2018-08-07, 01:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Asså ,nu trampar jag när i en liten kaninhåla igjen.. Jag kom ju inn i tråden på grund av just det här datumet, sen har jag lämnat mina ideer om at det var nåt spesiellt med datumet. För inte lenge sen skrev jag ju om att augusti passar bra för att göra skumma saker när det nu börjar bli lite mörkare på kveld/natt. Men..vad vet jag.
Välkommen in tillbaka - det här kaninhålet har jag varit i länge och tänker inte komma ut.
Han är så jävla fixerad vid symboler och pratar i halvgåtor, och det är nåt med sin "förstfödda bäbis".
Citera
2018-08-07, 01:49
Medlem
Citat:
Ja det är trist som faen. Jag åker ner till sommarstugan imorgon, tror faktiskt jag ska slenga ut en liten blomme i havet på fredagen.
Men du, fan vad konstigt att det är samma datum. Det var nåt skumt med Freja. Den blev ju som han sa byggd i frustrasjon och fick sen en maritim begravning. Jag får äckelvibbar av hela Freja.
Tänkte också på Kim Wall ikväll -du får förmedla tankarna från oss.
Citera
2018-08-07, 01:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är snart 10 augusti och exakt 10 år sen han sänkte Freja och det datum han lurade med Kim ut i ubåten.
Kanske han ville tajma in 10-årsdagen av sjöbegravningen med sina sadistiska lustar och "tillägnar" Freja sitt offer Kim? Som en "fin gest", han älskar ju sina farkoster, ser dem nästan som levande väsen.
Citat:
”Allt har en cykel – en födsel, ett liv och en död. Alla tre livsfaser kan vara vackra – om vi vill det.”
Citatet är från boken om Peter Madsen, skriven av journalisten Thomas Djursing.
Det handlar om Freya, den första ubåt Peter Madsen byggde och som han sänkte 2008.

Vid Flakfortet hängde Peter Madsen en begravningskrans i plast på periskopet innan han sänkte ubåten.
”Hon ligger i dag begravd på en tyst och vacker gravplats. Ljuset kommer och går på dagarna, vinter följs av sommar, och Freya försvinner långsamt”.

Enligt den danska tidningen BT som talat med förundersökningsledaren Jens Møller-Jensen lät polisen i förra veckan dykare titta närmre på Freya. Ubåten har en lucka öppen så att man kan ta sig in i vraket, vilket flera fritidsdykare lär ha gjort före danska polisen kom dit.
http://www.skd.se/2017/08/31/har-dykt-pa-madsens-forsta-sankta-ubat/
Citat:
Peter Madsens sänkte sin första ubåt, Freya, vid samma plats där vittnen enligt danska TV2 såg Kim Wall ombord på Nautilus på torsdagskvällen.

Madsen valde begravningsplatsen åt ubåten Freya för att han tyckte om att dyka där.

I boken ”Raket-Madsen”, skriven av journalisten Thomas Djursing, beskrivs hur Madsen öppnade fartygets skrovventiler, gick över till sin nya ubåt Nautilus och såg Freya sjunka. Sedan grät han.

– Det såg ut som att hon dök och det kom bubblor, säger Peter Madsen i boken.
Nautilus, ubåten som Madsen tros ha sänkt i fredags, skulle ta honom på en världsomsegling. Därför döptes den efter Kapten Nemos ubåt i Jules Vernes roman ”En världsomsegling under havet” och ”Den hemlighetsfulla ön”.

När ubåten döptes bad en konstnär från danska konstnärskollektivet ”Half machine” att ubåten skulle skyddas från ”mänsklig girighet och dumhet”.
– Det var ett av mitt livs största ögonblick
, har Madsen berättat i boken ”Raket-Madsen”.
Peter Madsens relation till sina farkoster är speciell.

När han i en intervju inför Nautilus dop talar om sin andra ubåt, Kraka, bryter han ihop.
Förut var Kraka drottningen. Inte nu längre. Jag kan inte låta bli att tänka på hur det är att vara ubåt och att vara ”second in command”.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-tarar-vid-forra-ubatsdramat/
Citera
2018-08-07, 01:54
Medlem
Citat:
Asså ,nu trampar jag när i en liten kaninhåla igjen.. Jag kom ju inn i tråden på grund av just det här datumet, sen har jag lämnat mina ideer om at det var nåt spesiellt med datumet. För inte lenge sen skrev jag ju om att augusti passar bra för att göra skumma saker när det nu börjar bli lite mörkare på kveld/natt. Men..vad vet jag.

Tror du utvecklat en extra känslighet för kaninhålet

Varma sommarkvällar och en fotogenlampa (ljus) är en kombo jag rankar högt.

