2018-05-06, 03:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha, desperat?

Ja, han levde dubbelliv precis på samma sätt som flertal andra. Ingen misstro från omgivningen, ingen såg det komma - samma förvånade reaktion från omgivningen om det så är Amagermannen, Bundy, Raider eller kapten Klänning.
För att nämna några perversa typer.
Sistnämnda icke mördare men lika charmerande mot kvinnor som PM. Utåt sett.

Att ränna på porrklubbar och tolkas som promiskuös och översexuell är liksom inte det samma som att agera i det fördolda.
PM vill gärna framställa sig som en mjukis. Naw!

Ingen såg det komma säger du men PM levererade allt, bildligt och muntligt vilket alla vittnen bekräftar men ingen tog detta på allvar fastän alla dessa kufar blivit varnade av självaste Madsen

Det må vara men man kan aldrig sjunka till din nivå och säga dubbeliv vilket du gör. Du har problem med det verkliga, Madsen bjöd på det verkliga i ord och handling men ingen trodde detta fastän han inför den ena och den andra sagt att han i sin u-båt ska förverkliga sin dröm/film. Sin sänkning av en kropp i hopp om att den aldrig ska bli funnen ....

Madsen berättade allt innan, inget dubbeliv. Öppenhet var ordet, En sådan öppenhet så det lyssnande folket avfärdade den saken. Ditt ordval- dubbeliv. Så upp åt väggarna fel. Stackare kan jag endast säga om det ordet.

Öppenhet var ordet. Såklart det var.

. .
Senast redigerad av don.t 2018-05-06 kl. 03:08.
Citera
2018-05-06, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Som om grandiosa PM skulle betala för sex.
Självklart fick han nej till gratis-sex!
Tror du inte? Han hade ju talat med en kompis om att åka till USA .
För att betala amerikanskan Sasha ( grovt BD/SM) 200 $ för en sexstund.

Eftersom det var en väldigt speciell sorts sex PM tände på, tror jag nog han både sökte efter prostituerade som erbjöd dessa speciella tjänster på menyn mot betalning.
Samt att han raggade på klubbar efter likasinnade sexpartners, i den mån han kunde finna sådana.
Det var kanske inte så lätt att finna.
Citera
2018-05-06, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Ingen såg det komma säger du men PM levererade allt, bildligt och muntligt vilket alla vittnen bekräftar men ingen tog detta på allvar fastän alla dessa kufar blivit varnade av självaste Madsen

Det må vara men man kan aldrig sjunka till din nivå och säga dubbeliv vilket du gör. Du har problem med det verkliga, Madsen bjöd på det verkliga i ord och handling men ingen trodde detta fastän han inför den ena och den andra sagt att han i sin u-båt ska förverkliga sin dröm/film. Sin sänkning av en kropp i hopp om att den aldrig ska bli funnen ....

Madsen berättade allt innan, inget dubbeliv. Öppenhet var ordet, En sådan öppenhet så det lyssnande folket avfärdade den saken. Ditt ordval- dubbeliv. Så upp åt väggarna fel. Stackare kan jag endast säga om det ordet.

. .
Det var väl just för att PM var så öppen som ingen tog det på allvar. Raket- Madsen var ju lite halvgalen, ett omtyckt original. Full med galna upptåg, Pr-jippo samt knasiga ideér.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-06 kl. 04:02.
Citera
2018-05-06, 04:18
Medlem
develis avatar
Citat:

. .
Hahahahaha, leker du nån sort cool Hannibal Lecter eller den Beige mannen?
Herrejävlar så pinsamt.

Din pseudoanalys om öppenhet är intet annat än en tecken på hans storhetsvansinne.
Han är en total nolla likt andra psykopater.

Problemet var att folk var så upphetsade av sina egna drömmar om raketer att de förblindades och lät stollen hålla på IRL.
För övrigt skulle du inte ha en susning om hans underfundiga skrivande om han inte begått ett mord och du läst vad som skrivits i denna tråd, hahahahaha.

