Citat:
Det finns delar jag håller med om - andra inte.Lundins ex, Mariann satt i tv-sändningar direkt efter att hon ansökt om skilsmässa och pratade ut till det danska folket om att orsaken till avbrottet var att kom på att Lundin träffade andra kvinnor innanför murarna parallelt med M. Att han mördat fyra såg hon aldrig som anledning nog att inte inleda ett förhållande med honom. Morden var en bisak Lundins otrohet var det som fick henne att bryta upp.
Att M idag sitter och säger att hon inte visste något om Lundins person kan bara ses som bortförklaringar, bortförklaringar som du verkar köpa.
På samma vis som med Madsen cirkulerade Lundins rättspsykiatriska utredning i pressen sekunden efter domen avkunnades dag ut och dag in i media under flertalet med år. Precis som Madsens RPU plockade media ut allt som var smaskigt och precis som Madsens RPU talade man om att detta var det värsta man sett i en RPU.
Mariann kanske kan säga att hon missat detta men det tror jag inte på en sekund, självklart får du tro på den efterhandskonstruktionen men det är nog ett fåtal som är så naiva.
Lundin har t o m stämt två personer (straffelovens paragraf 267) för kränkning för att man drar upp hans personlighet gång efter annan, att man kallar honom psykopat, att man kallar honom "afstumpet" men ingen av stämmningarna har gett utdelning då "rätten anser att man får kalla honom det han är."
Finns ingen chans att varken Bettina eller Mariann missat Lundins psyke precis som ingen idag missat att Madsens personlighet. För uppmärksammade fall.
Att M idag sitter och säger att hon inte visste något om Lundins person kan bara ses som bortförklaringar, bortförklaringar som du verkar köpa.
På samma vis som med Madsen cirkulerade Lundins rättspsykiatriska utredning i pressen sekunden efter domen avkunnades dag ut och dag in i media under flertalet med år. Precis som Madsens RPU plockade media ut allt som var smaskigt och precis som Madsens RPU talade man om att detta var det värsta man sett i en RPU.
Mariann kanske kan säga att hon missat detta men det tror jag inte på en sekund, självklart får du tro på den efterhandskonstruktionen men det är nog ett fåtal som är så naiva.
Lundin har t o m stämt två personer (straffelovens paragraf 267) för kränkning för att man drar upp hans personlighet gång efter annan, att man kallar honom psykopat, att man kallar honom "afstumpet" men ingen av stämmningarna har gett utdelning då "rätten anser att man får kalla honom det han är."
Finns ingen chans att varken Bettina eller Mariann missat Lundins psyke precis som ingen idag missat att Madsens personlighet. För uppmärksammade fall.
För det första så gjorde hon slut på bas av att han träffade andra kvinnor. Det är helt sant.
Däremot finns aspekten att hon fortfarande var i den s.k sockervadden - helt hjärntvättad av sin egen förblindade och skeva förälskelse och involverad med en psykopat.
RETROAKTIVT har det dock gått upp en luma för henne och hon skäms uppenbart för tilltaget. Det lär vara jävligt små steg tillbaka pö om pö eftersom hon var fullständigt söndermanipulerad.
Det innebär även att falla tillbaka stundom i fel tankemönster. Det tar en enorm tid att återfå sina sinnens fulla bruk. Jag snackar åratal när det kommer till vad som snarare ter sig som sekterism, hjärntvätt eller i klass med Stockholms syndromet.
Omgivningen får nästintill sitta barnvakt och påminna vederbörande ihop med psykologhjälp. Psykopater ställer nämligen till en jävla oreda även om det inte ens kommer till en mördare.
Sen så kommer då fas 2 sett från omgivningen. Hur länge ska då en kvinna behöva ta skott från omgivningen om nåt sånt skett?
Det är just denna del jag protesterar högljutt mot - om nu målet och önskan samtidigt är att dessa ska återfå sitt förnuft.
Jag anser att det är en mycket skev inställning och snarare bottnar i nån lust att vräka ur sig och få nån sorts personlig tillfredsställelse. Kvinnan blir ställföreträdande för nån annan latent avsky via grov generalisering och nån sorts gruppstämpel:
Psykiskt sjuk, dum i huvudet, skev i skallen - för evigt förtappad.
Det är bara bortförklaringar som de sysslar med och som du nu åberopar vilket är det samma som att hon enbart ägnar sig åt dåraktigt självförsvar samt en offerroll.
No way back.
Jag köper inte detta synsätt eller inställning. Det finns säkert en grad av självrättfärdigande men det är tamejfan inte hela sanningen.
För övrigt anser jag att man ska titta på sin egen hand när man pekar på en person. Minst tre fingrar kommer peka tillbaka mot den egna personen så det kanske handlar om en viss grad självrannsakan i det hela.
Men det är min inställning och jag förväntar mig inte nån förståelse öht från ditt håll, lika lite som från vissa andra vars inställning är som cementerad.
Fortsättningsvis handlar det inte om att missa vem de har att göra med. De vet mycket väl vad de här männen gjort men det förskönas och blundas samt att de är alldeles för förstående och en tycka-synd-om faktor inträder men på en mycket överdriven nivå.
För övrigt har inte M missat hans RPU lika lite som nån missat Madsens men det är samma fenomen.
Flertal inbillar sig att det beror på en taskig barndom och det görs felsökningar på helt fel område då det snarare handlar om en psykopat som är obotlig. Om de bara fått mer kärlek så hade det inte blivit så här och de inbillar sig att de kan kompensera och råda bot. Psykopaten i sin tur matar på för fullt med en offerroll om att bara vara en missförstådd oskyldig sate.
Det är snedvridet men det handlar absolut inte alltid om varken psykisk sjukdom eller störning hos alla kvinnorna och jag är övertygad om att hela spektrat kring vad psykopati innebär inte gått in.
Fullblodspsykopater ska även ha spotlighten på sig eftersom de snabbeligen väver in de här oerhört lättfångade kvinnorna.
Det är nästintill identiskt vad som sker inom sekter med en gravt manipulerande sektledare.
Försvarar jag tossiga kvinnor som faller för helgalna män? Nope. Jag försöker däremot titta på hela bilden och vad fan det rör sig om. Fortsättningsvis om det går att förhindra att unga hamnar i klorna på en psykopat som är mästare på att manipulera samt anser att de som valt att komma bort från dyngan ska få en chans tillbaka och inte ständigt betraktas som kroniska dårar.
Senast redigerad av develi 2018-08-27 kl. 16:10.
Senast redigerad av develi 2018-08-27 kl. 16:10.