2015-10-14, 20:50
Medlem
NorthSNKRs avatar
Många källor inom branschen verkar spå en åtminstone temporär återförening.
Pengarna det skulle dra in är säkert en stark motivering...
Ingen bryr sig om en ny platta, utan scenariot blir troligen att den klassiska uppsättningen spelar på ett par festivaler.
Passa på att gå på den första spelningen isf, man vet aldrig hur länge det håller

https://www.youtube.com/watch?v=l_vXLHPYYG8
Citera
2015-11-14, 00:14
Medlem
Ja, och nu verkar det bli av. trots MB s försök att tysta mig igår. Vetefan vad som står på hans/hons agenda men jag tycker det är en god nyhet i musiksammanhang https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.rocknytt.net%2Fnyhete r%2F18129-guns-n-roses-pa-aterforeningsturne-med-k lassisk-line-up

yeah
Senast redigerad av Bommullspinnar 2015-11-14 kl. 00:18.
Citera
2015-11-15, 09:21
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Ingen bryr sig om en ny platta, utan scenariot blir troligen att den klassiska uppsättningen spelar på ett par festivaler.
Värt att komma ihåg är dock att den klassiska uppsättningen består av Axl, Slash, Duff, Izzy och Steven. Allt annat vore trams. Och släng för helvete bort Dizzy!!
Citera
2015-11-15, 20:12
Medlem
Rebali179s avatar
antingen blir det riktigt bra eller skit.
Samtidigt så undrar man hur det kommer gå.

Slash slutade eftersom han inte orkade med allt strul och skit från Axel Rose
Citera
2015-11-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Ja, och nu verkar det bli av. trots MB s försök att tysta mig igår. Vetefan vad som står på hans/hons agenda men jag tycker det är en god nyhet i musiksammanhang

Citat:
Reports have recently come out saying that the band has been offered gigs in Australia, Sweden and Portugal — although reps for the band have refused to comment.
- saxat från Rocknytts länk till Dish Nation.

... herrejävlar. Det där är ju bara ett rykte givetvis - men herrejävlar, man hamnar ju likt förbannat på stolskanten direkt. Det kanske kan bli av ändå. Man bör nog också komma ihåg att samtliga medlemmar närmar sig femtio-års åldern. Det är inga nyrika rockdivor som svansar runt i lädertights och bär sitt ego på utsidan. Det händer mycket på 25 år. Jag hoppas vidare.
Citera
2015-11-19, 23:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag skulle absolut gå och se dom ifall en spelning var aktuellt.
Citera
2015-11-20, 11:38
Medlem
zerxezs avatar
Med alla pengar han tjänat borde arslet Axl Rose ha råd att anlita några låtskrivare. Han har mäktat med ETT genomuselt album på 20 år
Citera
2015-11-20, 11:39
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Värt att komma ihåg är dock att den klassiska uppsättningen består av Axl, Slash, Duff, Izzy och Steven. Allt annat vore trams. Och släng för helvete bort Dizzy!!
Ja, som dom var när de uppträdde på den inspelade spelningen på The Ritz i NY 1988. Då var dom oslagbara.
Citera
2015-11-21, 05:58
Medlem
Steven Adler är den enda jag inte vill se på en reunion. Hans stroke har satt djupa spår i hans trummande och han är för teknisk dålig för att spela UYI låtarna.
Citera
2015-11-21, 09:30
Medlem
Trumpeters avatar
Jag tror kanske inte det kommer att så bli bra, men ändå kul om det skulle ske. Lite nostalgi.
Citera
2015-12-06, 15:09
Medlem
Gautamas avatar
Har det kommet nån mer info om eventuell återförening?
Citera
2015-12-06, 19:33
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Har det kommet nån mer info om eventuell återförening?
Det senaste jag läste är från brittiska musiktidningen NME, 27/11 och 4/12.

G n'R säljer merchandise med originalmedlemmarna på, något som p.g.a. rättigheter och tvister inte borde kunnat ske om Axl och Slash inte lyckats enas om rättigheter för detta.

Sedan viskar visst festivalkällor om att bandet ska vara bokat till några brittiska festivaler i originalsättning 2017. Efter det att deras åtaganden på andra håll ska ha upphört.

27 november, http://www.nme.com/news/guns-n-roses/89991

Rumours that Guns N' Roses will reunite in 2016 have increased after the band began selling new merchandise that features the group’s original line-up.

As of today, fans can visit Guns N’ Roses’ website and buy gifts such as blankets and a hockey jersey emblazoned with the band's 'Appetite For Destruction' album cover. Also available is a cross with catoon versions of the five original band members as skeletons.

4 december, http://www.nme.com/news/guns-n-roses/90142

The original Guns N' Roses line-up are reportedly set to play two UK festivals in two years' time.

Loaded claims that an insider source has said the original band line-up will headline the Isle Of Wight and Download festival in 2017.

It's believed that a comeback tour won’t happen for another two years to allow Rose and Slash complete all their existing commitments.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in