2018-04-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt. Det handlar om tidsspannet som inte stämmer enligt rättsmedicin sett till vad PM påstår.

Åklagaren frågade specifikt ut rättsmedicinaren på den punkten. 7 timmar var osannolikt sedan räknade åklagaren ned 6 tim, 5, 4 ... Om jag inte minns helt fel så sa hon att 3 tim kanske.

Har följt både ekstrabladet och bt liverapportering men läst igen om allt.

Nu hittar jag inte igen var man kan läsa all rapportering i efterhand, har provat sökfunktion utan lycka ..

Madsen brukar blanda ett korn av sanning försåtligt invävt i sina lögner. Det har han gjort genomgående vilket får mig att tro att han mördade henne strax innan han dök i Köge Bukt, släpade in henne i duschen för avblödning och därefter vilade (sov tvivlar jag på). Styckningen tror jag gick fort.

Han var nere på botten ca 4 timmar.
Citera
2018-04-07, 22:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan du länka till rättsläkarens uttalande att styckningen inte kan ha skett vid 0700 om KW dog vid 23. Det är ju detta jag efterfrågat hela tiden, men som develi av någon outgrundlig anledning vägrar presentera. Kanske du kan göra det istället då?

Eller sagt att det är osannolikt, det är ok för mig, det visar ju bara precis det jag sagt hela tiden, att det finns osäkerheter i detta, tvivel. Men var är rättsläkarens uttalande om tiden mellan döden och styckningen? Vi kan börja där

Har det gått 7 timmar efter KW död tills Madsens perforerade KW för att hon inte skulle flyta vilket han uttalade att han gjorde i samband med delningen av kroppen.

SVAR -Det är osannolikt i och med att skadorna är intill eller direkt i anslutning till döden.

Det betyder alltså att det inte är troligt öht eller i närheten och inte heller lämnas en öppning från expertisen att det kan vara på det viset. Fattar du inte nu kan jag inte hjälpa till mer.
Citera
2018-04-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu frågar du om helt andra saker än det mitt inlägg handlar om.

Men låt så vara, åsså funderar vi kring din frågeställning istället, som jag omformulerar så här, om det är ok för dig.

Kan allt det blod som hittades i ubåten, säga någonting om hur lång tid det gick mellan tidpunkten för döden, och tidpunkten för styckningen?

Du tänker att den som är död inte blöder så mycket. Det är sant, i viss mening. Stick hål på huden på den som är död, så blöder det inte så mycket.

Men, den som är död, bär fortfarande på ca 5 liter blod. Skär av halsen och häng kroppen upp och ner, så kommer det att rinna ut mycket blod.

När PM styckade KW, skar, eller sågade, han av några av kroppens största blodkärl. Även om det har gått flera timmar sedan döden, så kommer det då att rinna ut mycket blod.

Man skulle kunna jämföra med en vattenslang i trädgården. 20 meter vattenslang ligger på gräsmattan, ansluten till en kran i husväggen, som är påvriden. I andra änden av slangen finns ett munstycke som är stängt. Tänk nu att man sticker ett litet hål på slangen, det blir en skada på den, då kommer det att spruta ut vatten ur slangen, vid skadan.

Tänk nu samma scenario, men kranen i husväggen stängs av, och därefter sticker man hål på slangen. Det kommer nu inte att spruta vatten ut ur slangen, möjligen sipprar det ut en aning, men inte så mycket mer. Däremot, om man nu istället kapar slangen, skär av den helt och hållet, då kommer så gott som allt vatten i slangen att rinna ut där den kapades.

Slangen är som de större blodkärlen i kroppen, blodådrorna. När man är vid liv, och skadar sig, då blöder man, ibland kraftigt. När man är död, och får en skada, så blöder det inte så mycket, eller inte alls. Men om man halshugger den döda kroppen, då rinner det ut blod.

Följaktligen så kan vi inte dra några direkta slutsatser av mängden blod i ubåten, avseende tiden mellan döden och styckningen.

