2018-05-06, 18:40
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jo, de har säregna regler, inte bara i detta fall utan gällande handlingar i olika fall. Känns nästan lite fientligt. Mitt förslag innebar bara, att man skulle tjata sig till en särbehandling. Liten chans och liten ansträngning.
Kanske kan fejka ihop en dansk e-postadress, dansk namn och skriva på danska? Skojar.
Ja, det är klart att jag kan göra ett försök till och använda min allra inställsammaste sida för tjat är nog inte populärt.
Citera
2018-05-06, 19:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, vi har ju sökt efter olösta styckmord, sadistiska strypmord m.m i "hans område" men det går ju inte att komma vidare i detta. Men, polisen måste ju ha kollat upp allt sådant med hjälp av DNA-spår m.m.
Sedan, så är det inte heller omöjligt att han gjort något liknande innan med någon kvinna som kanske inte saknas direkt och inte heller eftersöks i någon vidare omfattning, tyvärr, som t.ex drogberoende prostituerade.
Han påminner om sadisten Nerijus (ej sperma på/i offret). Sen beror det ju på när han var i farten.
Beträffande äldre fall är det lite si och så med sparade persedlar. Sen fanns ju inte DNA analys öht förrän runt 1985 i Storbritannien och krävde en stor mängd för analys, sen är nästa milstolpe sent 80-tal, den sorts analys man kan se idag (första fällande dom är 1989).
Prov skickades till Storbritannien, främst våldtäktsärenden och i Sverige är det analysdebut 1991.
Citat:
Samtidigt så tänker jag att han varit så besatt av sina ubåtar och raketer, njutit så av all uppmärksamhet han fått, så länge som allt gick bra. Han har levt ett promiskuöst liv, sprungit på diverse BDSM-klubbar o.dyl, haft älskarinnor inom "BDSM-genren", där jag tror att alla eskapader inte framkommit.
Om nu Freya hade en speciell heligt plats som strippan vidrört så har jag funderat på om han haft trosor under golvplattorna i denna också. Eller kan det röra sig om bindning i mässen?
Maj är födelsedag och sjösättning för Nautilus och Freya.
I maj sjösätts Nautilus igen efter att han varit på land sen 2010.
Han inhandlar skruvmejsen i maj.
Han kontaktar alla kvinnorna för ubåtsutflykt första gången i maj.
Han skickar sms om att utflykten är en tur till Flakefortet.
Han ligger på som en iller igen den 8 augusti till kvinnorna och Kim mördas den 10 augusti.
Den 10 augusti 2008 bogseras Freya av Nautilus för begravning vid Flakefortet.
Vad sysslar han med och varför?
Senast redigerad av develi 2018-05-06 kl. 19:32.
Citera
2018-05-06, 19:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tror du inte? Han hade ju talat med en kompis om att åka till USA .
För att betala amerikanskan Sasha ( grovt BD/SM) 200 $ för en sexstund.

Eftersom det var en väldigt speciell sorts sex PM tände på, tror jag nog han både sökte efter prostituerade som erbjöd dessa speciella tjänster på menyn mot betalning.
Samt att han raggade på klubbar efter likasinnade sexpartners, i den mån han kunde finna sådana.
Det var kanske inte så lätt att finna.

Nej, jag tror inte att PM betalade DD för sex. Jag tror inte han hade särskilt mycket sex över huvudtaget. Mycket snack och lite hockey, om man säger så. I fallet DD ansåg han väl att hon skulle vara glad att få ha sex med en som han, och när hon inte ville det, höll det på att slå över. PM i ett nötskal.

Det lite lustiga är att du verkar sätta större tilltro till allt PM säger, som är en fastställd patologisk lögnare, än till DD.
Citera
2018-05-06, 19:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja, är nog rätt, när jag nu tänkt efter...ett riktigt evighetsarbete att fota 127 sidor.
Om det finns någon dansk här i tråden som beställer digitalt är jag med och "skramlar". Men, å andra sidan så lär nog någon dansk lägga upp domen någonstans. Spaning efter det är nog en bra början.

