2013-09-14, 18:11
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Axl blev rånad och rånaren sa "Do you know were you´re? You´re in the jungle and it´s time to die" jag kommer inte ihåg exakt vilka ord som användes, men historien om vakten stämmer iaf inte.
Det där stämmer väl inte?
I boken "Welcome to the jungle" sägs det att det handlar om New York och absolut ingen rånare.
Och på "ritz-konserten" säger han att

"About 5 or 6 years ago I hitch-hiked here (meaning New York) and ended up stuck out in the middle of this place, climbed up on onto the freeway, and this little old black man comes up to me and my friend with about 10 bucks between us and says "You know where you are?? You're in the jungle baby. You're gonna dieeeee"
Citera
2013-09-14, 20:49
Medlem
keysters avatar
Ibland får man känslan av att människor skriver bara för sakens skull och delar med sig av "fakta" dom själva hittat på. Vart Guns kända genom att spela covers? Att Axl skulle ha blivit rånad och rånaren myntade uttrycket "Do you know where you are? Youre in the jungle baby, youre gonna die!". Att samma uttryck sas av nån sorts "ärrad" whitetrash som "stämplade hans pass" när han kom till L.A....från Indiana?
Citera
2013-09-14, 21:08
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Det där stämmer väl inte?
I boken "Welcome to the jungle" sägs det att det handlar om New York och absolut ingen rånare.
Och på "ritz-konserten" säger han att

"About 5 or 6 years ago I hitch-hiked here (meaning New York) and ended up stuck out in the middle of this place, climbed up on onto the freeway, and this little old black man comes up to me and my friend with about 10 bucks between us and says "You know where you are?? You're in the jungle baby. You're gonna dieeeee"
Mitt fel, du hade rätt. Det var ett tag sedan jag "forskade" om bandet.
Citera
2013-09-15, 07:38
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyster
Ibland får man känslan av att människor skriver bara för sakens skull och delar med sig av "fakta" dom själva hittat på. Vart Guns kända genom att spela covers? Att Axl skulle ha blivit rånad och rånaren myntade uttrycket "Do you know where you are? Youre in the jungle baby, youre gonna die!". Att samma uttryck sas av nån sorts "ärrad" whitetrash som "stämplade hans pass" när han kom till L.A....från Indiana?
"Stämpla passet" är ett bildligt uttryck. Typ, säga åt någon hur det är.

Men visst, den där anekdoten kanske inte var solid. Jag återgav vad jag hört i en dokumentär. Vi får väl erkänna att forskningsläget på denna punkt är omstritt.
Citera
2013-09-15, 10:59
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
"Stämpla passet" är ett bildligt uttryck. Typ, säga åt någon hur det är.

Men visst, den där anekdoten kanske inte var solid. Jag återgav vad jag hört i en dokumentär. Vi får väl erkänna att forskningsläget på denna punkt är omstritt.

Förlåt men har aldrig nånsin hört uttrycket "stämpla passet". Skulle alltså det betyda att nån säger åt en annan person "hur det är"? Vad hette dokumentären du såg? Den verkar inte ha gjort sin research alls då det är väldigt, väldigt, väldigt allmänt känt hur "Welcome to the jungle" uttrycket kom till.

Jag tycker att det är skitkul att folk tar sig tid att diskutera, bidra med lite smaskiga anekdoter mm om mitt absoluta favoritband genom tiderna. Jag tittar in ganska ofta och blir löjligt glad när nån lyckats hitta nån gammal konsert från typ -87 eller liknande som får mig att återbesöka min ungdom för en liten stund. Keep it up!
Citera
2013-09-19, 11:01
Medlem
Geomeisters avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Pv_-LNOHfEQ

Gamla trummisen Matt Sorum har vänt kappan rätt mycket och håller nu på med en konstskola. Här berättar han om det projektet för den intresserade!
Citera
2013-11-14, 20:22
Bannlyst
Endel gnäller över sångarens röst, men jag tycker rösten är unik och spännande.
Citera
2013-11-14, 20:46
Medlem
Adelaides avatar
Guns N Roses är väl splittrade nu? Visst gigar de ju fortfarande, men det är väl för fasen inte "riktiga" Guns N Roses längre då alla nyckelmedlemmar inte längre är kvar och att de hade ett uppehåll i hela 15 år?

Nej, Guns N Roses dog på 90-talet. "Guns N Roses" som gigar runt idag är Axl Rose's tribute band. Det är ju bara han och så en massa "randoms" som står på scenen.

Om du går och ser Robert Plant, så säger du väl för fasen inte att du sett Led Zeppelin? Right?
Citera
2013-11-16, 00:22
Avslutad
Sitter här med en halvt uppdrucken vinflaska vid sidan om mig och "November Rain" strömmar ur högtalarna. Är inne i ett alldeles ljuvligt ögonblick; stråkarna smeker mig som den kyliga höstvinden en tisdagsmorgon, pianot får hjärtat att dansa till musiken och sången är kärlek i romantisk anda. Det här är så fint. Vad musik berör alltså.
Citera
2014-01-06, 23:46
Medlem
Paatiences avatar
Ni som är riktigt frälsa i Guns n' Roses, hur skulle ni reagera om ni visste att de skulle spela live i den närmsta storstad som ni befinner er till?

Själv skulle det vara lite blandade känslor, att ändå få se Axl Rose uppträda fast än det inte kan jämföras mot hans storhetstid och att få höra alla gamla goa låtar från Appetite och Illusion. Jag tror jag skulle ha gått.
Citera
2014-01-07, 02:41
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Ni som är riktigt frälsa i Guns n' Roses, hur skulle ni reagera om ni visste att de skulle spela live i den närmsta storstad som ni befinner er till?

Själv skulle det vara lite blandade känslor, att ändå få se Axl Rose uppträda fast än det inte kan jämföras mot hans storhetstid och att få höra alla gamla goa låtar från Appetite och Illusion. Jag tror jag skulle ha gått.

Jag såg dem i Globen för några år sedan och det var riktigt bra. Samtidigt har jag förstått att showerna är, precis som alltid, väldigt ojämna. Ibland är kvaliteten under all kritik och ibland helt suverän. Nuförtiden säker mycket beroende på Axls dagsform. Förr var nog hela bandet inblandade mer i diverse aktiviteter som flyttade fokus från det viktiga.
Citera
2014-01-08, 08:14
Bannlyst
Jag hoppas de släpper ritz 88 som officiell dvd. Bästa de gjort efter appetite :-B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in