Allt ovanstående med reservation för att jag inte är rättsläkare till yrket

Men om han torterade henne och skar av hennes hals så lär det ha blödit rätt mycket eller hur? Därefter så kan det ha varit så att han väntat och sovit av sig sin eufori o styckat henne efter några timmar eller mer.
Citera
2018-04-07, 22:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren frågade specifikt ut rättsmedicinaren på den punkten. 7 timmar var osannolikt sedan räknade åklagaren ned 6 tim, 5, 4 ... Om jag inte minns helt fel så sa hon att 3 tim kanske.

Nu hittar jag inte igen var man kan läsa all rapportering i efterhand, har provat sökfunktion utan lycka ..

Madsen brukar blanda ett korn av sanning försåtligt invävt i sina lögner. Det har han gjort genomgående vilket får mig att tro att han mördade henne strax innan han dök i Köge Bukt, släpade in henne i duschen för avblödning och därefter vilade (sov tvivlar jag på). Styckningen tror jag gick fort.

Nej, det handlade strikt om cirkulationen inte att rättsläkaren gick med på 3 timmar.
Han ljuger och det finns inte en chans att han delade och perforerade kroppen efter 7 timmar inte heller efter 3 timmar. Skadorna visar att dom är betydligt färskare och vid dödstillfället. Alltså sticken nu som han påstår är till för att punktera för att ej flyta.

Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men om han torterade henne och skar av hennes hals så lär det ha blödit rätt mycket eller hur? Därefter så kan det ha varit så att han väntat och sovit av sig sin eufori o styckat henne efter några timmar eller mer.
Det har inte med blodet i mängd att göra utan alla stick och hål han gjort i kroppen speciellt dom i könet. Med blodutgjutningarna. Däremot kommer åklagaren att redogöra mer för sattelitstänk (danska)som hamnat på hans overall och där vill åklagaren leda in det hela på en misshandel innan döden.
Senast redigerad av Moosky 2018-04-07 kl. 22:25.
Citera
2018-04-07, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag har likaväl läst allt och sensmoralen är att PM's tidsspann dementeras (tid död-styckning). Hans berättelse blir osannolik (sju timmar).
Rättsläkaren beskriver allt ner till tio minuter - det beror givetvis helt på hur hon dog, hur långdragen själva dödsprocessen var. Hon ger exempel på att om nån blir skjuten så avstannar cirkulation snabbt.

Ja, jag tror också han blandar fragment av sanning med lögner av orsaker beskrivna tidigare:
En viss kärna av sanning som underlättar att ge flöde åt lögnen och dels att han är grandios och släpper små fragment av psykopatisk stolthet och njuter (dubbla budskap, sublimitet, analogi).
Sistnämnda är exakt vad han själv förbannar sig över i intervju med filmteamet, att det kan ligga honom till last - att han borde lära sig knipa käft..

Edit.
Kom att tänka på Levanders träffande uttryck om psykopater. De berättar inte, de håller presskonferens.
Senast redigerad av develi 2018-04-07 kl. 23:23.
Citera
2018-04-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu förutsätter jag förstås att det är EN person som har gjort det, och att det inte har kommit fram.

Jag tror att han eller hon inte vågade vara för blatant. Bara lägga lite mer på vågen, så att den tippar åt "rätt" håll.

Vi VET inte om det fanns någon regel om, att teknikerna/poliserna alltid måste vara tillsammans där minst två stycken som höll koll på varandra. Mest troligt inte, faktiskt. Jens o Jeppe kan mycket väl ha haft fri tillgång till Nautilus dygnet runt. Och som sagt: N var inte ordentligt bevakad, så egentligen kan vem som helst ha varit där. Typ en gammal ubåtsvän till M, vars fru M förfört, och som visste vilka filter det skulle vara.

