2018-05-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Försök att tänka själv någon gång och inte bara upprepa vad andra säger. Eko,eko.....

"Självmedicinering" går tillbaka på resonemang som jag och Magcia fört om Sexualsadism.

Men om man vill kan man vrida och vända på det och tolka Bibeln som fan själv naturligtvis.

Om och hur han "självmedicinerar" har jag inga synpunkter på förutsatt att han inte skadar andra och att de som deltar ger sitt samtycke. Samt följer lagen.

Inget fanns på plats här.

Jag har en egen bestämd uppfattning i detta, icke-desto mindre kan jag instämma med andra som delar min uppfattning.
Citera
2018-05-06, 20:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Har laddat upp två Skärmbilder jag tog i GW:s Madsen-program.

Det ena fotot är en bra översiktsbild(fotat) över området där det står utmärkt var Kims bostad låg, raketverkstaden, var avskedsfesten hölls och var restaurang Halvandet ligger.

Här är översiktsbilden: https://minfil.org/E56ct7e4bb/_versikt.png

Den andra bilden visar var Kims vänner satt när de såg ubåten åka förbi och de vinkade till henne: https://minfil.org/N065t5ecb9/D_r_Kims_v_nner_satt__ub_ten__kte_f_rbi_o_de_vinka de..png
Citera
2018-05-06, 20:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tack för videoklipp. Min "tekniska slav" kommer snart och hjälper mig. GWs special är det TV 4?
Ja, det är hans "nyhetsspecial om Madsen" som sändes i två delar på TV 4. Kan säga att jag själv just har tvingat mig att dels hitta ett bra gratisprogram som kan ladda ner filmfiler, men blir i ett format som blir "fel" för att kunna ladda upp. Så, därför var jag tvungen att lista ut hur konvertering till normalt filmformat gick till. För att inte tala om konsten att kunna "klippa" en del av en video. Men, nu kan jag lite mer om detta. Lätt impad över att jag fixade den tekniska biten hehe
Du kan ju bara ladda ner videoklippet till datorn, så lär det inte vara några problem att kolla på det. Om man har långsam uppkoppling kan det ju bli lite hackigt om man kollar klippet online.
Förundrad över Madsens galna lycko/hybris-beteende där i början men hela klippet visar rätt mycket som är intressant, trots att det är så pass kort.
Citera
2018-05-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om och hur han "självmedicinerar" har jag inga synpunkter på förutsatt att han inte skadar andra och att de som deltar ger sitt samtycke. Samt följer lagen.

Inget fanns på plats här.

Jag har en egen bestämd uppfattning i detta, icke-desto mindre kan jag instämma med andra som delar min uppfattning.
Du kanske ska stoppa undan stereotyp- psykopathandboken en liten stund och läsa på om sexualsadism.
om tvångstankar och tvångshandlingar mm Det är ett ganska stort, komplext område, om man dessutom lägger till psykologi och en massa andra faktorer. Det finns ingen enkel mall att bara checka av. Med enkla plattityder som man kan upprepa som ett mantra,sida upp och ner på ca 4 000 sidor.
I så fall hade vi varit klara med både debatten och domen efter 1 000 sidor.
Citera
2018-05-06, 20:42
Medlem
Citat:
Du kanske ska stoppa undan stereotyp- psykopathandboken en liten stund och läsa på om sexualsadism.
om tvångstankar och tvångshandlingar mm Det är ett ganska stort, komplext område, om man dessutom lägger till psykologi och en massa andra faktorer. Det finns ingen enkel mall att bara checka av. Med enkla plattityder som man kan upprepa som ett mantra,sida upp och ner på ca 4 000 sidor.
I så fall hade vi varit klara med både debatten och domen efter 1 000 sidor.

Madsen har betydligt fler grundläggande störningar än det som yttrar sig i sexualsadism. Det är den giftiga kombon av alla dessa tillsammans som resulterat i detta.
Citera
2018-05-06, 21:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du förstod nog inte riktigt vad jag menade med mitt inlägg. Det är en sak att förstå hur en sexualsadist fungerar, vad som driver denne men en helt annan sak att ha någon slags förståelse för han obeskrivligt grymma gärning mot Kim.
Jag kan inte känna att jag har förståelse för Madsens gärning för att det är "ett sätt att sjävmedicinera för sexualsadisten". Det är ju ungefär som att man skulle tycka synd om honom, för han kan ju inte rå för att han måste "självmedicinera".

En person med sexualsadistiska fantasier som tar allt värre form, som njuter av att se kvinnor få sina halsar avskurna på film - inser denne inte själv att detta är ett allvarligt problem och söker hjälp inom psykiatrin, av rädsla för vad fantasierna ska leda till - utan istället accepterar allt som helt normalt och njutningsfullt och där fantasierna leder till ett sanslöst grymt sexualsadistiskt dåd - då kan jag inte förenkla detta genom att kalla det "självmedicinering". Madsen har själv valt den väg han ville fortsätta vandra på. Även om man kan kalla sexualsadism för "sjuka drifter" så är han dock inte klassad som psykiskt sjuk. Han är fullt medveten om allt han har gjort och har inte på något sätt känt någon tvekan, inte sökt hjälp utan bara accelerererat i sina våldsfantasier och till slut iscensatt den grymmaste sadistiska fantasi som tänkas kan.

