fall behövs feminism fortfarande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in