För övrigt: hur förklarar du att filtren kunde vara helt rena?
Svar på det fetade: Därför att PMs tredje förklaring var lika lögnaktig som de första två förklaringarna.
Dessutom har jag inte läst att de var helt rena. Däremot saknades partiklar från kolmonoxidavgaser och andra avgaser som borde funnits där vid en sådan olycka.
Dina antaganden om Ditte Dyreberg saknar förankring i verkligheten. Tydligen tror du trångsynt, att bara för att du själv tycker att PM är oemotståndlig så ska alla andra kvinnor tycka det också.
Tom det stackars mordoffret som hade en ung pojkvän som hon var tokkär i.
Frågade på skoj vad min dotter och hennes väninnor i 30-års åldern tyckte om PM.
Svar-En gammal gubbe. Det kanske är annorlunda när man lär känna honom på djupet och över lång tid. Men KiM hade aldrig träffat PM förrän samma dag. Så hur du kan inbilla dig så mycket befängt skit om sex hit och dit är helt makalöst äckligt,ditt eget tant-snusk-tänk rent ut sagt. Och du har ju inga alls belägg eller bevis. Bara din egen fantasi.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-07 kl. 22:54.
Citera
2018-04-07, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det ser henne som svag kan man förmoda...
Bra reflektion även sett till psykopati.
Pyskopater föraktar andra människor, ser ner på dem - återigen via sin grandiositet. Kränker, hatar, avskyr i sin värre form.
Anser att det som betraktas som mer förfinade känslor (varma egenskaper eller vad man nu ska kalla det) som empati är en svaghet inom mänskligheten.
De kan dock "acceptera" vissa som möjligen har egenskaper som passar dem själva. Har svårt att hitta rätt ord då de varken besitter moral eller respekt eller bryr sig men jag tror du förstår vad jag far efter.
Senast redigerad av develi 2018-04-07 kl. 22:46.
Citera
2018-04-07, 22:51
Medlem
Citat:
Pyskopater föraktar andra människor, ser ner på dem - återigen via sin grandiositet. Kränker, hatar, avskyr i sin värre form.
Anser att det som betraktas som mer förfinade känslor (varma egenskaper eller vad man nu ska kalla det) som empati är en svaghet inom mänskligheten.
De kan dock "acceptera" vissa som möjligen har egenskaper som passar dem själva. Har svårt att hitta rätt ord då de varken besitter moral eller respekt eller bryr sig men jag tror du förstår vad jag far efter.
Ted Bundy förklarade i en intervju,-att om han såg rädsla i en kvinnas ansikte så inbjöd hon själv till det.
Dvs "Jag är rädd för dig" och då hade TB anledning att leva upp till hennes rädsla,-hon inbjöd själv till det.
Obs! Inte ordagrant citerat.
Citera
2018-04-07, 22:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Svar på det fetade: Därför att PMs tredje förklaring var lika lögnaktig som de första två förklaringarna.
Dessutom har jag inte läst att de var helt rena. Däremot saknades partiklar från kolmonoxidavgaser och andra avgaser som borde funnits där.
Dina antaganden om Ditte Dyreberg saknar förankring i verkligheten. Tydligen tror du trångsynt att bara för att du själv tycker att PM är oemotståndlig så ska alla andra kvinnor tycka det också.
Tom det stackars mordoffret som hade en ung pojkvän som hon var tokkär i.
Frågade på skoj vad min dotter och hennes väninnor i 30-års åldern tyckte om PM.
Svar-En gammal gubbe. Det kanske är annorlunda när man lär känna honom på djupet och över lång tid. Men KiM hade aldrig träffat PM förrän samma dag. Så hur du kan inbilla dig så mycket befängt skit om sex hit och dit är helt makalöst äckligt,ditt eget tant-snusk-tänk rent ut sagt. Och du har ju inga alls belägg eller bevis. Bara din egen fantasi.