Samma dag som de skrev i Expressen att domen blivit offentlig så mejlade jag först byretten men sedan också den journalist som skrivit artiklarna om domen. Var ju några delar där som lät konstigt, angående "tidpunkt" för mordet b.la så jag undrade över hur rätten egentligen hade formulerat sig i de två meningar jag tog upp.
Journalisten svarade på en gång, att han nu var ledig några dagar men att han återkommer i början av veckan till mina frågor, när han jobbar igen. Om han svarar så är det ju intressant att veta hur detta formulerades i domen. Skrev att jag gärna ville ha citaten direkt ur domen.

OM någon dansk dyker upp och kan få den digitalt så kostar det kanske inget? I så fall behöver vi inte skramla heller

Om journalisten fått domen digitalt kanske denne kan vidarebefordra? Det finns väl inga juridiska hinder till det, domen är ju offentlig.
Citera
2018-05-06, 19:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det förvånar mig när du skriver så här. Du om någon som är så insatt i parafilin sexualsadism.
Du vet ju att det här fruktansvärda (för normala människor helt fasansfullt,obegripliga) är ett sätt att självmedicinera för sexualsadisten. Du har själv lagt ut länkar till kloka Niclas Långström samt Professor Sten Levander.
Du förstod nog inte riktigt vad jag menade med mitt inlägg. Det är en sak att förstå hur en sexualsadist fungerar, vad som driver denne men en helt annan sak att ha någon slags förståelse för han obeskrivligt grymma gärning mot Kim.
Jag kan inte känna att jag har förståelse för Madsens gärning för att det är "ett sätt att sjävmedicinera för sexualsadisten". Det är ju ungefär som att man skulle tycka synd om honom, för han kan ju inte rå för att han måste "självmedicinera".

En person med sexualsadistiska fantasier som tar allt värre form, som njuter av att se kvinnor få sina halsar avskurna på film - inser denne inte själv att detta är ett allvarligt problem och söker hjälp inom psykiatrin, av rädsla för vad fantasierna ska leda till - utan istället accepterar allt som helt normalt och njutningsfullt och där fantasierna leder till ett sanslöst grymt sexualsadistiskt dåd - då kan jag inte förenkla detta genom att kalla det "självmedicinering". Madsen har själv valt den väg han ville fortsätta vandra på. Även om man kan kalla sexualsadism för "sjuka drifter" så är han dock inte klassad som psykiskt sjuk. Han är fullt medveten om allt han har gjort och har inte på något sätt känt någon tvekan, inte sökt hjälp utan bara accelerererat i sina våldsfantasier och till slut iscensatt den grymmaste sadistiska fantasi som tänkas kan.

Jag kan inte koppla bort mina känslor över det han gjorde mot Kim, det är en fullständigt omänskligt ond gärning. Även om man vet en hel del om hur en psykopat och sexualsadist fungerar så vidhåller jag det jag skrev, om gärningen och vad den visar av gärningsmannens agerande.
Det ger mig känslor som barbariskt, blodtörstig, sexuell kannibalism. Det finns liksom inga gränser på det vidriga, det primitivt råa beteendet. Det vill jag inte benämna som "självmedicinering".
Citera
2018-05-06, 19:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
OM någon dansk dyker upp och kan få den digitalt så kostar det kanske inget? I så fall behöver vi inte skramla heller

Om journalisten fått domen digitalt kanske denne kan vidarebefordra? Det finns väl inga juridiska hinder till det, domen är ju offentlig.
Jag frågade faktiskt om det, om han möjligen kunde ha vänligheten att göra så om de hade domen digitalt ( värsta smörandet alltså ), men de hade bara pappersvarianten.
Han skrev "kan tyvärr inte hjälpa dig med domen, den måste hämtas på plats, vilket vi gjort."
Citera
2018-05-06, 19:40
Medlem
Citat:
Du förstod nog inte riktigt vad jag menade med mitt inlägg. Det är en sak att förstå hur en sexualsadist fungerar, vad som driver denne men en helt annan sak att ha någon slags förståelse för han obeskrivligt grymma gärning mot Kim.
Jag kan inte känna att jag har förståelse för Madsens gärning för att det är "ett sätt att sjävmedicinera för sexualsadisten". Det är ju ungefär som att man skulle tycka synd om honom, för han kan ju inte rå för att han måste "självmedicinera".