En blomma vore en fin sak ... Tack.
Citera
2018-08-07, 01:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Välkommen in tillbaka - det här kaninhålet har jag varit i länge och tänker inte komma ut.
Han är så jävla fixerad vid symboler och pratar i halvgåtor, och det är nåt med sin "förstfödda bäbis".

Haha Ok,"back in the hole". Då får jag beretta nåt skumt... I första tiden jag var i tråden googlade jag hejvilt på Madsen och då hittade jag en märklig bild på honom. Han satt i sin värkstad och på sig hadde han en svetsmask. På denna svetsmask var det skrivet "SATAN" med ett uppochnervändt kors på varje sida. Ok, kanske inte så märkligt, det var kanske nån slags joke, men det som är märkligt är at bilden sen lenge är försvunnen från nätet. Jag har googlat måånga gonger,men nej den är borta. Varför tog någon bort just den bilden? Var det för att skydda Madsen, eller kanske sig själv? Jag tycker det är konstigt.
Citera
2018-08-07, 01:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Kanske han ville tajma in 10-årsdagen av sjöbegravningen med sina sadistiska lustar och "tillägnar" Freja sitt offer Kim? Som en "fin gest", han älskar ju sina farkoster, ser dem nästan som levande väsen.
http://www.skd.se/2017/08/31/har-dykt-pa-madsens-forsta-sankta-ubat/
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-tarar-vid-forra-ubatsdramat/
Den där livcykeldravlet när han leker PoetMadsen har jag funderat kring förut. Det är ett sånt där typiskt melodramatiskt jag-tänker-på-nåt-speciellt-när-jag-säger-det-här-men-vad-tänker-jag-inte-säga.

Han håller på med nåt barnsligt hemlighetshållande. Ler liksom i mjugg den onde fan.
Citera
2018-08-07, 02:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tänkte också på Kim Wall ikväll -du får förmedla tankarna från oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror du utvecklat en extra känslighet för kaninhålet

Varma sommarkvällar och en fotogenlampa (ljus) är en kombo jag rankar högt.

En blomma vore en fin sak ... Tack.

Jag ska göra det från allihopa i tråden.
Citera
2018-08-07, 02:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Haha Ok,"back in the hole". Då får jag beretta nåt skumt... I första tiden jag var i tråden googlade jag hejvilt på Madsen och då hittade jag en märklig bild på honom. Han satt i sin värkstad och på sig hadde han en svetsmask. På denna svetsmask var det skrivet "SATAN" med ett uppochnervändt kors på varje sida. Ok, kanske inte så märkligt, det var kanske nån slags joke, men det som är märkligt är at bilden sen lenge är försvunnen från nätet. Jag har googlat måånga gonger,men nej den är borta. Varför tog någon bort just den bilden? Var det för att skydda Madsen, eller kanske sig själv? Jag tycker det är konstigt.
Men jösses. DEN bilden skulle jag vilja se.
Det är ju helkonstigt att den togs bort. Det kan ju mkt väl vara nån som försökt rensa upp nätet och sina egna bilder när han blev hot stuff.

Tror det finns määängder med sjuka bilder med anspelningar på nazi och psykopater. Bara att han Bateman på whiteboarden vittnar om hur rubbat det var som "arbetsplats"..
Citera
2018-08-07, 02:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag ska göra det från allihopa i tråden.
Ja, tack, gör det. Känns fint <3 <3 <3
Citera
2018-08-07, 02:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Men jösses. DEN bilden skulle jag vilja se.
Det är ju helkonstigt att den togs bort. Det kan ju mkt väl vara nån som försökt rensa upp nätet och sina egna bilder när han blev hot stuff.

Tror det finns määängder med sjuka bilder med anspelningar på nazi och psykopater. Bara att han Bateman på whiteboarden vittnar om hur rubbat det var som "arbetsplats"..

Jag vet at blant andra Halfmachine tog bort saker från youtube iallafall. Tror flera av Madsens konstnär/pervovänner har mycket material på honom. Hans "propagandaminister" är också helskum.
Senast redigerad av kugutt 2018-08-07 kl. 02:17.
Citera
2018-08-07, 02:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Gör det! Tända ljus funkar inte ute nu annars vore det fint vid havskanten.
Lägg ett hjärta av snäckor eller stenar från oss i tråden, att du är just vid havet är extra fint. ♥

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, tack, gör det. Känns fint <3 <3 <3

Jo, men självklart ska jag göra det. Blir bra så.
Citera
2018-08-07, 02:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, men självklart ska jag göra det. Blir bra så.
Tack. Blir kanonfint.
Den 10:e och 11:e ska Madsen få NOLL uppmärksamhet av mig i tråden. Jag ska fokusera på Kim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in