2006-01-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burning flag
Jahapp undrar ifall CD kommer i år då.

2005 skulle ju vara the year of Guns n roses enligt "Merck" deras "manager"?.
Men nejdå inget hände, och nu säger dom att 2006 kommer vara ett väldigt intressant år för både GnR och Iron maiden.

CD är ju inte den enda cdn Axl jobbar på, han kommer släppa en trilogi ifall ni inte visste om det .
Ifall alla släpps samtidigt alá "Use your illusion" vet ingen.

Sen ryktas det om att nya GnR ska ha en låt med på i soundtracket för "The da vinci code" filmen.

En NY trilogi? Om han nu planerar att släppa mer än 1 skiva lär det ju vara CD och UYI 3? Därav trilogi
Citera
2006-01-13, 12:07
Medlem
Det finns då ingen som är mer rock n röll som Slash. Han har ju varit kliniskt död å allt en gång.
Guns n' roses "comeback"-försök där 2000 eller 2001 eller när det var då Axl gjorde ett deseperat och taffligt försök att återuppliva guns på nån gala ( om jag inte minns fel) var så skrämmande att jag nästan sket på mig. Han såg helt grotesk ut.För att inte tala om bandet .
Det var bättre förr *hytter med näven*
Citera
2006-01-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarloVonSexron
Det finns då ingen som är mer rock n röll som Slash. Han har ju varit kliniskt död å allt en gång.
Guns n' roses "comeback"-försök där 2000 eller 2001 eller när det var då Axl gjorde ett deseperat och taffligt försök att återuppliva guns på nån gala ( om jag inte minns fel) var så skrämmande att jag nästan sket på mig. Han såg helt grotesk ut.För att inte tala om bandet .
Det var bättre förr *hytter med näven*

2001 såg han helt normal ut, man ser tom hans magrutor! Och inga jevla dreadlocks eller vad det är han har nu/hade 2002/03.
Citera
2006-01-13, 14:02
Medlem
äjss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Äh, Guns N Roses är det ultimata glambandet medan Mötley Crüe har baserat sin karriär på några hits och skrivit en bra bok... Det är ingen smaksak, det är objektiv fakta...
guns n roses och glam går inte ihop, tyvärr. det är som att sätta ac/dc och vincent invasion på samma skala, när ac/dc är fetaste svettrocken som finns typ.
motley crues karriär består nog väldigt mycket av knark och jack daniels, för den delen.

och ja, texten på it tastes good, dont it? symboliserar att guns n roses är ett väldigt femininvänligt band.
Citera
2006-01-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griip
2001 såg han helt normal ut, man ser tom hans magrutor! Och inga jevla dreadlocks eller vad det är han har nu/hade 2002/03.
Då var det givetvis 2002/03 jag menade. Har ingen som helst tidsuppfattning. Dreadsen( eller var det inte flätor?)var då inget att hänga i julgranen.*ryser*
Citera
2006-01-13, 14:09
Medlem
Bästa dvdn med GnR? Live?
Citera
2006-01-13, 14:10
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äjs
guns n roses och glam går inte ihop, tyvärr.
Det finns ju många olika varianter av glam... 70's glam (Bowie), glampunk (NY Dolls), 80's hårrock (Poison), sleeze (WASP), etc... För att göra det hela ännu mer komplicerat kan dessutom en och samma grupp tillhöra flera av dessa genrer... Jag skulle dock placera in GNR i sleeze-facket...
Citera
2006-01-13, 14:19
Medlem
Cataclysms avatar
Gillar de riktigt mycket.
Tycker att de flesta låtar är bra. Har en hel del faviroter.
Breakdown är helt klart underskattad låt, inledningen av den låten är otroligt bra. One in a million - helt klart bra.
Citera
2006-01-13, 14:54
Medlem
Linuzzzzs avatar
Jag är ett riktigt inbitet Gn'R-fan.
Lyssnar bra mycket på dem och relaterade band.
Axl är en av världens bästa låtskrivare genomtiderna och Alsh är helt enkelt en gud.

Längtar enormt mycket till Chinese Democracy kommer ut även om jag är lite besviken på Axl, bara går och skaffar nya medlemmar. Men dem kan ju verkligen spela. CD kommer nog bli ett mästerverk, allt Axl gör blir mästerverk!

Har runt 50 DVD-bootlegs som jag kollar på ganska ofta också. Grymt bra liveband!
Citera
2006-01-13, 15:23
Medlem
äjss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det finns ju många olika varianter av glam... 70's glam (Bowie), glampunk (NY Dolls), 80's hårrock (Poison), sleeze (WASP), etc... För att göra det hela ännu mer komplicerat kan dessutom en och samma grupp tillhöra flera av dessa genrer... Jag skulle dock placera in GNR i sleeze-facket...
sleaze: motley crue, vv invasion, hanoi rocks, w.a.s.p, alla andra 983495 mer eller mindre lyckade sleaze/glam band från 80 talet. svårt att sätta MC och GNR på samma skala, dvs sleaze. skulle hellre kalla det för hårdrock, kanske inte 100% pure som ac/dc dock (för att gnr blandar med blues o allt möjligt skit).
Citera
2006-01-13, 15:37
Bannlyst
Ett helt ok band.

Men ändå lite för mycket lagom....

En medelmåttig gitarrist, en halvbra sångare, ojämna låtkompositioner, lite väl skramliga ibland.....

Det var häftigt när Use your illusion I och II kom - två dubbelalbum släppta samtidigt. Det hade man aldrig varit med om innan.

En del låtar kommer att leva vidare.....men....nja...

7 på en 10-skala.
Citera
2006-01-13, 16:04
Medlem
damienthorns avatar
faktum är att jag inte gillade GNR speciellt mycket när de slog igenom. De var ju "det" bandet ett tag - tillsammans med Metallica och Nirvana. Jag var mer inne på metallica.

Men för ett par år sedan plockade jag fram GNR's plattor, med Appetite i spetsen, igen och fastnade helt. De gjorde tidlös musik som håller än idag.

Såg förresten att Steven Adler var på Sverigeturne med sitt Adler's Appetite för ett halvår sedan eller nåt. Någon som såg dem? Spelade typ på mindre pubar i mellanstora städer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in