En person med sexualsadistiska fantasier som tar allt värre form, som njuter av att se kvinnor få sina halsar avskurna på film - inser denne inte själv att detta är ett allvarligt problem och söker hjälp inom psykiatrin, av rädsla för vad fantasierna ska leda till - utan istället accepterar allt som helt normalt och njutningsfullt och där fantasierna leder till ett sanslöst grymt sexualsadistiskt dåd - då kan jag inte förenkla detta genom att kalla det "självmedicinering". Madsen har själv valt den väg han ville fortsätta vandra på. Även om man kan kalla sexualsadism för "sjuka drifter" så är han dock inte klassad som psykiskt sjuk. Han är fullt medveten om allt han har gjort och har inte på något sätt känt någon tvekan, inte sökt hjälp utan bara accelerererat i sina våldsfantasier och till slut iscensatt den grymmaste sadistiska fantasi som tänkas kan.

Jag kan inte koppla bort mina känslor över det han gjorde mot Kim, det är en fullständigt omänskligt ond gärning. Även om man vet en hel del om hur en psykopat och sexualsadist fungerar så vidhåller jag det jag skrev, om gärningen och vad den visar av gärningsmannens agerande.
Det ger mig känslor som barbariskt, blodtörstig, sexuell kannibalism. Det finns liksom inga gränser på det vidriga, det primitivt råa beteendet. Det vill jag inte benämna som "självmedicinering".

Att ens benämna detta fruktansvärda brott mot Kim som en "självmedicinering" för sexualsadisten Madsen är en kränkning mot Kim och en förminskning av det djävulska brott han högst medvetet och planerat genomfört.

Han är så störd att han bedöms dom ytterst farlig. Därav livstid.
Citera
2018-05-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, jag tror inte att PM betalade DD för sex. Jag tror inte han hade särskilt mycket sex över huvudtaget. Mycket snack och lite hockey, om man säger så. I fallet DD ansåg han väl att hon skulle vara glad att få ha sex med en som han, och när hon inte ville det, höll det på att slå över. PM i ett nötskal.

Det lite lustiga är att du verkar sätta större tilltro till allt PM säger, som är en fastställd patologisk lögnare, än till DD.

Det fetade: PM har väl inte uttalat sig alls om Dorthe D vad jag känner till?
Han kanske inte ens har träffat henne vad vi vet?

Det är väl ganska troligt att tänka sig att de här två språkat med varandra "om långt ner i halsen" och annat kinky stuff.
Men DD påpekar själv att hon inte känner PM "så mycket".

DD påstår att PM ringde 14 dagar innan mordet och ville ha med henne på en Ubåtstur.
Vi har ju talat mycket om varför PM inte anlitade en prostituerad som ett mycket lämpligt offer.
(Och vem håller koll på var DD håller hus? Vem skulle anmäla henne som saknad i brådrasket?)

Men det vi kom fram till var, att PM sökte en oförstörd kvinna. Så vanlig,oskyldig och väluppfostrad som möjligt, för bästa överrasknings effekt.
Och inte en prostituerad som troligtvis varit med förr. Som börjat gapa, svära och slåss.
PM ville väl känna sig som en verklig Master. Och inte få en fet smäll på nyllet av en lätt bedagad kvinna som tampats med besvärliga karlar förut.EDIT: Som säkerligen blivit misshandlad ett antal ggr.

Summan av kardemumman. Polisen undersökte hennes telefon. Har PM ringt och försökt övertala DD 14 dagar före mordet?
Det är den stora frågan.