Jävla copy cat.
Senast redigerad av develi 2018-05-06 kl. 04:22.
Citera
2018-05-06, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha, leker du nån sort cool Hannibal Lecter eller den Beige mannen?
Herrejävlar så pinsamt.

Din pseudoanalys om öppenhet är intet annat än en tecken på hans storhetsvansinne.
Han är en total nolla likt andra psykopater.

Problemet var att folk var så upphetsade av sina egna drömmar om raketer att de förblindades och lät stollen hålla på IRL.
För övrigt skulle du inte ha en susning om hans underfundiga skrivande om han inte begått ett mord och du läst vad som skrivits i denna tråd, hahahahaha.

Jävla copy cat.

Lägg dig ner och känn pulsen. Ifall den är över xxxx vilket din verkar vara ring 112 annars be nån i din närhet ringa genast.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det var väl just för att PM var så öppen som ingen tog det på allvar. Raket- Madsen var ju lite halvgalen, ett omtyckt original. Full med galna upptåg, Pr-jippo samt knasiga ideér.

Såklart är det så,Madsens öppenhet trollade bort folke och med tanke på att detta är ett indiciefall skall vi ändå vara glada för att Madsen lämnade så pass vida och breda spår. Det lilla vi fått av domen så kan vi ju tydligt och klart se att Madsens öppenhet banat åklagarens väg och det ska vi vara tacksamma för fastän jag ännu önskar en förvaeingsdom

Men mina önskningar tar vi en annan morgon
Senast redigerad av don.t 2018-05-06 kl. 04:53.
Citera
2018-05-06, 05:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Såklart är det så,Madsens öppenhet trollade bort folket. PM ,med tanke på att detta är ett indciefall skall vi vara glada för att Madsen lämnade så pass vida och breda spår. Det lilla vi fått av domen så kan vi ju tydligt och klart se att Madsens öppenhet banat åklagarens väg och det ska vi vara tacksamma för fastän jag ännu önskar en förvaeingsdom [
Men mina önskningar tar vi en annan morgon
För det första är det inte ett renodlat indiciefall. Påståendet är i nivå med diskussionen senast där du krumbuktade juridiskt att du bet dig själv i svansen slutligen. Du visste inte ens att livstid är strängaste straffet. Så nej, tack - jag ämnar inte diskutera öht, oavsett om du önskar förvaring.

För det andra har han levt dubbelliv, att du inte har en susning om vad det innebär är uppenbart - du svävar iväg i nåt heelt annat och svamlar om hur klurig och underfundig han varit, bland det dummaste jag hört på länge.

Men nanna sött, dröm mardrömmar om mig.
Citera
2018-05-06, 15:55
Medlem
"Det antas att det kommer dröja månader innan Østre landsret, motsvarande en svensk hovrätt, kan ta upp mordet på Kim Wall."
Länken handlar mest om att göra häktet mysigare med fjärilar.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sa-ska-fjarilseffekten-gora-madsens-hakte-sakrare-/
Citera
2018-05-06, 17:40
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Givet en krass analys av en så fasansfullt grym människa, tycker jag det mest obegripliga är att han debuterat så sent. Hans tidigare kvinnor tycks ju inte ha sett prov på detta rovdjursbeteende. Har han som BTK lyckats härbärgera dessa krafter genom övningar på egen hand i ubåten, eller finns det oupptäckta fall (att det här fallet blev uppklarat är en otrolig polisiär bedrift, så han kan ha kommit undan tidigare) ?
Ja, vi har ju sökt efter olösta styckmord, sadistiska strypmord m.m i "hans område" men det går ju inte att komma vidare i detta. Men, polisen måste ju ha kollat upp allt sådant med hjälp av DNA-spår m.m.
Sedan, så är det inte heller omöjligt att han gjort något liknande innan med någon kvinna som kanske inte saknas direkt och inte heller eftersöks i någon vidare omfattning, tyvärr, som t.ex drogberoende prostituerade.

