Citat:
Ursprungligen postat av
Gurbi
Mönstrade nu innan jul och blev inskriven som militärpolis, men måste göra en kompleterrande prövning i mars. Undrar om någon gjort detta tidigare och kan förklara lite va testerna kommer gå ut på. Försvarsmaktens hemsida blir man inte så mycket visare av "Fysiska prov där din styrka, kondition och spänst kommer testas och utvärderas." Vill mest veta vad man ska få göra så man kan förberada sig ordentligt.
En vän gjorde KP för MP förra våren. Förebered dig på det värsta. Det lär börja runt åtta nån dag och ta slut runt lunch-middag, tror det var dagen därpå men kan missminna mig. De började med att åka ut till LSS uppsala. Väl där sprang de en mil, därefter var det vattenfys, (lite livräddning, hoppa ifrån femman, samt vattenfys=trampa vatten och hålla armarna över huvudet i ett oändligt antal minuter), därefter va det liten lunch på bussen påväg tillbaka till Livgardet. Sedan var det marsch har jag för mig i cirkus 3-5 timmar. Sedan satte vi upp tält, orienterade i mörker, blev väckta och marscherade tillbaka (typ 4-5 km). Då var det BIP-test och multitest. Begränsat med mat och sömn, tuffaste han gjort innan AGU men va fett värt i efterhand att kötta sig igenom. Jävligt rolig utb hittills tycker h*n . Tveka inte att ställa frågor om du har några. Lycka till