Ifall du missat att läsa det:
"Et referatforbud er samtidig et navneforbud i forhold til de personer, der er omfattet af referatforbuddet. Forbuddet gælder ikke selve dommen, og det kan ophæves både undervejs i sagen og efter dens afslutning."
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-06 kl. 20:41.
Citera
2018-05-06, 19:54
Medlem
magiciadehexs avatar
I GW:s special om Madsen (har bara sett första delen) var en kort, filmad historik om Madsens kändisskap och projekt i Danmark. Det börjar 2002 med en bejublad invigning av Freja, sen med de andra två ubåtarna och fortsätter sedan med hans raketprojekt. Det sista av klippet visar Sten Lorck, fartygschef på Nautilus när han kort berättar om när han märkte att Madsen hade fler, betydligt mörkare drömmar.

Hade själv inte sett detta filmmaterial med Madsen och lyckades "klippa ut" just den delen, det är på ca 4,35 min. Har lagt upp klippet.

Kolla i början när han ska inviga Freja med en första tur och där är en massa jublande åskådare. Han verkar som berusad av all uppståndelse, njuter verkligen, men själv tycker jag att han beter sig som en tokdåre. Blandar engelska och danska, säger till ubåten "all right baby, this is it", sjunger ibland och när han dykt med ubåten och sedan kommer upp låter det som att han sjunger den ryska nationalsången?!

Här är videoklippet: https://minfil.org/Tekat9e0bc/Madsen_ung__klipp_fr_n_GWs_nyhetsspecial.mp4
Senast redigerad av magiciadehex 2018-05-06 kl. 20:00.
Citera
2018-05-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att ens benämna detta fruktansvärda brott mot Kim som en "självmedicinering" för sexualsadisten Madsen är en kränkning mot Kim och en förminskning av det djävulska brott han högst medvetet och planerat genomfört.

Han är så störd att han bedöms dom ytterst farlig. Därav livstid.

Försök att tänka själv någon gång och inte bara upprepa vad andra säger. Eko,eko.....

"Självmedicinering" går tillbaka på resonemang som jag och Magicia fört om Sexualsadism.

Men om man vill kan man vrida och vända på det och tolka Bibeln som fan själv naturligtvis.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-06 kl. 20:07.
Citera
2018-05-06, 20:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag frågade faktiskt om det, om han möjligen kunde ha vänligheten att göra så om de hade domen digitalt ( värsta smörandet alltså ), men de hade bara pappersvarianten.
Han skrev "kan tyvärr inte hjälpa dig med domen, den måste hämtas på plats, vilket vi gjort."

Jaha, där ser man. Ja domstolarna gör nog ingen skillnad på journalister och folk
Citera
2018-05-06, 20:11
Medlem
Citat:
I GW:s special om Madsen (har bara sett första delen) var en kort, filmad historik om Madsens kändisskap och projekt i Danmark. Det börjar 2002 med en bejublad invigning av Freja, sen med de andra två ubåtarna och fortsätter sedan med hans raketprojekt. Det sista av klippet visar Sten Lorck, fartygschef på Nautilus när han kort berättar om när han märkte att Madsen hade fler, betydligt mörkare drömmar.

Hade själv inte sett detta filmmaterial med Madsen och lyckades "klippa ut" just den delen, det är på ca 4,35 min. Har lagt upp klippet.

Kolla i början när han ska inviga Freja med en första tur och där är en massa jublande åskådare. Han verkar som berusad av all uppståndelse, njuter verkligen, men själv tycker jag att han beter sig som en tokdåre. Blandar engelska och danska, säger till ubåten "all right baby, this is it", sjunger ibland och när han dykt med ubåten och sedan kommer upp låter det som att han sjunger den ryska nationalsången?!

Här är videoklippet: https://minfil.org/Tekat9e0bc/Madsen_ung__klipp_fr_n_GWs_nyhetsspecial.mp4
Tack för videoklipp. Min "tekniska slav" kommer snart och hjälper mig. GWs special är det TV 4?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in