2018-08-07, 04:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tack! Ska fundera lite på rutten. Det är nåt konstigt med den.
"Work is the curse of the drinking classes". Man dricker med stil och hyfs vet ja.
Lyssna på de absolut första orden i filmen till höger när PM får frågan om det är var nån mer ombord.
Han har nyss styckat och låter hur tvärsäker som helst när han svarar att det absolut inte var nån mer med. Det är som om han tror på det själv.

Återkom när du funderat mer.
Citera
2018-08-07, 04:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tycker jag också. Särskilt där han ligger stilla senare på natten innan han hamnar i Köge Bukt.

Gin och Tonic ÄR gott!
Han filmar väl och torterar. Då kan han väl inte köra samtidigt, svinet.
Citera
2018-08-07, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han filmar väl och torterar. Då kan han väl inte köra samtidigt, svinet.

Visserligen, men det gjorde han väl hela tiden därav hans incidenter med fartyg.

Ja, filmning lutar jag mot. Men egentligen är det var han exakt befann sig.

Det kanske vi aldrig får veta pga av andra säkerhetsaspekter.

Så det är den mer exakta rutten jag efterfrågar. Och just där.
Citera
2018-08-07, 05:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visserligen, men det gjorde han väl hela tiden därav hans incidenter med fartyg.

Ja, filmning lutar jag mot. Men egentligen är det var han exakt befann sig.

Det kanske vi aldrig får veta pga av andra säkerhetsaspekter.

Så det är den mer exakta rutten jag efterfrågar. Och just där.
Men det är ju i länken jag gav?
Tiderna är utskrivna och kl 00.50 passerar han Kastrup, 01.25 åker han förbi Dragør.
Sen står han stilla 02.15-03.05 snett utanför spetsen av Amager.
Citera
2018-08-07, 13:20
Medlem
Citat:
Tack. Blir kanonfint.
Den 10:e och 11:e ska Madsen få NOLL uppmärksamhet av mig i tråden. Jag ska fokusera på Kim.
ja, han den där sadisten ska raderas, nu får det bli slut på uppmärksamheten.
Citera
2018-08-07, 13:50
Medlem
Citat:
Det är snart 10 augusti och exakt 10 år sen han sänkte Freja och det datum han lurade med Kim ut i ubåten.

Som jag skrev för ett tag sen: både en sån som PM och även Johanna Möller tycks gilla just augusti. Särskilt runt den 10e...
Citera
2018-08-07, 13:50
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Den med ciggen ser ut som Falkenberg, han som vittnade och nyss frågade Ditte hur man gör för att besöka PM.
Marlboromannen syns överallt, alltid solbrillorna på. Lär väl vara Falkenberg då. Det är han som styr och ställer i videorna samt "pushar" fram PM som då framstår som lite pojkaktigt blyg. Medvetna roller, medvetet skådespeleri - i vart fall från Madsens sida.

Han frågade Deirdre, eller hur? Inte Ditte, örlogskaptenen
Lätta namn att blanda ihop, dock känns de som varandras ultimata motsatser.
Om det nu inte är en annan "Ditte" du menar. PM hade ju tyvärr en hel del "väninnor".

Satte samman en bild med några drömska "moments" av Deirdre King.
# Söndermanipulerad och trasig kvinna:
https://fuskbugg.se/p7CaG0fdb6/S_ndermanipulerade_Deirdre_King.jpg

Och så örlogskaptenen Ditte Dyreborg.
# Självständig, redig och klok kvinna:
https://fuskbugg.se/YcBcGcfeb0/_rlogskaptenen_Ditte_Dyreborg.jpg
Citera
2018-08-07, 14:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Som jag skrev för ett tag sen: både en sån som PM och även Johanna Möller tycks gilla just augusti. Särskilt runt den 10e...
Sker väl flest mord sommartid och augusti kanske är psykopaternas månad. Brytpunkten mellan sommar och höst/vinter kommer snart. Vid vägs ände, måste "få det gjort" då - medan sommaren fortfarande är kvar och innan kylan försvårar allt. Behoven måste tillfredsställas innan (sommar)- tiden rinner ut. Kan det vara något?
Och, hur är det med fullmånen runt den tidpunkten? Kanske lite psykopat-varulvs-måne?
Citera
2018-08-07, 14:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Sker väl flest mord sommartid och augusti kanske är psykopaternas månad. Brytpunkten mellan sommar och höst/vinter kommer snart. Vid vägs ände, måste "få det gjort" då - medan sommaren fortfarande är kvar och innan kylan försvårar allt. Behoven måste tillfredsställas innan (sommar)- tiden rinner ut. Kan det vara något?
Och, hur är det med fullmånen runt den tidpunkten? Kanske lite psykopat-varulvs-måne?

Det var faktiskt fullmåne just den dagen, ja.
Citera
2018-08-07, 15:31
Medlem
Citat:

Letar igen efter nåt jag läst om Magellan som gjorde världens första världsomsegling på 1500-talet. Han mördades och jag har för mej det också var 10e augusti. Hans skeppspojken var den bevisligen första person som lyckades korsa alla meridianer och komma tillbaks från utgångspunkten.

Ja, det är något med Augusti, särkilt runt den 10e, som skaver...
Citera
2018-08-07, 15:34
Medlem
Så här skrev jag 22/7 gällande augusti månad:

"Lite tankar om just 10e augusti:

Är det något speciellt PM gillar med just 10e augusti, tro? Även arbogakvinnan Johanna Möller tycks gilla augusti.

10aug 1519 – Ferdinand Magellan inleder den första världsomseglingen då 5 fartyg (Trinidad, San Antonio, Concepción, Victoria och Santiago) lämnar Spanien.

10aug 1628 – Regalskeppet Vasa sjunker.

10e aug 1969 – Medlemmar av Mansonfamiljen mördar Leno och Rosemary LaBianca, dagen efter att de mördat Sharon Tate och fyra andra

10e aug 1792 – Monarkin störtas genom ett uppror under Franska revolutionen.

10 augusti är den 222:a dagen på året i den gregorianska kalendern (223:e under skottår). Det återstår 143 dagar av året.

Augusti månad har också en speciell plats i djävulsdyrkarkretsar.
..
Citera
2018-08-07, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Marlboromannen syns överallt, alltid solbrillorna på. Lär väl vara Falkenberg då. Det är han som styr och ställer i videorna samt "pushar" fram PM som då framstår som lite pojkaktigt blyg. Medvetna roller, medvetet skådespeleri - i vart fall från Madsens sida.

Han frågade Deirdre, eller hur? Inte Ditte, örlogskaptenen
Lätta namn att blanda ihop, dock känns de som varandras ultimata motsatser.
Om det nu inte är en annan "Ditte" du menar. PM hade ju tyvärr en hel del "väninnor".

Satte samman en bild med några drömska "moments" av Deirdre King.
# Söndermanipulerad och trasig kvinna:
https://fuskbugg.se/p7CaG0fdb6/S_ndermanipulerade_Deirdre_King.jpg

Och så örlogskaptenen Ditte Dyreborg.
# Självständig, redig och klok kvinna:
https://fuskbugg.se/YcBcGcfeb0/_rlogskaptenen_Ditte_Dyreborg.jpg
Jag menar Våp-Ditte som gör hjärtan och blåser pussar på äcklet i rättegången. Han tog kontakt med henne på fb och undrade om hon besök PM än men det hade hon inte samt undrade hur turerna gick för att anordna ett besök. Det var ganska nyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in