Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Tack. Min "tekniska slav" kommer att få sig ett asgarv.

I början på september skrev jag fortfarande in länkar för hand.
-

Vadå döda länkar?
Så jag kan kanske lära mig även att "bara" ladda ner.
Tycker du GWs special är sevärd? Värd att anstränga sig för menar jag.
Jag har bara sett första delen.
Om man själv är ganska insatt i fallet så är inte hans egna kommentarer i studion så intressanta, förutom det jag tog upp förut - att han kallade mordet för "dialogmord"(som jag inte hört förut) - d.v.s att sexualsadisten torterar offret så länge han ser en reaktion och att tortyren ofta pågår så länge som möjligt, innan han dödar offret.
Så länge som offret visar en reaktion på smärtan så är det alltså en "dialog" mellan sexualsadisten och offret. Att kalla det dialog-mord ger en bra beskrivning av vad det handlar om.
Det var ju inte något nytt som framkom, men tar upp här det jag tyckte var OK:
# Det som var intressant i den första delen var när GW själv gick omkring i området och visade på olika platser, var raketverkstaden låg och var Kims vänner satt när de såg ubåten och vinkade till henne. Man får en helt annan uppfattning av hur det ser ut, hur nära vissa saker ligger varandra när man såg honom gå omkring i området.
# Och så den filmade storyn om Madsen, det jag klippte ut och la upp.
# Var också en del bra översiktsbilder som visades, b.la på ubåtsrutten och den fotade översiktsbilden av området. Jag la upp två bilder från det, för en stund sedan.
PS: Är bara att klicka på "ladda ner" så hamnar filen i din dator, oftast i mappen "nedladdningar".
Hittar du inte filen använder du bara sökfunktionen i Windows, i min laptop med Win 10 finns den längst till vänster (symbolen visar ett förstoringsglas). Då skriver du bara namnet på filen du söker, "Madsen ung, klipp från GW:s"..osv, så visas var filen finns + sökväg. Obs! jag är
verkligen ingen expert, förklarar bara det jag själv vet hur det funkar.