2018-03-24, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det fetade: Inte mer vin på dig i kväll Otto
Det här är innan rättsmedicinskt, jag säger inte att han har kortet nu.(men jag utesluter det inte)

Madsen visste ju vad han avsåg göra under den ubåtsresan, han tar medvetet med sig kameran dvs han har ett syfte med det, likaväl som att han tidigare burit ner fogsvansen, metallrör, vattenslang mm DÅ anser jag det väl troligt att han också tänkt ut hur han skall för evigt spara denna förevigade upplevelse? Så han kan återuppleva den gång på gång och även fantisera om nya saker att göra nästa gång ...

Det finns som tidigare nämnts i tråden en Plus funktion till den kameran så att allt kan sparas i ett Moln. Det tror jag att han gjort.

Ubåten låg still, efter incidenten med lastfartyget, i 50 minuter men i Y-läge. Det kan varit = inspelningsläge = sparläge (moln)

Därefter blev det Köge Bukt och flera timmar i U-läge = gissningsvis styckning och sedan Y-läge samt dumpning.

Strax därefter fick helikoptern kontakt med Nautilus och resten vet vi.

Men detta vet ju polisen säkert.

Tänker jag.
Citera
2018-03-24, 01:17
Medlem
Citat:
Det fetade: Inte mer vin på dig i kväll Otto
Det här är innan rättsmedicinskt, jag säger inte att han har kortet nu.(men jag utesluter det inte)
Men ett litet minneskort är ju pyttelitet. Det kan vara hans plånbok han har i bröstfickan. Jag tror inte han vågade komma i land med kortet nedstoppat någonstans.(Utom i magen eller kroppsöppning.)
Utan troligen så att han lätt kunde nå det och göra sig av med det om det behövdes. Eftersom Polis redan var inblandad kunde han ju inte säkert veta om de skulle möta honom direkt eller om han skulle hinna slinka iväg hem innan polis hann komma.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-24 kl. 01:21.
Citera
2018-03-24, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, precis. Det där när han skulle "gå in i sig själv" en stund eller hur han nu sa.
Det är en extra tid han ger sig själv för att göra något och inte är det för att "lugna sig själv" eller något, för de som "räddat" honom sa ju att han var lugn som en filbunke och inte chockade som de var.
Det var ju mest troligtvis funnits ett minneskort i videokameran, som han tagit med. Det framgår tydligt att han vill göra den typen av filmer. Så någonstans finns minneskortet. Självklart försökerhan gömma det, men var? Är det stort. Går att svälja? I latrinen? Nånstans i båten eller på land?
Citera
2018-03-24, 01:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Om man förstorar upp den här bilden, ligger det inte endå något i hans högre bröstficka?

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=rIToGfrP&id=6D5EB2A471C9 FDEA7C73AD716B19B1285E3E0BCC&thid=OIP.rIToGfrPgv9n DNHC8WgdzgHaE8&q=peter+madsen&simid=60799601931374 1673&selectedIndex=107&ajaxhist=0
Vill gärna tro men ett sådant micro-kort är nog för litet för att du ska se det utanpå fickan,va...?
Citera
2018-03-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Läser ingen här? Jag har dementerat det jag skrev.
Tack snälla ändå för ditt jobb. Jag har läst. Krya på dig (med ingefära)
Citera
2018-03-24, 01:21
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominantC
Har inte hunnit följa rättegången så noga, har det framkommit något mer om de påstådda sexuella övergreppen? Anal penetrering på olika sätt är vad jag förstår något av sexualsadisters favoritsysslor, någon info om detta?
Penetreringen består av en massa djupa stick med vässad skruvmejsel och kniv i hennes underliv, även på brösten och andra delar av kroppen, Ansiktet skuret och sargat. Sen blev hon styckad.
Sexualsadister penetrerar ofta sina offer med en atrapp, flaska eller dyl.
Sällan sker en "vanlig" våldtäkt då förövaren inte vill komma "för nära" sitt offer som bara ses som hans objekt, där han ska tillfredställa sina lustar.
I Madsens fall talar experterna om "piquerism", en form av sadism där förövaren njuter av att sticka vassa föremål i offret. Tror att Kim hade 36-37 stick/skärsår i kroppen.
Citera
2018-03-24, 01:25
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Intressant, jag hänger på. Har här laddat upp en ännu tydligare bild du kan ladda ner och förstora.
Ser nog ut som något där i högra fickan eller så är vi nattdetektiver lite väl misstänksamma

