Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-11, 13:56
  #1
Medlem
Känner mig tvungen att berätta lite här nu. Normalt sett så går ju musiksmaken mer eller mindre i perioder, man börjar lyssna på ett eller flera band, lyssnar mycket eller mindre, och sen "tröttnar" man och går vidare(Även om man fortf tycker bandet/n man lyssnat på är bra).

Nu har jag lyssnat på Guns n' Roses nästan oavbrutet i 3-4 månader, gått från ena plattan till andra å sen tebaks. Kan inte tröttna på nåt sätt, tröttnar man på några låtar så finns där 20 andra i annan stil. Lyssnat på Guns n Roses mer eller mindre så länge jag kan komma ihåg, men inte förräns nu på senare tid jag insett att det utan tvekan måste vara världens bästa hårdrocksband.

Vad har dem? Runt 10 låter som verkligen är SKITBRA, 10-20 till som är bra? Dem 10 låtarna som är riktigt bra är dessutom inte bara riktigt bra, dem är oslagbara mästerverk.

För er oupplysta så måste jag tipsa om några låtar, som för normala människan är mer eller mindre okänd:
Estranged (Inte ens med på greatest hits albumet, mest underskattade låten i världshistorien?)
Rocket Queen ("Ahh den där känner jag igen"? Blir bara bättre och bättre för varje gång, som med alla andra GNR låtar I O F S)
Nightrain (varför stavas den alltid så? Bättre och bättre för varje gång, den med)


Ladda hem 'Live era' albumet nu och inse storheten.
Citera
2006-01-11, 15:18
  #2
Medlem
Capones avatar
Rocket Queen och Nightrain är mina favoritlåtar. Kan hålla med om att "Appetite"-plattan är värd att hyllas. Deras övriga releaser vill jag inte ens upplåta plats till i min skivsamling.
Citera
2006-01-11, 15:23
  #3
Medlem
heartagrams avatar
Du påstår dig vara ett riktigt fan och uppmanar folk till att "ladda hem" skivorna? fnys.

Edit: Håller dock med om att G 'N R är äckligt bra, lyssnar på dem minst 4-5 timmar i veckan.
Citera
2006-01-11, 15:26
  #4
Medlem
Den idiot som går å köper en CD-skiva(FÖrlåt, CD-skivOR) för att han/hon fått ett tips på internet vinner nog pris i dumhet, eller?
Citera
2006-01-11, 15:28
  #5
Medlem
heartagrams avatar
Gillar man bandet borde man ju vilja att alla ska köpa deras skivor, men skitsamma.

Ligger du inne med några konsertdvd's eller?
Citera
2006-01-11, 15:34
  #6
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag gillar Guns'n'Roses skarpt. Förknippar många av deras låtar med sommarlov och trevliga stunder tillsammans med polarna. Varma minnen m.a.o. Tycker det är trist att de splittrats och dragit varandra inför domstol för ekonomiska oegentligheter.

Kan utan tvekan säga att det är ett av få band som jag verkligen kommer lyssna hela mitt liv på. De har så många bra låtar att det är för många att namnge men November Rain kommer spelas på min begravning om de återfinner min kropp.
Citera
2006-01-11, 15:37
  #7
Medlem
Aquabots avatar
Ett av musikhistoriens bästa rockband, helt klart. Rocket Queen är min absoluta favorit med dom och Appetite är historiens näst bästa skiva (endast slagen av TSoPtC av Refused).

Nightrain hette ett billigt skitvin som grabbarna brukade dricka varje dag under tiden i "Hell House", deras lägenhet.


Är det förresten någon annan än jag som föredrar Izzys gitarrspel framför Slash'? Jag tycker jag verkar vara ganska ensam om den åsikten...
Citera
2006-01-11, 15:37
  #8
Medlem
heartagrams avatar
Håller med, tycker det är synd att dem inte kan hålla sams. Du kan tänka dig vilka konserter det hade kunnat bli om inte Axl blivit en paranoid pillerknaprare. Jämför tex. med Kiss, Rock the nation konserten från 2004 går inte av för hackor! Kunde varit kul med en GNR-konsert i dessa dagar!
Citera
2006-01-11, 15:39
  #9
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartagram
Håller med, tycker det är synd att dem inte kan hålla sams. Du kan tänka dig vilka konserter det hade kunnat bli om inte Axl blivit en paranoid pillerknaprare. Jämför tex. med Kiss, Rock the nation konserten från 2004 går inte av för hackor! Kunde varit kul med en GNR-konsert i dessa dagar!

Absolut. Mina polare var på konsert med dem på Råsunda, själv var jag inte med och det grämer mig än idag

Dock verkar en återförening omöjlig men hoppas kan man. Dock går det bra för Velvet Revolver och jag kan tänka mig att de tycker det är skönt att slippa Axl och hans nycker.
Citera
2006-01-11, 15:41
  #10
Medlem
heartagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Absolut. Mina polare var på konsert med dem på Råsunda, själv var jag inte med och det grämer mig än idag

Dock verkar en återförening omöjlig men hoppas kan man. Dock går det bra för Velvet Revolver och jag kan tänka mig att de tycker det är skönt att slippa Axl och hans nycker.

Har du någon koll på vad övriga bandmedlemmar pysslar med förutom Slash? Hörde talas om ett nytt G 'N R?
Citera
2006-01-11, 15:42
  #11
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartagram
Gillar man bandet borde man ju vilja att alla ska köpa deras skivor, men skitsamma.
Jaså, varför då? Blir musiken bättre för Axl kan köpa en till Ferrari?
Citera
2006-01-11, 15:43
  #12
Medlem
WSEs avatar
Trevligt band. Vh1 brukar köra deras videor och dom såg faktiskt ganska coola ut på 80-talet. Andra rockband från den tiden ser bara ut som ett gäng transvestiter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback