Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Givet en krass analys av en så fasansfullt grym människa, tycker jag det mest obegripliga är att han debuterat så sent. Hans tidigare kvinnor tycks ju inte ha sett prov på detta rovdjursbeteende. Har han som BTK lyckats härbärgera dessa krafter genom övningar på egen hand i ubåten, eller finns det oupptäckta fall (att det här fallet blev uppklarat är en otrolig polisiär bedrift, så han kan ha kommit undan tidigare) ?
Ja, vi har ju sökt efter olösta styckmord, sadistiska strypmord m.m i "hans område" men det går ju inte att komma vidare i detta. Men, polisen måste ju ha kollat upp allt sådant med hjälp av DNA-spår m.m.
Sedan, så är det inte heller omöjligt att han gjort något liknande innan med någon kvinna som kanske inte saknas direkt och inte heller eftersöks i någon vidare omfattning, tyvärr, som t.ex drogberoende prostituerade.
Samtidigt så tänker jag att han varit så besatt av sina ubåtar och raketer, njutit så av all uppmärksamhet han fått, så länge som allt gick bra. Han har levt ett promiskuöst liv, sprungit på diverse BDSM-klubbar o.dyl, haft älskarinnor inom "BDSM-genren", där jag tror att alla eskapader inte framkommit. Han har kört "rollspel" och haft kvinnor där det ibland verkat vara ok med hotfulla sms och bilder, ibland inte. Han har känt tillfredsställelse över att titta på filmer där kvinnor torteras och dödas på riktigt, där kvinnor får sina halsar avskurna.
Kanske detta "räckt" för honom så länge som han känt sig framgångrik i sin roll som Danmarks Uppfinnar-Jocke, d.v.s Raket-Madsen? Även trots att han burit på grymma, sadistiska fantasier.
När det sedan börjar gå utför, för många konflikter med många människor, dålig ekonomi och sedan framförallt när han missar chansen att vara med i den s.k rymdkapplöpningen så kan det vara så att pressen blir för stor. Han känner att han börjar förlora kontrollen, förlora de framgångar och den uppmärksamhet han hela tiden strävat efter, som näring till hans narcissistiska personlighet. Hans sadistfantasier har intensifierats i takt med att han känt att motgångar och att brist på uppskattning ökat. Det kan vara dessa motgångar, stressen, pressen och känslan av förlorad kontroll som är den trigger som gör att han börjar planeringen av att förverkliga sin sadistfantasi.
Återta makt, kontroll och dominans genom att tortera, skända och döda ett kvinnligt offer.
Och uppnå den maximala sexuella tillfredsställelsen.
Med tanke på hans grava personlighetsstörningar, extremt avvikande sexualitet och den sanslöst brutala karaktär mordet av Kim har, så är det lite svårt att tänka sig att detta var hans första offer.
Men, möjligen kan det vara så, att han varit så besatt av sina raket/ubåtsdrömmar, framgångar osv och lyckats hålla i schack det värsta av sin mörka sida på det sätt jag beskrev här innan.