Samtidigt så tänker jag att han varit så besatt av sina ubåtar och raketer, njutit så av all uppmärksamhet han fått, så länge som allt gick bra. Han har levt ett promiskuöst liv, sprungit på diverse BDSM-klubbar o.dyl, haft älskarinnor inom "BDSM-genren", där jag tror att alla eskapader inte framkommit. Han har kört "rollspel" och haft kvinnor där det ibland verkat vara ok med hotfulla sms och bilder, ibland inte. Han har känt tillfredsställelse över att titta på filmer där kvinnor torteras och dödas på riktigt, där kvinnor får sina halsar avskurna.
Kanske detta "räckt" för honom så länge som han känt sig framgångrik i sin roll som Danmarks Uppfinnar-Jocke, d.v.s Raket-Madsen? Även trots att han burit på grymma, sadistiska fantasier.

När det sedan börjar gå utför, för många konflikter med många människor, dålig ekonomi och sedan framförallt när han missar chansen att vara med i den s.k rymdkapplöpningen så kan det vara så att pressen blir för stor. Han känner att han börjar förlora kontrollen, förlora de framgångar och den uppmärksamhet han hela tiden strävat efter, som näring till hans narcissistiska personlighet. Hans sadistfantasier har intensifierats i takt med att han känt att motgångar och att brist på uppskattning ökat. Det kan vara dessa motgångar, stressen, pressen och känslan av förlorad kontroll som är den trigger som gör att han börjar planeringen av att förverkliga sin sadistfantasi.
Återta makt, kontroll och dominans genom att tortera, skända och döda ett kvinnligt offer.
Och uppnå den maximala sexuella tillfredsställelsen.

Med tanke på hans grava personlighetsstörningar, extremt avvikande sexualitet och den sanslöst brutala karaktär mordet av Kim har, så är det lite svårt att tänka sig att detta var hans första offer.
Men, möjligen kan det vara så, att han varit så besatt av sina raket/ubåtsdrömmar, framgångar osv och lyckats hålla i schack det värsta av sin mörka sida på det sätt jag beskrev här innan.
Citera
2018-05-06, 17:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Som svensk kan man väl få ha lite svårt att förstå... Du kan ju åtminstone fråga, om de kan tänka sig att skicka domen på ett USB-minne eller en CD-skiva. Danska journalister får säkert ut den i denna form. Om det sedan är bilder tagna på en pappersutskrift, får man kanske stå ut med (som i Arboga-fallet), men du skulle spara en massa arbete.
Verkar som att de till andra länder endast skickar pappersexemplar av domen. Så här svarade ju damen jag mejlade med b.la:
Jeg kan meddele dig at dommen er på 174 sider. Der skal betales et retsgebyr på D.kr. 175, før udlevering af dommen. Dommen kan desværre ikke sendes digitalt til udlandet, hvorfor denne enten kan afhentes her på domhuset, eller sendes med almindelig post.
Ønskes dommen tilsendt eller afhentet må du blot maile tilbage.
Citera
2018-05-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, vi har ju sökt efter olösta styckmord, sadistiska strypmord m.m i "hans område" men det går ju inte att komma vidare i detta. Men, polisen måste ju ha kollat upp allt sådant med hjälp av DNA-spår m.m.
Sedan, så är det inte heller omöjligt att han gjort något liknande innan med någon kvinna som kanske inte saknas direkt och inte heller eftersöks i någon vidare omfattning, tyvärr, som t.ex drogberoende prostituerade.

Samtidigt så tänker jag att han varit så besatt av sina ubåtar och raketer, njutit så av all uppmärksamhet han fått, så länge som allt gick bra. Han har levt ett promiskuöst liv, sprungit på diverse BDSM-klubbar o.dyl, haft älskarinnor inom "BDSM-genren", där jag tror att alla eskapader inte framkommit. Han har kört "rollspel" och haft kvinnor där det ibland verkat vara ok med hotfulla sms och bilder, ibland inte. Han har känt tillfredsställelse över att titta på filmer där kvinnor torteras och dödas på riktigt, där kvinnor får sina halsar avskurna.
Kanske detta "räckt" för honom så länge som han känt sig framgångrik i sin roll som Danmarks Uppfinnar-Jocke, d.v.s Raket-Madsen? Även trots att han burit på grymma, sadistiska fantasier.

