Min (enligt mig själv) väldigt balanserade topplista:
1. Estranged: Utan tvekan en av de bästa gitarrinsatserna på någon låt någonsin. Väldigt dynamisk låt, som med sina 9 minuter ger en väldigt fulländad känsla efter varje genomlyssning.
2. Yesterdays Väldigt underratead när det kommer till diverse topplistor som finns utspridda på internet. Tycker att texten är trevlig med ett upplyftande budskap. Hamnar högt på grund av minnen kopplade till låten.
3. You Could Be Mine Förutom det extremt episka introt med dual-gitarrerna, och den allmänt aggressiva tonen i detta praktstycke, är det ett väldigt känsligt och genomtänkt stycke enligt mig. Även den stick-liknande delen som sedan bygger till ett sorts klimax i låten är en väldigt bra addition till den redan fantastiska låten.
4. Paradise City Denna låt brukar alltid landa högt på topplistorna, men har enligt mig kanske spelats lite för mycket för sitt eget bästa. Det är helt klart en av de bästa låtarna som någonsin har gjorts, och förtjänar kanske att vara högre på listan, men jag sätter den här på grund av sin allmänna status som deras "bästa låt".
5. November Rain Denna episka 9-minuters "ballad" är helt klart ett av de sista mästerverken av sin tid. 9 minuter av total musikalisk och lyrisk eufori, som helt klart är den bästa "ballad" som någonsin gjorts, past present and future.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------
*Denna lista återspeglar så klart bara min egen åsikt, och kan såklart diskuteras