Jag kan inte koppla bort mina känslor över det han gjorde mot Kim, det är en fullständigt omänskligt ond gärning. Även om man vet en hel del om hur en psykopat och sexualsadist fungerar så vidhåller jag det jag skrev, om gärningen och vad den visar av gärningsmannens agerande.
Det ger mig känslor som barbariskt, blodtörstig, sexuell kannibalism. Det finns liksom inga gränser på det vidriga, det primitivt råa beteendet. Det vill jag inte benämna som "självmedicinering".

Dåren Madsen har levt ut alla sina sjuka fantasier och gjort fantasifiguren Bateman verklig i sin ubåt. Han är en lustmördare likt sin katt Fessor som han även har studerat och inspirerats av till sin blodtörstighet. Han är väl medveten om vad han gjort och han njuter i fulla drag av sitt dåd. Precis som du skriver, så vill inte jag heller benämna det som "självmedicinering".

(För alla kattälskare bifogas en artikel från Illustrerad Vetenskap som handlar om att katter är lustmördare och det hänvisas vidare till forskningsresultat http://illvet.se/djur/jakt/katter-lustmordare-mitt-ibland-oss )
Citera
2018-05-06, 21:52
Medlem
Citat:
Det fetade: PM har väl inte uttalat sig alls om Dorthe D vad jag känner till?
Han kanske inte ens har träffat henne vad vi vet?

Det är väl ganska troligt att tänka sig att de här två språkat med varandra "om långt ner i halsen" och annat kinky stuff.
Men DD påpekar själv att hon inte känner PM "så mycket".

DD påstår att PM ringde 14 dagar innan mordet och ville ha med henne på en Ubåtstur.
Vi har ju talat mycket om varför PM inte anlitade en prostituerad som ett mycket lämpligt offer.
(Och vem håller koll på var DD håller hus? Vem skulle anmäla henne som saknad i brådrasket?)

Men det vi kom fram till var, att PM sökte en oförstörd kvinna. Så vanlig,oskyldig och väluppfostrad som möjligt, för bästa överrasknings effekt.
Och inte en prostituerad som troligtvis varit med förr. Som börjat gapa, svära och slåss.
PM ville väl känna sig som en verklig Master. Och inte få en fet smäll på nyllet av en lätt bedagad kvinna som tampats med besvärliga karlar förut.EDIT: Som säkerligen blivit misshandlad ett antal ggr.

Summan av kardemumman. Polisen undersökte hennes telefon. Har PM ringt och försökt övertala DD 14 dagar före mordet?
Det är den stora frågan.

Ifall du missat att läsa det:
"Et referatforbud er samtidig et navneforbud i forhold til de personer, der er omfattet af referatforbuddet. Forbuddet gælder ikke selve dommen, og det kan ophæves både undervejs i sagen og efter dens afslutning."

Ger dig helt rätt på den punkten att han inte ville ha någon av de bedagade kvinnorna i sin bekantskapskrets som offer : han ville ha en vanlig, helst "ordentlig" kvinna.

Han är inte den förste mördaren som söker efter just en sån.
Citera
2018-05-06, 21:55
Medlem
Citat:
I GW:s special om Madsen (har bara sett första delen) var en kort, filmad historik om Madsens kändisskap och projekt i Danmark. Det börjar 2002 med en bejublad invigning av Freja, sen med de andra två ubåtarna och fortsätter sedan med hans raketprojekt. Det sista av klippet visar Sten Lorck, fartygschef på Nautilus när han kort berättar om när han märkte att Madsen hade fler, betydligt mörkare drömmar.

Hade själv inte sett detta filmmaterial med Madsen och lyckades "klippa ut" just den delen, det är på ca 4,35 min. Har lagt upp klippet.

Kolla i början när han ska inviga Freja med en första tur och där är en massa jublande åskådare. Han verkar som berusad av all uppståndelse, njuter verkligen, men själv tycker jag att han beter sig som en tokdåre. Blandar engelska och danska, säger till ubåten "all right baby, this is it", sjunger ibland och när han dykt med ubåten och sedan kommer upp låter det som att han sjunger den ryska nationalsången?!