Detta har jag redan kopierat in en gång idag, det är från EB:s liverapportering och vittnet är Ditte:

Forsvarsadvokaten spørger nu, hvordan vidnet har undersøgt ubådens filtre.
Vidnet fortæller, at man har afmonteret filtrene, taget billeder af dem og lavet en aftørring med klude af dem.
- Kludene var helt hvide. Der var ikke noget at se, siger vidnet.
- Det er din opfattelse, at der skulle have været sod på dem? Hvorfor?, spørger forsvarsadvokaten
- Det ville give en sortere røg, hvis tingene var foregået som fortalt, siger vidnet.
- Er det noget, du har undersøgt?, spørger advokaten
- Nej, siger vidnet.

Om det är D själv som fuskar, så övergör hon det. För alla fattar att de inte kunde vara helt rena, om de inte var nybytta.

Ja, men K:s pojkvän var ju inget särskilt. Han hade inte den där - jag höll på att skriva gudabenådade, men det blir ju fel, snarare djävulska - förmågan att charma kvinnor som M har när han lägger manken till. Och det gjorde han med K, helt säkert, oavsett vilka planer han hade för natten med henne.

Och jag tycker att det är omoget av kvinnor som är så gamla som 30, att se på en man på 46 som "en gammal gubbe". Faktiskt. I den åldern har man fattat att 40-50-åringar inte står med ena foten i graven, och även att åldrandet är mycket individuellt. M varken röker, dricker eller tar droger t.ex. - det måste vägas in. Det gör att han är åtminstone 15 år yngre i kroppen och hjärnan, än en jämnårig man som börjat med tobak och sprit i mellersta tonåren.
Citera
2018-04-07, 22:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Se i nåd till....
Citera
2018-04-07, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ted Bundy förklarade i en intervju,-att om han såg rädsla i en kvinnas ansikte så inbjöd hon själv till det.
Dvs "Jag är rädd för dig" och då hade TB anledning att leva upp till hennes rädsla,-hon inbjöd själv till det.
Obs! Inte ordagrant citerat.
Japp, jag vet vad du hänvisar till. Skuldbelägger motpart.
Skyll dig själv, du inviterade till det..
Sexualbrottslingar ägnar sig åt kognitiv förvrängning. Krumbuktar och förminskar händelser, skyller på offret, inbillar sig att offret rent av önskar utsättas för hemskheterna eller att offret inbjöd till sex.
Det går hand i hand med deras föraktfulla syn på medmänniskor.

Jag vill även betona ordval som "svaghet" då det enbart är en psykopats syn på andra och lyfter in det jag skrivit tidigare om empati och intuition - för ordvalet kan störa mig när man talar om ett offers svagheter. Jag skulle hellre vilja använda ord som sårbarhet.
Citat:
Psykopater har en empatistörning men en samtida hypersensibilitet likt en radar. Det skrivs ofta att det är svagheter som en psykopat nosar sig till och det är en sanning med modifikation.
Trots brist empati är det paradoxalt nog empati som är nyckeln till offret. En empatisk person är nämligen omtänksam, vänlig, snäll - och hjälpsam, vilket en psykopat är snabb att missbruka.
En empatisk person stannar till och uppmärksammar den andres behov. Delmål 1 avklarat.
Citat:
Problemet är väl om tanken att inbilla sig kommer - äsch vad jag överdriver, det är ingen fara. Att vara snäll är kopplat till viss naivitet och med det sagt inte i andemeningen korkad utan att personen helt enkelt tror gott om andra. Nu är de här som har psykopati/sexuell sadism tack och lov extremt ovanliga då kombinationen är letal för omgivningen..
Citera
2018-04-07, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Se i nåd till....
Ja, det är mer vad jag far efter. Att på nåder duga. Typ.
Det kan handla om kunskapsnivå eller andra egenskaper. Det de föraktar är som sagt emotioner. De beskrivs som klibbiga och som förstör klarsynthet.
Sett till en akut situation kan det vara sant (om man ska hålla huvudet kallt) men det blir en patetisk och svag teori till mycket annat i livet som handlar om just medmänsklighet.
De är som sagt mer likt robotar..
Tin can empathy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in