2019-06-25, 19:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Någon annan än jag som diggar låten One in A Million stenhårt?
Jag tycker den låten är okej. Texten är ju inte PK direkt.
Citera
2019-06-25, 21:46
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag tycker den låten är okej. Texten är ju inte PK direkt.

nej precis, men den måste ju vara gjord med glimpten i ögat då Slash är mulatt, haha.
Citera
2019-06-28, 10:36
Medlem
Steven Adler inlagd på sjukhus. Lär ha knivskurit sig själv!

https://www.expressen.se/noje/guns-n-roses-stjarnan-ford-till-sjukhus-efter-knivhugg/
Citera
2019-06-28, 21:48
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Steven Adler inlagd på sjukhus. Lär ha knivskurit sig själv!

https://www.expressen.se/noje/guns-n-roses-stjarnan-ford-till-sjukhus-efter-knivhugg/

Vad tragiskt! Läser i artikeln att han tidigare haft stroke x 2 och en hjärtattack. Det var mer än jag kände till. Visste bara om den stroke han fick 1996 orsakad av en speedball. Jaja, nu är han ytterligare ett steg längre bort från Guns. Trillat dit igen?
Citera
2019-11-22, 13:55
Medlem
ostfrallan39s avatar
Någon som hört något om Axl? Man hör ju inte så mycket från den kungen längre.
Citera
2019-12-14, 18:48
Medlem
Rebali179s avatar
Guns n Roses ska till sweden Rock Festival
Vad tror ni om setlistan
Citera
2019-12-14, 19:59
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostfrallan39
Någon som hört något om Axl? Man hör ju inte så mycket från den kungen längre.

Känns som att återföreningen kom 10-15 år för sent för att jag ska orka engagera mig på allvar.
Min känsla är att svenskarna har ett ljummet intresse för bandet. Det är stor skillnad mot för när Guns och Metallica var de största banden på planeten 1991-1992. Sen att Axl skärpt till sig på senare år gör att det inte längre finns några skandaler eller avbokade gigs att skriva om. Men vi får se om media intresserar sig mer nu när de kommer till Sweden Rock.
Citera
2019-12-14, 20:02
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Känns som att återföreningen kom 10-15 år för sent för att jag ska orka engagera mig på allvar.
Min känsla är att svenskarna har ett ljummet intresse för bandet. Det är stor skillnad mot för när Guns och Metallica var de största banden på planeten 1991-1992. Sen att Axl skärpt till sig på senare år gör att det inte längre finns några skandaler eller avbokade gigs att skriva om. Men vi får se om media intresserar sig mer nu när de kommer till Sweden Rock.
Med tanke på hur bra dom var på Friends så vettefan alltså.
Jag tycker dom kom i precis rätt tid och att dom verkligen presterade.
Citera
2019-12-14, 20:12
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Med tanke på hur bra dom var på Friends så vettefan alltså.
Jag tycker dom kom i precis rätt tid och att dom verkligen presterade.

Tänkte främst på mediebevakningen som inte är densamma. Plus att jag har svårt att engagera mig på allvar då Adler och Stradlin saknas från original lineupen. Var ett rätt stort fan när det begav sig. Det är inte riktigt samma längre när en 57 år gammal Axl studsar runt på scen. Den där farliga imagen är som bortblåst. Den där sortens musik ska utföras av ett hungrigt ungt band. Inte ett gäng gubbar.
Citera
2020-01-13, 19:36
Medlem
ostfrallan39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Tänkte främst på mediebevakningen som inte är densamma. Plus att jag har svårt att engagera mig på allvar då Adler och Stradlin saknas från original lineupen. Var ett rätt stort fan när det begav sig. Det är inte riktigt samma längre när en 57 år gammal Axl studsar runt på scen. Den där farliga imagen är som bortblåst. Den där sortens musik ska utföras av ett hungrigt ungt band. Inte ett gäng gubbar.

Visserligen är de inte lika bra då adler och stradlin var med, och Axl ger mig lite musse-pigg vibbar. Men de är fortfarande grymma och slash är alltid on top.

Det bandet som spelar nu var också det band som hade den farliga imagen, tycker jag bara gör det extra episkt och får en respektera deras musik mer.
Citera
2020-01-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Någon annan än jag som diggar låten One in A Million stenhårt?

Mycket bra låt. Dock inte direkt PK. Var väl nåt tumult då den släpptes att fans uppmanades bojkotta bandet osv pga texten.
Citera
2020-01-14, 04:56
Medlem
Autumnals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Mycket bra låt. Dock inte direkt PK. Var väl nåt tumult då den släpptes att fans uppmanades bojkotta bandet osv pga texten.

Ja, jag tycker också att den är bra Roligt också att den innehåller ord som nigger och faggot. Fast på den nya, förlåt jag vet inte ordet, heter det återutgåva? På den skivan så fick inte låten vara med tror jag inte? Skitfånigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in