Här är videoklippet: https://minfil.org/Tekat9e0bc/Madsen_ung__klipp_fr_n_GWs_nyhetsspecial.mp4

Ruskigt och illavarslande. I alla fall för oss som nu vet hur det utvecklades till att bli ett bestialiskt mord. Har känt många lustiga/olustiga personer i mitt liv som mycket väl i sjuk retorik kan jämföras med en sån som PM - men jag har snabbt avslutat bekantskapen.
Citera
2018-05-06, 22:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tack. Min "tekniska slav" kommer att få sig ett asgarv. I början på september skrev jag fortfarande in länkar för hand.
- Vadå döda länkar?
Så jag kan kanske lära mig även att "bara" ladda ner.
Tycker du GWs special är sevärd? Värd att anstränga sig för menar jag.
Jag har bara sett första delen.
Om man själv är ganska insatt i fallet så är inte hans egna kommentarer i studion så intressanta, förutom det jag tog upp förut - att han kallade mordet för "dialogmord"(som jag inte hört förut) - d.v.s att sexualsadisten torterar offret så länge han ser en reaktion och att tortyren ofta pågår så länge som möjligt, innan han dödar offret.
Så länge som offret visar en reaktion på smärtan så är det alltså en "dialog" mellan sexualsadisten och offret. Att kalla det dialog-mord ger en bra beskrivning av vad det handlar om.

Det var ju inte något nytt som framkom, men tar upp här det jag tyckte var OK:

# Det som var intressant i den första delen var när GW själv gick omkring i området och visade på olika platser, var raketverkstaden låg och var Kims vänner satt när de såg ubåten och vinkade till henne. Man får en helt annan uppfattning av hur det ser ut, hur nära vissa saker ligger varandra när man såg honom gå omkring i området.

# Och så den filmade storyn om Madsen, det jag klippte ut och la upp.

# Var också en del bra översiktsbilder som visades, b.la på ubåtsrutten och den fotade översiktsbilden av området. Jag la upp två bilder från det, för en stund sedan.

PS: Är bara att klicka på "ladda ner" så hamnar filen i din dator, oftast i mappen "nedladdningar".
Hittar du inte filen använder du bara sökfunktionen i Windows, i min laptop med Win 10 finns den längst till vänster (symbolen visar ett förstoringsglas). Då skriver du bara namnet på filen du söker, "Madsen ung, klipp från GW:s"..osv, så visas var filen finns + sökväg. Obs! jag är verkligen ingen expert, förklarar bara det jag själv vet hur det funkar.
Citera
2018-05-06, 22:23
Medlem
Citat:
Kanske kan fejka ihop en dansk e-postadress, dansk namn och skriva på danska? Skojar.
Ja, det är klart att jag kan göra ett försök till och använda min allra inställsammaste sida för tjat är nog inte populärt.
Alltså, som dum svensk kan man ju ha lite svårt att inse skillnaden mellan en bunt pappar och en bunt foton av sagda pappersbunt. Ibland händer det att tjänstemän övertolkat direktiven. "Digitalt" - vad är det egentligen ? Jag tycker att icke digitalt läsbara, "digitala" kopior av analoga objekt inte är att se som digital information. Det är som om man skulle göra skillnad på handskrift och skrivmaskinsskrift, blyerts och bläck... När allt kommer omkring, vad är motivet för att göra åtskillnad mellan danska medborgare och utlänningar ? Man skulle kunna tänka sig att en kostnadskrävande tjänst skulle erbjudas bara egna medborgare, men någon sådan aspekt kan jag inte se.

Jag är inte ute efter att pressa dig - du gör som du vill. Jag bara argumenterar mot en dum regel, som vanligt !
Citera
2018-05-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ger dig helt rätt på den punkten att han inte ville ha någon av de bedagade kvinnorna i sin bekantskapskrets som offer : han ville ha en vanlig, helst "ordentlig" kvinna.

Han är inte den förste mördaren som söker efter just en sån.
Tyvärr var det nog äkta,genuin förvåning som övergick i rädsla, panik, skräck och förtvivlan som PM var ute efter.
En prostituerad kan självklart också känna rädsla och dödsångest.
Men för övrigt är de nog inte så lättskrämda. Pga sina erfarenheter med vridna sexualiteter och våld.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-06 kl. 22:36.
Citera
2018-05-06, 22:34
Medlem
Citat:
Har laddat upp två Skärmbilder jag tog i GW:s Madsen-program.

Det ena fotot är en bra översiktsbild(fotat) över området där det står utmärkt var Kims bostad låg, raketverkstaden, var avskedsfesten hölls och var restaurang Halvandet ligger.

Här är översiktsbilden: https://minfil.org/E56ct7e4bb/_versikt.png

Den andra bilden visar var Kims vänner satt när de såg ubåten åka förbi och de vinkade till henne: https://minfil.org/N065t5ecb9/D_r_Kims_v_nner_satt__ub_ten__kte_f_rbi_o_de_vinka de..png
Jag har sagt det förut, men:

Det har visats en tvåtimmars dokumentär i 5:an och i Investigation Discovery också (lite olika textade versioner av samma film), som jag tyckte var bättre (sakligare) än GW:s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in