Kolla den bilden: http://forumbilder.se/H69OG/pm

Ja, något är det. "To hide in plain sight" är ju endå något av Peter Madsens varumerke. Dessa filmklipp (om dom finns) är just nu hans enda "kapital" här i livet.
Nattdetektiver måste vara misstänksamma, annars blir dom tråkiga.
Citera
2018-03-24, 01:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det var ju mest troligtvis funnits ett minneskort i videokameran, som han tagit med. Det framgår tydligt att han vill göra den typen av filmer. Så någonstans finns minneskortet. Självklart försökerhan gömma det, men var? Är det stort. Går att svälja? I latrinen? Nånstans i båten eller på land?
Ja, det här var ju hans livs grej, när han fick iscensätta det groteska han fantiserat om och inspirerats av genom olika tortyr och mordfilmer där halshuggning verkar vara ett genomgående tema. Att spara minnet av detta (inspelning alltså) måste för honom ha känts nästan lika stort som själva gärningen och även till viss del ett syfte med gärningen (i hans sjuka hjärna), att ha detta för alltid bevarat. Därför har jag mycket svårt att tro att han inte försökt ordna så det ska bevaras. Finns inte i min sinnevärld att han bara skulle ha kastat bort det i vattnet eller nåt.
Det finns kvar. Men var? Och hur gick det till? Det tål att klura på.
Citera
2018-03-24, 01:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men ett litet minneskort är ju pyttelitet. Det kan vara hans plånbok han har i bröstfickan. Jag tror inte han vågade komma i land med kortet nedstoppat någonstans.(Utom i magen eller kroppsöppning.)
Utan troligen så att han lätt kunde nå det och göra sig av med det om det behövdes. Eftersom Polis redan var inblandad kunde han ju inte säkert veta om de skulle möta honom direkt eller om han skulle hinna slinka iväg hem innan polis hann komma.

Ja det är litet, derför kan han ha lagt det i något.
Nattdetektiv: 1
otto: 0

Citera
2018-03-24, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

När Peter blev "räddad" + när han klev i land fanns ingen polis, bara räddningspersonal som Peter gick bort ifrån på väg hem!

Räddningspersonalen ropade efter honom och han vände tillbaka. Dom hade kvar honom tills polisen kom, DÅ reagerade han nervöst.

Innan hade han berättade om den fina vackra kvällen och de tekniska problemen men inget om Kim.
Citera
2018-03-24, 01:39
Medlem
Citat:
Tack, tack! Har tuggat det varje dag faktiskt! Är mycket bättre nu och mer klartänkt! ☺
Finns som drickbart, shot. Sedan snyter man ut hjärnan.
Svarar på ditt förra inlägg här.
Han kan inte ringt någon för han visste inte var han skulle i land. I samtal med räddningshelikopter (över radio) sa han att han skulle segla till Kastrup. De bad honom segla till Dragörs hamn istället .Det var ju strax före sänkningen. Så dags hade nog PM gjort sig av med mobilen för länge sedan någonstans, eftersom dykare sökt längs hela färden inne i Köge bukt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-24 kl. 01:48.
Citera
2018-03-24, 01:41
Medlem
Citat:
Ja, det här var ju hans livs grej, när han fick iscensätta det groteska han fantiserat om och inspirerats av genom olika tortyr och mordfilmer där halshuggning verkar vara ett genomgående tema. Att spara minnet av detta (inspelning alltså) måste för honom ha känts nästan lika stort som själva gärningen och även till viss del ett syfte med gärningen (i hans sjuka hjärna), att ha detta för alltid bevarat. Därför har jag mycket svårt att tro att han inte försökt ordna så det ska bevaras. Finns inte i min sinnevärld att han bara skulle ha kastat bort det i vattnet eller nåt.
Det finns kvar. Men var? Och hur gick det till? Det tål att klura på.

Moln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in