2014-01-11, 12:25
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiptraxxx
Jag hoppas de släpper ritz 88 som officiell dvd. Bästa de gjort efter appetite :-B

http://www.discogs.com/Guns-N-Roses-In-New-York/release/2590184
Citera
2014-01-18, 22:33
Medlem
Fjantors avatar
Närbild: Guns n' Roses
23:00 - 00:00 Idag, 18 januari 2014

TV4 fakta..
Citera
2014-01-22, 09:49
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Ni som är riktigt frälsa i Guns n' Roses, hur skulle ni reagera om ni visste att de skulle spela live i den närmsta storstad som ni befinner er till?

Själv skulle det vara lite blandade känslor, att ändå få se Axl Rose uppträda fast än det inte kan jämföras mot hans storhetstid och att få höra alla gamla goa låtar från Appetite och Illusion. Jag tror jag skulle ha gått.

Problemet som jag ser det med att Axl och vänner fortsätter som Guns N' Roses är väl främst att de (Axl) verkar hävda sig som att det fortfarande är Guns N' Roses, som att Izzy-Duff-Slash-Matt-Steven m.fl. inte verkade spela någon roll när folks "våta drömmar" är att åka tillbaka till sent 80-tal / tidigt 90-tal och se bandet som blev ett av världens största band. Att de använder namnet Guns N' Roses i sig har jag inga problem med.. Alla som går på en show borde vara väl medvetna om att det inte är originella bandet de kommer få se så de lurar inte direkt någon.

Väldigt få äldre band är i den originella uppsättningen eller den eftertraktade uppställningen, det gör knappast att alla borde lägga av eller liknande, men det finns snyggare och fulare sett att sköta det på.

Jag är inte speciellt upphetsad över dagens Guns N' Roses, men visst skulle jag kunna tänka mig att gå och se de. Är det en bra spelning (vilket jag inte tvekar på att de kan prestera) skulle jag även kunna lägga ut en slant på det!
Citera
2014-01-22, 12:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Jag såg Guns N' Roses 06 i Stockholm.

Och visst hade det varit skoj och se de andra dårarna men framförallt var man ju där för låtarna. Jag var då 17 och tyckte det var asball. Axl sjung ju faktiskt bra då.

Nuförtiden tycker jag dock Guns N' Roses är astråkiga. Men dom är ju en del av min tonårsperiod och musikaliska uppväxt
Citera
2014-01-28, 21:01
Medlem
Fjantors avatar
Såg Guns i Globen -91 på Lördagen och sen i Berlin -92..
Skulle aldrig nedlåta mig att se "nya" Guns..inte en chans..
Dom har haft sin storhetstid och det är inte nu....

Guns n´Roses är inget utan Slash, Izzy och Duff.....
Oki kanske klarar mig utan Izzy då Gilby gjorde ett ganska bra jobb..
Citera
2014-03-13, 13:06
Medlem
Mirzahers avatar
Min (enligt mig själv) väldigt balanserade topplista:

1. Estranged: Utan tvekan en av de bästa gitarrinsatserna på någon låt någonsin. Väldigt dynamisk låt, som med sina 9 minuter ger en väldigt fulländad känsla efter varje genomlyssning.

2. Yesterdays Väldigt underratead när det kommer till diverse topplistor som finns utspridda på internet. Tycker att texten är trevlig med ett upplyftande budskap. Hamnar högt på grund av minnen kopplade till låten.

3. You Could Be Mine Förutom det extremt episka introt med dual-gitarrerna, och den allmänt aggressiva tonen i detta praktstycke, är det ett väldigt känsligt och genomtänkt stycke enligt mig. Även den stick-liknande delen som sedan bygger till ett sorts klimax i låten är en väldigt bra addition till den redan fantastiska låten.

4. Paradise City Denna låt brukar alltid landa högt på topplistorna, men har enligt mig kanske spelats lite för mycket för sitt eget bästa. Det är helt klart en av de bästa låtarna som någonsin har gjorts, och förtjänar kanske att vara högre på listan, men jag sätter den här på grund av sin allmänna status som deras "bästa låt".

5. November Rain Denna episka 9-minuters "ballad" är helt klart ett av de sista mästerverken av sin tid. 9 minuter av total musikalisk och lyrisk eufori, som helt klart är den bästa "ballad" som någonsin gjorts, past present and future.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------

*Denna lista återspeglar så klart bara min egen åsikt, och kan såklart diskuteras
Citera
2014-04-18, 14:12
Medlem
Geomeisters avatar
Slash featuring Myles Kennedy And The Conspirators - Apocalyptic Love inhandlades idag. Vad tycker folket om Myles Kennedy?
Citera
2014-04-20, 13:04
Medlem
Helt enormt egentligen så stora GNR blev med tanke på hur kort tid de var aktiva ( räknar inte AXL + coverband) och hur få skivor de gav ut. Helt enormt!!
Citera
2014-04-20, 19:26
Bannlyst
De förlorade svänget när Adler slutade, utan adler inget gnr :-S
Citera
2014-04-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiptraxxx
De förlorade svänget när Adler slutade, utan adler inget gnr :-S

De förlorade en redig tårtbit av deras identitet när Adler "slutade", ja. Det berodde dock inte på honom. Adler var en heroinjunkie som inte var besatt någon vidare egenskap annat än att han var originaltrummis. Sorum var långt mer teknisk bakom trummorna och hade ett överlag bättre spel. Det blir svårt för ett smutsigt gatuband att behålla sin identitet och mentalitet när debutplattan säljer som smör i solsken och jetsetlivet breder ut sig.

Guns N' Roses dog med succén och Stradlins avsked tog med sig en stor del av drivet, kunskapen och den professionalism som krävdes för överhuvudtaget fungera som band. "Use Your Illusion" är fantastiska plattor med några låtar som är sprungna ur hjärtat, men majoriteten saknar ju den glöd som "Appetite" för alltid kommer att förknippas med.

Band som åker katapult ur ingenting rakt ner i allting och lite till... det ska krävas mycket för att inte implodera i sig självt.
Citera
2014-04-30, 19:51
Medlem
keysters avatar
Äh men fy fan va han ser ut http://www.truemetalhead.com/2013/01/fat-axl-rose-walks-around-with-cane.html
Citera
2014-05-18, 09:52
Bannlyst
Ska spela igenom skivan Appetite Of Destruction nu, en riktig klassiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in