När det sedan börjar gå utför, för många konflikter med många människor, dålig ekonomi och sedan framförallt när han missar chansen att vara med i den s.k rymdkapplöpningen så kan det vara så att pressen blir för stor. Han känner att han börjar förlora kontrollen, förlora de framgångar och den uppmärksamhet han hela tiden strävat efter, som näring till hans narcissistiska personlighet. Hans sadistfantasier har intensifierats i takt med att han känt att motgångar och att brist på uppskattning ökat. Det kan vara dessa motgångar, stressen, pressen och känslan av förlorad kontroll som är den trigger som gör att han börjar planeringen av att förverkliga sin sadistfantasi.
Återta makt, kontroll och dominans genom att tortera, skända och döda ett kvinnligt offer.
Och uppnå den maximala sexuella tillfredsställelsen.

Med tanke på hans grava personlighetsstörningar, extremt avvikande sexualitet och den sanslöst brutala karaktär mordet av Kim har, så är det lite svårt att tänka sig att detta var hans första offer.
Men, möjligen kan det vara så, att han varit så besatt av sina raket/ubåtsdrömmar, framgångar osv och lyckats hålla i schack det värsta av sin mörka sida på det sätt jag beskrev här innan.

Visst är det så. Med största sannolikhet är det så här det har gått till i Madsens tankevärld och det som utlöste PMs mord på KW. Det är ju inte helt ovanligt att mörka tankar riktas mot någon helt annan än mot den eller de som vreden ursprungligen är riktad mot. Att män begår våldsbrott mot kvinnor eller mot andra män för att deras mamma eller pappa var svin när gärningsmannen var barn, är en dold trigger som utlöses av just kriser.

En annan person än PM men med samma hat och ilska skulle kanske sprängt von Bengtsson och hans raketprojekt i luften i stället?
Citera
2018-05-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Verkar som att de till andra länder endast skickar pappersexemplar av domen. Så här svarade ju damen jag mejlade med b.la:
Jeg kan meddele dig at dommen er på 174 sider. Der skal betales et retsgebyr på D.kr. 175, før udlevering af dommen. Dommen kan desværre ikke sendes digitalt til udlandet, hvorfor denne enten kan afhentes her på domhuset, eller sendes med almindelig post.
Ønskes dommen tilsendt eller afhentet må du blot maile tilbage.
Jo, de har säregna regler, inte bara i detta fall utan gällande handlingar i olika fall. Känns nästan lite fientligt. Mitt förslag innebar bara, att man skulle tjata sig till en särbehandling. Liten chans och liten ansträngning.
Citera
2018-05-06, 18:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Att fota blir ju ett evighetsjobb. Vi är nog många som kan scanna in den. Jag kan ordna det i alla fall.
Citat:
Ok!
Men det finns väl någon dansk här i gruppen, vi får skramla till denne som beställer domen digitalt!
Fast det borde väl inte ta allt för lång tid innan någon dansk lägger upp den någonstans. Bara å börja leta
Ja, är nog rätt, när jag nu tänkt efter...ett riktigt evighetsarbete att fota 127 sidor.
Om det finns någon dansk här i tråden som beställer digitalt är jag med och "skramlar". Men, å andra sidan så lär nog någon dansk lägga upp domen någonstans. Spaning efter det är nog en bra början.

Samma dag som de skrev i Expressen att domen blivit offentlig så mejlade jag först byretten men sedan också den journalist som skrivit artiklarna om domen. Var ju några delar där som lät konstigt, angående "tidpunkt" för mordet b.la så jag undrade över hur rätten egentligen hade formulerat sig i de två meningar jag tog upp.
Journalisten svarade på en gång, att han nu var ledig några dagar men att han återkommer i början av veckan till mina frågor, när han jobbar igen. Om han svarar så är det ju intressant att veta hur detta formulerades i domen. Skrev att jag gärna ville ha citaten direkt ur domen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in